[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:45

Ja hoor durf het filmpje wel te delen. Wel graag via PB, dan hoef ik hem niet online te zetten op youtube. Zitten hier en daar nog wel wat foutjes in, maar de aanleuning bleef (behalve bij de travers) mooi constant en na mijn mening is het ook een fijn beeld om naar te kijken :) Blijf me alleen storen aan m'n onderbenen, kan ze met geen mogelijkheid stilhouden. Komt ook omdat Donner dan meteen weer terug valt in tempo

Fijn dat je ook fijn hebt gereden!
Beterschap! Hopelijk knap je zelf weer op.


De eigenaar heeft tegen mij gezegd dat ik het nu maar gewoon moet nemen van de online proeven. Hij zegt je weet hoe het hier in de buurt is met de wedstrijden, overal waar indoor wedstrijden zijn rijden de profs mee en eindig je onderaan. Dit is met outdoor niet omdat er dan veel meer wedstrijden in de buurt zijn. Als dit fijn gaat en je krijgt fijn commentaar terug, waarom niet. Kunnen we altijd als de officiƫle wedstrijden weer mogen kijken hoe we ervoor staan. Hij heeft er wel een punt, dus denk dat ik over een tijdje nog maar 1 ga opgeven. Eerst deze punten afwachten, heb hem net verstuurd.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:41

Veertje99, we hebben al pb contact gehad over je filmpje maar het is inderdaad een fijn constant beeld! En met online blijf je wel mooi in ritme etc, dat helpt dan straks ook weer in een sterk deelnemers veld!

Ik rij zelf op wedstrijd ook vooral voor punten, niet voor prijzen. Leuk meegenomen als het een keer lukt. Hier wel geluk met de regio waardoor ik in de M1 best wat kon winnen.

Ik heb vanmiddag opgenomen, wel fijner gereden en sta er mentaal beter in. In totaal wat minder foutjes dan de vorige. Maar beeld redelijk gelijk, dus snap ook als dit geen winst is :j

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:32

De prijzen maken mij ook niet uit, maar meer dat ik tijdens de indoor periode altijd lager rijd dan outdoor terwijl we dezelfde proeven laten zien alleen is het deelnemers veld veel anders.

Zou je je proef nog weer willen delen? of liever niet?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:25

Veertje99, vind dat toch eigenlijk niet OK dat de punten afhangen van een deelnemersveld, hoor het wel vaker hoor. Maar niet zoals het hoort.

Ik ga vanmiddag weer rijden, en heb donderdag mijn eerste WE les :D Eigenaar van Karel heeft vakantie, en kwam net gisteren langs dat er nog een plekje was dus gelijk een berichtje gestuurd. Is bij de manege in het dorp.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:53

@ Veertje: Wat fijn van de springles! En heb je al punten terug van je proefje?
@ Urosa; Ook fijn gereden. Heb jij al punten terug?
@ Veertje: Ik vond je proefje echt heel fijn! :j
@ Urosa: Leuk, WE! Ben benieuwd wat je ervan vindt.


Hier lekker aan het trainen, gaat zo z'n gangetje. :)

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:28

@Urosa, oh wat tof zeg een WE les! Lijkt me enorm leuk om te doen :D

@Marietje, dankjewel! helaas nog geen punten terug. Ik verwacht einde van de week pas :)

Heb vanavond weer les, ben benieuwd hoe het zal gaan

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:14

Ik heb vanmiddag zo fijn gereden <3 verder heb ik al PB gehad dat ik beoordeeld ben door een jury die ook meepraat in het topic, super leuk :D dus denk dat ik morgen mijn punten dan heb.

Veel plezier in je les Veertje99!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:51

Wat grappig Urosa! Heb je ondertussen al punten?
Veertje; jij ?

Gisteren hele fijne les gehad. Kwam even aan een stukje waarop ik "vast liep". Was niet echt vastlopen maar ik kreeg het niet fijn voor elkaar alleen. Gisteren viel het kwartje _/-\o_
Wat dat betreft, stiekem wel fijn dat er geen wedstrijden zijn. Ik merk echt dat ik nu veel harder progressie boek omdat je toch de focus van de proeven af haalt. Hoe je het ook wendt of keert, als je proeven start dan werk je daar meer naartoe en gaat de focus daarop liggen.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:24

Dat is wel leuk Urosa! Heb je je punten ondertussen al?

@Marietje, Ah super zeg! Fijn dat dat in zo'n les dan toch even goed lukt. Snap je helemaal dat je meer progressie boekt als je geen wedstrijden hebt. Heb ik van de zomer ook gehad. Denk dat alleen de wedstrijden pas in 2021 weer een keer terug komen :)

Heb hier nog geen punten terug. Zitten ook pas op de 3e werkdag en ze geven er 5 aan dus ik zie het vanzelf wel.
Gisteren les gehad, zaten weer enorm fijne stukken tussen. Instructrice zei dat je goed kon zien dat we hard aan de galop werken :D

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:39

Mijn punten zijn binnen! Heb echt een hele zuinige winstpunt :') Zuiniger kan niet met 180 punten maar wel blij mee! Dit was wel de beste van de 3 M2 proeven die ik heb ingeleverd, maar wat strenger gepunt. Kan me er overigens wel in vinden :j Ze lette wat strenger op de aanleuning, en daar zit ook gewoon een pijnpunt.

Marietje35: Super, dat is wel heel waardevol zulke stappen maken in de les! Vrees ook dat wedstrijden nog een hele poos gaat duren.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:36

Ik vrees het ook, wel erg jammer, maar het is niet anders.

Fijn Veertje! Ik vind je galop ook enorm verbeterd. :j (sowieso je hele rijden en beeld)

@ Urosa; gefeliciteerd!! Ik vraag me af of deze strenger is geweest of juist wat meer realistisch.
Aanleuning en M2 horen gewoon in orde natuurlijk.
Hoe dan ook, je kan er weer mooi een puntje bij schrijven, altijd fijn!

Ik weiger nog altijd de online proeven, dan maar geen wedstrijden :o

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:44

Haha ik snap dat ook hoor, als je gewoon lekker bezig bent met trainen en geen 'haast' hebt om een klasse door te gaan.

Wat is eigenlijk de naam van je paard, leeftijd en afstamming. Heb je ook een foto van jullie? Ik weet eigenlijk niks haha

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:53

@Urosa, gefeliciteerd! Toch weer een winst erbij :D

Hier ook mijn punten terug. 186 gereden. Weinig commentaar op het protocol, maar wel mooie 7ens er tussen zitten. Eerste KW een 7. HH en achterwaarts beide een 7. Galop aanspringen vanuit stap een 7 en m'n travers een 6,5. In totaal 3x een 5 en verder allemaal voldoendes :D
Onderaan staat: Vriendelijk gereden proef. Galop mag nog iets verzamelder, maar beeld is verder mooi. Ga zo door, succes!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:02

veertje99 schreef:
@Urosa, gefeliciteerd! Toch weer een winst erbij :D

Hier ook mijn punten terug. 186 gereden. Weinig commentaar op het protocol, maar wel mooie 7ens er tussen zitten. Eerste KW een 7. HH en achterwaarts beide een 7. Galop aanspringen vanuit stap een 7 en m'n travers een 6,5. In totaal 3x een 5 en verder allemaal voldoendes :D
Onderaan staat: Vriendelijk gereden proef. Galop mag nog iets verzamelder, maar beeld is verder mooi. Ga zo door, succes!

Wat goed! Gefeliciteerd! Ik zei het je al :) Hier kan je mooi mee vooruit en de onvoldoendes wegpoetsen, andere cijfers weer ophogen!!

Ik heb een Jazz

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:02

Wat leuk! Gefeliciteerd :D

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:30

Bedankt :D Weer lekker verder trainen, ik weet dat sommige oefeningen nog beter kunnen, maar blijft altijd een moment opname. Voor nu onwijs blij mee :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:14

Lekker op je wolk blijven zitten Veertje, verdiend!

Ik zit te mokken, wat met les zo goed ging, ik ben het kwijt! 8)7
Geen idee waar ik de mist in ga, misschien is het ook niet eerlijk om te verwachten dat het dag na les en alleen ook gelijk zo kan gaan. 8)7

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:18

Gisteren enorm fijn gereden met Donner. Galop ging onwijs fijn en ook gericht op het hals strekken. Op het begin bleef hij weer bovenin hangen, later na de galop en andere oefeningen kon ik hem steeds verder laten zakken en kreeg hij het door wat de bedoeling was.
Vandaag even lekker naar buiten geweest met hem en hij was zo relaxt en braaf <3

Wij mogen helaas geen groepslessen meer volgen, kunnen gelukkig wel naar de rijvereniging toe om te rijden dus kan dinsdag en donderdag toch nog lekker trainen :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:50

Wat fijn Veertje!
Erg jammer van de groepslessen ... al zat het er wel aan te komen.

Heerlijk naar het bos, hoop komend weekend ook weer eens te gaan.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:28

:wave: Hoe is het hier met iedereen?

Van de week weer heel fijn gelest! Ook is de osteo geweest, kreeg een mooi compliment dat hij er super uit ziet en in z'n lijf ook goed aanvoelt. Paar dagen rustig aan en morgen mag ik er weer op.
Vrees dus dat het bos nog even moet wachten.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:43

@Marietje, fijn om zo'n complimemt te krijgen! Dan weet je dat je goed bezig bent :)

Vandaag echt onwijs fijn gereden met Donner. Dit keer even met zweep aangezien hij laatste tijd wat slecht reageert op m'n been. Ik hoef de zweep niet te gebruiken, puur het idee dat ik hem heb is al genoeg bij hem. Niet super veel gedaan, morgen proefje opnemen. Galop ging echt super fijn en de middendraf begint steeds beter te worden. En de travers beginnen steeds meer lengtebuiging te krijgen. Benieuwd hoe hij morgen loopt :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:33

Leuk Veertje dat het zo fijn gaat! Spannend met je proefje, weer op het wachtbankje :D

Zijn er hier nog meer mensen die ingestuurd hebben/gaan insturen?

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:29

Hoe gaat het bij iedereen?

Hier helaas bijna een week niet kunnen rijden. Ga vanmiddag weer voor het eerst een korte rit proberen, hele week zoveel pijn in m'n rug dat ik amper iets kon. De pijn zit er nog steeds maar is iets minder geworden.
Hopelijk gaan we morgen Donner nog wel scheren aangezien dat wel echt nodig is nu :)

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:14

Oei veertje, dat klinkt niet fijn. Hoe ging je rit?

Ik ben op het moment niet met wedstrijden bezig, hard aan het doortrainen voor het Z. Moet zeggen dat dat erg goed gaat! Hij begint de oprichting steeds makkelijker op te pakken, is aanzienlijk feller aan het worden (inclusief af en toe een bok als hij iets lastig vindt), en loopt de oefeningen veel beter door. Ben dus heel blij met mijn nieuwe instructeur! Krijg ook veel complimenten van mensen om mij heen, dat hij er super goed uit ziet <3

Ik ben bepaald niet actief op bokt, dit is t enige topic dat ik een beetje bij hou... Dus sorry als ik vaak lange tijd afwezig ben }:0

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:00

:wave:

Hoe gaat het nu Veertje? En is het nog gelukt met scheren?

Lon; lekker zo doortrainen! Fijn dat je nieuwe instructie bevalt.

Bevalt mij eigenlijk ook wel. Hoewel ik de wedstrijden mis, vermaak ik me prima. :j