Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:55

urosa schreef:
veertje99 schreef:
Ik zou eigenlijk dit weekend een proefje opnemen maar heb gisteren een ongelukje gehad en kan bijna niet lopen dus moet het maar weer uitstellen :(

Oh nee! Wat is er gebeurd? Verder niks ernstigs?

miss_lizje, wel leuk zo dat je het samen met stalgenoten kunt doen! Met zoveel filmen kun je ook mooi eens een keer wat terug vragen ;)

Ynskek, oh dat is zonde zeg! Ik heb altijd wel direct door als ik verkeerd rijdt want dan klopt ineens m'n proefje niet meer :+


In de ochtend onderweg naar werk onderuit gegaan met de fiets door enorme gladheid. Was ook echt misschien net 100 meter van m'n werk af. M'n knie heeft de klap opgevangen. Voor de zekerheid foto's laten maken in het ziekenhuis gelukkig niks gebroken. Knie is enorm dik en kan dus heel moeizaam lopen. Dus paardrijden zal er komende tijd nog even niet inzitten ben ik bang ;(

maralyn

Berichten: 10488
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:58

Veertje, houd maar even in de gaten, bij twijfel, MRI..

Als je kruisbanden stuk zijn, is het t beste om zo snel mogelijk dat op te pakken.

Als ze beschadigd zijn, kan je met fysio de boel sterk trainen

Heel veel beterschap. Knieën zijn echt rot dingen! Maar zonder lopen gaat niet.

veertje99

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:18

maralyn schreef:
Veertje, houd maar even in de gaten, bij twijfel, MRI..

Als je kruisbanden stuk zijn, is het t beste om zo snel mogelijk dat op te pakken.

Als ze beschadigd zijn, kan je met fysio de boel sterk trainen

Heel veel beterschap. Knieën zijn echt rot dingen! Maar zonder lopen gaat niet.


Dankjewel!
Huisarts had inderdaad ook gezegd als de pijn hetzelfde blijft bellen en terug komen. Ze hebben nu natuurlijk alleen het bot gecontroleerd en verder niks. De pijn is ook echt onder m'n knieschijf en kan het zelf niet aanraken zoals bijvoorbeeld met spierpijn.

Sorry voor off topic :)

miss_lizje

Berichten: 6265
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:57

opisop_shop schreef:
Miss lizje kun je niet gewoon prikletters kopen en de andere letters even afplakken met een zakje ofzo tegen de verwarring? Omheining is niet nodig dus dan heb je gewoon aan één korte zijde geen bakrand?
Dat lijkt me toch geen enkel probleem voor een stalhouder, je haalt na het rijden je prikletters weer weg en dan heeft niemand er last van gehad toch?


Geen volledige omheining korte zijde is het probleem niet zo. Wel denk ik dat de jury wel graag de hoeken duidelijk heeft. Aangezien we aardig wat combinaties op stal hebben die Z of hoger rijden willen deze ruiters niet dat er aanpassingen komen aan de 20x60 rijbaan momenteel.
Misschien als ik even wat meer credits opbouw met filmen dat ze er minder problemen mee hebben of zelfs even een handje helpen zoals urosa al zegt.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:08

Dat valt toch echt heel simpel te regelen lijkt mij met die letters, ik zie het probleem niet? Na het rijden haal je ze toch gewoon gelijk weer weg?

Afbeelding

En korte zijde kun je natuurlijk ook evt afzetten met draad en prikpaaltjes als je dat zou willen. Maar als je ook een proef mag opnemen op de wei dan lijkt me dat niet nodig voor de jury.

Ballard_L

Berichten: 2499
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:18

opisop_shop schreef:
Dat valt toch echt heel simpel te regelen lijkt mij met die letters, ik zie het probleem niet? Na het rijden haal je ze toch gewoon gelijk weer weg?

[ [url=m/50Ouzt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En korte zijde kun je natuurlijk ook evt afzetten met draad en prikpaaltjes als je dat zou willen. Maar als je ook een proef mag opnemen op de wei dan lijkt me dat niet nodig voor de jury.


Ja of je legt op de korte zijde wat balken neer om het beter aan te geven :)

AlaskaTorrie
Berichten: 304
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:25

Nou....na heeeeeel lang geen dressuurproefjes te hebben gereden (reed endurance met mijn oude Friese merrie, die werd niet blij van dressuurproefjes) vandaag heel dapper een eerste proefje gefilmd. Zo thuis opstarten vind ik toch wel relaxed, eerst wat zekerder (lees: minder onzeker) worden mbt dressuur.

Paardlief is een knappe 24-jarige KWPN-er met veel wit, echt een fijn dier (v. Democraat). Heeft in een ver verleden Z2 gelopen (15 jaar geleden). Wel PPID, EOTRH. Hij is nu iets meer dan een jaar van ons, komt van ver. Begint nu langzaamaan echt de goede kant op te gaan, je ziet hem steeds jonger, opener en blijer worden. Proefje filmen ging goed zag ik bij terugkijken, alleen heeft de filmer de pagina met zijn volledige kleur niet gefilmd zag ik (hij heeft natuurlijk best wat wit wat specifiek beschreven staat). Natuurlijk staat er wel op de hoofdpagina dat het een vos is. Hopelijk geeft dat geen problemen, heb 'm toch maar ingestuurd...

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49563
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:55

AlaskaTorrie schreef:
Nou....na heeeeeel lang geen dressuurproefjes te hebben gereden (reed endurance met mijn oude Friese merrie, die werd niet blij van dressuurproefjes) vandaag heel dapper een eerste proefje gefilmd. Zo thuis opstarten vind ik toch wel relaxed, eerst wat zekerder (lees: minder onzeker) worden mbt dressuur.

Paardlief is een knappe 24-jarige KWPN-er met veel wit, echt een fijn dier (v. Democraat). Heeft in een ver verleden Z2 gelopen (15 jaar geleden). Wel PPID, EOTRH. Hij is nu iets meer dan een jaar van ons, komt van ver. Begint nu langzaamaan echt de goede kant op te gaan, je ziet hem steeds jonger, opener en blijer worden. Proefje filmen ging goed zag ik bij terugkijken, alleen heeft de filmer de pagina met zijn volledige kleur niet gefilmd zag ik (hij heeft natuurlijk best wat wit wat specifiek beschreven staat). Natuurlijk staat er wel op de hoofdpagina dat het een vos is. Hopelijk geeft dat geen problemen, heb 'm toch maar ingestuurd...

[ [url=m/131qiy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OES2Kt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Succes!

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:32

@veertje99 beterschap, en idd wel uitkijken met je knieën!
@miss_lizje wij hebben ook veel Z combinaties maar het is hier geen probleem om de bak even kleiner te maken. De optie die opisop_shop aangeeft lijkt mij ook prima.
@AlaskaTorrie spannend! Leuk dat je weer begonnen bent :D


Ik heb de punten van mijn vorige proef terug, niet helemaal mee eens maar agh.. Het ging niet super goed en we hebben nog wat moeite met de lengtebuiging (het is een Fries). De onderdelen die dan wel goed gingen kreeg ik ook maar een 6 voor, maar de onderdelen die minder gingen ook meteen een 3. Dat laatste snap ik wel, maar als het goed gaat mag je in mijn ogen ook best een 7 of iets geven. Volgende keer beter :D

Heb vandaag vast opgenomen voor maandag, ging een stuk beter dan de vorige dus ik ben benieuwd!

Muronia

Berichten: 19688
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:37

Het is mij uiteindelijk via de pc gelukt om de betaling goed te doen en mn proef in te sturen vanmorgen. Maandag maar even contact opnemen met de knhs om mijn geld van de mislukte betalingen terug te krijgen. Leuk, nu mag ik weer op 2 uitslagen wachten, dat is lang geleden.

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:43

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Ik ga morgen een proef filmen, ik ga voor het eerst in mijn leven Z2 starten, fijn dat dit nu ook weer online kan!

Ik heb wel even een vraagje, in het Z kan je maar 1x per 2 weken een proef insturen. Het event met Z2 erbij loopt tot de 16e, volgend weekend dus. Dat betekent dus dat ik niet zoals in de andere klasses morgen een proef kan insturen en dan maandag weer een toch? Heb ik dat goed begrepen? Voor mij heeft dan morgen twee proeven opnemen voor twee verschillende events geen zin dus?

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:57

Ja dat klopt, het filmpje mag een week oud zijn dus dan is ie al te oud om in te sturen na de 16e.

marjolein88

Berichten: 4062
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:54

Hoe lang duurt het gemiddeld dat je de punten terug krijgt? En kunnen ze in het weekend ook binnen komen, of alleen wanneer knhs open is?

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:07

Bamorka schreef:
Ja dat klopt, het filmpje mag een week oud zijn dus dan is ie al te oud om in te sturen na de 16e.


Ok thanks, dan had ik het goed begrepen. Als ik komende maandag zou gaan filmen kan ik dus wel 2 filmpjes maken voor 2 verschillende events?

Spenk
Berichten: 21862
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:14

Z kan maar 1keer in de 2 weken. Dus als de lockdown verder gaat zal dat een event van de 30e zijn. Dus als je maandag daarvoor filmt is je filmpje veel te oud.

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:19

Oh ik dacht dat je dan al wel in kon sturen, in de twee weken voor het event, maar dan dus maar 1 filmpje in die twee weken, dat het zeg maar niet uitmaakt wanneer in die twee weken je hem instuurt. Maar het filmpje kan dus echt alleen maar van de max 1 week voor de datum van het event zijn.

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:20

marjolein88 schreef:
Hoe lang duurt het gemiddeld dat je de punten terug krijgt? En kunnen ze in het weekend ook binnen komen, of alleen wanneer knhs open is?

Ja in het weekend ook! Ik heb mijne vanochtend terug gekregen.
Als ie al is doorgezet naar een jury dan ligt het er maar net aan wanneer die beoordeeld :)

Spenk
Berichten: 21862
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:24

martinev schreef:
Oh ik dacht dat je dan al wel in kon sturen, in de twee weken voor het event, maar dan dus maar 1 filmpje in die twee weken, dat het zeg maar niet uitmaakt wanneer in die twee weken je hem instuurt. Maar het filmpje kan dus echt alleen maar van de max 1 week voor de datum van het event zijn.

Dat klopt maar het is maandag de 10e? De week van het evenement van de 30e of de week daarvoor loopt van 17 tot 30. Dus als je op de 10e je proefje inlevert voor de 30 dan is die dan al 2 weken oud als ze hem doorzetten in die week van het event en dat mag maar een week zijn.

Wat is ook het probleem om een proefje later op te nemen. Volgensmij is dat nou de hele essentie dat het maar eens per 2 weken is. Dat je dus je proefjes apart op moet nemen.

marjolein88

Berichten: 4062
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:32

Bamorka schreef:
marjolein88 schreef:
Hoe lang duurt het gemiddeld dat je de punten terug krijgt? En kunnen ze in het weekend ook binnen komen, of alleen wanneer knhs open is?

Ja in het weekend ook! Ik heb mijne vanochtend terug gekregen.
Als ie al is doorgezet naar een jury dan ligt het er maar net aan wanneer die beoordeeld :)


Ok! Hopelijk heeft mijn jury dit weekend nog tijd :D

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:52

Spenk schreef:
martinev schreef:
Oh ik dacht dat je dan al wel in kon sturen, in de twee weken voor het event, maar dan dus maar 1 filmpje in die twee weken, dat het zeg maar niet uitmaakt wanneer in die twee weken je hem instuurt. Maar het filmpje kan dus echt alleen maar van de max 1 week voor de datum van het event zijn.

Dat klopt maar het is maandag de 10e? De week van het evenement van de 30e of de week daarvoor loopt van 17 tot 30. Dus als je op de 10e je proefje inlevert voor de 30 dan is die dan al 2 weken oud als ze hem doorzetten in die week van het event en dat mag maar een week zijn.

Wat is ook het probleem om een proefje later op te nemen. Volgensmij is dat nou de hele essentie dat het maar eens per 2 weken is. Dat je dus je proefjes apart op moet nemen.


Ok, helder, had inderdaad even niet doorgerekend met die data en had daardoor een week over het hoofd gezien! Het probleem is dat ik zelf geen 20x60 ring heb hier thuis. Mijn vereniging zet toevallig nu de ring uit en organiseert een filmmogelijkheid, maar ik heb geen idee of ze dat nog een keer gaan doen, vandaar! En aangezien ik lees dat er veel mensen in andere klasses zijn die op een bepaalde manier twee filmpjes op 1 dag op kunnen nemen en in kunnen sturen voor 2 events, gewoon legaal dus, was ik uit aan het zoeken of dat voor mij ook mogelijk was. Maar niet dus en dat is prima.

miss_lizje

Berichten: 6265
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 01:44

-O- , paard is vanochtend in de paddock gebeten door een ander paard. Boven zijn mondhoek een wondje ongeveer 2 cm uit de mondhoek. Gelukkig geen last van het bit met longeren.
Ik denk niet dat het verstandig is om te gaan filmen, ik kan mij voorstellen dat ze het zullen afkeuren ivm het wondje.


Terugkomend op mijn bakprobleem, ik ga niet investeren in dure bakletters alleen maar omdat een paar mensen mij op stal het nu niet mogelijk maken om de bak aan te passen.
Dus ik hoop dat de regen snel een beetje wegtrekt en de andere bak mogelijk een optie wordt.

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:47

miss_lizje schreef:
-O- , paard is vanochtend in de paddock gebeten door een ander paard. Boven zijn mondhoek een wondje ongeveer 2 cm uit de mondhoek. Gelukkig geen last van het bit met longeren.
Ik denk niet dat het verstandig is om te gaan filmen, ik kan mij voorstellen dat ze het zullen afkeuren ivm het wondje.


Terugkomend op mijn bakprobleem, ik ga niet investeren in dure bakletters alleen maar omdat een paar mensen mij op stal het nu niet mogelijk maken om de bak aan te passen.
Dus ik hoop dat de regen snel een beetje wegtrekt en de andere bak mogelijk een optie wordt.


Wat balen dat mensen zich niet willen aanpassen. Zou zo fijn zijn als je het met elkaar kan doen hè…

Ik meld me hier ook weer! Vandaag proefje opgenomen en net opgestuurd. Ik ben heel heel erg benieuwd! Met een ander paard als de vorige keer. Ik vind die L2 proef 11 wel echt heul snel gaan sommige stukjes dus ik ben benieuwd haha

Jackyy

Berichten: 303
Geregistreerd: 04-12-07
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:55

Ik heb afgelopen maandag proefje gereden, wacht op de uitslag.

Nu zag ik in t dasboard wel een data staan van 8 januari? Gaat er dan ergens iets niet goed of is t gewoon nog niet beoordeeld. Wellicht dat 1 van jullie dit weten.
Afbeelding

marjolein88

Berichten: 4062
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:04

Ik heb nog nooit een dashboard gezien. Waar zie je dat?

Ballard_L

Berichten: 2499
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:22

marjolein88 schreef:
Ik heb nog nooit een dashboard gezien. Waar zie je dat?


Als je naar een protocol gaat, dan kan je aan de linkerkant al je proefjes aanklikken. (Of op je mobiel: op de drie lijntjes in het bovenhoekje aanklikken) Dat is het dashboard ;)