[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 00:11

debberley83 schreef:
Sakura789 schreef:
Wat een mooie punten en paarden konen hier voorbij!

Ik ga zondag weer, ven heel benieuwd. Na mijn vorige wedstrijd heerlijk gelest en gisteren ging het dramatisch :')

Maar goed, opgegeven dus we gaan gewoon.


Fijn he, die pieken en dalen :D :D


Herkenbaar, maandag en dinsdag liep ze heel fijn, gisteren tijdens de les werd ik weer even met beide benen op de grond gezet want toen ging het echt dramatisch :D.

Maar een slechte generale.....
Net onze 2e L1 wedstrijd gereden, heel fijn gevoel, hoe dan ook super tevreden. Maar moet toch even bijkomen van het resultaat :D 1e met 201 punten en 5e met 185.5 punten (van de 12 deelnemers) Met die kleine pony tussen de chique dressuurpaarden, ben zo trots op haar <3


Afbeelding

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:20

Goed gedaan zeg! Gefeliciteerd

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:24

Lekkere punten hoor! Van harte! Ik heb mijn starttijd ook door gekregen, nu maar hopen dat het weer een beetje mee zit.

Wel een beetje jaloers op die banen hierboven, rij je dan ook bij twee verschillende jury’s? Dat mis ik aan mijn wedstrijdjes hier wel eens.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:30

Sakura789 schreef:
Lekkere punten hoor! Van harte! Ik heb mijn starttijd ook door gekregen, nu maar hopen dat het weer een beetje mee zit.

Wel een beetje jaloers op die banen hierboven, rij je dan ook bij twee verschillende jury’s? Dat mis ik aan mijn wedstrijdjes hier wel eens.

Bedoelde je de zandbodems en maar 2 ringen enz?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:32

Ja zandbodems die zo groot zijn dat er meer banen in kunnen. Hier is het een mega bak 20x80 of van de ene in de andere bak.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:16

Sakura789 schreef:
Wel een beetje jaloers op die banen hierboven, rij je dan ook bij twee verschillende jury’s? Dat mis ik aan mijn wedstrijdjes hier wel eens.


Dit is een 100*45m bodem. 2 verschillende ringen en jury's (zelfs voor z1 en hoger) en nog genoeg ruimte om los te rijden.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:24

Heerlijk zeg :D

Hier ook een myler, vind het erg fijn rijden. Tzt nog op zoek naar een fijn hoofdstel.

Start je zo weinig dat je voor dagpassen gaat? Ik verleng nooit automatisch. Zeg mn startpas op en dan pak ik een nieuwe weer vanaf het moment dat ik weer start.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:59

Hier vaak ook brede banen en dan twee naast elkaar!

Ik heb vandaag fijn gereden, voor mijn gevoel standje keihard maar op de filmpjes niet echt te zien. 193 en 185 punt en zeer tevreden na in een ruime maand maar 3x gereden te hebben door vakantie!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:07

Wat een mooie punten zijn hier gereden!!


Mooie Fries hierboven en leuke tuiger. Lijkt met met tuiger ook erg lastig om meer lengte in de hals te rijden, maar met daar goed op blijven focussen gaat je dat vast lukken!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:25

Bij standje keihard, krijg ik meestal veel punten op de impuls en gangen. Ik heb het eens laten filmen, maar toen zag ik pas dat het er juist heel goed uitziet. Alleen is ze soms zo scherp dat er dan fouten insluipen.

Gisteren op pad geweest, ging al een paar dagen niet helemaal top. Dat bleek gisteren ook, heel erg ons best gedaan en toch met twee puntjes naar huis. Maar goed, nu eerst weer in topvorm komen :D Zesde keer dat we van huis zijn, dus ik ben wel heel tevreden. Ook het trailerladen gaat inmiddels fantastisch en mijn knotten blijven steeds beter zitten. Lekker kilometers maken, maar eerst even bijkomen. Moet ook niet te hard gaan :P

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:26

Ja herkenbaar, hier ook mooie punten op de gangen en impuls. Alleen het voelt zo hard dat ik het gevoel heb uit de bocht te vliegen. Gek dat het er dan niet zo uit ziet he! Fijn dat ik niet de enige ben...

Fijn dat jullie twee punten binnengehaald hebben! Heb je een jong paard? Staat er binnenkort wat op de planning?

Sakura789 schreef:
Bij standje keihard, krijg ik meestal veel punten op de impuls en gangen. Ik heb het eens laten filmen, maar toen zag ik pas dat het er juist heel goed uitziet. Alleen is ze soms zo scherp dat er dan fouten insluipen.

Gisteren op pad geweest, ging al een paar dagen niet helemaal top. Dat bleek gisteren ook, heel erg ons best gedaan en toch met twee puntjes naar huis. Maar goed, nu eerst weer in topvorm komen :D Zesde keer dat we van huis zijn, dus ik ben wel heel tevreden. Ook het trailerladen gaat inmiddels fantastisch en mijn knotten blijven steeds beter zitten. Lekker kilometers maken, maar eerst even bijkomen. Moet ook niet te hard gaan :P

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:26

Vandaag weer op wedstrijd geweest als generale repetitie. Wat zeggen ze ook al weer ...... Een slechte generale is een ........

Wat was ze dwars in de eerste proef, tweede gelukkig al stuk beter. Uiteindelijk 183 (was echt niet winstwaardig, maar goed het is ook wel eens dat je ze niet krijgt als je ze wel verdiend.) en 190.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:14

EllyC: jammer dat het niet zo ging als je gehoopt had maar niet aan je punten te zien haha

Sakura789: fijn dat jullie zo lekker aan het trainen en opbouwen zijn!

En ook winspunten bij Danique07, fijn!

Luna mag juist soms wel wat scherper zijn en wij gaan niet hard. Maar ze blijft wel voor mijn been, en het kost haar toch wat meer moeite dan een paard met een sportiever exterieur, dus denk dat het met trainen ook steeds beter wordt.

Ik ga trouwens ook starten met een dagpas, ideaal dat het zo kan. En alles online is ook super makkelijk.

Fleury: Gefeliciteerd zeg! Leuke foto zo van jullie!

Hier gaat het trainen lekker, morgen weer les. Ze wil nog wel eens verkeerd aanspringen in de galop, maar sinds ik de galop meer meepak en ook wat ben begonnen met stap-galop verbeterd haar galop wel, dat is echt leuk! Ander puntje is conditie opbouwen, zijn we ook serieus mee bezig en scheelt dat mijn zusje alleen buiten met haar rijd, super goed daarvoor natuurlijk. Krijg zo in ieder geval wel steeds meer vertrouwen in mijn debuut, en een keer verkeerd aanspringen is ook niet het einde van de wereld natuurlijk :+

M_arjolein

Berichten: 1428
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:51

Hallo! Graag zou ik me ook willen melden in dit topic!

Mijn naam is Marjolein en ik ben 29 jaar. Ik ben in juni na 4 jaar weer gestart met mijn inmiddels 11 jarige Fries. We moesten toen nog 5 winst in de B en die hebben we inmiddels in 3 wedstrijden gehaald.

Nu wil ik in oktober/november graag over naar het L1. Met name ook omdat ik 4 jaar geleden best veel B wedstrijden heb gereden en wel klaar ben met de B. :D

Wijken gaat op zich wel goed, galop is soms nog wat lastig en ze mag in de wedstrijden nog ietsje nageeflijker. We gaan nu thuis even flink aan de bak en hopelijk kan ik dan in oktober of november L1 starten. Afbeelding

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:43

Mag ik dan ook aansluiten? :D

Ik ben Charlotte, 24 jaar, en ik rijd met een 8-jarige springgefokte KWPN'er. Dat ziet bijna niemand aan haar, ze toont als een zwarte Haflinger van net over de 1,60m. :D Ik heb haar vanaf dat ze drie jaar is en met vallen en opstaan zijn we steeds een beetje verder naar elkaar toe gegroeid.
We hebben bijna 2 jaar geleden 3 wedstrijdjes gestart in de B voor de ervaring en daarin 3 winstpunten gereden, maar na weer eens onvrijwillig afstappen heb ik een rugblessure opgelopen waar ik heel lang mee heb geworsteld, dus niet meer gestart omdat ik amper regelmaat in het rijden had.
De laatste tijd gaat het weer beter met mijn rug en ze begint ook steeds fijner en stabieler te lopen, dus in juli zijn we maar weer eens begonnen met starten. We hebben in 3 wedstrijden 10 winstpunten gehaald en steeds bovenin geëindigd, dus we gaan maar eens kijken hoe we L1 proefjes doorkomen.

Aandachtpuntjes bij ons: meer verruimen in middendraf/middengalop, aanleuning mag lichter, meer gesloten houden in de overgangen en wijken voor het linkerbeen gaat net wat minder soepel dan voor het rechterbeen.

Voor de beeldvorming, dit zijn wij:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Imaginaerum op 22-08-19 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:54

M_arjolein schreef:
Hallo! Graag zou ik me ook willen melden in dit topic!

Mijn naam is Marjolein en ik ben 29 jaar. Ik ben in juni na 4 jaar weer gestart met mijn inmiddels 11 jarige Fries. We moesten toen nog 5 winst in de B en die hebben we inmiddels in 3 wedstrijden gehaald.

Nu wil ik in oktober/november graag over naar het L1. Met name ook omdat ik 4 jaar geleden best veel B wedstrijden heb gereden en wel klaar ben met de B. :D

Wijken gaat op zich wel goed, galop is soms nog wat lastig en ze mag in de wedstrijden nog ietsje nageeflijker. We gaan nu thuis even flink aan de bak en hopelijk kan ik dan in oktober of november L1 starten. [ [url=m/Z6jA6j.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke Fries heb je! Succes met het doortrainen voor de L1. :j

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:55

[quote="Imaginaerum"]Mag ik mij dan ook aansluiten? :D


De laatste tijd gaat het weer beter met mijn rug en ze begint ook steeds fijner en stabieler te lopen, dus in juli zijn we maar weer eens begonnen met starten. We hebben in 3 wedstrijden 10 winstpunten gehaald en steeds bovenin geëindigd, dus we gaan maar eens kijken hoe we L1 proefjes doorkomen.



Dat heb je goed voor elkaar *\o/* gefeliciteerd, knap!

M_arjolein

Berichten: 1428
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:24

Bedankt debberley! We gaan ons best doen.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:29

Welkom Imaginaerum en Marjolein! Succes met jullie L1 wedstrijden!!

Ik heb ondertussen ein-de-lijk een springzadel weten te vinden voor baardlief (inmiddels al bijna een half jaar aan het zoeken), dus daar ben ik blij mee!
Verder heb ik afgelopen week voor het eerst een L2 proefje geoefend, puur om de lijnen eens te rijden. Verschil met de L1 viel me mee, maar er zal vast zwaarder gejureerd worden.

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:27

6 september staat mn l1 debuut gepland Yeeey!! <3 moet je persee 5m wijken daarna rechtuit of mag je ook tot de hoefslag?

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:30

kimwilliam schreef:
6 september staat mn l1 debuut gepland Yeeey!! <3 moet je persee 5m wijken daarna rechtuit of mag je ook tot de hoefslag?


Minimaal 5 meter wijken, dus lijkt mij dat tot de hoefslag ook gewoon mag :)

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:32

ja de laatste tijd gaat het zo goed dat we door wijken tot de hoefslag omdat ook in l2 komt maar dacht ineens van mag het in de l1 anders moet ik daar op letten dat ik niet in die gewoonte val in mijn wedstrijden

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:40

kimwilliam schreef:
6 september staat mn l1 debuut gepland Yeeey!! <3 moet je persee 5m wijken daarna rechtuit of mag je ook tot de hoefslag?


Leuk waar ga je heen?

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:41

Cavalier in strijensas is onder het zadel 15min stappen :) heerlijke thuiswedstrijd bijna :)

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:43

Ze willen wel zien dat je recht maakt en daarna nog een stukje rechtuit kan rijden. Ik zou dus aanraden om het eigenlijk niet tot de hoefslag te doen. Je krijgt ook geen hoger cijfer als je wel 10 meter doet, wel lager als je daar niet netjes recht maakt. ;) Dat is vaak het probleem bij 10 meter, mensen gaan de hoefslag volgen in plaats van recht maken.