Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14851
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:07

Thanks.
Ik heb een "Brix-10" voor mijn middendraf. Namelijk een keer een 5,5 en een keer een 6. Echt, daar ben ik heel blij mee. Brix heeft veel talenten: clown zijn, cute kijken, mega-knap zijn. Maar uitgestrekte draf is niet een van zijn talenten. Galop verruimen een 7, dat dan weer wel. \ :D

SandraWierda

Berichten: 1449
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:35

Yeah vanavond onze eerste proef gereden in de B-dressuur. 184 punten en zowaar een 3de prijs gewonnen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

rien10
Berichten: 14851
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 10:36

Gefeliciteerd. Fijn he, avond wedstrijden. Ga je vaker rijden, of was dit een eenmalige actie?

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 10:42

Gefeliciteerd SandraWierda! Dat is een leuk begin van jullie dressuurcarrière.


Afgelopen zaterdag hadden wij ons springdebuut. Lekker zonder dubbels in de 60cm. Hij liep fijn. We mistten alleen nog wat power. In beide rondjes 1 balk en 75 stijlpunten. Ik ben heel tevreden.
Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1449
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 11:45

Doedatje schreef:
Gefeliciteerd SandraWierda! Dat is een leuk begin van jullie dressuurcarrière.


Afgelopen zaterdag hadden wij ons springdebuut. Lekker zonder dubbels in de 60cm. Hij liep fijn. We mistten alleen nog wat power. In beide rondjes 1 balk en 75 stijlpunten. Ik ben heel tevreden.
[ [url=m/KopDBP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Stoer, springen zijn we nog lang niet aan toe op een wedstrijd. Hoogte is voor ons een dingetje _/-\o_

SandraWierda

Berichten: 1449
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 11:46

rien10 schreef:
Gefeliciteerd. Fijn he, avond wedstrijden. Ga je vaker rijden, of was dit een eenmalige actie?


Ja echt heerlijk zo‘n avond wedstrijd. We gaan dit zeker vaker doen, sws dit winterseizoen. Ik zie het ook beetje als wintertraining met beoordeling :j :D

rien10
Berichten: 14851
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 11:59

Leuk. Succes, op naar de volgende winstpunten!

Lumi

Berichten: 4445
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 12:09

SandraWierda schreef:
Doedatje schreef:
Gefeliciteerd SandraWierda! Dat is een leuk begin van jullie dressuurcarrière.


Afgelopen zaterdag hadden wij ons springdebuut. Lekker zonder dubbels in de 60cm. Hij liep fijn. We mistten alleen nog wat power. In beide rondjes 1 balk en 75 stijlpunten. Ik ben heel tevreden.
[ [url=m/KopDBP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Stoer, springen zijn we nog lang niet aan toe op een wedstrijd. Hoogte is voor ons een dingetje _/-\o_


Dat is het voor mij ook (niet voor pony), dus wij starten binnenkort 40 cm :')

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 13:11

Gefeliciteerd SandraWierda!

Doedatje, jammer van de balken maar mooie punten!

Ik ga zaterdag voor het eerst een boscross rijden met pony. Ben heel benieuwd wat ze ervan vindt.
Volgende week onze 3e springwedstrijd, 70cm. De vorige keer heb ik een ronde 60 en een ronde 70 gedaan, nu doe ik 2x 70. Ben heel benieuwd of dat gaat bevallen haha, vooral voor mijn hoofd. Eerst 60 voelt toch als minder hoog (al sprong pony 70 ook met twee vingers in de neus)

SandraWierda

Berichten: 1449
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 15:12

Myrsky schreef:
Gefeliciteerd SandraWierda!

Doedatje, jammer van de balken maar mooie punten!

Ik ga zaterdag voor het eerst een boscross rijden met pony. Ben heel benieuwd wat ze ervan vindt.
Volgende week onze 3e springwedstrijd, 70cm. De vorige keer heb ik een ronde 60 en een ronde 70 gedaan, nu doe ik 2x 70. Ben heel benieuwd of dat gaat bevallen haha, vooral voor mijn hoofd. Eerst 60 voelt toch als minder hoog (al sprong pony 70 ook met twee vingers in de neus)


Spannend :j

JosjeDZ
Berichten: 273
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Rond Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:37

Dat is het voor mij ook (niet voor pony), dus wij starten binnenkort 40 cm :')[/quote]


Oh, wat leuk! Dat zou ik ook nog net durven . Hoe werkt dat eigenlijk? En heb je dan geen dubbels? En heb je dan meer mensen in je rubriek? Maw wordt er veel gebruik van gemaakt?

Lumi

Berichten: 4445
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:08

JosjeDZ schreef:
Dat is het voor mij ook (niet voor pony), dus wij starten binnenkort 40 cm :')



Oh, wat leuk! Dat zou ik ook nog net durven . Hoe werkt dat eigenlijk? En heb je dan geen dubbels? En heb je dan meer mensen in je rubriek? Maw wordt er veel gebruik van gemaakt?[/quote]

Het is geen officiële knhs wedstrijd, dus wat ze doen is de prijzen verdelen in categorie 10 t/m 50, 60t/m 90 en 1+. Pony's en paarden starten zelfs door elkaar geloof ik.
Bij de aankondiging staat al vermeld dat er geen dubbels in het parcours zitten, dus dat scheelt.
Geen idee eigenlijk of er veel gebruik van gemaakt wordt, want aanmelden ging via de mail.

Laatst was hier in de buurt ook 50cm wel via knhs, daar reden er toch best een aantal in die categorie. Is toch een fijne instap.

SandraWierda

Berichten: 1449
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:44

Lumi schreef:
Het is geen officiële knhs wedstrijd, dus wat ze doen is de prijzen verdelen in categorie 10 t/m 50, 60t/m 90 en 1+. Pony's en paarden starten zelfs door elkaar geloof ik.
Bij de aankondiging staat al vermeld dat er geen dubbels in het parcours zitten, dus dat scheelt.
Geen idee eigenlijk of er veel gebruik van gemaakt wordt, want aanmelden ging via de mail.

Laatst was hier in de buurt ook 50cm wel via knhs, daar reden er toch best een aantal in die categorie. Is toch een fijne instap.


Hier is idd binnenkort ook een wedstrijd kun je inschrijven vanaf 30cm. Nu hebben wij ook nog totaal geen parcours ervaring en ik kan die dag niet. Maar lijkt me later wel heel leuk om ook aan mee te gaan doen :D

Gisteren super fijne springles gehad en zondag ga ik weer uurtje crossen in Bakkeveen *\o/*

maessie

Berichten: 5777
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:17

Gefeliciteerd Sandra!

Ik heb voor over 2 weken ook maar weer eens opgegeven. Laatste wedstrijd was 2 jaar terug voor t veulen, maar ze loopt nu zo fijn dat ik nu toch wel eens dat laatste puntje wil halen. 8-) Kan mooi naar onze clubbak, daar kan ik rijdend heen, ideaal!

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:47

Ik lees hier al lange tijd mee, maar ik heb nog niet gereageerd, omdat ik nog niet heb (durven) starten met mijn pony, maar ik wil hier binnenkort toch echt mee gaan beginnen! Hoe vinden jullie de wedstrijden waar ook lage springklasses worden uitegeschreven?

Feelsoproud

Berichten: 919
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:26

Proficiat rien10, SandraWierda en Doedatje(en alle anderen die ik misschien vergeet) met de resultaten op wedstrijd!

Ik ben zelf ook niet zo'n held in 'hoog' springen, 60 cm vind ik ook al hoog genoeg. Gelukkig vind je hier in belgie vrij veel (oefen)wedstrijden waar je écht laag kan starten.
Voorbije zondag ben ik in nederland gaan rijden...Hart van brabant jumpcross in Helvoirt. Roxana won zelfs de 50/60cm paarden. Heel leuk en heel laagdrempelig, en super leuke prijzen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1449
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:54

Feelsoproud schreef:
Ik ben zelf ook niet zo'n held in 'hoog' springen, 60 cm vind ik ook al hoog genoeg. Gelukkig vind je hier in belgie vrij veel (oefen)wedstrijden waar je écht laag kan starten.
Voorbije zondag ben ik in nederland gaan rijden...Hart van brabant jumpcross in Helvoirt. Roxana won zelfs de 50/60cm paarden. Heel leuk en heel laagdrempelig, en super leuke prijzen.

[ [url=m/DjAZoA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P7SyCk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PvixNi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd en mooie foto’s :j

Lumi

Berichten: 4445
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:10

mingming schreef:
Ik lees hier al lange tijd mee, maar ik heb nog niet gereageerd, omdat ik nog niet heb (durven) starten met mijn pony, maar ik wil hier binnenkort toch echt mee gaan beginnen! Hoe vinden jullie de wedstrijden waar ook lage springklasses worden uitegeschreven?


Nadeel laatst was dat er veel jonge paarden mee waren, waarbij een deel meer op twee dan op vier benen stond := snap dat ze moeten oefenen, maar sommigen hadden echt beter wat langer thuis kunnen blijven.
De onze kijkt er niet naar gelukkig. Parcours wel gewoon leuk en simpel.

FleurSandro

Berichten: 1814
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:38

Lumi schreef:
mingming schreef:
Ik lees hier al lange tijd mee, maar ik heb nog niet gereageerd, omdat ik nog niet heb (durven) starten met mijn pony, maar ik wil hier binnenkort toch echt mee gaan beginnen! Hoe vinden jullie de wedstrijden waar ook lage springklasses worden uitegeschreven?


Nadeel laatst was dat er veel jonge paarden mee waren, waarbij een deel meer op twee dan op vier benen stond := snap dat ze moeten oefenen, maar sommigen hadden echt beter wat langer thuis kunnen blijven.
De onze kijkt er niet naar gelukkig. Parcours wel gewoon leuk en simpel.



Mijn ervaring ook idd. Ik heb ook een jonkie maar die laat gelukkig alles op de grond staan wanneer moet :')
De wedstrijden waarbij je de lage klasses kan starten zijn wel moeilijk te vinden en zijn er ook gewoon niet heel veel. Ik zoek vaak via startlijsten.nl want daar kan je ook hoogte als filter instellen. Na een tijdje weet je ook wel de verenigingen/locaties die het wel en niet doen dus dan filter je al sneller

XRuby_SymmyX

Berichten: 1094
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 07:18

Ik vind het nog steeds erg jammer dat er geen volwassenen pony springen is in Nederland. Ik vind een meter parcours springen echt te veel. Ik hoef niet mee te doen voor punten prijzen etc. Ik rij enkel dressuur echt voor de punten. Mijn pony kan prima een meter springen maar is 17 en heeft bij de voorbenen lichte artrose. Daarom wil ik hem ook niet te zwaar belasten. Een parcours 40 cm lijkt me wel heel leuk en niet te veel gevraagd.

Lumi

Berichten: 4445
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 07:29

XRuby_SymmyX schreef:
Ik vind het nog steeds erg jammer dat er geen volwassenen pony springen is in Nederland. Ik vind een meter parcours springen echt te veel. Ik hoef niet mee te doen voor punten prijzen etc. Ik rij enkel dressuur echt voor de punten. Mijn pony kan prima een meter springen maar is 17 en heeft bij de voorbenen lichte artrose. Daarom wil ik hem ook niet te zwaar belasten. Een parcours 40 cm lijkt me wel heel leuk en niet te veel gevraagd.


Ja mee eens, voor mij als niet-held ook heel fijn. Al zouden ze ook hogere hoogtes voor pony's volwassenen moeten uitschrijven. Die van ons kan prima hoog springen, maar komt in de knoop met de afstanden op de dubbels die op paardenmaat staan.

Ballard_L

Berichten: 2499
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:10

Volgens mij is er wel eens een pilot geweest om te kijken of daar genoeg animo voor was, maar het is toen niet verder doorgezet

XRuby_SymmyX

Berichten: 1094
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:19

Ballard_L schreef:
Volgens mij is er wel eens een pilot geweest om te kijken of daar genoeg animo voor was, maar het is toen niet verder doorgezet


Klopt kan me dat ook herinneren. Een wedstrijd voor enkel volwassenen op ponys lijkt mij ook weleens geinig.

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:10

mingming schreef:
Ik lees hier al lange tijd mee, maar ik heb nog niet gereageerd, omdat ik nog niet heb (durven) starten met mijn pony, maar ik wil hier binnenkort toch echt mee gaan beginnen! Hoe vinden jullie de wedstrijden waar ook lage springklasses worden uitegeschreven?

Heerlijk om dan wel met die hoogtes mee te kunnen doen, maar zoals Lumi al zei stonden een aantal bij het losrijden meer op 2 dan 4 benen := al viel me dat de wedstrijd ervoor goed mee, daar was iedereen heel netjes qua afstand houden van elkaar (was ook een grotere bak). Dus dat verschilt ook wel per terrein, maar mensen met jonkies gaan nou eenmaal naar de lage parcoursen.
In de ring vond ik het wel leuk, een meter is echt nog te veel gevraagd voor mij, zeker met dubbels op paardenmaat, maar zo kan ik toch met pony ervaring opbouwen.

Jammer dat die pilot niet is doorgezet. Of dat ze specifiek parcoursen zonder dubbels zouden uitschrijven, dat zou ook ideaal zijn voor degenen die de hoogte wel meekomen maar de afstanden niet.

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:01

Oh wat goed om te weten, ik had er niet overna gedacht dat er dan veel jonge paarden mee zouden doen, maar op zich wel logisch. Ik ga eens zoeken op startlijsten.nl, bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Een meter is inderdaad echt (nog) veel te hoog voor ons.