Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 224 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 245  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Mag ik mij hier ook komen melden?

Ik ga aanstaande dinsdag mijn M1 debuut maken met mijn pony (tussen de paarden). We gaan alleen proef 18 rijden, gewoon om even ervaring op te doen! We hebben beide nog nooit eerder M gestart dus we pakken het lekker rustig op.

Even wat achtergrond informatie: Miley (wedstrijdnaam: Bmh's Miley) hebben we in 2013 gekocht op de Zuidlaardermarkt. Eingelijk altijd recreatief gereden, in 2014 hebben we wel nog samen Bixie gestart. Sinds 1.5 jaar zijn we echt fanatiek bezig en nu ik al een tijd mijn rijbewijs heb gaan we elke week weg (naar de vereniging of wedstrijd) dus nu ook echt de mogelijkheid om veel met haar te kunnen doen.

De L2 hebben we een paar weken terug uitgereden met 8 winstpunten in één week. Dus nu is het tijd om weer verder te gaan. Onze doel is om het Z1 te behalen voor eind 2022 i.v.m. emigratie. Daar gaan we nu hard aan werken!


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:19 



 
Profiel   

Roosjenat, welkom! Wat een mooie pony heb je. Verstandig om eerst even 1 proef te rijden. Ik doe dat momenteel ook omdat ik heb gemerkt dat de M proeven echt wel wat meer van je pony vragen dan de L proeven :j Je hebt wel een pittig doel gesteld, of zijn jullie in training al bezig op M2/Z1 niveau?

Urosa, knap zeg wat een mooi nieuw PR! :D Jullie lijken ook echt grote sprongen vooruit te maken, misschien ook wat meer handigheid in de proeven gekregen?

Wij zijn nog een beetje aan het rommelen om weer op de rit te komen. Vandaag komt (voor het eerst) de osteopaat dus ik ben enorm benieuwd wat daar uit komt... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 07:41 



 
Profiel   

linda2008, ja van die handigheid denk ik ook inderdaad! Vond de grote baan en de letters erbij wel even wennen (lijnen zijn daardoor ook echt anders dan t/m de M2) en ik heb thuis al een iets kleinere bak dan 20x40 en ik oefen ook nooit in een 20x60 dus dat mis je dan toch wel. Hopelijk kan de osteopaat jullie weer wat helpen!

Roosjenat, welkom! En lekker fanatiek doel. Leuk dat je zo vaak met haar op pad kan ook.

Kimmetje26, jammer van de foutjes in je proef maar wel leuk eens zo'n vriendelijke jury! Gefeliciteerd met je winstpunt! En hij is natuurlijk ook wel lang echt ziek geweest, anders idee om even 6 weken opbouwen en dan pas weer naar starten te kijken of start je liever door?

Gisteren weer fijn gewerkt met beide heren, begonnen met Lakaj, die begint wel steeds stoerder te lopen. Beter voor mijn been, en ik had nu voor het eerst een mooie linker arbeidsgalop de baan rond (we gaan vaak te hard :+ ) Rechtsom was het volgens Lakaj nog even onmogelijk, dat is of dan in draf vallen, of te hard. Even doorgezet en lukte het aardig. Maar rechtsom moet nog even wat meer gedragen om het een goede arbeidsgalop te noemen haha.

Met Karel springtraining gedaan. Voor het eerst een in uitje neergezet en dat ging echt niet gek. Hij wordt steeds handiger. Zou toch wat zijn als ik straks met de kamikaze pony een net parcourtje kan springen :') Heb er wel veel lol aan om hem zo te verbeteren :D

Lakaj kan wel goed springen, maar die wordt super enthousiast. Dus ik wil eerst beide handen een betere arbeidsgalop en meer controle voor ik met hem ga springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 10:55 



 
Profiel   

Roosjenat welkom in dit topic.

Urosa we blijven lekker door starten af en toe. Het gaat voornamelijk om kracht en dat bouw je alleen maar op door te doen en te trainen, met de juiste rustverhoudingen,. De oefeningen doet hij met 2 vingers in zijn neus, alleen de kracht en daardoor soms de balans.
Qua conditie enzo is hij prima. Ze zeggen altijd de tijd die hij ziek is geweest x2 om je kracht weer terug te hebben en weer in de bespiering van voorheen zit.
Hij moet ook gewoon mee en wat km maken.

Harry is vorige week naar de fysio geweest en hij is daar heel erg van opgeknapt. Hij voelt nu heel erg fijn aan. gister maar een paar balkjes gedaan om de kracht te trainen.
Heb omdat hij zo goed aanvoelt toch maar ingeschreven voor aankomende zaterdag. verwacht niet teveel ervan. Gewoon even weer op pad.
Hij loopt super en zijn al beetje aan spelen voor het Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:04 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal! Linda, ik denk dat het doel prima te halen is (1,5 jaar tijd) maar als het niet lukt is het ook prima hoor! Vind het altijd fijn een doel te hebben.

Hoe ging het bij de osteopaat vandaag? Is er wat uitgekomen?

Urosa: Fijn dat het trainen zo fijn ging gisteren! Het hard gaan in galop herken ik ook haha.

Ook leuk dat je met Karel gesprongen hebt, goed voor de afwisseling!

Kimmetje26: Fijn dat je het verschil gemerkt hebt met de fysio. Succes alvast aankomende zaterdag!

Wij hadden vandaag weer onze wekelijkse verenigingsles. Ging eingelijk super fijn! Ook proef 18 voor morgen geoefend, zaten hele fijne stukken in.

Daarna uitgestapt bij de recreatieplas die naast de vereniging zit, doen we eingelijk wekelijks met ons lesgroepje. Vinden de paarden altijd erg fijn na de les :D


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 21:28 



 
Profiel   

Roosjenat, oh een doel hebben is ook heel belangrijk :j heel veel succes vandaag! Laat je weten hoe het is gegaan?

Kimmetje, groot gelijk! En behalve dat je kracht opbouwt zijn de proeven ook gewoon goed om te blijven rijden voor het ritme en de handigheid (bij zowel paard als ruiter) :j wij starten ook af en toe gewoon terwijl ik weet dat we eigenlijk nog niet (terug) op niveau zijn...

Raika had wel een plekje in dr rug welke flink vast zat, gelukkig geen zadelperikelen maar wel een compensatie van haar buikspieren en mogelijk kon ze daardoor de laatste tijd minder goed ondertreden... dat komt wel erg overeen met ons verhaal zonder dat hij daar iets van wist dus ik was er wel heel tevreden over! En ik hoop natuurlijk dat dit ons weer een stapje verder helpt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 07:10 



 
Profiel   

Toch een plekje gevonden, wel heel fijn dat het in je eigen verhaal past. Hopelijk helpt het jullie verder! :D

Wij hebben vandaag ons M1 debuut gehad, ik ben erg tevreden! We hebben geen winstpunt (171) gehaald maar dat had ik ook niet persé verwacht.

Er zaten hele fijne stukken in maar ook wat stomme fouten. We moeten vooral nog werken aan de afwerking van de oefeningen dat kost ons nu veel punten, dus daar gaan we hard aan werken. Maar de kop is eraf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 20:27 



 
Profiel   

Roosjenat, tof dat je debuut achter de rug is en zelf tevreden zijn is het belangrijkste! En lekker zo buiten uitstappen na de les, vind ik zelf ook altijd veel fijner dan in de bak haha

Linda2008, merkte je eigenlijk al verschil bij haar met rijden en de pijnstillers test? En ergens wel fijn dat hij iets gevonden heeft wat ook goed te behandelen was! Heb je grote kans dat het wat positiefs oplevert.

Kimmetje26, fijn dat de fysio hem goed heeft geholpen, veel succes alvast voor zaterdag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 11:12 



 
Profiel   

Hoe gaat het rijden hier?
Nog wedstrijden gepland dit weekend? :D


Miley gaat heel fijn! Alle oefeningen zijn een stuk verbeterd na onze debuut. Vooral de afwerking is een stuk netter, dat koste de vorige keer veel punten. Aankomende 3 dagen gaan we naar de vereniging om te trainen (daar is de bak 20x60). Maandagavond hebben we daar ook onze wekelijkse les.

Dinsdag gaan we weer starten, dit keer twee proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 20:41 



 
Profiel   

Afgelopen weekend ben ik gestart en heb fijn gereden. Punten waren wat laag maar wel in beide proeven winst. Van de 12 starts maar 6 met winst en dan de meeste met net winst. Toch trots op mijn draakje.

Nu even lekker trainen. Dit weekend niks gepland ivm 2e vaccinatie van mij.

Instructeur zei woensdag al gekscherend wanneer ga je Z starten. Ik zei nog niet eenvoudige wissel is nog niet goed genoeg.
Nu stiekem datum in mijn hoofd maar dat is doodeng.

Nu nog 2 wedstrijden gepland in de M2

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 21:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je winstpunten Kimmetje! De Z komt dichtbij heb ik het idee. Maar zou het pas doen als je je er helemaal goed bij voelt.

Bij mij is er het één en ander veranderd :D Ik heb sinds vorige week mijn eerste echte eigen pony! :):)

[ img ]

[ img ]

Een 2 jarige haflinger merrie genaamd Sully (du Rieu)
Ik wil daar uiteindelijk ook dressuur mee gaan rijden maar voordat ik me dan hier kan melden dat duurt nog een paar jaar.

Over een maand is wel een wedstrijd waar ik met Vera mee zou doen maar even kijken hoe of wat nu met Sully, ik hoop van wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:50 



 
Profiel   

Kimmetje26: Gefeliciteerd met je winstpunten! Ondanks de regen toch nog mooie punten kunnen rijden.


Fleury: Gefeliciteerd! Wat een knapperd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:06 



 
Profiel   

Leuk fleury!!
Ben gek op Harlingers. Wat een knap ding.

Hier de knoop na een goede les van vandaag doorgehakt. De appyementen doet hij met 2 vingers in zijn neus als ik hem bij elkaar heb.
Nu nog even trainen op de eenvoudige en dan starten.

Heb wel alvast de geheime missie ingepland en ingeschreven

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:51 



 
Profiel   

Kimmetje26, fijn dat de les zo goed ging en spannend dat je Z1 debuut gepland is! De datum blijft dus nog even geheim? :P Nog gefeliciteerd met je 2 winstpunten in de M2!

Fleury, nogmaals gefeliciteerd met je eigen pony! Knap hoofdje zit erop. En leuk dat je nog weer een wedstrijd met Vera hebt staan, maar nog niet helemaal zeker dus? Hangt het er dan vanaf of je naast het verzorgen van Sully nog voldoende tijd hebt om Vera te rijden?

Roosjenat, en klinkt goed van je training! Lukt het vast om dinsdag weer wat netter te rijden!

Hier gaan beide heren erg goed, as woensdag misschien weer wedstrijd met Karel, maar dat hangt af de starttijd. Hopelijk komt de startlijst snel online.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:13 



 
Profiel   

Leuk! Succes alvast! Hopelijk valt de starttijd mee.

Ga je starten in Noord-Sleen? Daar komt (vaak) maandag pas de startlijst online.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:14 



 
Profiel   

Dat is Noord Sleen ja! Maar met de vakanties en minder deelname vrees ik ervoor. Ik kan pas vanaf 19.45 nu is de Z wel als laatste maar dan toch.

Had jij HCE Emmen ingeschreven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:18 



 
Profiel   

urosa schreef
Dat is Noord Sleen ja! Maar met de vakanties en minder deelname vrees ik ervoor. Ik kan pas vanaf 19.45 nu is de Z wel als laatste maar dan toch.

Had jij HCE Emmen ingeschreven?



Ze beginnen nu doordeweeks vroeger inderdaad. Niet handig als je (nog) geen vakantie hebt haha.

Ja klopt heb inderdaad bij HCE ingeschreven. Alleen zelfde probleem als bij jou ik kan pas vanaf 19.00 starten. Kreeg net een mail dat dat niet mogelijk is deze keer..

Gelukkig kan ik op het werk regelen dat ik eerder weg ga en dan moet 18.00 starten ook nog wel lukken. :o

HCE is ook maar 1 kilometer van ons vandaan dus dat scheelt gelukkig ook al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:26 



 
Profiel   

urosa schreef
Fleury, nogmaals gefeliciteerd met je eigen pony! Knap hoofdje zit erop. En leuk dat je nog weer een wedstrijd met Vera hebt staan, maar nog niet helemaal zeker dus? Hangt het er dan vanaf of je naast het verzorgen van Sully nog voldoende tijd hebt om Vera te rijden?


Ik ben steeds kort bezig met Sully eigenlijk max 30 min in totaal dus ik heb nog wel tijd om Vera er naast te doen maar niet fulltime maar 2 tot 3 keer in de week maar dat deed ik voorheen ook al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 18:52 



 
Profiel   

Wij gaan toch woensdag starten i.p.v. morgen. De M is morgen al om 17.00 uur. :+

Vanavond nog les dus daar kunnen we bezig met de laatste puntjes en daarna zijn we er wel klaar voor. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, voor het eerst ook 2 proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 10:54 



 
Profiel   

Veel succes Roosjenat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 11:14 



 
Profiel   

Kimmetje, gefeliciteerd met je punten? En wat spannend dat je naar je Z-debuut aan heg toewerken bent :))

Fleury, gefeliciteerd me je (eigen) nieuwe aanwinst ! :D leuk dat je nu ook nog met Vera kan blijven rijden, dan blijf je ook lekker in het ritme totdat je met je eigen pony aan de slag kunt :)

Urosa, wat je de starttijd geworden? Ga je starten vandaag? Veel succes dan :D

Roosjenat, veel succes vandaag. Plaats je weer een verslagje? :)

Wij hebben (zo lijkt) toch wel baat bij de osteopaat gehad. Ze begint weer een stukje losser te worden. De pijnstiller test ben ik nog niet gestart omdat ik bang was dat ik niet kon zien wat resultaat gaf en wat niet... dus daar gaan we volgende week mee starten :j
Vorige week is ze ook nog even ziek geweest. Woensdag een goede les en donderdag ineens hoge koorts. Gelukkig was het na 1 DA bezoekje al grotendeels opgelost. Ze kucht nog wel eens, maar ze is fit genoeg om vandaag op trainings-3-daagse te gaan en dan hebben wij zondag ook weer wedstrijd :):)
We gaan echter wel voor de ervaring want het word onze eerste keer outdoor starten, eerste keer in witte hekjes, eerste keer op een grote locatie enzovoort := SPANNEND :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 06:38 



 
Profiel   

Ach jeetje Linda2008 dat is niet fijn dat je paardje niet lekker is.
Let maar een beetje goed op. Bij harry begon het eerst ook zo en we zijn er een tijdje uit geweest.
Was ook gewoon pech dat hij na luchtweginfectie iets anders had opgepikt. Sindsdien wel de tik eraan overgehouden om steeds in voerbak te kijken of al het eten op is.

Weekend gaan we nog een keer M2 starten en we trainen ondertussen lekker door voor het Z.
Maar die eenvoudige wissel zit er nog niet helemaal op. Van links naar rechts gaat beter dan van rechts naar links. Dan wordt hij in aangalopperen scheef en is het nog te rommelig en heeft een beetje kortsluiting

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 07:19 



 
Profiel   

Kimmetje, tja wij zijn inmiddels al zo veel gewend dat dit “griepje” gewoon een opluchting was :o we waren bang voor een inwendige infectie in haar buik en dat zou echt worst case scenario zijn, dus dit viel mee. Ze voelde zich vrijdag alweer goed en heeft tot en met zondag lekker vrij gehad :)
Maandag en gister heb ik alleen even los gereden en vandaag kunnen we hopelijk met de training starten. Maar als het te zwaar blijkt, gaan we gewoon weer naar huis :j gelukkig hebben we voor zondag ook maar 1 proefje ingeschreven.

Wat leuk dat je er al naartoe aan het werken bent. Logisch dat 1 kant makkelijker gaat dan de andere kant, maar dat is toch al een super mooi begin :D
Laat je ook weer weten hoe je M2 wedstrijd is gegaan ? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 09:32 



 
Profiel   

Succes met je trainingsdagen!

ik laat het weten als ik het niet vergeet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 09:57 



 
Profiel   

Roosjenat, ik zag je al op startlijst staan! Ik start vanavond om 19.32 dat redden we niet comfortabel. Dus zadel Karel thuis op en zorg dat ik zelf dan ook al mijn laarzen etc aan heb. Het is heel krap, maar wel net te doen dus vind ik het ook zonde om te laten lopen ondanks ik wel gezegd had dat ik niet vroeger als 19.45 kon :+

Linda2008, fijn dat de osteopaat echt wel heeft geholpen en verstandig dat je niet alles door elkaar laat lopen, dan is het niet meer goed te beoordelen inderdaad. En schrikken van de hoge koorts, gelukkig iets onschuldigs en is ze alweer bijna de oude. Wat leuks zeg zo'n trainings 3 daagse! Heel veel succes en plezier alvast voor zondag!

Kimmetje26, wij kunnen de eenvoudige wissel thuis en in de WE heel mooi. In het proefje vind Karel het maar een vervelende onderbreking telkens waardoor hij teveel voorwaarts blijft denken :') het zijn ook wel heel veel overgangen. Hoor van meer mensen dat ze het Z2 weer fijner vinden rijden.

Gisteren Karel gelongeerd zodat hij hopelijk lekker los is vandaag. Hij liep er wel fijn over in ieder geval. Daarna Lakaj gepakt. Maar zijn zadel schuift alle dekjes naar achteren en zonder singel als ik naar de bak stap schuift ie ook helemaal weg naar achter (kan Lakaj ivm singel trauma niet op de poetsplek een singel opdoen, doen we altijd buiten). Zadelmaker kan pas 6 september, maar even kijken of Karels zadel beter ligt. Heb eventueel ook nog een Wintec veelzijdigheid of Wintec dressuur liggen ter overbrugging. Hopen dat er van de 3 opties iets past. Hij gaf namelijk ook wat reactie op het zadel dus wil dan eigenlijk niet meer met zijn eigen rijden. Verder deed hij wel heel erg goed zijn best!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 224 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 245  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen