[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:40

He vervelend zeg MWM.

Ik had zeker wel commentaar. Maar niet hetgeen waar ik wat mee doe. Ga namelijk niet mijn paard extra diep en achter de loodlijn rijden. Sorry. :P

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:42

Deze maand gaan we geen wedstrijden meer rijden jammer genoeg, de eigenaar gaat het niet redden vanwege de drukte bij hun cateringbedrijf. Vanaf 1 januari moeten we naar de paarden toe dus aan de ene kant wel jammer. We hebben nu L1 bij de pony's afgerond met 6 winstpunten met 3 wedstrijden. In januari gaan we gewoon weer verder in het L1 en dan kijk ik wel of ik al snel over ga naar het L2 of het L1 zo ver mogelijk gaan uitrijden :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:43

mirjamalvaro schreef:
He vervelend zeg MWM.

Ik had zeker wel commentaar. Maar niet hetgeen waar ik wat mee doe. Ga namelijk niet mijn paard extra diep en achter de loodlijn rijden. Sorry. :P

Oh stond dat er echt. :? Soms snap je niet hoe die mensen ooit hun diploma hebben gekregen ....

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:54

Stond (helaas) niet op protocol. Maar is mondeling zo geadviseerd. Dan komt hij beter over de rug. :j :P

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:56

:roll: Euh ja juist :+ Dat advies zou ik heeeeel ver links laten liggen. :+

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:58

Soms commentaar dat snap je echt niet, laat ik dan ook lekker links leggen dat soort raar commentaar. Als ik weer op mijn paard zit deze week mag ik zaterdag weer. Maar heb er nog niet weer op gezeten sinds dinsdag. Hij is gelukkig wel door getraind door een Stalgenootje.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:05

Welkom Desiree ;)

Wat had jij voor commentaar erbij? Ik had erbij neus voor loodlijn, maar op filmpje zie ik 2 passen in het begin die wat achter loodlijn zijn, daarna gewoon erop. 2e proef had ik een 7,5 ervoor.

Mirjam wat apart zeg. Niet doen idd! Gewoon lekker doorgaan!
Shelly, ik duim voor je!
Marietje, dat klinkt echt als mijn oude paard, alles moest altijd hetzelfde anders had hij heel veel spanning die je misschien niet zag, maar wel voelde. Hoewel dat langzaam aan ook weg ging. Thuis probeerde ik ook wel een beetje af te wisselen zodat hij ging wennen aan andere ritmes haha. Alleen met opzadelen nooit, want dan lag ik ernaast.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:09

Oh ga het zeker niet doen hoor. Training zoals nu gaat prima. Hij is nog nooit zo soepel door het lijf geweest. Ik zit als een huis zo fijn over de rug loopt hij (oké niet volgens deze jury dan :') ). De oefeningen loopt hij heerlijk door en hij begint steeds meer te showen.
Dus nee ga niets aanpassen in de training. :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:10

Hals strekken blijft een lastig iets...

Gaan er mensen 10 december naar Groenendaal in Bunschoten?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:24

Nee, al is dat wel in de buurt bij mij Ynskek. Fijn starten daar.

@ Mywishmax; gaf jij nog iets aan je vorige paard voor de stress?

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:33

Magnesium en heb toen dat Naf poeder ook geprobeerd(en misschien nog wel wat anders?). Maar uiteindelijk alleen magnesium elke dag. Het haalde de scherpe kantjes er vanaf, tot het te erg werd, dan was hij net als die van jou toch gewoon weer erg gespannen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:36

Bij Zorro werkte er niets, maar die is ondertussen veranderd in een koele kikker. :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:38

Nou ja, het gekke is, hij reageert niet op rare dingen ofzo. Ik moest vorige week langs een tribune rijden, daar tokkelt hij dan zo langs. :? Het is echt op het weggaan ... Dan zou je zeggen veel gaan, dat is natuurlijk ook wel zo, dus dat doe ik nu. Maar ondanks dat ik dat doe, wisselt hij dus heel erg. En ik vind het gewoon echt heel sneu, dus als ik iets kan geven dat hij wat meer ontspant, dan geef ik dat graag. (geef m als ik wegga dus Confidence, in z'n neus)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:53

Onze arabo heeft ook snel veel stress/spanning, ik geef hem nu Strezz druppels en magnesium dat maakt wel wat verschil.
Hij laadt thuis ook heel moeilijk en ergens anders als hij weer naar huis mag meestal beter.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:57

Inderdaad, die van mij thuis ook, dan heeft hij 2 longeerlijnen nodig, dan loopt hij zo mee.
Terug loopt hij eigenlijk zo mee. :+

Welke magnesium geef jij?

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:29

Ik ben afgelopen vrijdag weer op pad geweest, paardlief lijkt echt in het ritme te komen en was net zo lekker ontspannen als thuis. Werd beloond door de jury met 3 winstpunten en 2x de 2e prijs! We staan nu op 13 winstpunten en twijfel heel erg of ik mijn volgende wedstrijd (17 december) al naar de L2 ga. Achterwaarts en dan naar draf vindt ie nog moeilijk maar heb ik ook nog weinig geoefend. Wijken gaat soms goed en soms minder, Maarja hoeveel verschil is die paar meter extra. Aan de ene kant denk ik die paar oefeningen die niet goed gaan boeien niet zo veel, aan de andere kant denk ik ja dit is ongeveer het enige verschil met de L1 en die oefeningen hebben we nog niet onder de knie. Maarja hij moet meer kilometers maken en dat kan ook in de L2 waar we misschien toch gewoon wat puntjes meepakken. Lastig hoor, wat zouden jullie doen? Overleg morgenavond als ik les heb ook maar even met mij instructrice.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:47

Malibu gefeliciteerd!

Marietje35 schreef:
Inderdaad, die van mij thuis ook, dan heeft hij 2 longeerlijnen nodig, dan loopt hij zo mee.
Terug loopt hij eigenlijk zo mee. :+

Welke magnesium geef jij?


Nu gewoon de magnesium oxide van de welkoop, geen idee of duurdere veel verschil zal maken, deze had ik nog...

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:00

Malibu gefeliciteerd! Ik zou gewoon een sprong wagen in de L2... gewoon eens kijken hoe de punten daar zijn de eerste keren. Je mag altijd nog terug naar de L1 ook nog he.. tot 5 punten in de L2.. behalve bij selecties etc, maar daar doe je niet aan mee toch?

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:05

MyWishMax schreef:
Welkom Desiree ;)

Wat had jij voor commentaar erbij? Ik had erbij neus voor loodlijn, maar op filmpje zie ik 2 passen in het begin die wat achter loodlijn zijn, daarna gewoon erop. 2e proef had ik een 7,5 ervoor.

Mirjam wat apart zeg. Niet doen idd! Gewoon lekker doorgaan!
Shelly, ik duim voor je!
Marietje, dat klinkt echt als mijn oude paard, alles moest altijd hetzelfde anders had hij heel veel spanning die je misschien niet zag, maar wel voelde. Hoewel dat langzaam aan ook weg ging. Thuis probeerde ik ook wel een beetje af te wisselen zodat hij ging wennen aan andere ritmes haha. Alleen met opzadelen nooit, want dan lag ik ernaast.



5 : boeghoogte

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:13

keshia schreef:
Malibu gefeliciteerd! Ik zou gewoon een sprong wagen in de L2... gewoon eens kijken hoe de punten daar zijn de eerste keren. Je mag altijd nog terug naar de L1 ook nog he.. tot 5 punten in de L2.. behalve bij selecties etc, maar daar doe je niet aan mee toch?


Goh ja dat is waar ook. Dat was ik echt compleet vergeten! Dan kan ik idd de L2 wel gewoon proberen, kan altijd wel weer terug!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:38

Succes dan maar! Hahaha :D :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:56

@ Xmalibu; gefeliciteerd! Inderdaad, je kan flexibel starten. Dan kan je eens kijken hoe het gaat, valt het tegen dan kan je mooi weer terug naar de L1.

Zat net even te rekenen, ik heb ook alweer mijn punten voor de L2, ondanks z'n spanning loopt hij wel nette punten. Blijf in elk geval nog even in de L1 hangen, als het meezit mag hij de kampioenschappen mee doen, maar dat wordt pas in januari bekend gemaakt, dus tot die tijd sowieso. Hij kan alles prima, behalve achterwaarts, dat moet hij echt nog leren.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:01

Bij mij is alles al geregeld om over te gaan naar de paarden :) Moet ook nog maar eens kijken wat voor nieuw realistisch doel ik kan stellen :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:08

Leuk Veertje! Stalgenootje van mij start ook met pony tussen de paarden, ze doet het heel leuk!

Ik heb gisteren weer fijn kunnen rijden, wel simpel gehouden want ik verwachtte zo na de wedstrijd een strak paard, viel gelukkig iets mee. Vandaag weer les, eens zien of ik hem fijn kan krijgen want dat lukt op de een of andere manier de laatste weken niet meer met les :7

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:28

Ah leuk! Heeft ze een kleine of grote pony? Ik rijd op een pony van 1.55 dus een grote E, valt gelukkig niet zo heel erg op tussen de paarden dat je op een pony rijd :D