Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Studshu; ervaringen?

 
Profiel   

Hallo allemaal,
Ik ga dit weekend voor het eerst op buitenconcours met mijn paard, en het is nogal een heethoofd.. Opzadelen lukt nog net, maar ik vrees dat kalkoenen draaien een klein probleem gaat opleveren, zeker aan de achterbenen. Heeft er iemand ervaring met Studshu's? Zijn die makkelijk om (en dus vooral af) te doen? Als ik er heel erg aan moet prutsen kan ik net zo goed kalkoenen gaan draaien natuurlijk.
Bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 09:32 



 
Profiel   

Ja ik heb deze ongeveer een jaar in gebruik en ben heel tevreden.
Mijn paard heeft op vreemd terrein ook niet het geduld om kalkoenen in te draaien. Dus dat doe ik op stal en dan idd studshu's aan. op concours hoef ik ze er maar onderuit te trekken, dat gaat heel snel.
Het omdoen vergt wel een beetje kracht als je wil dat ze strak genoeg zitten, maar is wel te doen (ik ben geen grote sterke kerel)
Ik zou het wel niet aanraden bij paarden die heel onrustig zijn op de trailer/vrachtwagen. Als ze erg gaan schrapen oid dan gaat hij ze wel verliezen. Mijn paard staat gelukkig doodstil op de trailer, en dan gaat het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 09:39 



 
Profiel   

Ja ze staat wel stil op de trailer gelukkig, dus dat moet lukken. Ze zijn wel flink aan de prijs, dus ik moet wel zeker weten dat het echt handig is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 09:46 



 
Profiel   

IK vind ze heel handig, voor mij zijn ze echt een uitkomst. Ik heb ze verder wel nog niet gezien, iedereen is wel heel nieuwsgierig ernaar, omdat ze vrij onbekend zijn (het trekt wel wat bekijks soms). Maar ik kan me niet voorstellen dat verder niemand ze gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 10:26 



 
Profiel   

Toevallig zag ik ze gisteren ook op internet, en ben wel nieuwsgierig. Is dat niet gladder op trailer? Omdat het een kunststof 'zool/ring' is als het ware?
Mijn paard heeft namelijk al iets last van stress en als er 1 been iets glijdt op de plank verstijft ze helemaal en valt ze als een blok naar beneden :')
Leek me dus wel handig, maar als het gladder is dan de ijzers normaal gesproken dan is het niets voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-14 08:25 



 
Profiel   

Heel oud topic maar ik geef m even een schopje..

Zijn er inmiddels al meer ervaringen met de studshu?

Mijn voornaamste vraag is; krijg ik ze er makkelijk (in 1 beweging) af?

Vrees dat ik maar 1 kans heb bij een van paard zn achterbenen dus als ik echt kracht moet zetten of alsnog moet pielen ben ik er niet mee geholpen en vind ze een beetje duur om zo te proberen. En zie mezelf ook al voor het probleem staan dat ik vervolgens dat ding niet af krijg haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 06:27 



 
Profiel   

Op het gevaar af dat ik nu iets heel doms zeg: als je een behoorlijke dikke laag stro in je trailer legt dan zou een paard in principe toch geen last moeten hebben van kalkoenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:35 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Op het gevaar af dat ik nu iets heel doms zeg: als je een behoorlijke dikke laag stro in je trailer legt dan zou een paard in principe toch geen last moeten hebben van kalkoenen?

Tot je paard op zijn eigen voet stapt omdat hij een keer z'n evenwicht verliest... Dat wil je echt niet
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen