[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:57

Urosa: heel veel succes met het haasten en daarna met de proefjes!

Linda2008: hopelijk is je paardje goed hersteld, kunnen jullie lekker trainen en het proefje rijden!

Kimmetje: Jij veel succes met je M2 proef en het oefenen van de Z1 lijntjes.

Ik heb me vandaag ingeschreven voor 4 proefjes in Heeze. 2 op zaterdag en 2 op zondag. Samen met een vriendin uit Rosmalen met haar knuffelpony in de L2. :D Ik ga weer met mijn vader heen met de MTB en na de proefjes op zaterdag stappen we naar een boerderij waar wij in een tentje slapen en de pony's in de wei of op stal. Dan op zondag weer terug stappen, proefjes rijden en dan naar huis rijden. En dan over de hei net als vorig jaar:


Dat is een heel speciaal gevoel als ik dat nog een keer kan doen want vorig jaar dacht ik dat dat de laatste keer zou zijn.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:48

Linda2008: Veel plezier bij de training driedaagse! Ga je daar ook overnachten of is het alleen maar 3 lessen? Succes alvast voor komend weekend!!

Fleury: Leuk z'n tweedaagse wedstrijd!

Mooi filmpje ook, heerlijke omgeving om in te rijden. <3

Urosa hoe ging het vandaag?


Hier net weer terug van de wedstrijd. De eerste proef ging niet enorm goed, teveel rommeltjes en ook een paar grote fouten. Hier hebben we ook geen winstpunt gereden, volkomen terecht ook.

De tweede proef ging eingelijk wel wat beter. Wat minder rommeltjes maar wel een stomme fout van mij in de middendraf (ze ging in galop).

Hier ook geen winstpunt gereden. Maar er zat wel verbetering in! Deze jury hebben we namelijk twee week terug ook gehad met dezelfde proef en toen hadden we 171 punten. Nu hadden we 178 punten.

Dat we geen puntjes hebben gereden vind ik helemaal niet erg, we hebben weer een fijne ervaring op gedaan en nu kunnen we weer even door oefenen. Denk dat we over 2/3 week het weer eens proberen, eerst maar eens werken aan de verbeterpunten. Maar voor nu ben ik tevreden! <3

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:10

Urosa, logisch dat ze wat reactie op zadel geven als het niet lekker ligt. Hopelijk past een van je andere opties beter. Hoe is je wedstrijd gegaan?

Fleury, wat leuk dat je het nog eens kunt doen met Vera :) maar zijn 2 dagen wedstrijden niet heel zwaar voor jou? Ik ben gewoon gezond en zou dat al heel veel vinden ;) haha. Is het al aankomend weekend?

Roosjenat, wat prettig dat er vooruitgang in zit. Dat is ook het belangrijkste :j en ik vind zelf ook dat je in een nieuwe klasse altijd even wat handigheid in de proefjes moet krijgen dus het kan alleen maar beter worden :D
Onze trainingsdagen zijn les in combinatie met dat mijn instructrice haar dan ook rijdt. Zo rijd zij bijvoorbeeld vandaag, en morgen dan les. Omdat mijn pony wat extra moeilijkheden heeft (met buikwandbreuken, moeilijker aanspannen van buikspieren enz.) vind ik het prettig dat zij soms aan mijn pony kan vertellen "zie je wel dat je dit gewoon weer kunt.." ik hoop daarmee te voorkomen dat we weer in staak-periodes terecht komen.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:18

wat leuk Fleury 2 dagen op wedstrijd, maar idd wel zwaar. Wel van genieten en lol hebben.

@roosjenat super leuk dat je wel verbetering merkt. Het is toch altijd Km maken in een nieuwe klasse.

@linda veel plezier met je trainingsdagen. Soms is het ook alleen maar goed om ook je instructrice er op te laten.
Zelf durf ik dat niet bij mijn instructeur. Komt door zijn gezondheid en wil niet dat hij dan ineens van Harry af gaat omdat hij Harry is en af en toe kan klooien door kortsluiting.

Gister een fijne clubles gereden. Ging wel bijna vliegen er kwam me toch ineens een bok uit. Moest diagonaal op en op x eenvoudige van rechts naar links de moeilijke kant. Kwam de diagonaal op en hij kwam even met bok. Grapjas blijkbaar net het moeilijke stukje. Daarna nog een x een Harry actie met tegemoetkomende lesgenoot in galop en ik ook en dat was even heel eng dan gaat hij maaien en springen.
Zit er nu toch aan te denken om Z debuut te vervroegen. De appyementen gaan heel fijn, maar ik vind het gewoon erg spannend. Maar het is morgen, overmorgen, volgende week of over 3 weken nog steeds spannend. Ben ik dan verder in de training? ja misschien wel. We hebben niks te verliezen

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:36

Kimmetje 26, gelukkig ben je blijven zitten! Hij heeft wel zijn streken soms. Maar fijn dat de les zo goed ging en je zelfs je debuut gaat vervroegen, spannend!

Linda2008, ideaal dat je zo'n fijne samenwerking hebt met je instructrice! Hopelijk lukt het zo om het staken sneller de kop in te drukken mocht ze weer beginnen te sputteren.

Roosjenat, klinkt wel als een mooie stap weer ten opzichte van je debuut en je zit er wel echt heel dichtbij! Fijn dat je lekker tevreden bent!

Fleury, lekker fanatiek! Leuk dat je samen met een vriendin gaat en zelfs overnachten erbij! Wanneer is het weekend? En lekker zo terug in galop over de hei!

Ondanks ik het zelf gisteren voor geen meter trok, Z1 starten met een ongezond lijf is echt mega zwaar. Toch nog een mooi winstpunt en een 2de prijs in de 2de proef. Echt heel blij met mijn eerste Z1 lintje :D
Proef 1, dik geen winst. Ik snapte opzich wel wat de jury zei, maar ik vond het te streng gepunt. Laten we het er maar ophouden dat Karel en ik niet helemaal haar ding waren :+

Kreeg wel veel positieve opmerkingen van omstanders, dat was erg leuk. Van goh, wat leuk met een pony! En wat is ie knap en gespierd en dat het er allemaal zo netjes en harmonieus uitzag, dat het dan ook door jury 2 wel beloond wordt is wel heel erg leuk. En we kunnen nog zoveel beter als mijn lijf me niet zo in de steek laat.

Nu wel de stap genomen om de formulieren voor de KNHS en het aanvragen van dispensatie/classificatie terug te sturen. Wel even spannend!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:44

super stoer Urosa!!
Heel herkenbaar hoor een lijf dat niet altijd mee wilt werken.

Ik blijf nog denken. Ik kan het omzetten maar is pas vanaf 17:00 de Z en dat vind ik vaak wat laat. Ik weet je hebt het niet voor het zeggen, maar toch

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:18

Urosa, gefeliciteerd!! Wat super knap zeg!! Heb je overwogen om maar 1 proef per keer te starten? Misschien is dat iets minder zwaar?

Kimmetje, precies wat je zegt; wat heb je te verliezen? Helemaal niets! Lekker doen :D

Wij hebben vandaag fijn gelest :) morgen even wat loswerken en dan hopen dat we geen gekkigheid op wedstrijd krijgen zondag, dat word ons doel :o := (we gaan soms nog steeds onstuurbaar aan de haal, en dat wil je andere ruiters die aan het losrijden zijn natuurlijk niet aan doen... maar als we nooit gaan, word het ook nooit beter ;) )

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:44

Gewoon doen wat goed voelt. Als je morgen gaat en je doel hebt om even te oefenen, ga je er al heel anders heen. Als hij de oefeningen beheerst zou ik niet twijfelen en gewoon morgen eens kijken waar jullie staan, is die spanning er ook een beetje af. Zowiezo veel succes!

Linda2008: Het is zeker vermoeiend en ik zal daarna gesloopt zijn maar dat heb ik er wel voor over. Zou over 4 weken zijn.

Roosjenat: gewoon lekker doorgaan en dan kom je er wel, je was er zelfs al bijna met 178! Veel succes!

Bij ons een stal redelijk dichtbij wordt in september een bokaal georganiseerd. 3 woensdagavonden b t/m L2 en 3 donderdagen M1 t/m ZZL ik heb gevraagd of ik eventueel zou mogen schrijven en heb ook gezegd dat ik best veel ervaring heb op het secretariaat (met de studentenruiters) en dat mis ik best wel. Dus wie weet hebben ze nog iemand nodig? En de donderdagavonden kan ik natuurlijk ook met Vera nog meedoen maar ik weet nog niet of ik dat doe. Ligt aan Heeze.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:08

Kimmetje26, en? Ben wel benieuwd wat je gedaan hebt!

Linda2008, fijn dat je lekker hebt gelest, dat geeft de burger moed! Mooi doel en komt vast goed! 2 wedstrijden geleden ging ik nog zonder rem over het losrijterrein, ook zo'n schaam momentje. Mensen zullen wel gedacht hebben, hoe komt dat in het Z1 :')

En mijn 2de proefje is altijd beter dan de 1ste qua punten. Dus daarom vind ik dat nu nog zonde. Is nu het verschil tussen wel of geen winst. Wellicht als het wat stabieler wordt! Inmiddels al een heel plan van aanpak gemaakt omde volgende wedstrijd hopelijk beter te doorstaan :+

Fleury, en leuk als je dan zou kunnen schrijven! Altijd leerzaam ook, nuttige en leuke tijdsbesteding!

Karel deed vrijdag goed zijn best, gewerkt aan de lengtebuiging in travers en een mooie vliegende wissel zijn moeilijke kant op :D Lakaj zijn boommaat gemeten en die is net als Karel XW, Karel zadel is een XW en vond ik fijner liggen dus ga ik hem daar nu mee rijden. Zijn eigen lijkt een stuk smaller. Hebben we in ieder geval de goede boommaat nu. En maar hopen dat het snel 6 september is, ben natuurlijk geen zadelmaker. Hij liep er wel direct fijner onder dus lijkt een goede tussenoplossing. Helaas hem maar kort kunnen rijden door een onweersbui die eraan kwam. Morgen gaan we voor het eerst met Lakaj naar vreemd terrein om te rijden, wel zin in en ben benieuwd hoe hij het doet!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:38

Urosa gefeliciteerd met je winstpunt! Super zeg :D

Spannend voor het eerst op andere terrein met Lakaj, ben benieuwd hoe het gaat. Laat je het ons weten?

Linda2008: Fijn dat de les zo goed ging. Succes morgen!

Kimmetje26: Gewoon lekker Z gaan starten! Zoals je zegt heb je niets te verliezen :D

Fleury: Schrijven is altijd leuk om te doen, ook erg interessant. Hopelijk kunnen ze je hulp gebruiken.

Miley en ik gaan morgen weer naar de vereniging om te rijden. Ik wil voornamelijk oefenen met de contragalop, op wedstrijd ben ik te voorzichtig met mijn hulpen en daardoor gaat het juist fout. Daar hebben we extra veel ruimte dus kunnen we even goed oefenen.

Maandag hebben we daar ook weer verenigingsles.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 07:09

We gaan vanmiddag nog een x M2 en volgende week Z

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:34

Spannend! Succes in iedergeval vanmiddag :D

Wij waren vanochtend om 8 uur al op de vereniging haha! Heerlijk kunnen trainen, ze pakte alles goed op. De contragalop ging al weer een stuk beter, ook wat langere stukken kunnen rijden.

Dus helemaal tevreden <3

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:29

Ik heb een vraag, misschien weten jullie er wat meer over. Het gaat over het knotje bij jezelf. Ik had altijd lang haar:

Afbeelding

Dus daar maakte ik een knotje van en deed ik zo'n kralending overheen en klaar.

Nu heb ik gisteren dit gedaan:

Afbeelding
Ruim 40 cm haar gedoneerd.

En ziet het er nu zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan een ministaatje maken en dan nog valt er wat haar uit. Dat kan ik wel met een speldje wegsteken maar dat kralending past echt niet meer om dat mini staartje. Staartje gewoon zo laten? Je ziet hem amper onder mijn cap volgens mij of zijn daar methodes voor?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:51

Stoer dat je je haar hebt gedoneerd! Ik kan je met de vraag niet helpen. Heb kort haar.

De wedstrijd van vandaag was de leerzaam. Moesten stukje langs de weg stappen, daar was ik bang voor. Hij is verkeersmaatregelen dat wist ik maar thuis kom ik bos niet eens in. Dat stukje vandaag ging heel goed wel aan de hand.

Hij bouwde met opstappen iets spanning op dat voelde ik, maar deed nog wel normaal. Losrijden ook iets spanning dus de bok opgezocht.
Daarna in de proef begonnen we mooi, maar ineens was linksom de A heel eng. Ineens rem erop en achteruit. Dus 3x een 3 voor de oefeningen daar in de buurt. Terecht geen winst met 173 ( zaten ook goede stukken in).
2e proef was vele malen beter. Vlak voor we begonnen nog een schijnbeweging ergens door. Daar verder gewoon braaf en 189,5 gereden.
Had voor gevoel handjes vol vandaag. Wel voor galop deel allemaal 7ens.

Krijg wel steeds complimenten wat een mooie schimmel

Het wordt nog wat volgende week. Moet er echt aan rijden en niet meeliften. Maar zijn houding heeft hij mee. Hij toont wel, maar heb weinig te zeggen heb ik het gevoel

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:23

Urosa, wat fijn dat ze eigenlijk allebei zo goed gaan zeg :D

Roosjenat, je was er bijtijds bij hihi! Fijn dat je het zo op kunt lossen door daar te oefenen:)

Kimmetje, gefeliciteerd met je tweede proef ;) en wat leuk volgende week je Z debuut, spannend hoor :):)

Nou wij hebben het weer doorstaan :o := ik viel op deze locatie wel enorm op := met losrijden was ze af en toe wel stout; mepte een keer flink naar mn been en trok zo’n 3 keer haar neus er helemaal uit maar ik kon haar gelukkig iets bij me houden. Ik merkte halverwege het losrijden dat ik het achterbeen verloor en ik kreeg het helaas niet opgelost :n
Toen moesten we de proef in... tja dat was echt een beetje door “frummelen”. Twee grote fouten door onvoldoende verzameling zoals 1x uit contra gevallen en 1x aangegaloppeerd bij middendraf. Maar ook mijn schouderbinnenwaarts was 2x niet voldoende. Dat soort foutjes kunnen wij ons niet meer permitteren helaas dus het resulteerde (terecht!) in 177,5. Maarja.... ze was wel braaf in de ring ;) :) dus we hebben weer veel geleerd :j

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:42

Linda2008, haha jullie vallen alleen door haar kleur al enorm op. Ik ben op alle wedstrijden nog maar 1 Fjord tegen gekomen, en laatst een Tinker bij de pony's. Voel me met beter ook vaak een vreemde eend in de bijt dus kan me voorstellen dat het met jullie nog net wat meer is :')
Gelukkig dat ze niet helemaal aan de haal ging, maar ideaal is het niet. En nette punten nog hoor gezien je haar een beetje verloor!

Kimmetje26, fijn dat hij braaf was zo langs de weg! Jammer dat jullie toch nog wat last hadden van de spanning, maar gefeliciteerd met je winst in proef 2. En leuk die positieve berichten over hem! Spannend dit weekend je Z debuut!

Fleury, ik heb zo'm strik met een haarnetje eronder, dat lukte ook met klein staartje. Maar je haar lijkt nog wel korter dan de mijne toen was. Staat je goed trouwens!

Roosjenat, lekker fanatiek zo vroeg op de club!

Hier maandag fijn gelest met Karel en Lakaj, met Karel gewerkt richting passage, doet ie echt niet gek! En met Lakaj moest ik van de juf een L2 proefje rijden, en dat ging eigenlijk wel heel netjes dus nu vind juf dat we hem moeten gaan starten. Ik denk zelf dat het niet eerder dan oktober wordt, heb eigenlijk nog beetje de focus op Karel en Z2 startgerechtigd worden, en we moeten met Lakaj nog even oefenen op vreemd terrein gezien hij jaren niet weg is geweest. Plus heb ik nog een paar dingen die ik graag beter wil hebben (netter aanspringen in de hoek en meer verschil in de middengalop).

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:04

Ja het is wel lastig om op 2 dingen tegelijk te focussen. Je kunt altijd L2 proberen en kijken wat het wordt.

Over 3,5 weken gaan we weer een weekendje weg met kamperen in de wei samen met een vriendin en dan op zaterdag en zondag proefjes rijden :D

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:05

Hier ons z debuut gehad. Nou die moet nog een x over.

Laden heen ging goed. Opstappen daar ging ook goed zonder explosiegevaar of dat hij bol werd. Losrijden met hulp van instructeur ging goed heel erg braaf.
Wedstrijdreglement ligt in bos erheen stappen ging goed. De golfbaan eromheen was iets minder grappig. Er zaten mooie stukken in maar ook erg veel spanning en vliegende wissels. En veel Harry acties.
Geen winst maar we gingen voor de ervaring. Had ik er m gestart had ik waarschijnlijk hetzelfde gehad dus was een mooie ervaring.

Misschien toch maar eens een oormerken met demping proberen wie weet gaat dat helpen, want meneer hoort alles vooral die golfbaan die ik niet echt hoorde maar hij wel

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:51

Nou, toch gefeliciteerd met je debuut :) Je hebt het maar mooi gedaan en weet wat er fout gaat. Gewoon vaak doen en zoals je zegt, als je M2 was gestart dan was hetzelfde gebeurd dus dan kun je net zo goed de Z1 oefenen. Succes verder. Heb je nog wat op de planning?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:44

Het gekke is hij is bijna altijd zo. Nu dat oornetje maar eens proberen.
Heb de 28e clinic Marlene nooteboom. En 6 sept weer wedstrijd staan.
Even doortrainen.

Wel grappig overal waar ik kom zijn ze van harrry onder de indruk.
Instructeur vond hem er ook erg goed uitzien.
Stap voor stap weer terug naar hoe het hoort

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:37

Heb je misschien een foto van Harry?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:50

Afbeelding
Fleury schreef:
Heb je misschien een foto van Harry?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:04

Mooi paard! Heel anders dan ik voor me had.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:09

Fleury schreef:
Mooi paard! Heel anders dan ik voor me had.



Dan is dit al weer een oudere foto. Hij is 1.76 en toont vaak groter.
Overal waar ik kom zeggen ze wat een knap en leuk paard.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:33

Hallo allemaal, ik kom me hier ook melden.
Toen ik ruim 3,5 jaar geleden op zoek was naar een paard was een van mijn eisen ‘in theorie wil ik er op termijn M mee kunnen starten’. Dik 2 jaar geleden was mijn allereerste wedstrijd en ondanks dat we sinds die tijd opgeteld bijna een jaar blessureleed hebben gehad (van zowel mijzelf als paard hoor) zijn we stiekem toch best snel gegaan.
18 september hebben we een proefgerichte clinic op stal, dat wordt onze eerste M1 proef en dan eind september voor het echt!
Ik start met Eva, mijn 18 jarige KWPN merrie.

Kimmetje, gefeliciteerd met je Z debuut! Was die locatie in het midden van het land? Dan ben ik daar een paar weken geleden ook geweest, Eva is het met Harry eens dat ze daar een lastige bak hebben.