Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 157 van de 158 [ 3946 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]L2 debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Gefeliciteerd Melissa! Knappe punten!

mcjv ook gefeliciteerd, keurig voor een debuut toch?

Wij hadden vorige week onze eerste binnenwedstrijd en dat is altijd weer wennen. Snob was superbraaf, vond de baan wat spannend maar geen hele bizar gekke dingen. Ik had er wel een goed gevoel over maar het resultaat was 179.5 en 183. Wel wat teleurgesteld, maar het gevoel was goed en toch een wp erbij.
Gisteren mochten we weer en tijdens het losrijden zat ik te bedenken wat ik nou moest doen want hij was zo fijn :) Ben maar wat blijven stappen, normaal wordt Snob daar niet per se fijner van maar gisteren werkte het blijkbaar wel. 197.5 en 201.5. Twee keer eerste en in 1 klap L2 +8! Ik heb de rest van de dag lopen glunderen, zo trots.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:52 



 
Profiel   

Wat goed zeg Maaike! Ik doe ook weinig met inrijden, stap, draf en galop en even testen of wijken voor het been goed gaat. Dan stop ik en gebruik ik de energie in de proef. Dat werkt voor mij heel fijn.

Ik zit nog steeds te dubben om binnen te starten, vind dat nooit zoveel aan. Selecties zijn ook helemaal niet aan mij besteed. Misschien pak ik een paar online proeven nog mee de komende tijd.

En de overstap naar M1 is best wel groot als je nooit op dat niveau hebt gereden, dus ik pak de winter om fijn verder te trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:55 



 
Profiel   

@ginatje Haha het is zeker rustig hier. Voorgaande jaren probeerde ik me wel te selecteren voor de regio kampioenschappen, maar dit jaar doe ik niet mee.
je hebt lekkere punten gereden! Succes!

@mcjv ik dacht dat altijd de 1e proef mee telde om je te kunnen laten selecteren :)

@melissa, ik heb door omstandigheden mijn wedstrijden af gezegd. ik zit zelf met een kneuzing in mijn hand en kan letterlijk niks _O- Het was wel de bedoeling om daarna direct M te gaan starten, maar dat moet op zich laten wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:48 



 
Profiel   

Maaike jammer van de wat tegenvallende punten, maar wauw wat een mooie punten in de andere wedstrijd! Gefeliciteerd :D

Sakura ik vind de overstap L2/M1 ook wel aardig groot, er wordt toch al wel weer een behoorlijk stukje meer gedragenheid etc gevraagd, en de contras vergen ook nog wel wat oefening :+

Britt oh wat balen zeg, hopen dat je gauw weer wat meer kunt!

Wij zijn vandaag weer op pad geweest, eerste keer weer indoor. Ze vond het eerst heel spannend, maar kon haar redelijk snel overtuigen dat ze gewoon overal langs kon. Ze bleef wel wat teveel spanning houden en daardoor wat loperig maar er ging ook niet echt wat mis, 2e proef vond ik zelf een stuk fijner en relaxter. Beide proeven hadden we een 3e prijs met 202,5 en 203 :D (Vond zelf de 1e proef wel wat hoog gepunt). Even weer wennen zo binnen, maar heel tevreden :)
Over 3 weken hebben we de 1e selectie

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 19:52 



 
Profiel   

Wat een stilte hier, niemand meer aan het starten? Selecties gereden?

Brittjuh hoe is het met je hand?

Wij zijn afgelopen weekend weer op pad geweest, twee mooie winstpunten gereden en daarmee staat de teller op L2+10. We trainen lekker door en dan hopelijk volgend jaar een keer over naar de M1. Ik zie nu al op tegen het doorzitten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 09:52 



 
Profiel   

@Maaike, gefeliciteerd met je winstpunten!


Ik ben toevallig afgelopen weekend op pad geweest na ongeveer 2,5 maand. Weer een mooie winstpunt erbij. Aankomende zondag gaan we weer op pad. Teller staat nu op L2+6, maar we gaan voorlopig nog even lekker door in het L2 en denk volgend jaar zomer pas M1. Ze moet nog veel kracht ontwikkelen vooral in de galop
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 10:17 



 
Profiel   

Maaike weer een paar mooie winstpunten, super!

Super Veertje! En wat een mooie foto!

Wij hebben afgelopen weekend de 1e selectie gehad, fijn kunnen rijden. 1x kleine storing net voor de middengalop. een 7e plaats met 195 punten :) Had qua plaatsing misschien ietsje hoger verwacht maar wist bij voorbaat dat het een behoorlijk sterke groep was
Ze was alweer een heel stuk relaxter dan de 1e keer weer indoor. Erg tevreden met hoe het ging :)
De teller staat nu na 9 proeven alweer op 17 winstpunten, het gaat een beetje hard zo :+
Baalde er eigenlijk van dat de selecties maar 1 proef zijn, maar voor de punten is het wel beter :j

Over 1,5 week de 2e selectie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 14:03 



 
Profiel   

Fijn dat ze een stuk relaxter was Melissa, je gaat wel hard idd qua punten zo. Gefeliciteerd!

Veertje ook gefeliciteerd met je WP, lekker hoor! Kracht ontwikkelen in galop kost echt wel even tijd, lekker doorrijden toch :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 14:56 



 
Profiel   

Super Melissa! Alvast veel succes met je tweede selectie!

Dankjewel Maaike. Kost ook inderdaad veel tijd en nemen we ook de tijd voor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 06:57 



 
Profiel   

Meld me hier ook even. Mijn dochter start onze ruin in de L en met onze merrie is ze nu aan het trainen voor M1.
Dit weekeind heeft ze met onze ruin meegedaan met de Z-H Dressage Cup bij de 4-jarigen.
Met mooie punten 8,5 voor de stap, 7 voor de draf en 7,5 voor de galop. totaal 75 punten en een 14e plaats van de 28 deelnemers. Commentaar: een echt heel goede stap met veel souplesse. In de draf en galop mist hij nog wat kracht. Hij had een mooie functionele galop waarin hij goed kon schakelen.
Voor een 4-jarige hoeft hij voor mij niet veel meer te kunnen hoor.

Wat me wel verbaast is hoe ver doorgetraind sommige 4 jarigen zijn en dat daar dan dus de winnaars bij zitten.
Je mag dan in de wedstrijden en competities dan op L niveau rijden maar wat er thuis gebeurt met die 4 jarigen ziet niemand natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 13:58 



 
Profiel   

Hallo! Ik wil mij hier graag melden!
Ik heb mijn Friese merrie als 3 jarige ingereden en iets van 4 wedstrijden gestart om te kijken hoe ze was op ander terrein. We waren toen B+7. Qua training heb ik haar doorgetraind en enkele oefeningen tot de Z geleerd , waar ik 3 jaar lang rustig de tijd voor heb genomen. Ik heb altijd veel gestart en getraind met mijn vorige pony en paarden van andere mensen , dat in uiteindelijk het hele plezier kwijt was.

Ik heb een hele grote stap terug genomen en 3 jaar lang weinig gereden. Wel als ik ging rijden probeerde ik nieuwe dingen. Maar ze stond eigenlijk vooral voor de kar. Ze heeft dus een lange pauze gekregen waarbij we vooral plezier hebben gemaakt. Naar clinics , shows en buitenritten. Genieten! Ze is ook 2 keer moeder geworden en de 3e is onderweg. Zodoende ook eindelijk mijn plezier terug gekregen en heel veel zin om weer los te gaan. Op 11 september hadden we weer onze eerste wedstrijd in de B waar we direct 4 winstpunten scoorden. Hierna L1 gestart. Vorige week had ik mijn laatste L1 wedstrijd (één proef) en direct ook mijn L2 debuut :D Dit was ook één proef. De L1 netjes afgesloten met een winstpunt en ook in de L2 een winstpunt mee mogen nemen :D Heel erg blij! Ze is nu bijna 7 maand drachtig en gaat nu eerst op verlof. Ik zal dus een halfjaar lang meelezen voor ik weer ga starten!

Dit is mijn dame Zilver
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:38 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier? Zijn er nog mensen weer op wedstrijd geweest?

Hier inmiddels de 2e en 3e selectie gereden. Beide fijn kunnen rijden, 2e selectie 204 en net buiten de prijzen en de 3e selectie 202,5 en een 6e prijs :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:04 



 
Profiel   

melissa_93 schreef
Hoe gaat het hier? Zijn er nog mensen weer op wedstrijd geweest?

Hier inmiddels de 2e en 3e selectie gereden. Beide fijn kunnen rijden, 2e selectie 204 en net buiten de prijzen en de 3e selectie 202,5 en een 6e prijs :)


Leuk dat we het topic weer een schop kunnen geven! Gefeliciteerd met je punten. :) voor je gevoel ook fijn gereden?

Ik heb afgelopen zondag onze derde wedstrijd in het L2 gehad. De eerste keer waren we er eigenlijk nog niet klaar voor als ik terugkijk, de tweede keer hard gesleuteld en in mijn ogen en die van mijn instructie veel vooruitgang maar jammer genoeg dezelfde punten. In deze twee wedstrijden allebei 1 winst gereden.

Afgelopen zondag was onze derde keer L2, deze keer vol overtuigd want we hadden super hard geoefend aan meer dragen en kunnen sluiten en wat meer opgericht zodat ze wat meer bergop gaat in plaats van de grond in (neerwaarts en iets overbouwd paard :+ ), en dat werd beloond met 186 en 191. Ik ben super trots! Zelfs een 8 voor onze middenstap, dat is echt mijn favoriete onderdeel om op te scoren. Inmiddels staat de teller op 4 en hebben we zondag nog de laatste wedstrijd om het jaar mee af te sluiten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 00:48 



 
Profiel   

@Babootje, mooi commentaar! Zoals je zegt niemand ziet wat er met een 4 jarige gebeurt thuis.

@Kabayo, Welkom! Blijf je paard prachtig vinden! Gefeliciteerd met je winstpunt in je debuut!

@melissa, gefeliciteerd, mooie punten zeg!

@mcjv, mooie punten! Gefeliciteerd


Ik ga aankomende zondag weer op pad. We mogen maar 1 proefje starten dus hoop weer een winstpunt mee te nemen. Wil proberen om in januari nog 2 wedstrijden mee te pakken in het L2. Mijn doel is om in het voorjaar M1 te starten als we weer iets meer kunnen trainen. De oefeningen zitten er op, maar ze moet nog net iets meer op eigen benen gaan lopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 15:19 



 
Profiel   

Dankjewel Veertje!!

Heel veel succes zondag, wij gaan zondag ook weer op pad en daarna pas weer begin januari. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 16:33 



 
Profiel   

melissa_93 schreef
Hoe gaat het hier? Zijn er nog mensen weer op wedstrijd geweest?

Hier inmiddels de 2e en 3e selectie gereden. Beide fijn kunnen rijden, 2e selectie 204 en net buiten de prijzen en de 3e selectie 202,5 en een 6e prijs :)


Zodan! Dat zijn nog is punten! Gefeliciteerd!

MCJV leuk als je dan voor je gevoel goed rijd je de punten zeker krijgt! Succes nog verder in het L2


Wij hebben de L2 afgelopen weekend uitgereden. Ik moet zeggen dat ik de L2 echt een rotklasse vind. Daarnaast wordt deze klasse echt heel verschillend gejureerd en dat is ook mede door het type paard dat ik rijd.

Het trainen gaat op het moment super! Heb een ander bit erin gehangen wat hij op dit moment beter aanneemt en daardoor een mooiere aanleuning aanneemt.

Wij gaan in januari de overstap maken naar het M1 gezien de proeven wat meer rust hebben en de oefeningen voor Moses makkelijker zijn (schouderbinnenwaarts is makkelijker dan wijken bijv.)

Succes met de komende wedstrijden nog!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:27 



 
Profiel   

Mcjv inderdaad ook beide keren fijn kunnen rijden :) Afgelopen week ietsje spanning in 1 hoek waardoor de middendraf nog wel wat meer had gekund eigenlijk en overgang galop/draf was iets rommelig en daarna direct door halsstrekken in werd wat rommelig, nog wel voldoendes op deze onderdelen maar middendraf en halsstrekken kunnen we ook voor een 7 of 8.

Ook mooi een aantal winstpunten gescoord! Fijn dat het harde werken ook beloond werd! :)
Succes komend weekend!

Veertje ook succes komend weekend!
Leuk dat je van het voorjaar de overstap naar de M1 wil gaan maken :)

Wij starten 2e weekend van januari weer, kringkampioenschap.
Had eigenlijk komend weekend nog een wedstrijd ingeschreven (zelfde locatie als de kring) maar die is helaas afgelast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:28 



 
Profiel   

@sasika Jazeker, toch altijd fijn om beloond te worden voor al je harde werken :D

Wat betreft je paard vind ik het echt een stoer dier! Ik vind het toch altijd leuk om te zien dat er niet alleen nog maar “hete flikkers”/“bloedpaarden” in de dressuur lopen. Ook niks mis mee hoor, maar soms wordt een correcte proef minder gepunt dan een paard wat rijtechnisch minder loopt maar wel koppie in de krul met zwaaiende voorbenen. Ik vind dat zelf ook wel eens lastig, mijn paard heeft geen opvallend voorbeen en onze middendraf is dan ook zowat altijd onvoldoende. Vind ik niet erg, wij halen onze punten vaak op andere onderdelen die we dan weer wel goed kunnen, maar algemene indruk mag vaak “flitsender” en er stond laatst op mijn protocol dat paard te weinig souplesse had voor de dressuur. :+ Toen ik om uitleg vroeg bij desbetreffende jurylid kreeg ik geen antwoord. Heel apart, want wij proberen altijd zo correct mogelijk te rijden.

@melissa_93 Fijn dat je zelf ook lekker hebt gereden! :) Goed om je zelf te bekritiseren, er is altijd ruimte voor verbetering. Zo leuk dat je in de paardensport kan blijven leren, het houdt nooit op. En dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 00:48 



 
Profiel   

Wauw Melissa wat een punten!! Succes op het kringkampioenschap!

Sasika stoer dier is Moses hoor :) Ik rij ook met een niet-doorsnee dressuurpaard (Groninger) maar heb niet het idee dat we daardoor anders scoren. Vervelend dat jij dat wel hebt

mcjv wat lekker dat het trainen zijn vruchten afwierp en je zulke knappe punten hebt gereden! Gefeliciteerd :) En succes zondag

Veertje ook succes zondag :)

Snob en ik mogen ook komende zondag weer op pad. Veel zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:16 



 
Profiel   

Paar weken geleden gestart waar Ed dy de wollf internationaal jurylid jureerde, en daarna nog je proef besprak.
Ik reed bij hem 192 punten, terwijl de jury bij de tweede proef mijn beoordeelde met 174 punten. De tweede proef ging misschien iets minder maar zoveel minder dat ik 20 punten minder scoor is wel jammer.

Over het algemeen vinden ze het type paard wel leuk, Maarja eerlijk is eerlijk er zit geen enorme strek in zoals een pittig KWPN zou kunnen laten zien. Ik moet de punten straks hebben van de verzamelingen, en de lage klasses zijn naar mijn mening op het naar voren rijden gericht. (Wat logisch is)

Ik heb nog steeds enorm veel motivatie om op wedstrijd te gaan, en zolang Moses duidelijk beter wordt in zijn lijf en steeds meer gaat dragen blijf ik gewoon op wedstrijd gaan.

MCJV ja het mag allemaal flitsender en het mag allemaal meer. Ik vraag mij af of het anatomisch gezien dan wel kan :P Zoals je zegt op andere oefeningen kun je dan weer goed scoren!
Jammer dat je dan geen uitleg krijgt van een jury, want het is juist fijn om te kunnen leren wat er fout is gegaan of wat er beter mag.

Maaike
In de B en L1 klasse had ik dat idee totaal niet dat ik anders werd gejureerd, ik kreeg eigenlijk alleen maar super motiverend commentaar en vloog door de klasses heen! Ik weet ook wel dat er flink wat werk aan de winkel is, en dat wij zeker niet foutloos door de baan gaan. Alleen als ik paarden vol in de staak zie gaan en zij toch nog hoger scoren denk ik wel is… tja…

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:39 



 
Profiel   

Maaike schreef
mcjv wat lekker dat het trainen zijn vruchten afwierp en je zulke knappe punten hebt gereden! Gefeliciteerd :) En succes zondag

Snob en ik mogen ook komende zondag weer op pad. Veel zin in!


Dankjewel voor je leuke reactie en jij ook veel succes zondag! :D Er staat mooi weer op de planning, dat zorgt er altijd voor dat ik er nóg meer zin in heb.



sasika schreef
Paar weken geleden gestart waar Ed dy de wollf internationaal jurylid jureerde, en daarna nog je proef besprak.
Ik reed bij hem 192 punten, terwijl de jury bij de tweede proef mijn beoordeelde met 174 punten. De tweede proef ging misschien iets minder maar zoveel minder dat ik 20 punten minder scoor is wel jammer.

Over het algemeen vinden ze het type paard wel leuk, Maarja eerlijk is eerlijk er zit geen enorme strek in zoals een pittig KWPN zou kunnen laten zien. Ik moet de punten straks hebben van de verzamelingen, en de lage klasses zijn naar mijn mening op het naar voren rijden gericht. (Wat logisch is)

Ik heb nog steeds enorm veel motivatie om op wedstrijd te gaan, en zolang Moses duidelijk beter wordt in zijn lijf en steeds meer gaat dragen blijf ik gewoon op wedstrijd gaan.

MCJV ja het mag allemaal flitsender en het mag allemaal meer. Ik vraag mij af of het anatomisch gezien dan wel kan :P Zoals je zegt op andere oefeningen kun je dan weer goed scoren!
Jammer dat je dan geen uitleg krijgt van een jury, want het is juist fijn om te kunnen leren wat er fout is gegaan of wat er beter mag.


Ja ik denk dat wij het handje wel kunnen schudden. Ik heb wel het idee dat je in het L2 een beetje wordt voorbereid op het M1 betreft algemene houding/frame van het paard. Ik had afgelopen zondag ook een subtopjurylid en die oa Subli jonge paarden wedstrijden doet, dus ik dacht ik ga finaal af, maar gelukkig heel fijn en leuk commentaar hoe we nog verder kunnen sleutelen.

Ik ben benieuwd hoe we er voor zullen staan tussen de dressuurpaarden in het M, al moet ik zeggen dat er steeds meer variatie in paarden is in de dressuurring. Ik ben er wel van overtuigd dat bijna ieder paard met juiste begeleiding in het Z moet kunnen komen, het is niet voor niets “basisdressuur”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 14:48 



 
Profiel   

Daar ben ik het helemaal mee eens! T/m de Z1 zou elk gezond en goed getraind paard aan kunnen ongeacht het ras. Wel moet ik gewoon rekening houden met het feit dat mijn paard gefokt is op kracht en niet op enorme souplesse en lenigheid :P Het duurt allemaal ietsjes langer .

Leuk dat jij een subtop jury had die jureerde. Zij kijken toch even net wat anders naar het geheel dan basisjurys. En het is fijn dat ze tips kunnen geven die je op dat moment goed kan gebruiken.


Van de week weer gelest, en het begint nu echt op paardrijden te lijken. De hulpen van de basis worden steeds kleiner en langzaamaan pakken we wat meer oefeningen mee.
Vaak als het rijden wat rommelig werd (vooral het puntje van lang worden/uit elkaar vallen) dan ging ik terug naar de stap of even op halt en vanuit daar begon ik opnieuw. Nou heeft Moses de kracht om dit eventueel ook rijdend op te lossen. Vet lastig nog, maar we hebben een begin gemaakt!

Het nadeel van Moses is dat als het moeilijk wordt dat hij of in zijn schulp kruipt en niet meer voorwaarts is, of dat hij boos wordt en enorm sterk word en overal doorheen walst := Beide proberen we te voorkomen, maar tijdens de lessen proberen we wel een beetje grenzen te verleggen.

Iedereen die dit weekend start succes en heel veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 12:26 



 
Profiel   

Sasika ik had je bericht even gemist, maar zie nu dat we bijna tegelijk geplaatst hadden :+ Wat een stoer paard!
Wat vind je rot aan de L2? Wel jammer dat er zo wisselend gepunt wordt om het soort paard wat je rijd. Als jullie correct de oefeningen uitvoeren mag je toch net zo goed de punten krijgen!
Gaaf dat jullie de overstap naar de M1 gaan maken! :D

Mcjv absoluut mee eens, elk paard moet prima naar dat niveau kunnen. Voor de een zal het wat makkelijker gaan dan de ander, maar ik denk inderdaad dat elk paard dat prima kan.

Sasika wat fijn dat jullie het stukje steeds makkelijker tussen de oefeningen door kunnen oplossen! Toch een stukje kracht en handigheid wat ze beginnen te krijgen. Heel leuk om zo die groei te voelen

Helaas voorlopig geen wedstrijden ;( Ik had toch gehoopt dat we gewoon door konden gaan zoals het nu ging.. Hopelijk half januari weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 19:47 



 
Profiel   

Leuk om te horen dat iedereen lekker aan het sleutelen is! :D

Ik baalde ook wel, ik had gisteren een wedstrijd staan maar jammer genoeg moest deze ook geannuleerd worden. Ach, als je het positief bekijkt kunnen we nu allemaal doortrainen en wanneer de weer op wedstrijd mogen vliegen we de L2 door :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 00:15 



 
Profiel   

Sasika die van mij is idd ook gefokt op kracht, Groningers zijn van origine ploegpaarden dus we maken het onszelf niet makkelijk om dressuur te willen rijden. Maar ik ben dolgelukkig met hem en een beetje uitdaging kan geen kwaad. Fijn dat je voortgang voelt, dat is zo onwijs motiverend!

Hier (logisch) ook geen wedstrijd gehad afgelopen weekend. Zat er wel flink van te balen, het was 1 vd wedstrijden voor de competitie van mijn rijvereniging en ik wil die competitie zo graag een keer uit rijden met Snob. Oh well. We trainen gewoon lekker verder in de hoop dat we in januari weer mogen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 11:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 157 van de 158 [ 3946 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen