Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:13

@ Autumnn: ik rijd momenteel B. Juli 2022 gestart met wedstrijden rijden. Zowel mijn paard als ik hadden nog nooit een proefje gereden en paard was nog nooit op vreemd terrein geweest. Wegens diverse problemen (vervoer, paard 2 keer moeten verhuizen, ik ziek, paard niet fit) in de tussentijd pas 3 keer gestart. Besloten om dit hele outdoor seizoen B te blijven rijden en wat kilometers te maken en vanaf het indoorseizoen L1 te gaan starten.

@Noukie: dat is wel heel vervelend zeg. Ik herken je probleem heel goed! Vorig jaar toevallig ook last van gehad. Uiteindelijk toch gelukt om een zadel te vinden!

@Discodip: ik was dat :D maar het is niet meer nodig. Dankzij dit topic heb ik mijn vriend afgelopen zondag mee naar stal gesleept om te oefenen met het voorlezen van een proefje en dat ging eigenlijk heel goed. Hij gaat mij morgen voorlezen! Alvast succes morgen!!

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:40

Vanavond op stal De Braassem is er voor de eerste x concours.
Mijn dochter doet mee op het paard van een ander in de B. Is een 4 jarige.
Leuk om vanaf nu ook op onze eigen stal te kunnen gaan starten.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:57

LV19952 schreef:
. Ze kan heel braaf zijn op vreemd terrein maar ze kan ook zoveel spanning opbouwen dat er niks meer mee te beginnen is. En dat kan zomaar het verschil maken tussen 175 en 190 punten…

Dit herken ik echt heel erg... al zou je dezelfde proef rijden met dezelfde bochten etc. het verschil met en zonder spanning is zeker 20/30 punten

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:18

Ja lastig is dat he. In september zelfs zoveel verschil in 10 minuten. Eerste proef 183,5 met zelfs een dikke 1 en een 4 vanwege een stomme fout van mij. Maar zonder die domme fout hadden we rond de 190 gehad. Bevestigde de jury later ook nog. 2e proef was ze zo over de zeik door een ander paard wat constant langs de weg naast de ring bleef lopen en bleef hinniken dat we 175 hadden. Ik kon helemaal niet meer tot haar doordringen. Al mijn hulpen kwamen maar half bij haar binnen.

DiscoDipp

Berichten: 2882
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:17

LV19952 schreef:
@ Autumnn: ik rijd momenteel B. Juli 2022 gestart met wedstrijden rijden. Zowel mijn paard als ik hadden nog nooit een proefje gereden en paard was nog nooit op vreemd terrein geweest. Wegens diverse problemen (vervoer, paard 2 keer moeten verhuizen, ik ziek, paard niet fit) in de tussentijd pas 3 keer gestart. Besloten om dit hele outdoor seizoen B te blijven rijden en wat kilometers te maken en vanaf het indoorseizoen L1 te gaan starten.

@Noukie: dat is wel heel vervelend zeg. Ik herken je probleem heel goed! Vorig jaar toevallig ook last van gehad. Uiteindelijk toch gelukt om een zadel te vinden!

@Discodip: ik was dat :D maar het is niet meer nodig. Dankzij dit topic heb ik mijn vriend afgelopen zondag mee naar stal gesleept om te oefenen met het voorlezen van een proefje en dat ging eigenlijk heel goed. Hij gaat mij morgen voorlezen! Alvast succes morgen!!




Ohh dat ik mooi!! Ik moest er ineens aan denken, dacht ohh even checken nog!

Ik heb net nog even gereden, maar Nina is echt van mening dat als we opzij moeten dat ze of heeeel hard moet gaan en nu heeft ze dus uitgevonden dat als ze stil gaat staan ze ook niets meer kan. Zou je zeggen, been eraan en opnieuw. Nou Nina heeft de achterbenen ontdekt en dat ze ook alleen daar op kan staan :+

Ze heeft dus vandaag echt even petsen gehad, daarna was het wel weer prima. Godegod wat is het een enorme draak soms.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 19:13

Hi allen! Na een aantal jaar niet actief op bokt te zijn geweest, en ook niet in de wedstrijdsport ben ik weer ingelogd
Toch wel handig om enkele tips te krijgen. Ik wil binnenkort gaan starten met een jonkie, en zoek daarom leuke rustige wedstrijden in de buurt van Den Bosch. Liefst geen grote terreinen en rubrieken, gewoon lekker relaxt opstarten. Wie heeft tips?

Autumnn

Berichten: 8083
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 20:30

Wij zijn weer terug. Zoals verwacht geen winst maar ik heb echt super fijn gereden. Het was een nieuwe locatie, met een autoweg voor, links een voetbalveld en rechts een volkstuin dus genoeg om van te schrikken maar hij heeft er niet naar getaald. Het laden ging goed en hij bleef super bij me en liep heerlijk ontspannen dus mijn debuut is ondanks de punten geslaagd :D

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:11

Je eigen gevoel is nog altijd belangrijker dan of je winst hebt gereden! Kun je wel iets met de punten die op het protocol staan?

Ik moet morgen voor het eerst in een open ring rijden. Met alleen hekjes in de hoeken. Dat heb ik nog nooit gedaan dus ik ben benieuwd. Ik verwacht dat ze ook wel behoorlijk kijkerig gaat zijn. Maar we zien het morgen wel!

Autumnn

Berichten: 8083
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:19

Ja en nee. Het wijken ging super goed (op film gezien en omstanders zeiden het ook), en dan een 4 omdat ik dat stukje rechtuit te laat inzette.
Mijn volte 12-15 was te klein? Terwijl ik keurig net iets over de AC-lijn reed. En hij is gewoon heel sterk in zijn kleine voltes. Keurige buiging, mooie stelling. En daar kreeg ik een 5 voor.
Verder stond er spanning, dat had ik totaal niet. Ja in de galop zeker hoor! Maar in draf bleef hij keurig bij me en is echt nergens van geschrokken. Ik heb sommige onderdelen echt met een grote grijs gereden omdat ik voelde dat het goed ging. En sommige onderdelen kon ik me meer in vinden. Halsstrekken mocht meer, daar kreeg ik dan weer een 6 voor terwijl ik het een 5 vond :Y)
Maar goed, hoort erbij en ik ben gewoon super tevreden. De punten komen wel <3

Suzanne F.

Berichten: 49434
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:23

Een 4 voor wijken krijg je niet zomaar. Een iets te kleine volte is doorgaans ook geen 5. Vreemd. Klinkt meer alsof er in de basis iets nog niet helemaal voor elkaar is. Ook omdat er spanning bij staat. Dan kan de jury dat als spanning geïnterpreteerd hebben.

DemiSisa

Berichten: 1060
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:29

Balen dat gevoel niet overeenkwam met je punten Autumn. Maar dat het een goed debuut is; is ook belangrijk!

Succes aan iedereen die dit weekend gaat starten :D

Ik ga morgen naar EquiDay. Eens wat anders. Hoop de laatste zaterdag van april nog weer eens te kunnen starten. :)

Spaansepony
Berichten: 996
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:15

Balen autumnn, ik heb zulke dingen ook wel eens aan de hand gehad. Dat het totaal niet overeenkomt met je gevoel.

Ben benieuwd hoe de wedstrijd is verlopen bij de braassem, las dat iemand hier daar ging starten. Was de eerste keer daar toch KNHS? Ben benieuwd hoe het ervaren is.

Morgen bij ons op stal zelf starten, voor het eerst thuis. Ik vind dat vreselijk omdat ik op wedstrijd beter presenteer dan gewoon thuis in de bak. Voel best wat druk staan erop, HAha. Daarnaast gaat het wijken totaal niet meer, springt aan in de galop en gaat niet meer opzij. Krijg het met les er ook niet meer in -O-
Baal dus wel een beetje en dat maakt de druk groter op mijn schouders. :')

DiscoDipp

Berichten: 2882
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:23

@Autumm: Dat is balen inderdaad, maar als jij er wel een goed gevoel bij had dan komen die punten vanzelf wel! Misschien ook een jury gehad die net anders naar dingen kijkt.

@spaansepony: Nou meid, zal ik dan voorstellen dan we morgen beide met t wijken gewoon kaarsrechtdoor rijden en doen alsof het zo hoort? :') :')

De mijne gaat ook geen pas opzij _O-

Spaansepony
Berichten: 996
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:25

DiscoDipp schreef:
@Autumm: Dat is balen inderdaad, maar als jij er wel een goed gevoel bij had dan komen die punten vanzelf wel! Misschien ook een jury gehad die net anders naar dingen kijkt.

@spaansepony: Nou meid, zal ik dan voorstellen dan we morgen beide met t wijken gewoon kaarsrechtdoor rijden en doen alsof het zo hoort? :') :')

De mijne gaat ook geen pas opzij _O-


Blij om te lezen dat ik niet de enigste ben met dit probleem *\o/* we hebben er niks aan maar ik voel mij bijgestaan hahaha!

En vind het zo stom want het wijken zat er echt goed in, ik heb teveel geoefend denk :D

DiscoDipp

Berichten: 2882
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:41

Spaansepony schreef:
DiscoDipp schreef:
@Autumm: Dat is balen inderdaad, maar als jij er wel een goed gevoel bij had dan komen die punten vanzelf wel! Misschien ook een jury gehad die net anders naar dingen kijkt.

@spaansepony: Nou meid, zal ik dan voorstellen dan we morgen beide met t wijken gewoon kaarsrechtdoor rijden en doen alsof het zo hoort? :') :')

De mijne gaat ook geen pas opzij _O-


Blij om te lezen dat ik niet de enigste ben met dit probleem *\o/* we hebben er niks aan maar ik voel mij bijgestaan hahaha!

En vind het zo stom want het wijken zat er echt goed in, ik heb teveel geoefend denk :D



Meestal gaat iets anders beter en dan het ene wat minder.. Maar dat komt vanzelf weer! Je bent in ieder geval echt niet de enige haha! Wij gaan morgen ook lekker falen op dat onderdeel, jammer dan volgende keer beter *\o/*

De rest van de proef netjes rijden en dan zullen we vast een eind komen :D

Spaansepony
Berichten: 996
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:41

Nou thuis wedstrijd was drama. }> In de eerste proef heb ik af gegroet na 7 onderdelen. :')
Tweede proef zeker verbetering maaaar zoveel stress en spanning dat geen enkele hulp meer door kwam. Had zo waar wel 2 x 6,5 voor wijken }> Punten waren 177,5 in tweede proef.

Plan is nu om een osteopaat/fysio te vinden om hem los te masseren en kijken of er blokkades zijn. Ik heb echt totaal geen linkerstelling en hij word met de week stijver. Dus mocht iemand een goed iemand weten regio Leiden, horen we dat graag :D

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:40

Jammer dat t niet liep. Heb je pb gestuurd met een naam.

Autumn, mooi dat je iig qua gevoel wel tevreden kan zijn, dat is de start! Klinkt als genoeg te zien op die locatie, dus die kilometers heb je maar weer gemaakt

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 23:15

Hier is het echt top gegaan! Toen ik vanochtend op stal kwam werden alle paarden buiten gezet. Alleen die van mij bleef binnen en nog een paard van iemand anders om die van mij even gezelschap te houden. Daar was ze het totaal niet mee eens en ging compleet te keer. Halstertouw gebroken. Gelukkig had ik nog reserve. Ik heb mij even een momentje afgevraagd of het wel veilig was om haar te vervoeren en op te stappen maar ik wist ook wel dat als ze uit de omgeving zou zijn dat die stress weg zou zijn. Dus toch opgeladen en vertrokken. Eenmaal aangekomen was ze super relax! Lekker optijd gaan losrijden en ze was super braaf. Totaal niet kijkerig. Ook in de ring was ze dit keer super relax en keek nergens naar! Lekker kunnen rijden en alle onderdelen waar we op geoefend hadden leken ineens te lukken! Met zelfs een 7,5 voor het halsstrekken. Wel jammer dat onze bak op stal iets kleiner is dan 20x40 waardoor ik soms niet helemaal lekker uit kwam met de figuren en het wat slordig werd.

Plan was om daarna zsm protocol op te halen en naar huis te gaan maar ik kreeg te horen dat ik beter nog even kon wachten op de prijsuitreiking. Bleek dat ik gewoon een 4de plek had met 196,5 punt. Ons aller eerste lintje is binnen!

DiscoDipp

Berichten: 2882
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:15

Wauw tof!! Gefeliciteerd met je 4e plek! :D

Nina was met losrijden echt weer heeelemaal drama ofcourse. Maar in de proef heeft ze zich mooi bij elkaar geraapt :') Voor ons ook een lintje en een 6de plek! Alles lag heel dicht bij elkaar dus ik ben echt meer dan tevreden!

Heel tof dat we dus ook in het L1 bovenin meekunnen en dat ook nog met maar een 6je voor het wijken :D

Autumnn

Berichten: 8083
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:45

Gefeliciteerd allemaal!

Wij hebben volgend weekend indoor. Hopelijk gaat dat wat beter. :Y)

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:05

@DiscoDipp: dankjewel!! Super blij mee. Ben er nog steeds super blij mee!!
Jij ook gefeliciteerd he! Meteen in de prijzen op je L1 debuut!

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:02

Gefeliciteerd allemaal met de punten *\o/*

Wij gaan vandaag op wedstrijd :) Onderlinge western wedstrijd bij de instructrice op stal

DiscoDipp

Berichten: 2882
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:17

@LV19952: Stond er zelf van te kijken hoor! Maar ben er super blij mee :D

@Noisy: Succes vandaag!!

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:28

Spaansepony schreef:
Ben benieuwd hoe de wedstrijd is verlopen bij de braassem, las dat iemand hier daar ging starten. Was de eerste keer daar toch KNHS? Ben benieuwd hoe het ervaren is.


Ja mijn dochter is gestart. Maar het is onze thuisbasis dus ben niet helemaal onbevooroordeeld. :D
De organisatie liep op rolletjes. Het is er fijn starten. Mooie banen, goede bodems. Het is er lekker rustig omdat het alleen pensionstal is. Voldoende parkeergelegenheid.
Mijn dochter reed een jong paard voor iemand anders. Een vrij grote zwarte dus die heeft nog wat tijd nodig. Daarom maar 1 proef gereden in de B. Met 189 punten als resultaat. 1 x ging hij in de ankers met een klein steigertje in de hoek bij het jury hok (resulterend in een 4) . En 1 x in de middendraf in galop (heeft met kracht te maken). Al met al erg tevreden met zijn allereerste wedstrijd. Met wat kleine stukjes spanning, maar die netjes zijn opgelost.
Begin mei (5 en 6 mei) is er een 2-daagse. Dan doet mn dochter met onze eigen ruin mee in M2.

SimonDesteny

Berichten: 223
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:12

Gefeliciteerd allemaal met de punten! :D

Onze laatste dressuurwedstrijd was vorig jaar augustus. :+
Ben zelf een tijdje niet fit geweest dus dan start je niet zoveel.

Maar vandaag hebben we de dressuurbaan weer eens opgezocht.
Reed twee proeven in het M1.
Eerste proef net iets te veel kleine foutjes, 177 punten, was zelf niet echt aan het rijden.. 8)7
Voor de tweede proef mezelf even een schop gegeven :')
Daar een heel fijne proef neer kunnen zetten, 197 punten en een mooie 1e plaats *\o/*

Nu het wedstrijdritme weer oppakken en proberen de laatste punten in het M1 bij elkaar rijden.
Zou later in het outdoor seizoen graag nog de overstap maken naar de M2, maar we zien wel hoe het loopt! :o