[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melis_93
Berichten: 70
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:27

Urosa wat een prachtig compliment van de eigenaar!

Wat een naar ongeluk Cheyenne! Hopelijk vind je straks het plezier in het crossen terug met het andere paard!
Als jullie maar een leuke dag hebben gehad toch!
Bij overijssel is het de bedoeling om volgend jaar nog wel op gras te doen, maar er was zoveel minder deelname dan andere jaren dat ze toch twijfelen of het nog wel weer op gras gehouden moet worden.
Wat jammer dat Epic verkocht gaat worden, maar wel heel leuk dat je weer een nieuwe hebt klaar staan!
Wat is het voor een? Prachtige kleur!

Urosa lekker aan de gang! Veel plezier op buitenrit, altijd leuk :D DUimen dat kristall braaf is!
Je hebt er straks een mooi allround paard van :)

Hier ook lekker aan de gang, afgelopen donderdag sinds lange tijd weer gelest. kwam telkens wat tussen. Fijn kunnen werken :D
En we mogen door met ons viertal naar het NK. Knhs had eerst een fout gemaakt, echt stom. Stond bij gelderland dat er 11 van de 11 viertallen door mochten en bij overijssel 1 van de 4 en bij noord holland 2 van de 2. Beetje krom, maar gelukkig hebben ze het gecorrigeerd :D

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:06

Leuk dat de eigenaar zo enthousiast is Urosa! Eigen gevoel is belangrijk, maar als je voor een ander rijdt is het ook altijd wel fijn als die ook tevreden zijn ;)

Vervelend dat je het vertrouwen zo kwijt geraakt bent Cheyenne, maar dat klinkt ook als een nare val.
Misschien komen we elkaar wel tegen binnenkort, wij zijn ook in Markelo en Gelselaar.
Afgelopen weekend in Oudkarspel geweest en vanaf Norg gaan beide paarden het M in.
Zelf doe ik een rondje BB in Norg, want ik ben ook niet zo'n held meer. Maar vrijdag na de nachtdienst rondje dressuur gedaan en wel weer 2 winstpuntjes in het M1 erbij :D

Jammer dat jullie Epic gaan verkopen straks, maar dat hoort er ook bij. En zo'n paard krijgt vast een fijne plek! Leuke twenter, wat is dat voor paard?

Gaaf dat jullie toch door mogen Melis! KNHS had er zowel met de meertallen als de verenigingskampioenschappen een zooitje van. We mochten ineens ook nog met vereniging naar Ermelo voor Groningen, maar amazone kan dan niet en ik zat er ook niet om te springen om voor 1 rondje naar Ermelo te rijden met het paard :+

Klinkt als een spannende buitenrit Roos, gelukkig veilig thuis gekomen!

Chyennevd

Berichten: 17
Geregistreerd: 05-11-14
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:42

Wat leuk urosa dat je het springen ook crossen ook wil gaan oppakken. Het crossen groeit heel snel als je er maar een geschikt paard voor hebt. Het maakt het veel makkelijker als je een paard met lef hebt en zelf ook wil gaan. Maar dit kan je alleen maar uitvinden om eerst te gaan trainen en kijken hoe jullie het vinden!

Ik snap wel dat je liever geen twee 0en had gereden maar ik vind het maar knap haha, ik hoop ook een keer zo ver te mogen komen. Nouja ik weet niet of Dinja het zoveel beter zou doen hoor, ik vind ook vaak dat ze best veel druk kan zetten op een paard en sommige trekken dit gewoon niet. Soms bereik je veel meer door meer tijd en rust te pakken en dat vind ik weer echt het voordeel bij ons als amateur ruiters. Ik vind haar wel echt een goede ruiter hoor maar ik zie wel echt verschil met hoe ze begon met haar eigen paard en nu met de paarden die ze krijgt om te rijden.

Wat leuk dat je het bos in gaat. Jammer dat het nooit met Karel kon maar gelukkig nu dan wel met Kristall. Hahaha ja dat druk zijn ken ik, wij doen ook altijd alles. In het begin gaat het altijd nog prima totdat je bijvoorbeeld echt wat hoger in de dressuur komt, dan moet je wel wat keuzes gaan maken.

Jah wij zijn ook echt gek van de Palomino. Hij heet Phoenix. Hij is nu 2,5 jaar. Hij is niet klein nee hahaha, als veulen was hij al heel groot. Hij meet nu ergens rond de 168 denk ik en hij is nu nog hengst. Het is een halfbroer van Epic dus komt uit dezelfde moeder. Zijn moeder is een Society x Landwind. Society was een jonge hengst van Nijhof die uiteindelijk maar heel weinig nakomelingen heeft. Deze hengst is op vroege leeftijd helemaal kapot gereden helaas. Dit is een Sandro hit x Rubinstein. De vader van Phoenix is Qaside. Dit is een duitse hengst. Qaside is een Quasi gold x RFF THE ALCHEMIST XX. De opa van Qaside (de vader van Quasi gold) is de bekende hengst Quaterback. Het leuke is, is dat mijn merrie een nakomeling is van Quaterback ik kan ook echt gelijkenissen zien.
Hieronder nog een linkje toen we mee hadden gedaan aan de Eventing veulenkeuring.
https://youtu.be/l5GduPTu7Y4

Melissa, ik hoorde dat Overijssel het nog wel op gras wilde doen maar nu zijn ze toch aan het twijfelen ja? Bij ons op de Gelderse was het wel mega druk, heb niks gemerkt van eventueel minder deelname.
Fijn dat je weer lekker gelest hebt en leuk dat jullie met het viertal door zijn. Gefeliciteerd!!!

Gomir, klopt dat was echt schrikken toen. Op zich was het niet persé een nare val. ik viel achter de hindernis door een koprol waardoor mijn arm gedraaid was en vervolgens hield ik te teugels vast en stapte Epic alleen maar een stap naar achteren. Hierdoor brak die. Verder kwam ik eigenlijk heel zacht op de hindernis terecht. Verder ben ik gewoon geen held hiermee daarom is het zo belangrijk dat ik een paard heb die wel lef heeft en gaat.

Als jullie verder nog iemand weten die een fijn allround paard zoekt met meer ambitie voor de dressuur of die lekker een beetje alles wil doen en plezier wil hebben maar niet persé ambitie voor de sport, dan hoor ik het graag. Epic gaat alleen weg naar een heel fijn thuis.

Epic en ik hebben nu weer 3x dresuur getraind sinds de wissel. Hij had er nog absoluut geen zin in haha. Volgensmij dacht die dit beviel me wel dat rond hobbelen hahahahah. Ik ga voor zaterdag nog 1x dressuur trainen en dan gaan we wel zien :) .

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:42

Chyennevd, en klinkt wel logisch van het crossen. De buitenrit van afgelopen zaterdag geeft wel goede hoop in ieder geval. Ze heeft wel echt voorwaartse drang en we hadden een 9 jarige ervaren wedstrijd paard mee maar moesten het van Kristall hebben bij enge dingen, even laten kijken en dan ging ze zo. Topper, en het was ook nog gezellig dus geslaagd :D

En wat leuk zeg van Phoenix, interessant die extra informatie over zijn afstamming! Op het veulen flmpje zie ik er ook al wel een Eventer in haha. Epic ben je vast zo kwijt, zo'n ervaren allround paard is echt wel gewild.

Gomir, gefeliciteerd met je wintspunten in de M1!

Melissa, fijn dat je weer lekker hebt kunnen lessen en heel tof dat je door mag naar het NK met het viertal!

Afgelopen 2 dagen fijn getraind met Kristall, gisteren kwam mn vader kijken en die heeft even wat dingen in mn zadelkast geboord. Was gezellig! Verder lekker paardenweekendje voor de boeg, vrijdagavond de ring in met Kristall, zaterdag uitje met wat paardenmeiden en zondag ga ik groomen op ZZZ debuut van stalhouder.

melis_93
Berichten: 70
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:28

Gomir en Cheyenne lekker crossen, leuk!
Gelselaar ga ik nog heen jureren, wie weet kom ik jullie tegen. Is voor mij zo'n beetje thuiswedstrijd :+
Ik begreep idd ook dat ze er bij de verenigingen ook een rommeltje van hadden gemaakt. Na 4x stond pas de goede verdeelsleutel erop :+
Snap wel dat je het wat ver vind voor 1 rondje springen, maar anderszijds is het ook de gezelligheid natuurlijk.
Wij zullen daar met het viertal ook echt niet bovenin gaan mee rijden, maar gaan er gewoon een gezellige dag van maken. Nu is het voor ons qua afstand met trailer een goed uur rijden dus dat valt wel mee.
Ook teveel wisselingen, paarden kreupel, mensen op vakantie etc. Gisteren voor het eerst met een nieuw iemand getraind omdat we anders waarschijnlijk geen reserve mee hebben volgende week

Cheyenne intressant bloed wel, leuk juist dat het niet zo mega bekend bloed is. Quaterback geeft wel fijne nakomelingen!
Hopen dat ie niet nog mega veel gaat groeien
Ja inprincipe hadden ze de regio voor 2 jaar vastgezet bij Bentelo, maar begreep dat er nu ook wel weer twijfel is en ze het nog wel verder willen bekijken of het volgend jaar weer haalbaar is om op gras te doen.
Mocht ik iets horen laat ik het weten. Ik denk dat je een heel fijn huisje voor Epic gaat vinden straks!
Even weer wennen dus samen, gaat vast goedkomen zaterdag!

Urosa fijn dat Kristall fijn ging de afgelopen dagen! Gezellig zo samen met je vader aan de klus!
Dat klinkt als een heel leuk weekend! Veel plezier en succes alvast :D

Hier mega drukke week. Zit nu ivm vakanties van collega's 5 dagen op kantoor, dat zijn dus lange dagen en daarnaast alle startlijsten maken voor de wedstrijden. Vorige week voor het springen is altijd hectisch en nu met de dressuur zoveel mail, app en belletjes over het weer. Gisteren eindelijk de knoop doorgehakt dat we het programma gaan aanpassen naar vroege ochtend en avond en geen middagrubriek. Altijd heel leuk zo'n wedstrijdweek maar ben ook wel blij als t weer achter de rug is :+
Verder tussendoor Kennie rijden, die doet het fijn. Gisteren nog even met het viertal in de baan geoefend. Konden we mooi even gebruik van maken :)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:19

Interessant gefokt Cheyenne!

Het is niet mijn vereniging en hoewel ik het met heel veel mensen wel gezellig kan hebben is dat echte gevoel van 'samen' naar de kampioenschappen dan toch minder. Amazone was dat weekend ook weg dus wij hebben gewoon maar afgemeld i.p.v. allerlei fratsen uit te gaan halen om toch even een rondje te springen in Ermelo.

Leuk dat je gaat jureren in Gelselaar, wie weet treffen we elkaar dan nog!

Succes dit weekend Urosa! Gister stond er gelukkig gewoon nog een parcours in de ring daar ;)

Chyennevd

Berichten: 17
Geregistreerd: 05-11-14
Woonplaats: Lochem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:43

Wat leuk Urosa dat het zo goed ging op buitenrit!! Dat geeft inderdaad veel hoop dat ze het goed gaat doen. Hoe is het verder op wedstrijd gegaan? en hoe was je paardenweekendje?

Gomir, Ik snap het inderdaad ook wel dat je het dan niet gaat doen. Sws dat het niet je eigen vereniging is maar die van je amazone.

Ik en Epic hadden zaterdagavond in Haaksbergen wedstrijd. Hier zijn we Melissa nog tegen gekomen haha. Ik moest als aller laatste starten dus het was al wel lekker afgekoeld. Dit was wel de eerste keer voor mij dat mijn vader niet mee kon op wedstrijd. Dit was wel even wennen maar gelukkig was mijn goede vriendin mee die ook wel vaker mee gaat op wedstrijd dus dit ging ook wel goed. We zaten er lekker op tijd op. Dit is ook echt nodig met Epic. Hij werd ook net 5 minuten voor de eerste proef lekker los, dus dit was fijn. Ik had alleen in de eerst proef een fout gereden, ik moest een kwartwending maar ik reed een hele keertwending :D . Hierdoor waren we een beetje van ons apropos af en had ik gewoon een paar rommeltjes in mijn proef. Toch hier nog 180,5 punten gereden. De 2e proef ging een stuk beter en had ik ook lekker gereden. Hier had ik 190 punten en had hier nog de 3e prijs mee. Dus al met al mega geslaagd en heb mijn laatste punt binnen voor het Z1. Heb mij over 2 weken ingeschreven voor het debuut. Wel spannend maar heb er wel zin in .

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:54

Chyennevd, paardenweekendje was iets uitgekleed, stalhouder had zich vanwege het weer afgemeld voor de zondag. Uitje met de meiden was heel leuk, route gedaan op een eco chopper door het bos, terrasje gepakt en als afsluiter nog een ijsje gegeten :D

Leuk dat je Melissa nog bent tegengekomen! En knap nog een winstpunt met wat foutjes, gefeliciteerd met je beide winstpunten en prijs. Tof dat je nu Z1 mag starten! Heb je Z1 debuut stiekem al gepland?

Gomir, snap dat je het dan inderdaad laat schieten. Weegt niet op.

Melissa_93 poeh, dat klinkt inderdaad erg druk! Knap dat het allemaal lukt en je zelfs lekker met Ken bezig bent!

Hier ging de wedstrijd fijn! Ze is behoorlijk heet, dus in het proefje zeg ik vaak zachtjes hoooo :') maar de spanning in haar lijf wordt wel steeds minder. Proef 1 190 punten en een 2de prijs. Proef 2 201,5 en die vond ik zelf ook fijner gaan, net iets meer rust. 24 augustus nog 1x L2. Weekend heeft ze even vrij gehad en vanochtend pakte ze het werk weer fijn op <3

melis_93
Berichten: 70
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:31

Gomir dan kan ik me voorstellen dat je het wel prima vind om niet te gaan. Maar vind de rest van het team het dan niet zonde dat ze daardoor niet meer kunnen gaan?

Cheyenne was leuk om je te spreken vorige week! Super gedaan!
Spannend je debuut, maar dat gaat vast en zeker goedkomen :D

Urosa ook weer lekker gereden, top! Heel fijn dat de spanning steeds wat minder wordt!
Succes komende week :D

Hier vorige week ook lekker kunnen rijden op het concours bij de vereniging. Nog wel wat teveel foutjes en rommeltjes maar de stukken tussendoor gaat ze echt steeds fijner, daar heel blij mee. Nu de foutjes er weer uitpoetsen. 1e proef sprong ze me in de contra om net voor de overgang terug naar draf en 2e proef middendraf vertrok ze heel goed maar kon ze het even niet bolwerken waardoor we een galoppas hadden en met hh achterwaarts zag ze iets waardoor we tegen de hand stil stonden en niet achteruit gingen, uiteindelijk 2 passen :+ 1e proef een 3e prijs met 192 en de 2e proef een 2e prijs met 192,5 :)

Afgelopen week een keer extra geoefend met het viertal want daar hadden we gisteren het NK mee. Leuke dag gehad en fijne proef kunnen rijden met elkaar, we hadden 194 en 195 en een 11e plek van de 20. Dik tevreden mee voor nu.

Begin oktober hebben we clubkampioenschap, als we de travers en keertwendingen er nog iets beter op krijgen dan denk ik dat ik daar maar eens een oefenrondje M2 ga proberen. Blijf verder nog wel even in het M1 maar vind dat wel een mooie gelegenheid om eens te proberen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:57

Het was niet verplicht om in dezelfde samenstelling aan de start te komen als op de regiokampioenschappen dus volgens mij zijn ze gewoon geweest gister.

Hier gister helaas tegenvallende punten. Had wel fijn gereden, maar 177 en 178,5.
En beide jury's kwamen uit de auto om te zeggen dat het actiever/flitsender moet. Dat hoor ik steeds, maar ik zou echt niet weten hoe ik mijn 1.80 grote simpel dravende springpaard flitsender moet maken. Ze is er prima aan en vertrekt al als ik de hand open, maar het ziet er voor het oog allemaal wat traag uit blijkbaar met die grote vlakke passen. Iemand tips om dat optisch anders te krijgen zonder dat ik de hele proef mijn paard over het tempo moet jagen? Instructrice zegt steeds dat het basistempo goed is en dat ze actief genoeg is en dat ik haar niet over het tempo te rijden en de takt eruit te rijden, maar op concours krijg ik hier dus keer op keer commentaar op en dat maakt het rijden niet leuker :+

En hebben jullie ook zo vaak dat je commentaar krijgt op de gebroken lijn contragalop in proef 33?
Ik had nu weer een 5 met een streep onder de X en de opmerking te kliein/niet op de letter, terwijl er in de proef staat H-X-K gebroken lijn 8-10 meter in contragalop. Maar als ik niet tot X rijd krijg ik dus regelmatig een onvoldoende en van die onderdelen moet ik het nou juist hebben :+

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:35

Gomir, vervelend dat de punten tegenvielen maar alsnog bijna 60% ! En met die dingen die bij mij keer op keer terug kwamen ben ik wel mee bezig gegaan. Bij mij was het bv met te diep lopen. Heb ik hem letterlijk in de proeven af en toe met been en de hand omhoog getild. Inmiddels is hij sterk genoeg en blijft hij zelf mooi opgericht. En je kunt ook trainen op meer activiteit/flitsender zonder dat ze over tempo gaan. Ze moeten vaak meer op achter komen. Misschien dat dit filmpje je kan helpen voor het idee:
https://www.youtube.com/watch?v=QlWLnOWrbvc&t=13s

En ik rijd hem altijd door naar X. Wordt dan inderdaad vaak hoger beoordeeld, dus zou hem gewoon lekker doorrijden naar X!

Melis_93 jammer van de foutjes, maar dat stukje dat ze tussendoor steeds fijner gaat is veel belangrijker! Dat zegt wat over jullie progressie en alsnog mooie punten en gefeliciteerd met je prijzen! Was zeker een hele ervaring het NK? Maar netjes hoor in de middenmoot! Leuk dat je eens een oefenrondje M2 gaat proberen!

Zelf zit ik even op een roze wolk, gisteren wedstrijd met Karel gehad. Loopt die gekke pony even naar 234 punten in het ZZlicht en 1ste prijs <3 start nog maar 1 proef met hem en dat betaald zich echt uit :D Zaterdag was ik mee als groom en die starten ook ZZlicht dus dat was even heel leuk. Kon ik ze eens voorlezen ipv rijden haha. Kristall zou as woensdag meegaan, maar die wedstrijd is afgelast vanwege de hitte. Dus die ga ik nu inschrijven voor woensdag 31 augustus voor ons laatste rondje L2. We hebben afgelopen vrijdag nog een lange buitenrit gemaakt met de stalhouder, dat was echt leuk!

Chyennevd

Berichten: 17
Geregistreerd: 05-11-14
Woonplaats: Lochem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:05

Wow wat gaaf zeg Urosa van jouw en Karel. Gefeliciteerd *\%/* *\%/* . Fijn dat je ook een leuk weekendje gehad hebt. Jah ons debuut is aankomend weekend. Ben echt mega benieuwd en best wel zenuwachtig. Wordt voor mij ook de eerste keer Z. Ga er ook vanuit dat we echt niet de eerste keer winst gaan rijden en nog even wat KM moeten maken. Gaan het wel zien!!

Melissa, ja was inderdaad leuk je even gesproken te hebben. Ik zag de je dit weekend ook in Geesteren gaat starten. Alleen moet je s'ochtends en ik pas smiddags om 2 uur haha. Succes alvast!!
Ik vind jullie ook een super knappe combi. SWS dat jullie met zoveel foutjes nog deze punten kunnen rijden zegt wel wat! Heel knap gedaan.
Super knap gedaan ook met jullie viertal, leuk zeg!!
Ik doe dat inderdaad ook elke keer met de Onderlinge een niveau hoger starten. Dan weet je ook een beetje waar je nog op moet trainen. Maar ik denk dat dat helemaal goed gaat komen hoor. Toen ik de overstap maakte was de Travers en de keertwendingen ook niet helemaal bevestigd maar toch haalde ik gelijk winst. Als de andere stukken maar goed zijn.

Gomir, dat stukje herken ik inderdaad heel goed van de activiteit. Ik kreeg dat in het M1 en M2 ook altijd terug. (heb ook een groot paard 1.75 met hele grote gangen). Nu eigenlijk niet meer. Heeft er inderdaad mee te maken wat Urosa zegt dat ze nog net meer op de achterhand moeten lopen. Dus nog net wat meer van achter naar voren. Toen ik dat nog net iets beter voor elkaar had, heb ik het eigenlijk niet meer als commentaar gehad. Dit is natuurlijk met een springpaard een stuk moeilijker dan met een Dressuurpaard kwa bouw. Gewoon op blijven trainen, dan komt het vanzelf.

melis_93
Berichten: 70
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:45

Gomir jammer dat je net geen winst had! Misschien veel schakelen en (schijn)overgangen rijden?
Ik had laatst een keer erop staan vrij klein met een 5, en was ook geen 10 meter maar zat er ook geen 3 of 4 meter naast voor mijn idee. Had m bewust even iets kleiner gereden omdat die kant contra de vorige proef mis ging

Urosa ja het was zeker een ervaring, het was voor mij volgens mij 10 jaar geleden voor het laatst met verenigingskampioenschap maar toch wel weer heel leuk om er te rijden
Wauw wat een megascore met Karel! Gefeliciteerd :D
Jammer dat de wedstrijd van Kristall niet doorgaat, maar die hou je dan nog even tegoed!
En heerlijk op buitenrit, altijd genieten :D
Wij gaan zaterdag eindelijk weer een rondje, is ook alweer paar weken geleden

Cheyenne niet zenuwachtig zijn, gewoon lekker rijden! Jullie kunnen dat :D
Ja ik start idd ook in Geesteren, mooi dichtbij :) Ja ik had gevraagd om voor 10.00 uur te starten omdat ik nog familiefeest heb daarna
Ja altijd mooi om op zo'n moment een klasse hoger te proberen. Ik denk dat ik van het winter de selecties nog M1 ga rijden en daarna officieel over naar het M2.
Heb jij verder nog wedstrijden opgegeven? Ik heb half september nog de zilveren ster in Haaksbergen opgegeven. Paar jaar niet meer gestart daar, vond het altijd een beetje groot en rommelig maar ga t toch maar eens weer proberen :+

Vandaag naar clubles geweest, was gewoon alleen :+ lekker kunnen werken, even bezig geweest met de contra, dat ging de laatste tijd linksom vaak mis, denk iets met communicatie probleem ofzo. Vandaag ging het eerst ook weer paar keer mis maar uiteindelijk allerlei lijntjes linksom en rechtsom contra gereden :) Daarna nog even wat sprongetjes gemaakt, was ook alweer even geleden

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:38

Melis_93, zo das een lange tijd geleden! Snap dat het dan extra leuk was weer. Ik heb nog nooit op een NK gereden haha. En lekker optijd starten dus, alvast veel succes op wedstrijd en veel plezier op familiefeest! En leuk dat je nog zo'n groot concours gaat starten! Wil ik volgend jaar ook iets meer gaan doen met Kristall, die mag eerst nog meer in de buurt wennen. En ideaal zo'n privéles, fijn dat je dan even zo specifiek met de contra bezig kon!

Chyennevd, leuk zeg zo snel al het debuut! Heel veel succes en plezier alvast :D en gewoon lekker genieten dat jullie dit al samen bereikt hebben!

Karel heeft even vrij gehad, die mag morgenochtend weer aan de bak. Kristall heb ik maandag dressuurmatig getraind, en vanochtend had ik balkjes en cavaletti neergezet, dat vond ze nog een beetje ingewikkeld. Tikte veel aan of om, maar wel heel braaf :+ de galopbalken deed ze echt netjes, vind ik wel knap. We moeten het ook vaker gaan doen. Nadeel, alleen balken slepen is echt zwaar :+

melis_93
Berichten: 70
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:12

Urosa leuk om even wat te spelen met cavaletti en balkjes! Ah ze moeten er ook even wat handigheid in vinden natuurlijk. Tof dat ze de galopbalken wel heel goed begreep!
Haha ik vind het thuis ook altijd zo'n nadeel om alles erin te slepen, ga morgen keer weer naar de springles op de vereniging.

Vanmorgen fijn kunnen rijden, 2e proef was ze af en toe wat afgeleid op de omgeving en daardoor soms wat rommelig in de aanleuning en daar ging de contra 1x mis en de overgang naar draf ook. Maar wel voor het eerst een 8 op de schouderbinnenwaarts :)
1e proef waren we 2e met 194 en de 2e proef 3e met 195,5 :)

Cheyenne hoe is jouw debuut gegaan?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:23

Netjes Melis!
Ik heb standaard wel wat hindernisjes in de bak staan, maar dan moet ik het weer verzetten en dat komt er dan niet van :+

Bedankt allemaal voor de tips! Het is ook een kwestie van sterker worden. Schakelen doe ik in de training al veel en dat gaat makkelijk genoeg, maar dat bekken kantelen en gaan zitten is met zo'n groot lijf nog niet zo simpel ;)
Merkte gister in de oefencross wel dat het onderweg veel makkelijker was om een keer vooruit te galopperen op de lange stukken en dat ze veel meer front hield.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:12

Sorry, heb jullie even niet bij kunnen houden...

Leuk zo'n training met balkjes Urosa! Geeft een leuke afwisseling aan het rijden.

Nette punten Melis_93! Ook netjes dat je een 8 hebt gereden op de schouderbinnenwaarts.


Hier ook voor het eerst weer sinds een maand gestart. Was niet helemaal onze dag. Eerste proef een fout bij het aangalopperen en bij de stapverruiming.Tweede proef ging ze in galop bij het verruimen van de draf.

Alsnog 2x eerste met 183,5 en 187,5. Nu heel hard bezig met de travers.. Als die er netjes opzitten durf ik wel naar het M2 haha.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:41

Roosjenat toch mooi dat je ondanks het niet heel lekker ging je wel de rubriek wint en 2 winstpunten hebt, gefeliciteerd!

Gomir, fijn dat je wel die concrete verbetering voelde!

Melissa_93, tof zo'n 8 op het protocol! Gefeliciteerd met je mooie punten en prijzen!

Cheyenne ben ook benieuwd naar je debuut?!

Kristall is vorige week meegeweest, lag er in de proef nog bijna af en ze was erg heet, maar toch 3 winstpunten mee en mooie afsluiter van de L2.

Karel ging afgelopen zondag ook fijn, weer een mooie winstpunt in het ZZlicht en de jury kwam ons nog even opzoeken op het parkeerterrein met lovende woorden dus dat was erg leuk <3 ik ga in oktober voor het eerst eens meedoen met een competitie, zin in :D

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:42

urosa schreef:
Roosjenat toch mooi dat je ondanks het niet heel lekker ging je wel de rubriek wint en 2 winstpunten hebt, gefeliciteerd!

Gomir, fijn dat je wel die concrete verbetering voelde!

Melissa_93, tof zo'n 8 op het protocol! Gefeliciteerd met je mooie punten en prijzen!

Cheyenne ben ook benieuwd naar je debuut?!

Kristall is vorige week meegeweest, lag er in de proef nog bijna af en ze was erg heet, maar toch 3 winstpunten mee en mooie afsluiter van de L2.

Karel ging afgelopen zondag ook fijn, weer een mooie winstpunt in het ZZlicht en de jury kwam ons nog even opzoeken op het parkeerterrein met lovende woorden dus dat was erg leuk <3 ik ga in oktober voor het eerst eens meedoen met een competitie, zin in :D



Super bezig met zowel Karel als Kristall! Gefeliciteerd met de mooie punten 8-)

Doe je mee aan de competitie in Dalen?

Wij mogen morgen weer. 1 rondje M2 en 1 rondje M1. Fijne lessen gehad afgelopen week dus hoop dat we lekker kunnen rijden!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:19

Nee ik ga mee doen aan de Faber dressuur competitie in Vlagtwedde :)

Alvast veel plezier en succes voor morgen!

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:34

urosa schreef:
Nee ik ga mee doen aan de Faber dressuur competitie in Vlagtwedde :)

Alvast veel plezier en succes voor morgen!



Die kende ik niet, klinkt wel heel leuk! Succes alvast :D


Vanavond fijn kunnen rijden. Eerste proef M2 gestart, voor nu tevreden. Fijn commentaar waardoor we nu weten waar we nog extra aan moeten werken. Waren 2de met 176 punten (van de 8. Beste strenge jury dus haha!)

Tweede proef M1 gestart. Miley was wat moe dus moest er goed aan gaan rijden. Verder fijne proef en 190 punten gereden. Hier waren we 1ste met 11 punten los van nummer 2.

Nu even doortrainen voor het M2, het M1 vandaag goed afgesloten {:}

melis_93
Berichten: 70
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:47

Roosjenat ondanks de foutjes toch mooie punten gereden, gefeliciteerd!!
Haha hier hetzelfde, Travers en keertwendingen moeten we flink mee aan de bak. Heb je al plannen om over te gaan?

Urosa ook weer top met beide paarden, gefeliciteerd!!
leuk dat je een competitie gaat doen, wat is het voor een competitie?

Wauw roosje wat een mooi debuut en een mooie afsluiter van het M1! *\o/*

Ik ben nog in twijfel wat ik van het winter met de selecties ga doen. Ik vind eigenlijk nog niet dat ze klaar is voor de M2. Maar wil ik de selecties in het M1 rijden dan moet ik haar na het concours van volgende week tot half november de 1e selectie niet meer starten, en dat vind ik wel weer vrij lang :+
Ga iig 2 oktober met clubkampioenschap M2 starten, eens kijken hoe dat gaat. Die proeven moeten denk ik te doen zijn, zit 1 stukje travers in, verder sb. Daarna maar eens kijken of ik nog een paar keer M1 start en dan met de selecties kijken of we in het M2 mee gaan doen of niet mee doen, of toch na volgende week niet meer starten en dan de selecties in het M1 rijden.

Verder doet ze het wel fijn op moment :) Vorige week keer weer naar de springles geweest, dat was een keer weer leuk. Ga nu toch proberen om dat weer wat vaker erbij te pakken.
Vanavond sinds lange tijd weer priveles :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:52

Melis_93, competitie over 3 zaterdagen waarbij je 1 proef start. Dan kun je kwalificeren voor de finaleavond, dat is een kür op muziek. En je kunt daarbij behoorlijke prijzen winnen. Nu heb ik niet de illusie dat we echt voor de prijzen kunnen gaan, maar paar vriendinnen doen mee, dus gezellige dag en hele ervaring!

En lastig, halverwege november is wel lang wachten en HC starten is natuurlijk ook niet leuk. Als ik het zo hoor gaat het M2 vast goed komen maar het moet voor jou ook goed voelen natuurlijk! En leuk zeg van de springles! Elke keer als ik dat lees ben ik een beetje jaloers, maar ik heb momenteel echt geen geld voor lessen en in je eentje springen is voor mij ook te zwaar qua balken slepen. Had nog bedacht om m'n dressuurschema's wat in te korten en dan elke keer iets van balkjes werk te doen zodat dan red je best wat met 3 balken. Ene keer, drafbalken, dan galopbalken of eens een sprongetje. Met dat laatste wel irritant qua afstappen als ze wat aantikt of verhogen maarja je moet wat :+

Roosjenat, gefeliciteerd met jullie prijzen, gaat wel lekker de laatste tijd!

Ik ben deze week qua gezondheid helaas wat minder, dus alles gaat moeizaam en paardrijden lukt alleen op Karel nog een beetje fatsoenlijk omdat die zo licht aan de hulpen staat en Kristall natuurlijk nog meer aan het begin staat qua opleiding. Gelukkig is ze wel heel lief en braaf dus dan lijkt het nog wat maar heel vervelend dat mijn lijf niet kan wat ik wil.... dat ze vandaag naar me hinnikte toen ik mezelf naar stal had gesleept maakte wel een boel goed <3 Morgen komt m'n zusje rijfoto's van ons maken, hopelijk kan ik dan weer wat meer. Wel veel zin in, heb alleen nog van die spanningsfoto's op wedstrijd met Kristall :+

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:45

Melis_93, veel plezier (en succes) vanavond met privéles! Zou gewoon even de oefenwedstrijd afwachten, kijken hoe dat gaat. Maar als ik jullie punten altijd zie dan komt dat vast helemaal goed!



Balen dat je deze week een wat mindere week hebt Urosa. Al vind ik het sowieso altijd al knap hoe jij dat doet met de paarden en je gezondheid, petje af!

Veel plezier morgen met foto's maken. Hopelijk hebben jullie er mooi weer bij!


We gaan de laatste tijd inderdaad heel fijn. We zijn extra gaan lessen en dat werpt nu echt zijn vruchten af. Het kan altijd beter natuurlijk maar voor nu ben ik super trots op Miley hoe ze het doet tussen de 'grote' paarden <3


Afbeelding

Vorige week ook nog met neckrope gereden op haar. Al jaren niet meer gedaan maar het is zo opstappen en wegrijden met een touwtje :o

Afbeelding

Chyennevd

Berichten: 17
Geregistreerd: 05-11-14
Woonplaats: Lochem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:18

Leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat. Urosa weer knap gedaan hoor van jouw en Karel en super leuk om mee te doen met zo een competitie. Wel balen dat je je op dit moment iets minder voelt. Vind wel knap hoe je ermee omgaat en desondanks gewoon doorgaat.

Melissa, jij gaat ook wel echt als een speer. Ik denk dat je prima de overstap kan maken naar het M2 hoor. Ook als ik kijk zijn bij de meeste paarden de keertwendingen en travers niet helemaal bevestigd, zelfs in het Z1 nog niet.

Roosjenat, fijn dat de lessen zijn vruchten beginnen af te werpen. Gewoon zo lekker doorgaan, gaat helemaal goed komen.

Wij hebben 2 weken geleden ons Z1 debuut gehad. Hier viel mij niks van tegen. Had van te voren de proef 1x kunnen oefenen maar dit ging niet zo heel lekker. Ging er dan ook heen met we zien wel, gewoon lekker ontspannen rijden en genieten. Dit is ons ook echt gelukt de eerste proef. Heb super lekker kunnen rijden het was alleen te braaf haha. Met wel nog wat kleine foutjes in de galopwissels omdat deze nog niet helemaal bevestigd zijn hadden we echt net geen winstpunt, 209. Toch was ik hier heel blij mee voor de eerste keer. De 2e proef ging niet fijn, hij was heel erg afgeleid en hierdoor beetje strak en kregen we miscommunicatie in de laatste 2 eenvoudige. Hier dan terecht 198 gereden.
Ben hem nu ook begonnen op stang en trens te rijden. Dit pakt hij mega goed op waardoor ik met minder hulpen net iets meer te zeggen heb. Vooral in de galop krijg ik hem beter gesloten.
Wel iets minder nieuws, we hebben hem sinds vandaag officieel te koop staan. Dus nog even van hem genieten zolang hij er nog is. Heb wel nog 2 wedstrijdjes gepland staan.