[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:56

Kim soms is een strenge jury inderdaad best even fijn om je scherp te maken op de puntjes die op de i moeten komen nog! Succes dit weekend!


Sharonaa jij ook succes!


Wij hebben zaterdag les van een mogelijk nieuwe instructrice! Hopelijk bevalt dit zodat we weer kunnen lessen. Ik merk nu wel na een tijdje niet meer te hebben kunnen lessen dat ik het toch mis en fijn vind als er iemand even meekijkt dus ik ben benieuwd!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:33

Onze wedstrijd voor morgen is afgelast wegens de verwachtte storm.
Zat zelf al enorm in dubio, maar gelukkig is er voor mij besloten.
Jammer, maar beter. Ff startlijsten bij langs.

Volgens mij is er echt heel veel afgelast.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 03:11

Heel veel succes voor degene die morgen starten! :)

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:59

Goed toch dat zo veel is afgelast?! Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die met trailer de weg op willen als ze zulke storm voorspellen...

Mijn L1 debuut stond gepland op 27feb, gewoon voor de lol. We zijn er nog niet klaar voor maar dat was mijn “thuis locatie” en omdat ik 1 mrt van stal ga verhuizen leek het me leuk om mee te doen... helaas alsof de duvel ermee speelt mag ik wéér geen L1 starten net als met mijn vorige paarden...
Ze heeft donderdagavond koliek gekregen en is ze vrijdagochtend geopereerd. Ze verkeerd momenteel nog in een aantal kritieke dagen, maar tot nu toe gaat het goed... de verwachte revalidatie duurt gemiddeld zo’n 6 maanden, dus voorlopig voor ons geen wedstrijden! (Hoewel mij dat natuurlijk nu ook geen biet kan schelen, áls ze hier maar doorheen mag komen...... ;( )

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:11

Ja zeker goed dat het wordt afgelast. Zouden ze eigenlijk landelijk moeten doen.
Een aantal wedstrijden bij mij in de omgeving gaan alsnog gewoon door.
Daar lasten ze pas met code oranje af.
Nou ik ben zo gek niet om mijn paard in de trailer te stoppen voor mijn eigen plezier. Vind t nu al te heftig om te rijden.

Jeetje linda, dat meen je niet. Wat heftig. Hopelijk is de prognose goed en een goed herstel. Dat ze maar weer beter mag worden en je nog lang van der mag genieten. Dat is het belangrijkste. Die wedstrijden komen wel als het, het toelaat. Maar altijd balen dit.

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:58

Ach jeetje Linda, wat sneu :\

Herstel heeft nu prioriteit, beterschap met je paard en hopelijk kunnen jullie vd zomer knallen :)

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:47

onze wedstrijd van zondag was ook afgelast, helaas maar volledig te recht. heb net ingeschreven voor 8 maart :) hopen op beter weer !!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 01:03

Hoop het ook, er schijnt van t weekend weer een storm te komen.. gelukkig niks staan.
Heb nu nog 2 L1 wedstrijden gepland staan, 1 maart en 15 maart. 19 april heb ik al L2 ingeschreven. (Helaas is dat topic dood) dus hebben nog ff om de 3 laatste puntjes te krijgen.

Achterwaarts begint echt al te bevestigen :)

Nog meer mensen wedstrijden in de planning staat?

Oh ik verlang weer naar lente, zon, buiten kunnen rijden (uiteraard meer dan blij met de binnenbak met dit weer) maar toch.

Linda, hoe gaat t nu met je paardje?

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:48

Als we allemaal naar de L2 gaan, kunnen we weer leven in dat topic blazen :+

M'n zus heedt clubwedstrijd dit weekend, maar tis maar even de vraag of het weer gaat stormen :\ En we zitten in Zeeland, dus het valt nooit mee met de wind :')

Zelf weer L1 de 23ste, hopelijk m'n laatste puntjes rijden, maar anders heb ik 22 maart herkansing :)

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:55

Wij zijn ook al begonnen met achterwaarts gaan. We hebben nog alle tijd om het echt goed te krijgen maar meneer begint het te begrijpen. hij heeft met het puberen heel erg gehad dat hij alleen maar achteruit en omhoog kwam. hierdoor in het begin vond hij het eng om achterwaarts te moeten gaan maar de spanning neemt steeds meer af.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:40

Ik mag zaterdag op wedstrijd, heb er geen vertrouwen in, maar we gaan gewoon heen voor ons rondje ervaring :j

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:20

Waarom heb je er geen vertrouwen in sharon? Niet aan denken, rijd je rondje en stel niet te hoge doelen voor jezelf.
Wie weet gaat het wel hardstikke goed.

Hopelijk houd storm dennis zich een beetje rustig dit weekend.

Letizia, goed idee van t topic. Allemaal de puntjes halen dan maar!

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:03

Dat rondje zaterdag gaat vast goed komen!

Ik heb gisteren Jacco weer eens meegenomen naar onze rijvereniging om even wat vertrouwen te krijgen na m'n ongeluk. Meneer was de eerste 5 minuten erg fris maar daarna braaf. 1 maart ga ik weer starten en vanaf 4 maart krijgen we eens in de 14 dagen dressuurles. Heel benieuwd hoe hij dat gaat aanpakken :)

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:24

_sharonnn schreef:
Ik mag zaterdag op wedstrijd, heb er geen vertrouwen in, maar we gaan gewoon heen voor ons rondje ervaring :j

Als je er toch geen hoge verwachtingen van hebt, kun je extra chill gaan rijden 8-)
Had ik des tijds met m'n rijexamens ook: was er heilig van overtuigd het niet te halen, dat ik totaal niet zenuwachtig was en dus heel relaxed reed en hoppa, rijbewijs in the pocket :')

En jij dan goede punten :D

Hopelijk kunnen de wedstrijden door gaan vh weekend!

Ik heb zo springles, daar heb ik altijd 1000x meer zenuwen voor, dan een wedstrijd :+
Maar Djuun vind het zo leuk :):)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:05

Letizia schreef:
_sharonnn schreef:
Ik mag zaterdag op wedstrijd, heb er geen vertrouwen in, maar we gaan gewoon heen voor ons rondje ervaring :j


Als je er toch geen hoge verwachtingen van hebt, kun je extra chill gaan rijden 8-)
Had ik des tijds met m'n rijexamens ook: was er heilig van overtuigd het niet te halen, dat ik totaal niet zenuwachtig was en dus heel relaxed reed en hoppa, rijbewijs in the pocket :')

En jij dan goede punten :D


Hopelijk kunnen de wedstrijden door gaan vh weekend!

Ik heb zo springles, daar heb ik altijd 1000x meer zenuwen voor, dan een wedstrijd :+
Maar Djuun vind het zo leuk :):)


Dit was ik inderdaad van plan, heeeeerlijk! Zo hoef ik ook niet zenuwachtig te zijn haha.

Nee maar even zonder gekheid, na onze laatste wedstrijd in december was ik het een beetje kwijt, weinig zin, druk met school en dus wat laten verslonzen, dus hij is gewoon niet lekker op niveau, afgelopen week ook niet kunnen rijden vanwege de storm dus ja.. geeft helemaal niks, hij kan de ervaring goed gebruiken dus ik ga lekker een rondje sturen zoals hierboven omschreven :j

L_iek
Berichten: 9724
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:22

Succes allemaal voor het weekend. Als de wedstrijden door gaan dan!

Zorro en ik zijn het even helemaal kwijt. Hij vindt het allemaal heel moeilijk en als hij het niet snapt gaat hij niet bokken. Hij vindt springen en buiten rijden helemaal fantastisch. Ga dat maar eens even lekker doen en dan over een maand of 2 weer een poging wagen voor ons eerste L winstpunt.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:04

Ben net terug van onze tweede wedstrijd. Hij wiebelde alle kanten op, was totaal niet recht tijdens de proef. Terwijl we er zo hard aan hadden gewerkt Maar geen tong naar buiten deze keer, dus dat is positief :D. Viel een keer uit de galop, dus al met al niet onze beste dag, maar toch 2 wp (over twee proeven) en een tweede plaats :). Er werd niet hoog gepunt, mijn tweede plek was 184,5 pt.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:27

Liek: balen zeg! Gewoon even lekker rijden gaan en je niet te druk maken :)

Sheeran: goed gedaan! Gefeliciteerd met je tweede prijs!

Hier zo ontzettend tevreden, lekker relaxed gedaan en we hadden alles mee (behalve ons gebrek aan trainen natuurlijk) 2x 185 dus zo blij! :D nu lekker nagenieten!

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:18

Gefeliciteerd beide met jullie mooie punten! :D

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:11

Gefeliciteerd met de punten! *\o/*

Ik ben hier een tijdje weggeweest. Dat komt omdat ik een training pauze heb ingelast. Ik ben in december nog een keer gestart maar dan vooral om te trainen, dat zag er waarschijnlijk heel raar uit voor de jury, ik gaf geen been meer om het tempo te onderhouden en mijn paard kan heeel traag draven. Als ik dan een beenhulp gaf en hij reageerde daar niet op of als hij terug viel uit een gang dan corrigeerde ik dat (met als gevolg middengalop over de laatste AC lijn := ) Ik reed dus ook geen punt (maar wel boven 175 uit mn hoofd :wow: ) maar kreeg wel het commentaar ‘knap gereden’ van de jury dus ik neem daardoor aan dat ze wel heeft gezien wat mijn bedoeling was.

Inmiddels gaat het echt heel goed, ik kan niks anders zeggen <3 . Ik heb nu echt een goud paard aan Prince, hij heeft niks van al dat gewapper door die stormen en hij is echt mega goed aan mijn been na dat hele traject wat ik afgelopen ben. Wat een verademing om het tempo niet steeds te hoeven onderhouden omdat hij terugzakt, ook is hij heel licht en fijn in de hand nu. Nog steeds niet heel constant maar wel veel constanter dan eerst en hij kan het ook volhouden in tempowisselingen en overgangen, ik vind hem over het algemeen ook enthousiaster tijdens het rijden, waarschijnlijk heeft hij er gewoon baat bij om consequent gereden te worden.

Ik heb besloten in april te gaan starten (waarschijnlijk is dat al buiten bij ons). Het is altijd een beetje afwachten hoe hij in de wedstrijdring reageert ten opzichte van de inrijbak maar ik heb het idee dat als ik consequent blijf in de ring het wel goed moet komen, ben ik dat niet dat zet dat ons weer 5 stappen achteruit.

Om een lang verhaal kort te maken: in april ga ik weer terug de ring in! *\o/*

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:04

Hoeveel is het prijzengeld bij jullie eigenlijk? Het gaat me daar totaal niet om, maar het viel me toch op dat het erg magertjes is en dan vaak ook nog in de vorm van waardebonnen. Ik rij voor de winstpunten, maar van vroeger (ook andere regio) herinnerde ik me wel dat je eigenlijk altijd wel het inschrijfgeld eruit haalde.

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:06

Ehm, bij obs verschilt het een beetje, 1e prijs tussen de €15,- en €20,- in de vorm van een waardebon voor de ruitersportzaak :)

Wat fijn Lara!

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:08

Sheran schreef:
Hoeveel is het prijzengeld bij jullie eigenlijk? Het gaat me daar totaal niet om, maar het viel me toch op dat het erg magertjes is en dan vaak ook nog in de vorm van waardebonnen. Ik rij voor de winstpunten, maar van vroeger (ook andere regio) herinnerde ik me wel dat je eigenlijk altijd wel het inschrijfgeld eruit haalde.


Mijn laatste wedstrijd in de B waarbij ik 2x eerste werd was 2x 15 euro. (Inschrijfgeld 12,50 per proef). Maar de meeste locaties hier in de omgeving doen volgens mij helemaal geen prijzengeld, alleen lintjes of soms artikelen.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:14

Hier verschilt het per wedstrijd een beetje, maar meestal is dit het:
1e prijs: € 20
2e prijs: € 15
3e prijs: € 10
Proeven kosten meestal € 10 per proef

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:24

Ok dan klopt het, wij hebben hier meestal 10 - 7,50 - 5.