Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carika
Berichten: 1593
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:43

3-daagse op eigen stal zou ik lekker alle drie dagen mee doen. Km's maken en ervaring opdoen is nooit verkeerd en op eigen stal is ook minder stress voor je paard dan een 3daagse ergens anders.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:48

ir_2021 schreef:
LaDonna75 schreef:
Ik heb geen last van wedstrijdstress geloof ik. Ik weet dat ik in een uur wel de pony gevlochten en gepoetst heb en eventueel benen gewassen (3 hoge witte benen), maar dat doe ik niet altijd. Ik heb van die spray voor groene vlekken en dat werkt ook goed. En ik heb ze aan huis, dat scheelt ook.

Ir-2021 je kunt maximaal 3 winstpunten per proef rijden ;)


Haha waren 2 proefjes sorry, niet helemaal duidelijk. Dus ene proef 1 winstpunt (194) en de andere 2 winstpunten (199,5). Dus ruimte voor verbetering maar ook al heel goed!
We hebben volgende week een driedaagse op stal en dan zou ik 3x 2 proefjes mee kunnen doen (want eigenaresse is op vakantie) en aan de ene kant denk ik dat ik dan heel chill wordt en snel ervaring krijg, maar aan de andere kant vind ik het wel ook heel ‘veel’

Ik zou het gewoon doen voor de ervaringen! Alle punten zijn mooi meegenomen dan. Leg de lat anders voor jezelf niet te hoog, zie het als een mooi trainingsmoment!

SpikkelFire

Berichten: 6697
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:40

fenijro_tani schreef:
SpikkelFire schreef:
Ahh wat een dotje! :D

Hier gelukkig ook geen schimmel, wel hoge witte achterbenen, meestal was ik ze de dag ervoor en op de dag zelf even een doekje erover. Als ik heel lui ben, alleen een borstel over het hele paard := tot nu toe alleen nog maar 8en voor verzorging gehad, dus dan word je steeds makkelijker :+

Wat een luxe die cijfers, wat voor doekjes gebruik je?

Gewone babydoekjes :j even goed schrobben en dan zijn de ergste vlekken wel weg!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:44

SpikkelFire schreef:
fenijro_tani"
[quote="SpikkelFire schreef:
Ahh wat een dotje! :D

Hier gelukkig ook geen schimmel, wel hoge witte achterbenen, meestal was ik ze de dag ervoor en op de dag zelf even een doekje erover. Als ik heel lui ben, alleen een borstel over het hele paard := tot nu toe alleen nog maar 8en voor verzorging gehad, dus dan word je steeds makkelijker :+

Wat een luxe die cijfers, wat voor doekjes gebruik je?

Gewone babydoekjes :j even goed schrobben en dan zijn de ergste vlekken wel weg![/quote]
Wat handig zeg!
Hier is er wat stress voor mijn en Tess debuut. Training was vandaag beroerd door de regen, geïrriteerde pony die niet wou ontspannen. De pattern kent ze wel, maar het ging bagger. Gooi het nu maar op de ervaring, want als het gaat zoals vandaag plaatsen we ons niet ben ik bang.

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:59

Ik ga na 6 jaar weer starten met mijn 18 jarige merrie. Het gaat steeds beter alleen heb ik over twee weken een wedstrijd gepland staan en het gaat juist nu niet mega soepel.. :Y)

Ons doel is niet persé een winstpunt, maar ontspannen rijden voor de eerst komende keer, en haar genoeg aan de hulpen hebben.

LaDonna75

Berichten: 2194
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:14

ir_2021 schreef:
Haha waren 2 proefjes sorry, niet helemaal duidelijk. Dus ene proef 1 winstpunt (194) en de andere 2 winstpunten (199,5). Dus ruimte voor verbetering maar ook al heel goed!
We hebben volgende week een driedaagse op stal en dan zou ik 3x 2 proefjes mee kunnen doen (want eigenaresse is op vakantie) en aan de ene kant denk ik dat ik dan heel chill wordt en snel ervaring krijg, maar aan de andere kant vind ik het wel ook heel ‘veel’


Oh in 2 proeven…nog steeds knap!
Lekker meedoen die driedaagse, het is een mooie training.

Wiwabella dat is altijd mijn doel, lekker ontspannen rondrijden maar liefst wel met winstpunten ;)

charlesOwen
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:53

Ik heb een 5 jarige high five kwpnr en na 3 B proeven staat de teller op 6 winst ! Ik wil dit weekend nog 1 keer online een peoef insturen en eind deze maand op wedstrijd en daarna lekker L1 starten , ik ben nog nooit zo hard gegaan in de B met ooit 1 van m'n paarden.....motiveert super !

*hoe kan ik foto's bijvoegen ? Ik laad ze maar ze komen niet in m'n bericht erbij.....

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:54

Nou wij zijn officieel ingeschreven voor dit weekend! Ook perongeluk voor de volgende op 19 september. Wist niet eens dat er dan een wedstrijd is, maar perongeluk ook al ingeschreven. :') ik ben enthousiast bezig

carika
Berichten: 1593
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:22

fenijro_tani schreef:
Nou wij zijn officieel ingeschreven voor dit weekend! Ook perongeluk voor de volgende op 19 september. Wist niet eens dat er dan een wedstrijd is, maar perongeluk ook al ingeschreven. :') ik ben enthousiast bezig


Dan weet ik denk ik waar je gaat starten :o
In Drenthe? Daar start ik ook op zondag

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:26

carika schreef:
fenijro_tani schreef:
Nou wij zijn officieel ingeschreven voor dit weekend! Ook perongeluk voor de volgende op 19 september. Wist niet eens dat er dan een wedstrijd is, maar perongeluk ook al ingeschreven. :') ik ben enthousiast bezig


Dan weet ik denk ik waar je gaat starten :o
In Drenthe? Daar start ik ook op zondag

Dit is niet met het rijpaard, dit is met mijn Amerikaanse mini, daar start ik in hand western disciplines mee :) we starten beide keren in Woudenberg!

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:26

Spannend wiwabalia! Heel veel succes alvast!

Fenjiro hoe ging het? :D of moet je nog? Dan veel succes

Ik ben vandaag onze 2e ‘echte’ dressuur wedstrijd gereden in de B. (Echt tussen aanhalingstekens aangezien in op de Sgw natuurlijk ook dressuur moet rijden) Brownie vind het nog erg spannend, dus merk dat ze in de proef dan nog teveel spanning heeft en niet helemaal lekker los laat. Dan gaat buiging ook een stuk minder. Met inrijden lukt die ontspanning al wel beter. Buiging linksom blijft dan alleen nog lastig. Beide proeven deed ze heel braaf, geen grove fouten, wel paar slordigheidjes, zoals aandraven op de middellijn waar je moet stappen. Maar heel tevreden hiermee en iets om aan te werken. Punten ook erg blij mee, 192 en 198. Net buiten de prijzen. Op naar de volgende :D

Wat doen jullie trouwens met jullie haar? Ik vind die dressuurknot die ik nu heb zo verschrikkelijk irritant, of hij druk in je nek, of hij druk je zonneklep van de cap in je gezichtsveld :+

SpikkelFire

Berichten: 6697
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:39

Zo, maar dat zijn hele nette puntem toch! :D

Wij hebben gister de laatste 2 punten gehaald :)) Veel 7ens en een 8 op de protocollen, maar ook een paar grove fouten en dus 4en en 5en := had uiteindelijk 186 en 183,5.

Maar we blijven voorlopig nog B starten, de aanleuning moet nog veel constanter voor de L.

Ik heb een haarnetje met daaromheen een scrunchie met parels (die ik verkoop in mijn webshop :D ik heb ook nog andere kleuren, maar staan nog niet online).
Ik doe deze redelijk laag en dan past het goed! :) Mijn blauwe scrunchie past ook precies bij mn blauwe tenue haha.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:54

Cookie2222 schreef:
Spannend wiwabalia! Heel veel succes alvast!

Fenjiro hoe ging het? :D of moet je nog? Dan veel succes

Ik ben vandaag onze 2e ‘echte’ dressuur wedstrijd gereden in de B. (Echt tussen aanhalingstekens aangezien in op de Sgw natuurlijk ook dressuur moet rijden) Brownie vind het nog erg spannend, dus merk dat ze in de proef dan nog teveel spanning heeft en niet helemaal lekker los laat. Dan gaat buiging ook een stuk minder. Met inrijden lukt die ontspanning al wel beter. Buiging linksom blijft dan alleen nog lastig. Beide proeven deed ze heel braaf, geen grove fouten, wel paar slordigheidjes, zoals aandraven op de middellijn waar je moet stappen. Maar heel tevreden hiermee en iets om aan te werken. Punten ook erg blij mee, 192 en 198. Net buiten de prijzen. Op naar de volgende :D

Wat doen jullie trouwens met jullie haar? Ik vind die dressuurknot die ik nu heb zo verschrikkelijk irritant, of hij druk in je nek, of hij druk je zonneklep van de cap in je gezichtsveld :+

Mooie punten hoor! Mag je trots op zijn.
Ik mag morgen om 09:00 en 09:33 :)

Ik heb een western showhoed op dus ik heb geen last van die knot gelukkig.


SpikkelFire schreef:
Zo, maar dat zijn hele nette puntem toch! :D

Wij hebben gister de laatste 2 punten gehaald :)) Veel 7ens en een 8 op de protocollen, maar ook een paar grove fouten en dus 4en en 5en := had uiteindelijk 186 en 183,5.

Maar we blijven voorlopig nog B starten, de aanleuning moet nog veel constanter voor de L.

Ik heb een haarnetje met daaromheen een scrunchie met parels (die ik verkoop in mijn webshop :D ik heb ook nog andere kleuren, maar staan nog niet online).
Ik doe deze redelijk laag en dan past het goed! :) Mijn blauwe scrunchie past ook precies bij mn blauwe tenue haha.

Netjes hoor 8en!
Gefeliciteerd met je prijzen :)

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 01:24

Dankje Cookie!

Aankomend weekend is het al, we starten in Hilversum op Prinsenburg.

Het gaat steeds beter, alles opzichstaand (haar galop word beter en netter, aanleuning, meer losgelatenheid) echter moet het in een proef als geheel meer “aan elkaar” gelijmd worden en dat word nu toch nog soms rommelig. Ik heb een merrie die snel in paniek modus kan schieten als ze iets lastig vind en dan erg heet word, dus ben benieuwd.. ik knijp hem een beetje eerlijk gezegd. :+

Mijn vriend zegt; hup, kilometers maken en niet afmelden, gewoon gaan! :=

LaDonna75

Berichten: 2194
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:48

Cookie mooie punten, gefeliciteerd!
Ik heb geen probleem met knotten of zo, want kort haar :)

Spikkelfire ook gefeliciteerd met je punten, wel fijn dat je L mag. Je kunt geloof ik ook flexibel starten tegenwoordig, dat je beide klasses start. Ik weet zelf nog niet wat ik doe als ik de punten heb voor de L1, mijn instructrice zegt zo snel mogelijk de B door maar ja...
Ik mag vanavond om 19u starten, hopelijk is het enigszins droog dan :+ Ik heb nu een paar keer weer gereden sinds mijn vakantie, de laatste keer liep S anaa best lekker. Ook zij is een echte merrie die heet kan worden en dan niet meer goed ontspant, wat ze wel zou mogen doen voor het fijne gevoel. We zullen zien hoe het vanavond gaat.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:36

Mooie punten Spikkel! Zeker met fouten.
Ik ga eens kijken naar zon scrunchie, lijkt me lekkerder zitten dan zo’n stomme knot haha

Komt vast goed Wiwa, niet teveel stressen en gewoon rijden. Al is het al voor de ervaring.

Succes Ladonna!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:18

Mooie punten allemaal! Wat ik me afvroeg, tellen de punten die je in de B SGW haalt ook mee voor je “normale” B dressuur punten?

Wat haar op wedstrijd betreft. Ik draai of een knot can mn eigen haar, maar dan pas als ik m’n cap op heb. Dan een netje er omheen, boel elastieken en een scrunchie of ik vlecht het en dan vouw ik m’n vlecht op, netje erom en dan elastiek en dan pas m’n cap op. Als ik heel luit ben gewoon een netje op m’n hoofd, haar een beetje opvouwen een een elastiek erom. Met een donut is geen doen, haar is te lang, te dik en te glad daarvoor..

T blijft allemaal prima zitten en kan er meteen weer uit als ik klaar ben met rijden.

Wiwabalia, proberen zelf rustig te blijven en te doen wat je altijd doet. Dan blijft je paard ook het rustigst, omdat ze weet wat ze kan verwachten.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:50

Dat is ook nog wel een goede Lena!
En nee, de punten die je haalt in de Sgw dressuur tellen niet mee voor je normale dressuur winstpunten. Wel voor je winstpunten van Sgw natuurlijk, dan moet je 55% in de dressuur halen om 1 of 2wp te rijden.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:11

Cookie2222 schreef:
Dat is ook nog wel een goede Lena!
En nee, de punten die je haalt in de Sgw dressuur tellen niet mee voor je normale dressuur winstpunten. Wel voor je winstpunten van Sgw natuurlijk, dan moet je 55% in de dressuur halen om 1 of 2wp te rijden.


O zo! Ja wist wel dat je met minder dan 60% in de dressuurproef winst kunt rijden voor SGW. Dank voor je antwoord :)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:37

LaDonna75 schreef:
Cookie mooie punten, gefeliciteerd!
Ik heb geen probleem met knotten of zo, want kort haar :)

Spikkelfire ook gefeliciteerd met je punten, wel fijn dat je L mag. Je kunt geloof ik ook flexibel starten tegenwoordig, dat je beide klasses start. Ik weet zelf nog niet wat ik doe als ik de punten heb voor de L1, mijn instructrice zegt zo snel mogelijk de B door maar ja...
Ik mag vanavond om 19u starten, hopelijk is het enigszins droog dan :+ Ik heb nu een paar keer weer gereden sinds mijn vakantie, de laatste keer liep S anaa best lekker. Ook zij is een echte merrie die heet kan worden en dan niet meer goed ontspant, wat ze wel zou mogen doen voor het fijne gevoel. We zullen zien hoe het vanavond gaat.

Succes zometeen! Hopelijk kunnen jullie straks ontspannen rijden.

Hier toch nog redelijk succesvol geweest. 7e in de in hand trail zonder wp helaas. 5e in showmanship met wp!

Afbeelding

Afbeelding

Wij zijn startnummer 120.
Afbeelding

We hadden 10 minpunten omdat ik beide turns het touw overpakte, dus als ik daar op let volgende keer een mooie score!
In de in hand trail 11,5 minpunten op de side, omdat ik haar er helemaal verkeerd voorzette, en veel stress bij beide. Als we daar volgende keer aan werken ook een mooie score.

Ik ben heel tevreden, een super fijn debuut gehad en een goed begin met mooie feedback

SpikkelFire

Berichten: 6697
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:53

Ladonna, interessant wat je zegt! Ik ga eens kijken naar die regeling. Succes vanavond! :D

Cookie, ja het zit wel lekker idd! Ik heb ook nog zwarte met parels en beetje lichtbruin/taupe kleur met parels. Die zijn net binnen dus nog niet op de site, maar kan altijd een foto sturen! :)

Lena, zo doe ik mijn haar meestal ook! Een donut vind ik heel mooi, maar blijft ook totaal niet zitten. Mijn haar is veel te dik daarvoor, ik kan die overige plukken nergens kwijt :))

Goed fenijro! Fijn dat je debuut zo goed ging en wat een dotje van een pony :D

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:16

Mijn dochter gaat in september voor het eerst weer starten in de B. Vorig jaar is ze met haar C pony gestart maar heeft uiteindelijk maar 2 wedstrijden kunnen rijden door corona. Ze kon bijna naar het L ( 8 wp's) en dat had ze ook graag met hem gehaald maar ze is te groot geworden. Sinds maart rijdt ze nu op een e-pony. Haar vorige pony was heel flegmatiek maar haar huidige heeft best veel go. Ze doet alleen teveel ( doordat ze de vorige altijd zo moest aanzwengelen) waardoor de pony spanning opbouwt. Ze zijn dus heel hard aan het werken op ontspanning. Ze heeft haar al steeds vaker netjes lopen maar als ze zelf zenuwachtig is gaat het nog wel eens mis. Spannend dus.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:29

SpikkelFire schreef:
Ladonna, interessant wat je zegt! Ik ga eens kijken naar die regeling. Succes vanavond! :D

Cookie, ja het zit wel lekker idd! Ik heb ook nog zwarte met parels en beetje lichtbruin/taupe kleur met parels. Die zijn net binnen dus nog niet op de site, maar kan altijd een foto sturen! :)

Lena, zo doe ik mijn haar meestal ook! Een donut vind ik heel mooi, maar blijft ook totaal niet zitten. Mijn haar is veel te dik daarvoor, ik kan die overige plukken nergens kwijt :))

Goed fenijro! Fijn dat je debuut zo goed ging en wat een dotje van een pony :D


Dankjewel! Ze is ook nog eens ontzettend lief <3

Ik wou dat ik teveel haar had voor mijn knot :')

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:41

Super gedaan Fenjiro! En idd wat een schatje zeg <3

Ik heb helaas ook niet die luxe van dik haar :')

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:56

@fenjiro: wat leuk, dit zijn western-discipline’s? Zit er veel verschil in met de knhs wedstrijden zoals ik die ken? Klinkt als kleine puntjes die je makkelijk kan verbeteren. :)

@Lena: ik weet het, maar door de spanning soms. Ons doel is ook ontspannen rijden, en meer is altijd meegenomen.

Vandaag geoefend en na de proefjes oefenen even “les” van mijn moeder gehad, hoe gek het ook klinkt, het hielp.

Ik heb heel dik haar, denk dat ik het even oprol en een netje eroverheen doe. Klaar is kees.