[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:40

Oh ja dan is het lastig plannen inderdaad. Maar ook niet erg toch om wat later M te starten dan dat je op e planning had staan?

Ik ga aankomend weekend in Winterswijk starten, daarna staat Eibergen op het programma en dan bij mijn eigen vereniging nog. Daarna is het kijken hoe lang ze er nog is omdat ze verkocht gaat worden. Hoop eigenlijk nog M2 te kunnen starten, maar of ik daar genoeg tijd voor ga hebben weet ik niet.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:31

Nee helemaal niet erg, ik heb geen haast.
Ander wordt 8 mei in Rekken M1 debuut.

Oh leuk, wellicht zie ik je morgen nog. Ik jureer morgenmiddag de L groep in Winterswijk. Succes alvast!

Wat zonde dat ze verkocht gaat worden!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:49

Vandaag ging niet onwijs fijn, maar als ik de uitslagen zie heb ik het ook niet slecht gedaan :+ Als van de 15 starts maar 2 winst hebben zat ik er niet ver van af en heb echt goede proeven voorbij zien komen.
In de eerste proef nog wel een mooie winst behaald en op een half puntje na net geen prijs :')

Gelukkig nog weer een aantal foto's als herinnering. Moet ze nog bewerken, heb deze al wel op mijn mobiel staan <3
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 22:11

Streng gepunt dus Veertje! Toch nog wel mooi een winspunt mee kunnen pakken en weer erg mooie fotos!

Vanavond lekker wezen lessen, fijn kunnen werken :)

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:44

Tijdje geleden dat ik hier iets heb geplaatst maar wel steeds meegelezen :D

Mooi foto's veertje! Jullie gaan hard, ziet er ook netjes uit zo. Wel jammer dat ze verkocht gaat worden...

Fijn dat de les goed ging Melissa!


Wij zijn vandaag weer gaan starten na 2 maand. Rijden gaat de laatste tijd heel erg goed, sinds een tijdje ook een extra instructrice erbij. Zodat ik zowel verenigingles heb als priveles. Vind deze combinatie heel erg fijn en beide vullen elkaar goed aan.

De eerste proef vandaag ging heel erg fijn! Ik had de controle over Miley en daardoor alles netjes kunnen afwerken.

Tweede proef ging minder, de controle was weg en daardoor was de afwerking ook niet netjes.

We hebben 188 en 189 punten gereden dus erg tevreden.

We blijven in april nog even in de M1, we gaan een competitie mee rijden. Ondertussen gaan we (en zijn we al) bezig met het M2.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:01

Melissa_93 veel succes en plezier dit weekend! Lekker op bekend terrein :D heb je al besloten wat je 10 april gaat doen?

Veertje99 jammer dat ze verkocht wordt, vind je dat ook lastig? Mooie foto's van jullie! En knap nog winst als het streng gepunt wordt! Hoe gaat het met Donner en rijden?

Roosjenat, doe je mee met de Hullenbokaal? Gefeliciteerd met je 2 mooie winstpunten!

Hier gaan alle paarden wel goed eigenlijk! Gisteren Kristall gelongeerd, vrijdag nog even naar de binnenbak om te rijden en dan gaan we daarna verhuizen naar een nieuwe stal voor haar. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen. Vinden jullie de nieuwe proeven en protocollen ook een beetje spannend? Ben wel benieuwd wat het voor Karel en mij gaat doen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:21

@roosje, gefeliciteerd met de punten! Fijn dat je toch tevreden bent ook over de tweede proef.

@urosa, ja ik vind het erg moeilijk. Het is zo'n fijne pony om mee te werken en we zijn echt een team geworden.
Met Donner gaat het goed. Wedstrijden op een wat lager pitje vanwege Gestoa. Maar zijn Z debuut vorig jaar meteen mooie punten en laatst weer Z en weer 2 winst en prijs. Aankomend weekend mag hij zijn spring debuut maken dus we doen het kalm aan met dressuur :) Beetje afwisseling doet hem goed en mij ook :D
Fijn dat de paarden bij jou ook zo goed gaan!


Aankomend weekend mag Gestoa weer mee en dit keer naar Eibergen. Onze startpas heb ik geannuleerd dus we kunnen tot 2 mei wedstrijden rijden en dan houd het op. Hoop stiekem nog wel M2 te kunnen halen, maar we gaan het zien :)

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:02

Klopt inderdaad Urosa. Spannend de verhuizing! Nieuwe proeven heb ik eingelijk nog niet bekeken. :Y)

Succes aankomend weekend veertje! :D

Wij hebben ook een drukke planning aankomende week. Maar wel heel leuk.

Zaterdag hebben we een cavaletti clinic.

Maandag gaan we korte proefgerichte training doen samen met onze instructrice van de verenigingsles.

Dinsdag hebben we les van mijn andere instructrice en woensdag gaan we onze eerste outdoor wedstrijd starten van dit jaar. {:}

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:07

@roosje, Alvast veel succes met je leuke plannen!


Wij zijn vandaag op pad geweest. Losrijden en de proeven in de sneeuw/hagel dus mocht gelukkig met mijn jas aan mijn proeven rijden :brr:
Helaas erg strenge jury's vandaag. Had 182,5 & 173. Met de winstpunt was ik eerste geworden en was ook in die proef de enige met winst. Tweede proef hadden 2 mensen winst en was ik 4e geworden. Toch weer een puntje en prijsje erbij :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:20

Roosjenat mooie punten! Tof dat jullie al lekker aan het trainen zijn voor de M2!

Urosa ja ik heb 10 april afgemeld, wedstrijd zou einde middag zijn maar nu is het begin middag en dan kan ik niet :+
Hoe is de verhuizing gegaan? Beviel de huidige stal niet goed?

Veertje leuk dat je ook lekker gaat springen! hoe is het gegaan? en hoe ging het in Eibergen?

Roosje lekker aan het lessen, succes alvast woensdag!

Veertje jammer van de strenge beoordeling maar toch mooi een puntje en prijs meegepakt! Gefeliciteerd :D

Gisteren bij eigen vereniging gereden. Niet helemaal fijn kunnen rijden, ze liep opzich prima maar we kwamen er net niet fijn in samen. Ook wat storingen wat niet nodig hoeft te zijn. HH achterwaarts knop was weg in beide proeven, middendraf kan ze voor een 7,5/8 lopen maar galloppeerde ze aan. Wel trots op 2x een 8 en 2x 7,5 voor het wijken. We hadden 196,5 en 199 en 2x 2e prijs :) Gevoel was anders dan het beeld :+ Maar ook dat hoort erbij en is niet erg.
L2 de 1e proef deze maand was gelijk aan de oude proeven, de 2e proef wel compleet anders. Ik vond m wel leuk om te rijden :)
Nu 24 april Winterswijk opgegeven nog in de L2 en dan 8 mei Rekken in de M1 :)

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:03

Gefeliciteerd Veertje met je eerste prijs! Jammer van de strenge jury's, ondanks dat wel een mooi puntje erbij.

Ondanks dat het niet fijn ging toch super nette punten Melissa! Had je bij de tweede proef ook het wijken vanaf de hoefslag naar de A-C lijn?

Wij hebben gisteren de cavelleti clinic gereden. Was op een nieuwe locatie voor ons maar Miley had geen seconde spanning, heerlijk zo'n bomproof pony haha!

Was erg leuk voor de afwisseling en ga het zeker ook thuis vaker mee pakken. Zaten hele leuke oefeningen bij :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:38

@Melissa, spring wedstrijd ging voor de eerste keer goed! Eerste rondje wel uit gebeld, maar tweede rondje 1 weigering dus ben er heel blij mee! Moeten gewoon ervaring op doen en km maken :)

Mooie punten Melissa! Misschien kom ik je de 24e nog wel tegen in Winterswijk :)

@Roosje, die trainingen zijn altijd onwijs leuk om te doen! Even afwisseling tussen door met balkjes :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:08

Roosjenat had inderdaad de proef waar je van de hoefslag af moet wijken, vind dat een leuke oefening wat ze hebben toegevoegd, komt toch iets meer rijtechnisch bij kijken dan wijken vanaf de ac lijn, naar de hoefslag toe willen ze altijd wel :+

Top van je 2e rondje! ik doe het je niet na. Ik houd het wel bij een oefenparcoursje van 60cm :+
Oh leuk, ga je ook starten in Winterswijk?
Volgende week mag ik nog bij (volgens mij?) jouw vereniging jureren :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:00

Haha ik had ook 2 rondjes 60 gesprongen. Maar spring dan ook met een pony tussen de paarden dus vind dit een mooie instap om mee te beginnen. In de les springen we wel tussen de 80/100 :D

Oh wat leuk! Welke dag en welke klasse? :)

Ik wil me ook nog opgeven voor Winterswijk in het M1

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:18

Veertje99, wel een toevoeging dat je nu ook lager kan starten op wedstrijd vind ik. En netjes dat je het 2de parcours al uit kon rijden! Niks aan dat het zo koud was op je wedstrijd, en jammer dat de jury weer streng was. Extra knap dat je dan toch nog winst en prijs hebt kunnen rijden!

Melissa_93, de verhuizing is goed gegaan! De bak bij de vorige stalling was behoorlijk zwaar, kon ik niet meer met plezier in trainen dus hoop dat het hier weer beter gaat!
Jammer dat je niet hebt kunnen laten zien wat je kunt maar alsnog top resultaat dan! Gefeliciteerd, en tof zulke hoge cijfers voor het wijken!

Roosjenat, wat leuk zeg zo'n cavaletti clinic, fijn dat Miley altijd zo makkelijk is op vreemd terrein!

Kristall mocht de afgelopen dagen wat wennen op haar nieuwe plekje, dingen gedaan als bak verkennen, poetsen en gisteren voor het eerst aan longe. Vond haar al fijner lopen dus ben heel benieuwd naar morgen :D Gaan we de eerste keer rijden.

Wel echt jammer dat het weer zo belabberd is. Zondag ook wedstrijd, hopelijk kan dat wel doorgaan... Dat er niet teveel regen valt de komende dagen :o Vandaag fanatiek met Karel getraind, hij had zo'n mooie vliegende wissel, z'n voorbeen zo leuk naar voren en actief gesprongen. Lakaj daarna nog even gereden en die deed ook goed zijn best!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:25

Succes zondag Urosa!
Fijn dat de vliegende wissels goed gaan met Karel, jullie zijn goed bezig!


Wij zijn gisteren weer gaan starten, met 179 en 178 punten net geen winstpunten gereden. Zaten hele mooie stukken in maar ook wat mindere stukken.

Op wedstrijd gaat het aanspringen in de rechtergalop elke keer fout. Dit komt grotendeels door mijn eigen spanning.. Daar ga ik nu goed op oefenen dat is zo zonde van de punten..

Instructrice was ook mee dus die heeft kunnen zien wat er wel/niet goed ging. Daar gaan we nu lekker mee verder trainen om zo fijne constante proefjes te rijden :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:10

Helaas morgen geen wedstrijd meer. Is afgelast omdat onze bak 1 groot zwembad is geworden door alle regen. Morgen dus lekker een buiten ritje maken als het droog blijft.

@Urosa, hoop voor je dat zondag door kan gaan! Alvast veel succes.

@roosje, balen zeg dat de rechter galop op wedstrijd niet wilt lukken. Komt hij dan tegen de hand of reageert hij niet op de hulp?
Fijn dat je instructrice mee was! Kunnen jullie er samen fijn aan werken :)

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:17

Balen zeg! Is ook heel veel regen gevallen afgelopen dagen.

Oefendressuur morgen gaat hier wel door maar is gelukkig indoor.


Ze springt in de verkeerde galop. Dus het probleem ligt aan mijn hulpen, alleen het gaat thuis nooit mis dus lastig te oefenen. Maar mijn instructrice heeft mij fijne tips gegeven dus gaan het morgen uitproberen. :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:11

Veertje dat is zeker een mooie hoogte om mee te beginnen!
In de les spring ik vaak zo rond de 80, maar dat is me eigenlijk al te hoog :+ En al helemaal in een heel parcours haha
leuk dat je over 2 weken ook naar Winterswijk gaat!

Urosa fijn dat de verhuizing goed ging! Een te zware bak kan je inderdaad niet lekker in trainen..
Duimen dat je wedstrijd doorgaat! Want inderdaad wat een rot weer.. Maar gelukkig lijkt er weer goed weer aan te komen :D

Roosje jammer dat je net geen winstpunten had, maar je zat er ook niet ver van af!

Veertje heel jammer dat het niet door kon gaan. Voor mij dus ook geen jureren vanmorgen.
Veel plezier met je buitenritje :D

Succes morgen Roosje, dan ishet wel fijn dat je even een oefendressuur hebt!

Thuis is de bak gelukkig weer zo goed als droog, lekker rijden straks :D
En morgen een rondje naar buiten :)

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:17

Veel plezier morgen op buitenrit Melissa! Hopelijk heb je er wat beter weer bij dan afgelopen week.

Wij zijn net terug van de oefendressuur. Eerste proef M1 gestart, ging eingelijk heel erg fijn (en de rechtergalop aanspringen ging al een stuk beter!) Wel wat kleine foutjes in de schouderbinnenwaarts maar alsnog 194,5 punt gereden.

Tweede proef M2 gestart. Was gelijk ook de eerste keer dat ik deze proef reed. Daardoor met wat minder lef gereden, zaten vooral kleine rommeltjes in. In deze proef 182,5 gereden.


Uiteindelijk met de eerste proef ook nog een eerste plaats behaald, super leuk!

Ook fijn commentaar gekregen, waar we weer lekker verder mee kunnen oefenen. *\o/*

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:45

Jammer Melissa dat je niet kon jureren! Geniet van je buitenrit morgen :D

Gefeliciteerd Roosje! Super zeg!

Ik moet waarschijnlijk voor aankomend weekend mijn wedstrijd ook afzeggen. Heb tot nu toe nog geen vervoer en baal er echt onwijs van. Heb nog maar 2 wedstrijden met Gestoa staan en hierna ga ik ook geen maandpas meer halen :( Hoop zo erg toch nog een paar wedstrijden mee te kunnen pakken

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:10

Veertje99, dat zou jammer zijn zeg! Is het misschien toch nog gelukt vervoer te vinden?

Roosjenat, mooie punten en fijne ervaring zo te lezen op de oefendressuur :D jammer van de net geen winst officieel maar fijn dat je instructrice er was om te zien wat er dan in zo'n proefje misgaat zodat ze je beter kan helpen!

Melissa_93, fijn dat je een goede bak hebt thuis. Lekker buiten gereden?

Mijn wedstrijd van zondag was helaas ook afgelast. Inmiddels lekker weer met Kristall aan het trainen en dat gaat een stuk fijner op onze nieuwe plek :D Karel blijft een baas, hem trainen is vooral genieten <3 Lakaj maakt ook mooie stappen. Begin alweer stiekem te denken aan thuis eens een L2 proefje op te nemen O:)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 15:50

Mooie punten Roosjenat! En super van je eerste keer M2!

Veertje wat jammer dat je geen vervoer hebt! Hopelijk kan je toch nog iemand vinden zodat je kan starten.
Staat gestoa al officieel te koop?

Urosa het buitenrijden was heerlijk :) Ze had er goed veel zin in
Fijn dat het trainen op de nieuwe locatie een stuk fijner is!
Super dat Lakaj ook weer goed vooruit gaat. Kan je nog steeds online proeven opnemen?

Hier de afgelopen dagen lekker getraind :)
Vanmorgen fysio check gehad, paar kleine dingetjes. La zat ze wat vast in het bekken. Ben benieuwd of ik verschil ga merken. Daarin ondertreden vond ze wel lastig dus wellicht dat het wat makkelijker gaat nu.
2 dagen longeren en dan weer oppakken :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:40

@Urosa, Heerlijk dat alle paarden zo fijn gaan!

@Melissa, nog niet officieel. Zal waarschijnlijk aankomend weekend wel gaan gebeuren als we geen reactie krijgen van de andere mensen wie haar al uitgeprobeerd hebben.

Welke fysio heb je als ik vragen mag?

Als het goed is kan ik zondag toch nog lekker op wedstrijd. Mocht ik niet gebracht kunnen worden dan ga ik in stap/draf die kant op. Moet dan ongeveer 15/20 minuten zijn, is ze meteen warm gelopen en hoeft ze alleen nog maar een paar oefeningen mee te pakken.

Morgen avond gaan we foto's van haar maken voor als ik haar wel zelf online te koop mag gaan zetten :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:38

Veertje99, wel gek zeker dat het nu zo concreet wordt qua verkoop. En fijn dat je zondag nog op wedstrijd kan, het is ook prachtig weer om onder het zadel naar wedstrijd te gaan! Zijn de foto's mooi geworden?

Melissa93, ja tm L2 kun je nog 5 winstpunten thuis halen met de online proefjes! Fijn dat het trainen en buitenrijden zo lekker ging! Ben ook benieuwd of je verschil merkt na de fysio!

Ik heb medicijnen (kuurtje) waarmee ik de zon moet vermijden. Baal ik best van met dit mooie weer ^) Hier gaan de paarden ook nog steeds fijn, straks even naar Karel en Lakaj, morgen Kristall even longeren. S middags hebben we paasbrunch met de familie. En dan maandag eindelijk weer wedstrijd met Karel :):)