[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:15

Hey Nicky, wat gaaf dat jij ook al M1 gaat starten! Gaat wel lekker met dit paardje! Heb je wat foto's van jullie?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:43

Roulette_ schreef:
Hallo allemaal, ik kom me hier ook melden.
Toen ik ruim 3,5 jaar geleden op zoek was naar een paard was een van mijn eisen ‘in theorie wil ik er op termijn M mee kunnen starten’. Dik 2 jaar geleden was mijn allereerste wedstrijd en ondanks dat we sinds die tijd opgeteld bijna een jaar blessureleed hebben gehad (van zowel mijzelf als paard hoor) zijn we stiekem toch best snel gegaan.
18 september hebben we een proefgerichte clinic op stal, dat wordt onze eerste M1 proef en dan eind september voor het echt!
Ik start met Eva, mijn 18 jarige KWPN merrie.

Kimmetje, gefeliciteerd met je Z debuut! Was die locatie in het midden van het land? Dan ben ik daar een paar weken geleden ook geweest, Eva is het met Harry eens dat ze daar een lastige bak hebben.



Ja is midden in het land. Bak lag in het bos

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:39

Fleury schreef:
Hey Nicky, wat gaaf dat jij ook al M1 gaat starten! Gaat wel lekker met dit paardje! Heb je wat foto's van jullie?


Ben er zelf ook nog steeds verbaasd over :')
Heb geen recente rij foto’s van ons, maar voor het beeld; dit is mijn knappe merrie
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:44

Welkom Roulette :) jullie hebben zulke monsterscores behaald, jullie vliegen het M1 vast zo door :D

Kimmetje, nou de kop is er af, super knap hoor :D en kennelijk ook niet de prettigste locatie voor een debuut, maar hey... het kan alleen maar beter worden dan :j

Wij gaan vrijdag weer op wedstrijd. Als ik haar iets beter bij elkaar kan houden, heb ik het gevoel dat de puzzelstukjes wel eens op zijn plek kunnen gaan vallen, of het gaat weer helemaal mis haha! maar ik heb er wel helemaal zin in :):)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:21

Linda2008, leuk dat jullie vrijdag weer gaan! En zoveel zin erin is het belangrijkste :D

Welkom Roulette_, leuke merrie heb je! En ik rij ook een 18jarige :D Mooie voorbereiding op je debuut zo'n proefgerichte clinic!

Kimmetje26, jammer dat de locatie en omstandigheden voor wat spanning zorgde maar zo te lezen toch een nuttige ervaring! En zo'n oornetje zou best kunnen helpen, ken wel paarden voor wie het echt wel wat doet!

Lakaj en Karel lopen ook fijn, morgen weer rijden. Wilde vandaag, maar door onverwachte glasvezel graafwerkzaamheden was de oprit geblokkeerd. Morgen herkansing.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:52

Mooie foto's! Jullie hebben hoge punten gehaald zie ik dus dan moet de M1 ook wel goed komen! Leuk joh!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:28

Nou de startlijst staat online, helaas pas savonds om 22.00u aan de beurt. Ik weet dat het risico er in zit met een avondwedstrijd, maar ik heb het dan persoonlijk wel altijd erg zwaar gezien mijn wekker gewoon smorgens om 6.00u gaat ivm werk := word een lange dag, hopelijk wel een hele leuke :o
Vandaag gaan we nog lessen, ik hoop haar iets rechter te krijgen nog voor morgen :j

Verder nog mensen die op wedstrijd gaan komend weekend ? :D Of hoe gaat het in de trainingen?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:52

Phoe dat is laat! Ik sta ook op de lijst voor 2 avondwedstrijden maar ik kan alleen meedoen als ik in het licht kan starten want ik moet nog 50 min onder de man terug. En 1 daarvan is op 23 september dus ik denk dat ik die zeker moet afmelden. Maar ik kijk ook hoe het 4 en 5 september gaat. Heb ik dan geen goed gevoel, dan meld ik ze beide af en gaat Vera met wedstrijdpensioen. Met M1+1 ben ik al zo ongelooflijk trots.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:17

Ik heb een tijdje niet gereageerd maar wel mee gelezen. Had het de laatste tijd erg druk, nu even 1,5 week vakantie dus heb ik even de tijd.

Zag een Z1 debuut voor bij komen, top zeg! De kop is eraf. :D

Hoe ging het gisteren Linda? Wel laat zeg om 22.00 starten, is het haast al donker haha.

Ik snap dat je al helemaal trots bent op Vera, Fleury! Is al super knap dat jullie M1+1 zijn.


-----

Wij gaan rustig verder, vandaag weer even 2 proefjes mee gepakt. Zaten hele mooie stukken tussen, ook punten die goed verbeterd waren ten opzichte van vorige keren. Maar we zijn er nog niet, we hadden 173 en 173,5. Daar ben ik voor nu nog steeds tevreden mee. Was weer een hele fijn ervaring!

Voor nu staat er een rustige week voor haar gepland, maandag ga ik zelf een nachtje weg en derest van de week gaan we bezig met de nieuwe paddock. Misschien dat we tussendoor nog even gaan springen.

De week erop pak ik haar rustig op en trainen we aankomende maand even thuis door. In september ga ik nog 2 weken weg dus dan heeft ze vakantie. Misschien dat we daarvoor één wedstrijdje mee pakken en anders in oktober weer. Voor nu hebben fijne ervaringen op gedaan.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:51

Roosjenat, fijn zo'n goede ervaring op wedstrijd. En inderdaad, de punten komen dan vaak vanzelf wel!

Linda2008, ik ben ook benieuwd. Hoe is het gegaan?

Hier gaan de paardjes fijn, met Lakaj vanmiddag naar de manege om te oefenen op vreemd terrein. Ben zo benieuwd, hij is 6 jaar lang niet van huis weg geweest. Met Karel zaterdag weer op wedstrijd, heb ik ook echt zin in :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:15

Roosjenat, zo'n fijne ervaring op wedstrijd is veel belangrijker dan de punten :j

Urosa, wat fijn dat ze goed gaan en leuk hoor oefenen op vreemd terrein :D

De wedstrijd hier ging goed en niet goed... Ik ben voor het eerst helemaal alleen op pad geweest en dat ging heel goed :) Raika was braaf in omgang en ik kon mezelf goed alleen redden :D
Maar de proef ging helaas echt niet goed :n ik had ook iets te lang losgereden en wat zenuwen en wat weinig controle. Daardoor helaas echt mijn slechtste proef ooit en dat resulteerde in 176,5 helaas :(
Voorlopig gaan we eerst maar even proberen om haar terug op niveau te krijgen voordat ik weer ga starten...

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:57

Linda2008, tof dat je helemaal alleen op pad kon! En voor je slechte proef ooit zijn het echt geen verkeerde punten. Komt echt wel weer goed!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Ik was even offline vanwege een blaasontsteking die eerst niet gevonden werd en afgelopen nacht leidde tot een bezoekje aan de huisartsenpost. Gelukkig nu AB kuurtje, maar het was geen fijne week.

Lakaj ging maandag heel goed, trots op em! Moest Lakaj woensdag laten staan omdat ik echt teveel pijn had. Karel lukte nog wel. Gisteren beide gereden en ze gingen goed. Vanochtend met Karel op wedstrijd geweest ondanks de gebroken nacht. 1ste proef 207,5 (-6) dure stuurfouten :+ 2de proef 1ste prijs met 211 *\o/* Dat was bij dezelfde jury waar ik de vorige wedstrijd 190 bij reed, ik had ook hard geoefend om hem bovenin te laten lopen dus super leuk dat het ook beloond wordt. Probeer nu vooral te genieten van het gevoel dat hij gaf in de proeven, op het losrijterrein was het nog even spannend. Ons 18jarige bommetje :') en het resultaat uit proef 1. Maar kan stuurfouten zoals in proef 1 moeilijk loslaten. Nu maar relativeren. In alle Z1 proefjes zelf 2 winstpunten laten liggen door stuurfouten, maar dat hoeft natuurlijk maar 1 wedstrijd te zijn. Dus echt geen ramp als ik nu 1 of een paar wedstrijden later Z2 kan starten. Helemaal omdat meer tijd voor de vliegende wissels bij ons geen kwaad kan, maar wil blijkbaar heel graag Z2 starten :')

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 18:17

Jeetje urosa dat is heftig.
Gelukkig voel je je nu weer wat beter. Mooie punten hoor!

Hier ook even wat rustiger aan gedaan. Had van de week nog een maagonderzoek dus was heel even niet naar stal. Toch stiekem met de fiets even langs vriendje geweest die dag.
Gister dubbele lijnen gedaan en vandaag clinic van Marlene nooteboom. Harry was vandaag super te laden en redelijk ok te rijden. Wel oornetje op.
Opstappen was heel even een bol worden moment maar was redelijk snel ok.
Clinic was wel leerzaam en vertelde me ook dat we op de goede weg zitten.
Moet wel leren hem meer los te laten en hem daarin te vertrouwen . Dat is er thuis wel, maar op vreemd terrein toch vaak wat spanning

Volgende week maar weer eens een x proberen

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 20:27

Linda2008: Knap dat je alleen op wedstrijd bent geweest! Doe ik zelf inmiddels ook al weer dik 2 jaar. Vind het zelf fijner om alleen weg te zijn, lekker alles op eigen gemak doen.

Wel jammer van de punten, maar voor de slechtste ooit is dat helemaal niet verkeerd!

Urosa: Gefeliciteerd, mooie punten!! Wel jammer van de stuurfouten haha.

Kimmetje26: leuk z'n clinic! Fijn dat het goed ging. :D


Miley heeft vier dagen vrij gehad. Maandag/dinsdag ben ik zelf een nachtje weg geweest met de hond. Woensdag/donderdag hebben we de nieuwe paddock gemaakt, daar kunnen ze lekker droog staan/liggen/rennen in de winter.

Gisteren en vandaag haar weer opgepakt, ze loopt erg fijn. We zijn vooral bezig geweest om haar los te werken, veel lang en laag gereden.

Ik heb daarnaast ook een nieuw bitje besteld deze komt dinsdag binnen. Ik ben erg benieuwd hoe ze hier op gaat lopen en als het een postieve verbetering geeft natuurlijk. :D

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:01

Het lijkt me heerlijk om van niemand afhankelijk te zijn! Leren jullie de proefjes dan uit jullie hoofd of heb je wel nog een lezer? Ik vind het soms ook wel eens fijn als een proef gefilmd wordt, dan kun je wat beter reflecteren.

Nou Urosa, wat een monsterscores heb je weten te behalen! Ben je zo weer legaal in dit topic :D En gelukkig gaat het weer iets beter met je blaasontsteking, heb je daarmee zomaar al die winstpunten gereden!

Volgend weekend is het zover, dan gaan we weer naar Heeze een weekendje weg met overnachting in een tentje naast de pony's samen met een vriendin. Op zaterdag eerst heen 15 km met mijn vader op de MTB dan even rust, er is daar genoeg gras :D dan rijden we 2 proefjes M1 en dan stappen we naar de slaaplocatie en zondag weer precies andersom met een rit over de hei als cadeautje <3
En dan gaat Vera met wedstrijdpensioen. Ik vind het rijden van wedstrijden erg leuk maar voor de M1 moet je toch wel serieus trainen. En aangezien ik max 2 keer Vera rij is het gewoon veel te weinig en niet fair om het van haar te vragen. Dit weekend focus ik me op de galop want dat kan ze het beste en als we dan 160 halen zo be it. Dan hebben we gewoon een leuk weekend. En ik ben al zo mega trots op haar dat we M1+1 hebben gehaald, dat had ik echt NOOIT verwacht dus het is goed zo :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:23

Als je in de M1 in draf komt aanrijden en je moet halthouden, moet dat dan direct of mag er nog een enkel pasje stap tussen zitten?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:36

Ik leer de proefjes uit mijn hoofd, dat vind ik persoonlijk veel fijner.

Heel veel succes dit weekend! Super leuk dat je er echt een weekendje van maakt incl. overnachting!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:39

Ik ken ze wel uit mijn hoofd, maar durf niet 2 uit mijn hoofd te rijden. Bang dat ze door elkaar gaan. En als je dan in luistermodus zit kan ik helaas niet omschakelen naar uit mijn hoofd in die paar seconden :+ Maar we gaan woensdag weer, gevraagd of we keertje extra konden omdat ze vakantie hebben en dat was geen probleem :D Heb nu nog 6 proefjes Z1 staan en 4 punten nodig. Hoop dat het lukt om dan in oktober Z2 te starten. Lakaj's zijn debuut staat waarschijnlijk op 31 oktober en zou dan mooi uitkomen. Denk dat het Z2 moeilijk wordt voor Kareltje, dus dan is 1x per maand ook mooi. Heb ik daarnaast tijd voor Lakaj. Gisteren fijn met ze gereden. Ga nu zaterdag weer. Morgen ga ik met mijn zusje shoppen bij Kramer, zin in :D

Fleurtje, de bedoeling is wel dat je vanuit draf zo direct mogelijk stil staat. Fijn dat je zoveel zin hebt in het weekendje weg! Klinkt ook heel gezellig zo.

Roosjenat , fijn dat ze lekker loopt! En liep ze net niet fijn op haar eigen dat je een nieuwe hebt gekocht?

Kimmetje, vervelend zeg van je maagonderzoek! Is er nog wat uitgekomen? En klinkt goed van je clinic! Hopelijk kun je het wat meenemen naar je volgende wedstrijd

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:19

Ik kom mijn neus ook weer eens om het hoekje steken. :Y) Sinds het veulen zijn we (allebei :o ) nog niet weer in de vorm die we waren, maar er wordt een tweedaags meetmoment georganiseerd naast de boerderij waar Gen staat, dus we gaan voor de lol meedoen. :P

Ik rij de proeven uit m'n hoofd, ik vind dat veel minder chaotisch dan met iemand die naast de baan staat te schreeuwen en je wordt gedwongen om je proeven heel goed te kennen.

Succes, Fleur! Ik zou de overgangen in het M non-progressief rijden inderdaad.
Kiona, wat ga je hard! *\o/* Succes!
Hoe bevalt het nieuwe bitje, Roosjenat?
Kimmetje26, fijn dat de clinic goe ging!
Volgende keer beter, Linda2008. Dapper dat je helemaal alleen op pad bent geweest, dat durf ik niet. :o

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:50

Imaginaerum, leuk dat je er weer bent. Ik heb je gemist :D en tof dat je weer eens gaat starten! Ideaal zo dichtbij, wanneer is het? Hoe gaat het met Rio? Gaat hij straks eigenijk de opfok in of?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:45

Welkom terug!

Hier weer aan het trainen voor zondag. Dan gaan we het weer proberen. Vind deze proeven iets ingewikkelder dan de vorige 2. Ik ken ze uit hoofd maar durf nu nog niet uit hoofd te rijden
Ze hebben gelukkig iets gevonden bij mijn maagonderzoek. Zijn we nu aan het behandelen. Nog 1 week pillen slikken, maar tot nu toe gaat het beter.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:53

Ik vind het best moeilijk nog om precies uit te kienen waar ik dan halt ga houden. Vaak sta ik dan net wat voor a of c stil dus moet het wat langer voorbereiden en dan halt. Ik ga het proberen ;)

Oh en het wordt ZO lekker weer! Geen regenjas nodig en zon en op zondag wordt het 25 graden en dan mag ik al om half 11. Wel heel vroeg opstaan, paarden voeren tent opruimen en ontbijten maar ze is dan al ingestapt dus heb maar 10-15 min nodig als ik op het terrein aankom.

Zaterdag mogen we als laatste om half 2 dus dan vertrekken we om half 10 en dan heeft ze nog een uur echt pauze daar voordat ze weer gezadeld moet worden dus dat is ook super fijn.
Ik heb er gewoon zin in :)

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:54

Mijn suuuuperlieve Gen heeft zich zo goed gedragen vandaag. <3 Vaak gaat ze staken als ze de wedstrijdbanen in moet op háár terrein, want wedstrijdbanen horen volgens haar niet op haar thuislocatie. :D Vandaag was ze echter superlief, iedere pas was ze bij mij. Ondanks dat het veulen aan het hinniken was tijdens de proeven, was ze ieder moment geconcentreerd.
We hadden fouten in onze proeven doordat ze nog kracht en balans mist en we zijn allebei nog niet in vorm, dus we waren allebei kapot na de proeven. :')
Ik had geen winstpunten verwacht want we waren voor mijn gevoel niet goed genoeg, maar ze liep 178,5 en 183 punten dus de laatste winstpunt is binnen. <3
Morgen ook nog twee proeven bij ons thuis, ik twijfel of ik wel moet gaan starten, ze was na vandaag echt doodop. Even kijken hoe ze morgen aanvoelt dus. Voor de winstpunten hoeven we het nu niet meer te doen.
Ik ben echt in de wolken met hoe ontzettend lief ze meewerkte vandaag. <3

Succes Fleur en Kimmetje.
Kiona, leuk dat je het vraagt trouwens! :D Rio gaat heel goed, hij is echt mijn grote vriend en hij gaat in oktober naar een opfokplekje bij iemand thuis. Nog geen 10 km hier vandaan dus ik kan vaak langs. <3
Hoe was het bij Krämer?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:06

Imaginaerum, oh wauw <3 wat ontzettend tof zeg. Gefeliciteerd! En wat fijn dat je een plekje zo dichtbij hebt gevonden, echt ideaal! Ben zo benieuwd hoe hij uit gaat groeien. :)

Kramer was geslaagd! Winterjas en andere winter accessoires. Toch fijn alles in het echt te zien. Thermorijlegging en navy trainingshirtje zijn online nog onderweg,was in het filiaal uitverkocht.

Ik heb vandaag weer fijn gereden met Karel en Lakaj <3 echt erg misschien, maar vind het erg jammer dat ik nog 4 winstpunten in het Z1 moet := Thuis raakt ie steeds meer bevestigd in het Z2 en wil dat gewoon graag starten :') ik hoop zo op dat winstpunt in ZZ licht..kan ik voortaan lekker zelf beslissen wat ik start :+

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 07:21

Hallo, mag ik bij jullie komen slapen?

Afbeelding

Gisteren heerlijk gereden, zo om half 11 nog een keer en daarna een prachtige rit over de hei. We hadden 172 en 165.5 punten bij een zeer strenge jury. Vooral die 172 was echt ons beste proefje tot nu toe!