[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:23

Jammer zeg, maar het belangrijkste is dat je zelf fijn hebt gereden. Helaas van de jury, jammer van de punten, alsnog een winstpuntje natuurlijk.

Volgende keer beter.

Ik krijg nu echt zin om zelf ook weer op cc te gaan zeg. Nog even 3 weekjes wachten.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:51

Ik mag morgen om 20.45 uur! wat een feest zo laat ;-)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:18

Succes Debberley.

Wij gaan zondag een proefje rijden om te oefenen. Mogen om 13.15 starten dus fijne tijd op een zondag. Heb er zin in, ze loopt erg fijn de laatste dagen *\%/*

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:17

Dat is inderdaad laat Debberley! Wij mogen zondagochtend om 9 uur starten, ook niet echt feest... Dan heb jij een perfecte tijd ginatje!

Zondag rijden we onze eerste selectiewedstrijd. Spannend, want het gaat momenteel eigenlijk niet zo goed. We blijven tegen de nageeflijkheid aan lopen. M'n paard weet het prima maar ik moet het echt nog leren. Heb al meerdere keren op het punt gestaan om af te zeggen (en dat ook al daadwerkelijk een keer gedaan, en toen toch weer aangemeld), maar goed we gaan toch maar gewoon. Het komt namelijk regelmatig voor dat de prinses een goede dag heeft en super los is, dus ja je weet het niet. En anders is het goed voor de ervaring! Afgelopen buitenseizoen in ieder geval goede punten gereden, dus we gaan er maar gewoon voor!

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:53

ginatje schreef:
Succes Debberley.

Wij gaan zondag een proefje rijden om te oefenen. Mogen om 13.15 starten dus fijne tijd op een zondag. Heb er zin in, ze loopt erg fijn de laatste dagen *\%/*


Jij ook veel succes en veel plezier. Hopelijk loopt ze dan net zo fijn als thuis!

Citaat:
cijsalover schreef:
Dat is inderdaad laat Debberley! Wij mogen zondagochtend om 9 uur starten, ook niet echt feest... Dan heb jij een perfecte tijd ginatje!


Wat balen dat het nu even minder gaat. Wie weet valt het straks dan juist ontzettend mee. Ik hoop het voor je. Veel succes! En wel vroeg ja. Volgende week de eerste L1 in Zevenbergen en dan mag ik 11 uur starten, dat is een fijne tijd

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:31

Oke, een beetje onverwachts maar ik heb volgende week zondag mijn L debuut. Ik stond op de reserve lijst voor de B maar er was een afmelding voor de L dus heb de stap gewaagd. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:07

Succes allemaal!

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:24

L_iek schreef:
Oke, een beetje onverwachts maar ik heb volgende week zondag mijn L debuut. Ik stond op de reserve lijst voor de B maar er was een afmelding voor de L dus heb de stap gewaagd. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.


Lekker blanco ingaan en dan gaat het vaak het fijnst. Succes *\o/*

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:05

Succes allemaal!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:01

@cijsalover spannend selectie!! Succes!

@L_iek oee spannend! Succes!!


Ik heb vandaag ook weer gestart. Voor het eerst in laag-soeren, mega fijne locatie.
Voor ik moest starten hoorde ik al veel mensen 'miepen' over de jury. Dat ze super streng zou zijn en nog niemand een winstpunt had, dus toen zakte de moed mij wel even in de schoenen....maar gewoon vol in gegaan en netjes gereden. Uiteindelijk toch nog 182 en 187,5 kunnen rijden en beide proeven tweede geworden. Moet zeggen dat ik het helemaal niet streng gejureerd vond, vond het juist terecht.
Een paard liep in telgang i.p.v. viertakt in stap, een ander onregelmatig, weer een teugelkreupel..sja ergens snap ik dan ook wel dat je de proeven niet met 195 punten haalt zegmaar...maar goed. Vera deed het super, stond er fijn aan en weer leuk commentaar waar wij iets mee kunnen!
21/12 gaan we starten in Lunteren! Hopelijk kunnen we dan twee proeven starten, want er is er nog maar 1 goedgekeurd...

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 01:05

Loes1996 schreef:
Ik heb vandaag ook weer gestart. Voor het eerst in laag-soeren, mega fijne locatie.
Voor ik moest starten hoorde ik al veel mensen 'miepen' over de jury. Dat ze super streng zou zijn en nog niemand een winstpunt had, dus toen zakte de moed mij wel even in de schoenen....maar gewoon vol in gegaan en netjes gereden. Uiteindelijk toch nog 182 en 187,5 kunnen rijden en beide proeven tweede geworden. Moet zeggen dat ik het helemaal niet streng gejureerd vond, vond het juist terecht.
Een paard liep in telgang i.p.v. viertakt in stap, een ander onregelmatig, weer een teugelkreupel..sja ergens snap ik dan ook wel dat je de proeven niet met 195 punten haalt zegmaar...maar goed. Vera deed het super, stond er fijn aan en weer leuk commentaar waar wij iets mee kunnen!
21/12 gaan we starten in Lunteren! Hopelijk kunnen we dan twee proeven starten, want er is er nog maar 1 goedgekeurd...


Gefeliciteerd met je winst!!
Djindy ging ook lekker vandaag. Mijn gevoel en jurering matchen vandaag met 186 en 188,5.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 08:20

Wat een nette punten komen er voorbij, gefeliciteerd! Altijd fijn als je de jurering terecht vindt, die protocollen waar je niks van snapt zijn toch jammer.
Succes aan degene die nog gaan starten!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:24

Nou wij konden blijven liggen vanochtend, want het waait hier erg hard. Windkracht 6, en zie het niet zitten om met de trailer een uur lang heel Friesland door te rijden. Afgemeld dus, want dat is me het risico niet waard. Wanneer gaan jullie niet meer met de trailer de weg op? Kon niet echt ergens richtlijnen vinden maar windkracht 6 is toch pittig, en als het niet echt nodig is...

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:53

cijsalover schreef:
Nou wij konden blijven liggen vanochtend, want het waait hier erg hard. Windkracht 6, en zie het niet zitten om met de trailer een uur lang heel Friesland door te rijden. Afgemeld dus, want dat is me het risico niet waard. Wanneer gaan jullie niet meer met de trailer de weg op? Kon niet echt ergens richtlijnen vinden maar windkracht 6 is toch pittig, en als het niet echt nodig is...


Wat ontzettend jammer. Volgens mij is iets wat windkracht 9 is pas officieel een storm en vanaf windkracht 7 kunnen verzekeringsmaatschappijen lastig doen wanneer je op pad gaat met aanhanger/trailer. Uiteindelijk is het gezond verstand en waar je jezelf goed bij voelt. Je hebt helemaal gelijk vooral als je zo lang onderweg bent.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:37

Jammer Cijsalover, maar idd gewoon naar je eigen gevoel luisteren en er komen nog wedstrijden genoeg. Veiligheid voorop :j

Wij zijn vanmiddag ook op pad geweest, hier viel het gelukkig mee met de wind. Erg fijne draf en stap onderdelen.. Helaas bouwde ze met het aanspringen in galop (weer) spanning op wat ze uitte door haar kont in te trekken en heel hard te gaan haha :+ Met 192.5 punt dus erg tevreden voor vandaag. Fijn gepunt met terecht twee keer een 4 voor het aanspringen maar ook een 8 voor de draf verruimen en het halsstrekken. Leuk commentaar ook onderaan mijn lijstje. Fijn als een jury zulke positieve en opbouwende feedback geeft. Lekker verder trainen weer :) Afbeelding

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:13

ginatje schreef:
Jammer Cijsalover, maar idd gewoon naar je eigen gevoel luisteren en er komen nog wedstrijden genoeg. Veiligheid voorop :j

Wij zijn vanmiddag ook op pad geweest, hier viel het gelukkig mee met de wind. Erg fijne draf en stap onderdelen.. Helaas bouwde ze met het aanspringen in galop (weer) spanning op wat ze uitte door haar kont in te trekken en heel hard te gaan haha :+ Met 192.5 punt dus erg tevreden voor vandaag. Fijn gepunt met terecht twee keer een 4 voor het aanspringen maar ook een 8 voor de draf verruimen en het halsstrekken. Leuk commentaar ook onderaan mijn lijstje. Fijn als een jury zulke positieve en opbouwende feedback geeft. Lekker verder trainen weer :) [ [url=m/0BOuKJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd met je fijne punten! En top zulk commentaar.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:15

gefeliciteerd met de punten allemaal!

Met Calice gaat alles weer goed, vanaf januari/februari ga ik mijn startkaart weer activeren.

Van de week te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding, over 1/2 maanden krijg ik definitief mijn vaste contract. dus we kunnen weer beginnen met de wedstrijden!!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:52

Goed gedaan allemaal! Ik snap wel dat je niet op pad gaat als het hard waait en dergelijke, zou ik zelf ook niet graag doen :n fijn is dat hè als een jury er leuk commentaar op zet? Kleine moeite groot gebaar :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:51

Als het wat harder waait dan normaal wilt Calice dr stal niet eens uit komen... dat komt doordat ze vorig jaar enorm geschrokken is (Uhm eigenlijk in blinde paniek raakte) toen er storm was en er iets omgewaaid was..
Sindsdien laat ik haar staan als het hard waait. aangezien ik alleen een buitenbak heb word het trainen dan toch niks..
Zoals nu stormt het een beetje, staat ze ook niet heel erg ontspannen binnen.
dus al stormt het en ik heb wedstrijd kan ik hem beter af zeggen want dan word het hem gewoon niet.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:48

Ik had vandaag mijn L1 debuut in Zevenbergen bij de Klerk. Wat een fijne locatie en hartelijke mensen! Daar voel je je echt welkom. Eerste proef tevreden met 184,5. Tweede proef bizar verknald zelf met een paar keer verkeerd rijden. Ik had iets van 4 uur geslapen dus was een beetje uitgeknepen bij de tweede proef. Wat opgelezen werd kwam in vertraging binnen :D :D

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:25

Gefeliciteerd iedereen met alle mooie punten! En de soms wat mindere punten, ach zolang jij en je paard er iets van hebben geleerd ook prima toch.

Hier helaas nogsteeds pech, paardje loopt na zijn val in de longeercirkel nogsteeds flink kreupel en het is al ruim 6,5 week geleden :(

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:28

Shari_Becker schreef:
Gefeliciteerd iedereen met alle mooie punten! En de soms wat mindere punten, ach zolang jij en je paard er iets van hebben geleerd ook prima toch.

Hier helaas nogsteeds pech, paardje loopt na zijn val in de longeercirkel nogsteeds flink kreupel en het is al ruim 6,5 week geleden :(


ah dat is wel heel vervelend. Hoe gaat het nu?

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:43

Wij hebben zondag ons L1 debuut gehad. Paard lief was nogal, tjah, fris zullen we maar zeggen. Eerste proef 172.5 punten, tweede proef 170.5. Punten waren zeker terecht en achteraf sprak de jury mij nog aan met een paar goede tips. Ze zei dat de punten dan omhoog zouden vliegen dus dat was fijn om te horen. En een leer voor de volgende x, eerst maar even longeren :')

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:35

Shari_Becker schreef:
Gefeliciteerd iedereen met alle mooie punten! En de soms wat mindere punten, ach zolang jij en je paard er iets van hebben geleerd ook prima toch.

Hier helaas nogsteeds pech, paardje loopt na zijn val in de longeercirkel nogsteeds flink kreupel en het is al ruim 6,5 week geleden :(

\

Jeetje wat vervelend? hoe nu verder?

@l_iek evengoed wel fijne punten voor de eerste keer! het komt vast goed

19-1 staat onze eerste wedstrijd sinds 5/6 maanden weer gepland. ik ben klaar met school, dus we gaan er weer voor!

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:48

Debberley en Brittjuh, er zijn foto’s gemaakt maar daar is ( gelukkig ) niks op te zien, dierenarts verwacht gewoon fikse kneuzing, dus nog even doorgaan met rust ( hij staat wel gewoon op de paddock van 7-16 ) en als het dan over een week of 2/3 nog niet beter is dan verder gaan onderzoeken waar het dan vandaan komt maar dat wordt een lastige zoektocht.

Het is ook niet mijn eigen paard dus ik heb er sowieso weinig over te zeggen, maar eigenaar is echt de beste die je kunt wensen en heeft er alles voor over dus die doet wel wat nodig is.

Balen l_iek van de punten! Maar gelukkig wel een “reden” volgende keer beter :)

En leuk Brittjuh! Fijn om weer op wedstrijd te kunnen :)