[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1161
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:46

wow mooie punten !!

en heel herkenbaar commentaar L_iek !! maar beter te voorwaarts als niet vooruit willen!



zaterdag ook weer op pad geweest met de grote draak }> }>
na 4x op zn achterbenen te hebben gestaan met losrijden kon ik eindelijk sturen :+ |o
het was een nieuwe locatie en dan is meneer net een kleuter.... een concentratieboog van een kruimel
1ste proef was weer bagger.... 2de proef ging gelukkig beter ..

weer een puntje erbij gereden :D :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:50

Kim fijn dat je 2e proef fijn ging en mooi een wp erbij! En weer een hoop ervaringen rijker!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:34

Zijn er afgelopen weekend nog wat gestart?

Onze wedstrijd ging afgelopen zaterdag niet helemaal fijn. Ze had wat teveel last van prikkels op de omgeving. Er was heel veel te zien (wandel/fietspad achter de baan, grote plant tussen beide banen in, struisvogels verderop en een grintpad naast de baan wat nogal lawaai maakt als er een auto overheen rijd). Ze bouwt dan spanning op, wordt wat te loperig en houd zich daardoor ook wat teveel vast. Zoals en middendraf wat ze prima kan lopen voor een 7 of meer houd nu bij een 6/6,5 op. Ook wel wat fijne stukjes erin maar niet zo fijn kunnen rijden als 2 weken terug.
Weer een mooi leermoment en ervaring rijker, ze zal ook in dit soort situaties moeten leren ontspannen. 2e proef was ze op 2 schrikmomenten na een stuk meer ontspannen dan de 1e proef.
1e proef hadden we 191 en nog een 5e prijs en de 2e proef 185,5 :) Had zelf de punten eerder andersom verwacht, maar de 2e jury had alles heel dicht bij elkaar zitten.

Wel een paar leuke foto's
Het was dus heel interessant allemaal :+
Afbeelding
Afbeelding

maar ook wel heel blij met deze plaatjes, alleen zelf nog wat meer terug blijven zitten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ga er nog wel 1 bestellen, alleen nog even kiezen welke. Dit is een kleine selectie, zijn ernog zoveel meer :)

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:24

Toch netjes Melissa! En mooie foto's en punten! Je hebt echt een mooi paard <3

Ik ben ook naar Rijssen geweest. Eerste proef 186 en de tweede proef 185 punten. In de 2de proef had ik de pech dat er een paard uit de trailer stormde en er vandoor ging op het grind. Jacco vond dat natuurlijk reuze interessant :wow: Beide proeven was hij ook te loperig, wat punten kostte. Maar ik was allang blij dat hij doorliep, zonder naar binnen te springen oid. Gelukkig wel fijne juryleden die het heel positief en met goede feedback hebben beoordeeld, waar we weer mee verder kunnen.

Dit weekend staat nog 1 wedstrijd op de planning, daarna even een paar weken niks omdat ik op vakantie ga :) Anderen nog gestart of een wedstrijd op de planning?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:37

Melissa wat heb je toch een gaaf dier! Jammer dat het dan niet helemaal uit de verf komt zoals jezelf graag zou willen zien. Wel prima punten natuurlijk!

Heb je al veel met haar gestart?

Elitedeux prima punten! Leuk als de jury's leuk commentaar geven waar je echt wat aan hebt. Veel succes aankomend weekend.

Wij hebben even een wedstrijdstop en gaan misschien in November weer indoor starten. Ik wil even een paar dingen bevestigen en ik heb een ander zadel aangeschaft. Dus financieel ook maar even rustig aan :list:

Wel hebben we afgelopen weekend weer een clinic working equitation meegereden. Zo'n leuke toevoeging voor de dressuurskillz. Ik merk echt dat ik veel bewuster wordt hoe moses beweegt.

Zie link voor de foto's

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=2006703

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:32

Wat leuk Sasika! Je ziet echt dat jullie er plezier in hebben!
Ik heb gisteren m'n eerste springles met Jacco gehad. Vorig jaar december een nare val gehad van Jacco, waardoor ik in het ziekenhuis heb gelegen dus wat was ik gestrest. Maar hij pakte het zo goed op! En vond het ook echt leuk. Dus daar gaan we zeker mee door. Die afwisseling is belangrijk voor paarden, anders krijg je ze zo afgestompt.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:19

Marjolein ook weer mooi 2 punten erbij! Stom dat grind he haha
Ik start over 1,5 week bij eigen club weer :)

Dankjewel :) Sasika ik ben vorig jaar april begonnen in de B maar bewust heel rustig aan gedaan ivm haar leeftijd. Afgelopen winter de selecties meegereden in de B en januari de regio. Daarna ervoor gekozen om haar tot april thuis te houden en door te trainen voor de L1 maar dat werd door Corona uitgesteld naar eind augustus. Hebben nu 3x in de L1 gestart

Sasika even een maandje rustig aan, wat voor zadel is het geworden?Gaaf zo'n clinic!

Marjolein heerlijk weer gesprongen, super! Kan me voorstellen dat je zelf wel even wt gespannen was.

Ken heeft gisteren ook lekker gesprongen samen met m'n zusje op de springles van de club. Pakte ze fijn aan :) Komende zondag heb ik een crossles (het klinkt meer dan het is haha. ) Eind oktober ga ik een tripalon rijden en vind het wel fijn om dan voor de tijd een keer wat lage boomstammetjes etc gesprongen te hebben. Leuke afwisseling :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:44

hoe doen jullie het nu met de online wedstrijden ? ik vind het nog best ingewikkeld hoe ik dat nou weer moet gaan organiseren

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:44

Brittjuh97 schreef:
hoe doen jullie het nu met de online wedstrijden ? ik vind het nog best ingewikkeld hoe ik dat nou weer moet gaan organiseren


Ik doe het samen met een vriendinnetje. Zij gaat eerst losrijden, ondertussen vlecht ik de manen en ga opzadelen, dan gaat ze haar proefje rijden en film ik haar. Daarna ga ik losrijden en zij verzorgt haar paard en daarna filmt ze mij. Gaat als een geoliede machine. Maar wij doen het ook al sinds de zomer.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:59

Jiildou23 schreef:
Brittjuh97 schreef:
hoe doen jullie het nu met de online wedstrijden ? ik vind het nog best ingewikkeld hoe ik dat nou weer moet gaan organiseren


Ik doe het samen met een vriendinnetje. Zij gaat eerst losrijden, ondertussen vlecht ik de manen en ga opzadelen, dan gaat ze haar proefje rijden en film ik haar. Daarna ga ik losrijden en zij verzorgt haar paard en daarna filmt ze mij. Gaat als een geoliede machine. Maar wij doen het ook al sinds de zomer.


Kennen jullie het proefje uit jullie hoofd of niet ? ik krijg ze maar niet in mijn hoofd. weet dat ze voorgelezen mogen worden maar ik weet dat en voorlezen en filmen best moeilijk is

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:55

Na mijn laatste dieptepunt ga ik mezelf niet meer wagen aan de online wedstrijden. Wij maken denk ik maar de overstap naar het crossen :')

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:52

Ik hoop mijn laatste twee puntjes vandaag met opnemen te halen en dan in december mijn L1 debuut te rijden *\o/*

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:51

Ik doe ook niet mee met de online wedstrijden. Ik train lekker door voor als we weer kunnen.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:25

Wij zijn helaas weer volledig uit de running, maandag 23 worden er weer foto's van zijn voet gemaakt. Angst is groot dat er weer iets totaal fout is in zijn voet :=

Succes voor de mensen die de online wedstrijden gaan starten *\o/*

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:53

Ik heb zelf ook nog niet meegedaan aan de online ‘wedstrijden’ en ga het ook niet doen. Ben lekker aan het trainen voor wanneer we weer mogen, en wisselen lekker af met buitenritjes en cavaletti’s. Opzich ook geen straf, maar zal toch blij zijn als we weer op pad mogen :o

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:53

Hier ook geen online wedstrijden, geen behoefte aan. We trainen lekker verder en hier ook afwisselend met buitenritjes en de laatste tijd (toen clublessen nog mochten) paar keer naar de springles geweest.
Hoop dat we gauw weer op pad mogen, ze gaat fijn op moment :)

Sasika balen zeg.. HOpen dat het mee gaat vallen..

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 01:07

Wat is het stil hier!

Vanmorgen mn eerste online proef opgenomen, hopelijk sleep ik zo mijn laatste punt in het L1 binnen.

Hoe is het met jullie?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:27

Net mijn uitslag gekregen van de proef, heb mijn laatste punt binnen weten te slepen *\o/* we mogen nu L2 starten

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:34

Britjuh gefeliciteerd!! Op naar het L2 *\o/*

Wij liggen er helaas al weer een tijdje uit :( fissuur in het het hoefbeen was toch weer een beetje open gegaan. Dus nu nog 5 weekjes rustig aan en dan weer opbouwen. Hopelijk dit voorjaar en zomer minder pech

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:38

Brittjuh super dat je de laatste punt binnen hebt!

Sasika wat balen zeg.. Hopen dat het nu gauw geneest..

Hier lekker aan het trainen, gaat best heel fijn op moment :) Voor de rest wisselen we dat af met buitenritjes en af en toe een springles of oefenparcoursje. Paard vind het geweldig om te doen, ik ben soms een beetje teveel dressuurmuts :+

Komende zaterdag gaan we een keer op ander terrein rijden in een dressuurbaan, even weer een beetje concoursidee op doen. Ik moet zeggen dat ik maar weer wat graag op wedstrijd wil. Maar uiteraard allang blij dat we gewoon lekker verder mogen trainen.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:13

Bedankt!

Al moet ik zeggen dat Calice vanmorgen een valpartij had, k haalde haar naar binnen voor de tandarts en de andere paarden denderde door me heen waardoor Calice een beetje schrok en draaide en zo op haar zij viel. ik zag niks maar ze zal wel flink spierpijn hebben.

jeetje Saskia dat is niet niks. :( hopelijk gaat het snel beter!

melissa, goed om te horen dat het trainen fijn gaat, wat al ga je op ander terrein je proefje opnemen ? heb je alsnog een wedstrijd idee?

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:44

Netjes Britt!
Wat balen Sasika, hopelijk geneest het snel!
Leuk Melissa! Afwisseling is goed voor de paarden :)

Ik ben thuis lekker aan het doortrainen voor de M1. Heb ook een nieuw Sella zadel aangeschaft met kniewrongen en deze zit echt heerlijk! Hopelijk mogen we snel weer starten!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:33

Succes elite, Ik zat laatst op het paard van een stalgenoot en die heeft ook kniewrongen, ik mis dan mijn bewegingsvrijheid := ik vind het maar raar zitten en vind het knap dat het sommige wel lukt!

Ik hoop ook dat we snel echt mogen starten, al heb ik nu wel een goed plan liggen om de komende 3/4 weken een proefje in te sturen

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:04

Valt nog mee hoe erg je gedwongen wordt! Jacco gooit heel hoog op in de draf dus heb hierdoor wel het idee dat ik hem wat beter kan uitzitten.

Afbeelding

Afbeelding

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:15

het hoog opgooien herken ik heel erg. dat doet Calice ook, maar ik vind haar prima uit te houden met rijden en doorzitten :) Kan begrijpen dat het fijn is hoor! maar al ben je het niet gewent dan is dit ook erg veel _O-

Leuk kleurtje van je dekje!