Maximale leeftijd 16 jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZilverLover

Berichten: 524
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:22

MelanieB schreef:
Rekening met stokmaat moet sowieso, als je aan springen denkt.

Nee, gewoon lekker de oude regel houden. Vond die regel al minder dus.


ik dacht even alleen aan de dressuur ja, met springen zou de stokmaat wel iets belangrijker worden, maar ik hoop ook dat het zo blijft!

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:32

Ik word echt niet blij als die regel word ingevoerd. :x
Ik wil gaan springen met een pony, ben nu 9 maanden bezig om een winstpunt te gaan halen om te kunnen springen.
Als ik dan zou mogen springen zou dat heel kort kunnen. :7
Dit las ik ook in de paardensport idd.

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Maximale leeftijd 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:31

Ik hoop ook niet dat dit wordt ingevoerd.
Wil volgend jaar nog graag een pony naar het ZZ springen en het liefst ook Z SGW rijden (die dat nu nog niet mag ivm leeftijd) en volgend jaar wordt ik dus 17...

Ik heb de paardensport niet gelezen dit keer, omdat ik het nieuws niet meer 'nieuw' genoeg vind omdat de hoefslag en bokt veel sneller is.

Zarena

Berichten: 813
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Maximale leeftijd 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:14

Wat zijn de argumenten om de leeftijdsgrens vh nationaal te veranderen? Het werkt toch prima zo?

Ik ben overigens op mn 14e/15e overgestapt naar de paarden maar die overstap is nog niet zo heel makkelijk op die leeftijd.. (Ik had dan wel jonge paarden, als je een ervaren beestje hebt scheelt dat wel een stuk..)

Iris_10
Berichten: 496
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:44

Ik las het eergisteren ook in de PaardenSport. Ik hoop ook zo dat deze regel niet doorgaat, want het zal de wat langere 'kinderen' (waar ik dan onder val) benadelen die nog bij de pony's starten. Met het springen zal het nog lastiger worden inderdaad. Ik wil graag nog eens een springwedstrijdje gaan meedoen, maar dit doe ik echt niet als ik bij de paarden moet starten.

Ik ben nu 16 en 1.75m. Ik rijd met mijn pony (D) gelukkig nog tussen de pony's, want anders zou ik veel commentaar krijgen over dat ik te lang ben geworden voor mijn pony. Nu krijg ik altijd nog commentaar dat ik en mijn pony een leuke combinatie vormen, maar dat zal bij de paarden niet meer gebeuren ben ik bang. Ik heb hier ook nog een goed voorbeeld voor:
De vorige eigenaresse van mijn pony moest bij de paarden starten met (toen) haar pony, omdat ze al ouder was dan 18 jaar. Daardoor werd ze constant benadeeld. Als ze een hele nette proef reed, kreeg ze vaak net aan of net niet haar punten. Dan stond er op haar prote(o?)col dat ze te groot was en maar eens erover na moest gaan denken om een paard te kopen. En dat terwijl ze net zo lang was als ik nu ben! Ik vind dat toch wel schandelijk |o , het verschil van commentaar over de lengte; terwijl we even lang zijn (op de zelfde pony reden) maar in een verschillende categorie starten.

Dus ik ga heel erg duimen dat het niet doorgaat!
En als we deze regel veranderen naar een internationale regel, dan vind ik ook dat die regel over een E-pony naar een internationale regel veranderd moet worden. Anders klopt er geen hout meer van die regels binnen de KNHS, de ene regel die internationaal is en de andere is weer nationaal???

Harvest_Moon

Berichten: 1629
Geregistreerd: 29-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:06

Ik ben zelf 15 en start tussen de paarden en, zowel springen als dressuur, is dat toch wel heel anders dan tussen de pony's. Niet dat ik het niet leuk vind, juist wel, maar ik kan me voorstellen dat veel ponyruiters er erg tegenop zien. Dus van mij mag het hier 18 blijven. Wat aan de andere kant wel zo is, het is ook niet leuk om als 17 jarige steeds tegen 12 jarige pony ruiters te rijden (of je nou wint of verliest).
Overigens rij ik bij de paarden vaak proeven waarvan ik ook denk dat ik er bij de pony's misschien hogere punten voor had gekregen.

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:55

Love_myhorse schreef:
In het jaar dat nu 18 word mag je nog uitrijden bij de ponys.

Ik denk dat deze regel dat ook zou gelden als je 16 word. Dus dan zou het voor jou nog ruim 2 jaar zijn.

En waarom zou je niet met je pony tussen de paarden starten? Er zijn zat ponys die succes vol tussen de paarden starten.
Zolang jij een nette proef rijd.. is er niks aan de hand.


En dat het nu niet lekker gaat.. misschien investeren in goede lessen?? Een rede om te stoppen met wedstrijden of met je pony vind ik zonde enkel omdat je 16 word en niet verder wilt tussen de paarden?



Nou, ik ga dit jaar voor het eerst in mn leven starten := .En dan begin ik liever tussen de pony's..

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Maximale leeftijd 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:35

Ik hoop zo dat dat niet door gaat, vind het sowieso al belachelijk dat je met een pony bij de paarden moet omdat je 18+ bent maargoed.. Ik wil nog graag 2 jaar springen met m'n pony, zou flink balen zijn als dat niet kan. :+

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:24

Een systeem zoals in Duitsland zou ook nog een mogelijkheid zijn. Daar maken ze geen onderscheid tussen paard/pony.

Even een volgslagen idioot hersenspinsel van mij, hier een voorbeeld van hoe ze het wedstrijdsysteem in Nederland kunnen doen:
In Nederland kunnen ze het springen ook op hoogte doen. Van bijv 30 cm tot en met 1.50 m. Wat nu B (per categorie) is, is dan wel de echte klasse vanaf waar je 10 winstpunten moet halen. De hoogtes daaronder, hoeft men niet verplicht winstpunten te halen, omdat dat zegmaar oefenrubrieken zijn.

Dus als je met een paard 80 cm springt op een wedstrijd, mag je de volgende keer 90cm en die keer daarop 1 meter springen. Met een D pony moet je echter vanaf die 80 cm wel elke keer dat je wilt promoveren 10 winstpunten hebben behaald.

Dit is echt even een voorbeeld, ik heb er nog niet een mening over kunnen vormen omdat er zowel voor als nadelen aan zitten, maar vond het wel iets om aan jullie bokkers voor te leggen.

Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Nogmaals, ik weet echt niet wat ik er van moet vinden, ik had ineens een hersenspinsel.

dit is een gevolg van verveling in de les op school en een vandaag iets te creatief brein

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Maximale leeftijd 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:33

Ik vind dressuur gewoon alles bij mekaar en evt. indelen op leeftijd van de ruiter. Springen indelen op stokmaat en niet naar leeftijd kijken.

Maargoed, wie ben ik :+

ZilverLover

Berichten: 524
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:32

mistid schreef:
Een systeem zoals in Duitsland zou ook nog een mogelijkheid zijn. Daar maken ze geen onderscheid tussen paard/pony.

Even een volgslagen idioot hersenspinsel van mij, hier een voorbeeld van hoe ze het wedstrijdsysteem in Nederland kunnen doen:
In Nederland kunnen ze het springen ook op hoogte doen. Van bijv 30 cm tot en met 1.50 m. Wat nu B (per categorie) is, is dan wel de echte klasse vanaf waar je 10 winstpunten moet halen. De hoogtes daaronder, hoeft men niet verplicht winstpunten te halen, omdat dat zegmaar oefenrubrieken zijn.

Dus als je met een paard 80 cm springt op een wedstrijd, mag je de volgende keer 90cm en die keer daarop 1 meter springen. Met een D pony moet je echter vanaf die 80 cm wel elke keer dat je wilt promoveren 10 winstpunten hebben behaald.

Dit is echt even een voorbeeld, ik heb er nog niet een mening over kunnen vormen omdat er zowel voor als nadelen aan zitten, maar vond het wel iets om aan jullie bokkers voor te leggen.

Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Nogmaals, ik weet echt niet wat ik er van moet vinden, ik had ineens een hersenspinsel.

dit is een gevolg van verveling in de les op school en een vandaag iets te creatief brein


dat was eigenlijk precies wat ik dacht, maar dan wat beter uit gedacht :D topidee *\o/*

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:39

Nies_ schreef:
Ik vind dressuur gewoon alles bij mekaar en evt. indelen op leeftijd van de ruiter. Springen indelen op stokmaat en niet naar leeftijd kijken.

Maargoed, wie ben ik :+

Jep! :j

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:44

Nies_ schreef:
Ik vind dressuur gewoon alles bij mekaar en evt. indelen op leeftijd van de ruiter. Springen indelen op stokmaat en niet naar leeftijd kijken.

Maargoed, wie ben ik :+


Mee eens, jongere kinderen zitten automatisch vaak op kleinere ponys dus dan krijg je vanzelf een verdeling..

Verder vind ik het verschil bij dressuur wel erg groot, iemand die in januari 18 is geworden hebt die concurreerd met een 12 jarige.. tja dat vind ik niet echt eerlijk :=

bellieeee
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:32

Ik wilde ook nog even wat vragen, ik ben nu 14 jaar en ik heb een e pony van 5 met wie ik lekker dressuur wedstrijden start, we zitten nu in de L. Maar als ik 18 word en we bv M ofzo starten, moet je bij de paarden weer bij de B beginnen??

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Maximale leeftijd 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:29

Omdat dit wel een heeel oud topic is sluit ik deze. Je bent natuurlijk vrij om een nieuw topic aan te maken met deze vraag.