Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 153 van de 158 [ 3946 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 158  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]L2 debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Super goed danique!

Ik start maar 1 proef, omdat ik beetje te hard ging voor de regio. Nu net na de fysio was 1 ook meer dan genoeg.
Jury gaf welmooi commentaar dat ik vriendelijk had gereden en jammer van kleine storingen . Nou ja klein waren ze niet vond ik, maar gezien omstandigheden was het goed. En hij wordt als hij zo is wel 2 meter hoog. Hij is 1.75 maar toont groot
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 22:40 



 
Profiel   

Oh heb je al veel punten? Ik rij niet mee voor de kampioenschappen omdat ik daar maar 1 proef kan rijden. Ik zoek echt wedstrijden waar ik 2 proeven kan rijden. Dit ook omdat ik weet dat we in de L2 nog niet goed genoeg rijden om kans te maken op een kampioenstitel en rij ik dan liever 2 proeven voor winstpunten. Misschien volgend seizoen, al hoop ik dan M1/M2 te rijden en zullen we hetzelfde ‘probleem’ hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 22:52 



 
Profiel   

Ik heb er nu 16, maar als hij normaal loopt kunnen we 2 punten per proef rijden.
We maken ook in mijn regio weinig kans , maar met Harry wil ik het proberen. De kwaliteit zit wel in hem.
We mogen al tijd M1 maar daar zijn we qua kracht nog niet klaar voor. Hij moet nog veel meer spieren kweken. Maar hij komt al van ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:18 



 
Profiel   

Ik heb vorige week meegereden met de selectiewedstrijd bij ons in de kring en phoe daar rijden heel wat dressuur kanonnen mee zeg! Ik reed alleen mee omdat de wedstrijd dichtbij was maar was super tevreden hoe het ging. We hadden 173.5 punten, volledig terecht gezien de concurrentie daar hebben wij ook eigenlijk niets te zoeken. Maar toch een leuke dag gehad en weer fijn commentaar om weer verder te oefenen.

Is dat bij jullie regio's ook dat die L2 selecties zo hoog niveau zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 16:26 



 
Profiel   

Dat ligt eraan waar je heen gaat fleury. Hier zijn alle wedstrijden selecties. Elke 1e proef telt mee.
Bij de grotere locaties ligt niveau idd wel hoog, maar een normale wedstrijd in de buurt is het vaak wel ok

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:58 



 
Profiel   

kimmetje26 schreef
Dat ligt eraan waar je heen gaat fleury. Hier zijn alle wedstrijden selecties. Elke 1e proef telt mee.
Bij de grotere locaties ligt niveau idd wel hoog, maar een normale wedstrijd in de buurt is het vaak wel ok


Hoe wordt dan bepaald of je naar de kampioenschappen mag? Hier kijken ze namelijk naar plaatsing en dat kan ook omdat je eigenlijk altijd tegen dezelfde mensen rijdt maar als elke 1e proef meetelt lijkt me dat geen bruikbare methode.

Ik ben afgelopen weekend weer op pad geweest. Paard vond een lichtvlek spannend tijdens het losrijden en ook in de ring vond ze vanalles spannend maar ze bleef wel lopen en ze voelde fijner dan de week daarvoor. Geen fouten, wel wat dingetjes die nog beter konden maar ik was zeker tevreden. Bij de prijsuitreiking had nr 5 al 206 punten dus ik wist direct dat ik niet in de prijzen zat maar een 13e plek verbaasde me wel wat. Ik ben nog nooit zo laag geëindigd. Had ook maar 189 punten. Nou dat zet je dus weer met beide benen op de grond zullen we maar zeggen.

Nu heeft mn paard even vakantie en dan komt de fysio en dan is alweer de volgende selectie. Ik rij in dezelfde kring als Fleury en zowel de L1 als L2 zijn echt heel sterk dit jaar. Iedereen rijdt foutloze proeven en dan zijn er nog een hele rits die op van die bewegingswonders rijden. Van die paarden die met zoveel souplesse en schwung door de baan gaan, echt genieten om daar naar te kijken maar ik kan daar niet tegenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 12:21 



 
Profiel   

Al een tijdje geen reacties meer... Inmiddels klaar met de L2?

Zijn er nog online starters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 13:36 



 
Profiel   

Het is inderdaad al een tijd erg stil!

Ik ben in december 2x L2 gestart met 6 winstpunten. Daarna niet meer, ik wilde eind binnenseizoen nog eens starten en dan begin buitenseizoen nog hoe vaak nodig om M1 startgerechtigd te zijn. Helaas sinds januari geen dressuurzadel meer en het nieuwe zadel zou begin april komen, maar dat ligt door Corona nog in Engeland.
Ik heb wel een (voor mijn paard) passend springzadel, alleen voor mij iets minder ideaal. Ik kan er zonder klachten 1-2x per week prima mee rijden (waar ik het ook voor gekocht heb), maar 3-4x per week vindt mijn lijf geen goed idee.

Online wedstrijden gingen sowieso aan mij voorbij. Ik sta op een springstal en heb geen bak met dressuurafmetingen of überhaupt bordjes :Y) Ik heb dan ook mijn startkaart opgezegd.
Start jij wel online? En zo ja, bevalt het? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 15:26 



 
Profiel   

Ja, voor mij gaf het wel even weer motivatie om het goed rijtechnisch weer op te gaan pakken. De eerste keren in een nieuwe klasse vind ik meestal wel leuk en nu blij dat ik iig na alle andere vertragingen mijn punten kon halen.

Wellicht dat ik wel een L2 proef nog online start, ik moet toch de proeven oefenen, dan kan ik ze net zo goed insturen voor commentaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 18:31 



 
Profiel   

Ik heb na de wedstrijd die ik hierboven heb omschreven nog 1 selectie gereden. Toen net buiten de prijzen gereden met een hele nette maar wat tamme proef. Laatste selectie niet gereden want zowel paard als ik zaten vast in onze rug en daarna helemaal niet meer gestart dus de teller is op L2+7 blijven steken (paard staat met veulen aan de voet dus kon niet meer starten).

Mn andere paard is nu L1+3 via de online proeven. Die heeft een jaar stil gestaan vanwege een peesblessure. Zodra ik 10 winstpunten heb ga ik met hem direct over.

@sakura, ben je al wel L2 gestart of nog helemaal niet? Mij bevallen de online proeven wel, merk weinig verschil met in het echt (film altijd ook maar 1x).

Vera, bordjes zijn natuurlijk zo aangeschaft ;) maar een zadel dat voor jou ook fijn zit lijkt me wel heel belangrijk. Het is ook niet erg om even thuis lekker door te trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 10:31 



 
Profiel   

Nee L2 nog niet, we hadden beide nog een osteopaat staan. Dus even pauze, ik heb nu half juni wat staan online en kijk de komende week even of ik die laat door gaan. Ook de zadelmaker komt nog langs volgende week voor een check.

De online proef vind ik wel vrij logisch en lijken op een L1 proef, dus als ik die dan eens wil oefenen, dan laat ik hem denk ik gewoon opnemen. Ik merk dat het voor mijn eigen focus wel beter is, ook nu ik een 20x60 bak heb, merk ik dat ik wat minder gericht aan het rijden ben voor de proeven. Dus af en toe als er geen anderen zijn, dan even twee balken erin om wat meer 20x40 te trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 10:37 



 
Profiel   

@ Sakura; Helemaal met je eens, ik vond de overgang L1-L2 ook niet groot. Vind dat er in de L2 nog steeds best wat lange lijnen zitten. L2-M1 overgang lijkt me wel aanzienlijk groter.

@ Dee_Es; die bordjes zijn inderdaad het probleem niet haha, ik bedoelde er meer mee dat het hier op stal me veel werk zou kosten (Springmateriaal deels weghalen, 20x40 uitmeten en uitzetten, proefje rijden, 20x40 opruimen, hindernissen weer opzetten).
Tof dat het online starten werkt voor je! Wil je met je andere paard ook online starten?
Al hoorde ik dat vanaf 1 juni wedstrijden zonder klassement weer mogen? (Ik weet niet of het klopt, ik heb me er gezien mijn huidige situatie niet echt in verdiept :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 20:49 



 
Profiel   

Dat is wel wat veel gedoe idd. Ik vind het al veel werk om van de 60meter baan een 20x40m te maken :=

Ik ben benieuwd of ze hier oefenwedstrijden uit gaan schrijven. Zou wel leuk zijn. Lijkt het weer wat echter. Er is hier sowieso een locatie die een wedstrijdring hebben neergelegd zodat je daar kan filmen.

Andere paard staat lekker dr veulen slagroom te voeren, ik ga haar niet meer starten (staat ook kreupel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 23:42 



 
Profiel   

Proef nu een paar keer gereden, deze week nog even wat puntjes op de i en dan ga ik ervoor! Hopelijk snel een meetmoment in de buurt en echt op pad.

Ze loopt momenteel zo fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 18:23 



 
Profiel   

Succes Sakura!

Ik heb eindelijk na bijna 20 weken weer een (voor ons beide) passend zadel *\o/* Zo'n opluchting

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 12:35 



 
Profiel   

Oh haha dat is echt een lange tijd! Wat voor een zadel heb je nu?

Ik had het vorig jaar ook, let er wel op dat na een paar weken trainen de bespiering zo kan veranderen dat je weer wat moet laten aanpassen...

Hopelijk ga ik half juli weer op pad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 12:44 



 
Profiel   

Ik heb nu een Tribal Mono. Zadelmaker komt sowieso na 15-20 rij-uren, afhankelijk van wat paard/de kussens gaan doen :)

Zou fijn zijn als je weer lekker op pad kunt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 12:27 



 
Profiel   

O fijn dat je dat sowieso in de planning hebt! Ik ga binnenkort nog op pad voor een vzh/springzadel.

Eerste online L2 proefje gereden en de andere voor juli ook even test gereden. Die vond ik wat onhandiger in elkaar zitten eigenlijk, dus daar nog even goed op oefenen! Ben heel benieuwd naar de punten en feedback. Van de L1 proeven had ik alles heel snel terug met veel feedbacj, op één protocol na alleen maar zessen en geen commentaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 20:11 



 
Profiel   

En hoe gaat het nu met jullie in de L2 of inmiddels alweer M1 nu de wedstrijden weer van start mogen gaan!

Ik heb nu 4 keer online meegedaan nadat we er lang uit lagen en ik vind het heel fijn om in terug te komen. Heb nu 2 winstpuntjes gekregen en op 1 wacht ik nog.
Ik heb ook geen auto /trailer dus dit is even ideaal voor mij dus even gebruik van maken.

Maar ik ben nog veel blijer dat er eind augustus een echte wedstrijd is waar we onder de man heen kunnen. Vera loopt dat eigenlijk altijd net wat beter en fijner.

En dan 5/6 september nog een wedstrijdje en dan is het wel weer gedaan als de online wedstrijden stoppen (dus daar maak ik nu maar even gebruik van)

Hebben jullie nog online gestart of hoe gingen de meetmomenten?

Wel super fijn dat we weer een wedstrijdje kunnen rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 14:22 



 
Profiel   

Ik mag pas sinds kort weer alles doen met paard of in ieder geval weer opbouwen naar alles. Ik was al naar het m1 topic, want wilde versneld promoveren, maar nu is e planning om laatste week van september weer te starten en dan nog in L2. Het ligt er aan hoe de opbouw verder gaat en die wedstrijd of ik daarna over ga of de winter nog l2 blijf en hopelijk selecties mee kan pakken.

Gefeliciteerd met je winst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 14:25 



 
Profiel   

Hey leuk, weer leven hier.

MWM, wat had je paard? Wel fijn dat je weer kan beginnen. Mijn paard is niet echt een kampioenschappen-paard maar anders zou ik zeker de selecties gaan rijden. Ik hou wel van de uitdaging. Maar lekker door naar de M is natuurlijk ook leuk. Hoe oud is je paard?

Fleury, nog even de L2 uitrijden voor de winter dan kan je volgend jaar outdoor M1 starten!

Sakura hoe gaan jouw proeven?

Ik heb 8 winstpunten in de L1 via de online proeven gereden en 4 met een meetmoment (2× 1e maar ze wilden het meetmoment niet omzetten naar wedstrijd, zo jammer :') )

Eind deze maand staat ons L2 debuut op het programma op een locatie die ik nog niet ken, lekker spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 15:54 



 
Profiel   

Dee_Es schreef
Fleury, nog even de L2 uitrijden voor de winter dan kan je volgend jaar outdoor M1 starten!

Zou wel leuk zijn om M1 startgerechtigd de winter in te gaan. Dan zou ik super trots zijn op Vera. Dan is mijn doel om ooit 1 winstpuntje te halen en dan is het ook wel genoeg geweest.

Ik heb 8 winstpunten in de L1 via de online proeven gereden en 4 met een meetmoment (2× 1e maar ze wilden het meetmoment niet omzetten naar wedstrijd, zo jammer :') )

Eind deze maand staat ons L2 debuut op het programma op een locatie die ik nog niet ken, lekker spannend.

Komt goed! En 3 weken daarna gezellig tegen vera en mij :D

Leuk dat je weer op pad kan! <3


Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 16:22 



 
Profiel   

Ik zie dit topic net langskomen bij actieve onderwerpen, mag ik ook meedoen? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 16:26 



 
Profiel   

Dee_es, twee keer achter elkaar een peesblessure, verschillende benen en beide keren stom ongeluk. 1e ergens tegen aan getrapt en 2e verstapt.

Maar geen kampioenschappenpaard? Waarom niet? Die van mij is heel simpel, geen goede gangen(6jes en middengangen waren zelfs soms 5,5. Pas op het laatst 1 keer een 8 gehaald) maar ik ben in de b en de l1 op de Nederlandse geweest en 65% gescoord. Nee, geen prijzen, maar nette middenmoot. Je hoeft geen spectaculaire beweger te hebben, alleen moet je gewoon netjes en constant rijden. Ik scoor op impuls, aanleuning en halsstrekken. En vriendelijk rijden.

Die van mij is 10, gekocht toen ze 6 was en toen net een jaartje onder het zadel en 1 oefenwedstrijd gelopen. Ik ben in september 2018 gestart met wedstrijden, die winter selecties, zomer 2019 l1 selecties en daarna september l2. Alleen toen in februari geblesseerd tot nu. Ik start ook niet heel veel, kan ik qua gezondheid niet aan, ik rijd haar ook maar 2 keer per week.

Succes met je debuut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 16:39 



 
Profiel   

Dee_Es schreef
Sakura hoe gaan jouw proeven?


Mijn laatste online proef en eerste proef in de L2 ging fijn, voor 193 punten. Alleen ik ben mijn motivatie een beetje kwijt geraakt en zit wat te rommelen met het zadel.

Ik rij dus wel aardig, maar voor mijn gevoel is het net niet. Dat maakt dat ik eerst even terug wil naar het fijne gevoel en dan weer in actie kom. Ik ben wel blij dat ik de L1 uit ben, L2 proef ligt me toch beter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 153 van de 158 [ 3946 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 158  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen