[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:36

Welkom Beemst en Mylittlejoy :)

Fijn dat het rustig bij jullie was Niobe!
Hier in de buurt was het echt een gekkenhuis (kan ook niet anders in Den Haag). Ik had hem 's middags flink moe gemaakt met rijden, dat heeft wel wat gescheeld geloof ik want de stal eigenaresse zei dat Zico vrij rustig was. Maar gister tijdens het longeren bleek dat hij nog wel wat spanning had opgeslagen haha, hij ging helemaal los.

Ga er vanmiddag weer op, ga hem een alleen een beetje loswerken een half uurtje.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:46

De beste wensen voor 2014 *\o/*

Het was hier ook vrij rustig met vuurwerk.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:53

De beste wensen!

Hier knalde het wel wat, maar de paarden waren rustig!

Welkom nieuwen!
Leuk om zo naar het M2 toe te werken.

oneiros

Berichten: 274
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:27

Ik meld me ook! De allerbeste wensen voor 2014!

Aan het eind van afgelopen zomerseizoen besloten in april 2014 M2 te gaan starten, maar ik heb afgelopen weekend mijn laatste 2 winstpunten in het M1 gehaald en ben nu dus M2 startgerechtigd. Nu is het plan om begin februari M2 te starten, maar alleen als de travers en keertwending bevestigd zijn. Onze vereniging organiseert dan de wedstrijd en in bekende omgeving gaat het altijd toch wat beter. :o Ik heb me in het M1 voor deze wedstrijd ingeschreven, maar kan dat altijd nog wijzigen.

Voor mij is het allemaal nieuw. Mijn paard is wel eerder M1 geklasseerd geweest.

Afgelopen week voor het eerst de keertwending gereden. Eerst mijn instructrice erop en dat was maar goed ook, want mijn paard snapte er niets van. Meestal blokkeert ze dan, dus zorgen dat ze voorwaarts blijft denken is dan belangrijk. Ik kan dat zelf nooit allemaal tegelijk omdat ik me dan teveel focus op de hulpen en het gevoel en het voorwaartse vergeet. Nadat mijn instructrice een aantal keer de keertwending had gereden, ben ik erop gestapt en kon ik ze zo narijden. Heerlijk is dat, want dan heb je meteen gevoel erbij. Overigens rijden we de keertwending vanuit schoudervoor. :)

Travers moet ik nu rijden in galop op de grote volte. In draf ga ik zelf te krampachtig zitten en dan raakt mijn paard het ritme kwijt en wil ze niet meer gebogen blijven. In galop gaat het goed. Mijn paard doet de travers wel goed als mijn instructrice erop zit, dus het ligt echt aan mij. -O-

Vanavond weer oefenen. Ik heb er nu al zin in. :)

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:00

allemaal de beste wensen voor 2014 en voor degene die nog hun debuut moeten maken: een succesvolle start in de M2. Voor de rest: keep up the good work :)

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:41

allemaal de beste wensen voor 2014 :)

Ik heb de kw ook aangeleerd vanuit de travers op een kleine volte en nu pak ik ook vaak schoudervoor op rechte lijn mee voor ik kw inzet.
Travers op de volte gaat super.
Travers op de linkerhand op de hoefslag gaat best netjes al alleen mag nog iets meer lb maar travers op de rechterhand blijft nog wat lastig.
Zeker omdat mijn paard snel spanning heeft en dan heel kijkerig word en drammerig. In zo 'n geval is de juiste lb dus niet mogelijk nog...

Ik heb de afgelopen 2 weken voornamelijk buitengereden en af en toe keer gelongeerd en verder veel rust gegeven.
Normaal ben ik een hele actieve ruiter en rijd ik 5/6 x per week fanatiek en actief.
Vanaf morgen gaan we weer dressuurmatig meer trainen en weer lessen :)

Hoe vaak hebben jullie privéles?
Ik heb zelf elke week privéles van een bekende en hele fijne instructrice.
Die had ik al toen ik mijn vorige paard nog had en heeft me met dit paard vanaf begin af aan ook geholpen.
Mijn paard heb ik bijna 4 jaar, ze was 4 jaar en 9 maanden toen ik haar kocht en nog niet lang zadelmak en nog erg groen.
Ik heb haar dan ook alles zelf geleerd mbv instructrice.

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:26

Van wie heb je les als ik vragen mag, Tamaramt?

Ik heb in principe om de week privéles, maar de laatste paar weken elke week omdat ik nu geen wedstrijden rijd (dus dat geld kon ik nu gebruiken voor extra lessen).

Rijden was vandaag echt drama trouwens :( Hij zat echt helemaal vast aan alle kanten. Schijnt gekkenhuis te zijn geweest met de jaarwisseling in de buurt van stal, mega veel vuurwerk etc. Had hem gister aan de longe gedaan zodat hij de spanning kwijt kon, hij ging dan ook helemaal uit z'n dak. Wilde vandaag eigenlijk ook longeren maar dat kwam niet uit (iedereen wilde longeren vandaag) dus ben er even op gegaan om hem los te werken. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan! Maar uiteindelijk had ik hem er aardig doorheen, hopelijk is het morgen beter :)

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:37

De beste wensen allemaal en welkom nieuwelingen.
Hier is alles goed gegaan met de jaarwisseling. Wel flink wat geknal, maar ze zijn wel wat gewend gelukkig.
Ik heb heel wisselend les. Soms 1,5 maand niet en dan weer om de 2 a 3 weken ofzo. Ligt ook aan het weer en de bodemgesteldheid, want ik les buiten. Zaterdag gaan we weer als het een beetje meezit.

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:38

Ik ben ook benieuwd van wie jij les heb Tamarant

Gelukkig is oud en nieuw weer voorbij en de andere feestdagen dus zullen de paarden ook wel wat meer rust hebben mocht de wind ook eens gaan liggen.

Ik heb om de 2 weken een uur privéles en soms wel eens 3 keer in de maand.
Om de week vind ik fijner heb je ook net wat meer de tijd om goed door te trainen en te oefenen van wat je in de les heb opgestoken. tevens is het een jurylid dus vind ik wel erg fijn. Ook heb ik met mijn vorige paard (tinker) bij haar gelest en heb ik zelf opgeleid van de B tot aan het Z. Dus ben benieuwd wat het gaat worden met me reusje al gaan we erg hard ! In 5 wedstrijden in de L1 alweer 16 wp en L2 selectie 3e en 1e plaats en alweer 3 punten.

Ook zit -lees ik dit topic mee omdat ik het wel intressant vind en alle tips en trics-trucs natuurlijk welkom mbt oefeningen van de M2

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:39

Ik ben ook benieuwd van wie je les hebt Tamaramt!

Ik les zelf zo 1x per 14 dagen. Maar nu even niet ivm hoest.. maar voor a.s. woensdag weer les gepland.

Ik heb de traver niet op een bepaalde manier geleerd, gewoon de hulpen gegeven en het ging gelijk goed!
Mijne heeft meer moeite met de contra.. dan met van die oefeningetjes.

Mijn instructrice wordt steeds bekender! haha.. stond vandaag in de krant en laatst op tv. :D
Ze rijdt ZZ zwaar en heeft de punten voor de volgende stap!

beemst36
Berichten: 478
Geregistreerd: 18-02-10

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:58

Ik les 1 x per twee weken met me z paard en ga 1 x per 3 a 4 weken met me m paard lessen. Dit was voorheen ook 1 x in de twee weken maar wil het m paard meenemen naar de instructrice van me Z paard maar wordt dan allemaal een beetje prijzig...

valonka

Berichten: 382
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:39

Iedereen een top nieuw jaar gewenst!! *\o/*

Vandaag heb ik een proefgerichte training gehad.. Paard was wat gespannen.. maar deed zoals gewoonlijk goed der best.. Fijn commentaar gekregen met goed commentaar.. waarnaar ik de beelden heb ik gezien wel in kon plaatsen.. het gevoel zei heel wat anders dan het beeld.. jammer.. want dan begin ik wat te rommelen en te piellen terwijl dat niet nodig is |o

De keertwendigen willen hier nog steeds niet echt lukken.... vandaag ook weer een 0 en een 2 op de protocol :oo ... des ondanks die dikke onvoldoendes toch 182 gereden...
Als we die keertwendigen nou eens beter gaan doen/ kunnen doen! maarja alsalsals....

Tevens ik probeer om de week te lessen... moet ook ff tijd hebben om te oefenen wat we in de les hebben gedaan :o

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:42

Wow 0 en een 2 B-) %) Wat gaat er mis?
Ik verwacht met een half mislukte toch nog wel een 4 te halen, maar als er zo gepunt wordt begin ik te twijfelen aan mn debuut-datum :=

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:01

Ik ben ook wel benieuwd wie jou instructrice is Tinkels :D

Valonka, super knap dat je ondanks een 0 en een 2 nog winst zou hebben gereden! Dan heb je de rest heel goed gereden!
Ik herken dat trouwens ook heel erg, dat het voor je gevoel veel slechter gaat dan het eruit ziet. Ik heb dat vooral met activiteit, voor mijn gevoel heb ik dan veel te weinig impuls en ga ik er ontzettend aan rijden, terwijl ik achteraf hoor 'waarom ging je er zo aan rijden, hij liep juist goed' :+

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:17

Fabienne_S schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wie jou instructrice is Tinkels :D

Valonka, super knap dat je ondanks een 0 en een 2 nog winst zou hebben gereden! Dan heb je de rest heel goed gereden!
Ik herken dat trouwens ook heel erg, dat het voor je gevoel veel slechter gaat dan het eruit ziet. Ik heb dat vooral met activiteit, voor mijn gevoel heb ik dan veel te weinig impuls en ga ik er ontzettend aan rijden, terwijl ik achteraf hoor 'waarom ging je er zo aan rijden, hij liep juist goed' :+


Denk niet dat je haar kent hoor!
Wij zitten hier in het hoge noorden haha..

Maar krijg les van Ki.m Ja.cobi.

valonka

Berichten: 382
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:56

Nibbit schreef:
Wow 0 en een 2 B-) %) Wat gaat er mis?
Ik verwacht met een half mislukte toch nog wel een 4 te halen, maar als er zo gepunt wordt begin ik te twijfelen aan mn debuut-datum :=


gewoon omdraaien :+ ze weet precies wanneer het komt en dan bouwt ze spanning op... ze snapt het dan niet.. de ene keer kan ze stil gaan staan en de andere keer is ze dan niet scherp genoeg voor het been.. sluit zich af voor mijn hulpen...
Probeer wel altijd in tezetten.. maar dat wou vandaag ook niet echt door de spanning..

De rest pakt ze wel aardig op.. en op mijn midden/uitgestrekte draf heb ik meestal een 8 dus dat scheelt wel weer :D .. de staptour is het grootste probleem :(

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:08

Ik stond op mijn debuut ook wel te kijken van mijn 2 op de travers. Blijkbaar deed hij voor mijn gevoel meer dan er daadwerkelijk gebeurde. Ik vind ze in de M2 verder tot nu toe niet extreem streng hoor.

@valonka een tijdje terug had je ook al zo'n training toch, geef je het zelf op of heb je die vanuit het htc? Deze website is wel interessant http://www.bewustwedstrijdrijden.nl en zij komt volgens mij in februari naar Tolbert voor een clinic had je dat al gezien? Lijkt me heel leerzaam.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:26

Wat leuk die proefgerichte trainingen. En in Tolbert.. dat is goed te doen...
Zal even kijken maar dan geef ik me op :)

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:39

Ja ik denk dat zij de proefgerichte trainingen van Monique Peutz bedoelt. Die van Tolbert gaat toch wel wat meer met je problemen bezig volgens mij zoals je spanning bijvoorbeeld, ook wat meer mentaal dacht ik. Is voor mij om de hoek maar ik heb nog altijd niet m'n paard weer in wedstrijdvorm en ik heb er ook geen haast mee.

oneiros

Berichten: 274
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:14

Ik heb twee keer per week een half uur privéles. Daar zitten dan één of twee dagen tussen waarbij ik zelf oefen. Ik vind dat heel fijn want dan kan ik de volgende les meteen bijgestuurd worden als het niet lukt met oefenen. Ik ben namelijk te vaak op zoek naar het fijne gevoel en dan niet streng genoeg voor mijn paard, waardoor ze een beetje onder het werk uit kan komen.

valonka

Berichten: 382
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:36

Marielle_93 schreef:
Ik stond op mijn debuut ook wel te kijken van mijn 2 op de travers. Blijkbaar deed hij voor mijn gevoel meer dan er daadwerkelijk gebeurde. Ik vind ze in de M2 verder tot nu toe niet extreem streng hoor.

@valonka een tijdje terug had je ook al zo'n training toch, geef je het zelf op of heb je die vanuit het htc? Deze website is wel interessant http://www.bewustwedstrijdrijden.nl en zij komt volgens mij in februari naar Tolbert voor een clinic had je dat al gezien? Lijkt me heel leerzaam.



Die zijn vanuit het HTC ;) ...

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:57

Wat houdt dat in? Het HTC?

valonka

Berichten: 382
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:20

Tinkels schreef:
Wat houdt dat in? Het HTC?


Hippisch Talenten Centrum..

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:30

valonka schreef:
Tinkels schreef:
Wat houdt dat in? Het HTC?


Hippisch Talenten Centrum..


Oh voor de 'jongeren' onder ons :D

valonka

Berichten: 382
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:07

Citaat:
Hippisch Talenten Centrum..


Citaat:
Oh voor de 'jongeren' onder ons :D

:D