Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 223 van de 246 [ 6138 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 246  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

De kussens zijn nu helemaal recht. Dat mijn vzh zadel minder schoof was omdat hij helemaal scheef was geworden in 2.5 jaar. Daar zit nu ook nieuwe vulling in, ga ik zaterdag mee rijden hoe die nu rijdt. Vera zakt met haar rechterbeen veel meer naar beneden dan met haar linkerbeen. Achteruit stapt ze ook altijd met rechts eruit en ze heeft moeite om daar gewicht op te nemen.

Veel succes alvast met je meetmoment :) wanneer gaat Lakaj ook mee?:D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:09 



 
Profiel   

Misschien een keer een fysio naar haar laten kijken?

Als je zadel recht is en zij scheef dan is het logisch dat je een kant op zakt. Maar als je verder wil komen is het recht zijn wel erg belangrijk, ook om overbelasting te voorkomen.

Ik praat maar niet over rijden, dat staat echt even onder aan m'n prioriteiten lijstje terwijl ik weet dat ik er energie van krijg die ik goed kan gebruiken. M'n veulen is wel geweldig. Heel lief en hij heeft echt een heel knap model. Merrie is voor volgend jaar weer drachtig, nu van So Perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:42 



 
Profiel   

Marjolein schreef
Misschien een keer een fysio naar haar laten kijken?

Als je zadel recht is en zij scheef dan is het logisch dat je een kant op zakt. Maar als je verder wil komen is het recht zijn wel erg belangrijk, ook om overbelasting te voorkomen.


Ik laat een osteopaat komen en probeer haar zo recht mogelijk te trainen. Net bij een ruitersportwinkel geweest en een heel goed gesprek gehad.

4 juli doen we weer mee met een wedstrijd die ook echt een wedstrijd is! Dus echt met prijzen en uitslagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 23:01 



 
Profiel   

Leuk Fleury 4 juli weer echt wedstrijd.

Wij gaan ook 4 juli weer op pad. Hopelijk gaat dat beter dan gister.
Zo wat was hij bang en een draak. Merkte het eigenlijk s ochtends al op stal. Hij kon zijn rust niet vinden. Toen ik richting trailer liep kom ik langs de longeervolte en hij wilde daar eigenlijk in. Niet gedaan maar gewoon doorgelopen naar de trailer. Had het beter wel kunnen doen.
Hij stond daar op de trailer ook al gespannen om zich heen te kijken.
Bij de bak pas opgestapt en in de losrijd bak ging hij gelijk al af. Alles was eng en echt een paar x springen.
Dan de 1e bak in en stelde me voor bij de jury elk ritseltje die er was stond hij op scherp. ik zei al heb een held op sokken en hij is heel erg bang. Toch kunnen rijden maar met veel spanningsfoutjes en af en toe ineens opzij springen. Hij was bang en stout toch nog 177 in de M2
2e proef ging voor gevoel beter met 2 grote fouten. travers werd galop en de slangenvolte galop was ineens een stop en 4 benen de lucht in. Verder was hij wel ok. Daar 173
terug lopen naar de trailer was ook weer erg spannend. Geen idee waar hij gister last van had. Blijkbaar niet zijn locatie

Jammer maar op naar de volgende. We kunnen het wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:07 



 
Profiel   

Jammer dat hij zo stout was, volgende keer misschien even longeren van te voren? Veel succes alvast voor 4 juli gewenst! Hopelijk dan net wat puntjes meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:45 



 
Profiel   

de vorige x dat hij mee was was er niks aan de hand. Moet gewoon goed op zijn gedrag letten en weet nu ook waar ik op moet letten.
Blijkbaar kan hij weer gewoon aan het werk en niet meer zo voorzichtig en rustig aan. Hij kan weer wat meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:47 



 
Profiel   

Kimmetje26, jammer dat hij net zijn dag niet had toen jullie op wedstrijd gingen maar dat kan gebeuren. Net wat je zegt, volgende keer weer beter! En hij heeft wel weer een goede ervaring gehad alsin: "OK, ik was erg gespannen en bang. Maar ik leef nog en eigenlijk viel het wel mee."

Fleury, hoe is het nu met het scheefzakken en je zadel?

Leuk dat jullie 4 juli beiden gaan starten!

Marjolein, jammer dat rijden even niet lukt. Vergeet niet om tijd voor jezelf in te plannen is erg belangrijk :(:) tof dat je veulen zo goed is uitgepakt! Foto/filmpje?

Karel loopt fijn op het moment dus zin in het meetmoment, heb nu het presteren en de punten met hem losgelaten, natuurlijk heb ik wel losjes een doel. Maar vind het al heel knap dat hij nu op 18jarige leeftijd voor de 2de keer in zijn leven Z1 is. Z1 ben je ook niet zomaar weer, dus wil genieten van de proefjes en plezier hebben!

Lakaj duurt nog even haha. Kan hem nog niet helemaal zonder spanning opzadelen, dus misschien eens in juli/augustus meenemen naar rustig vreemd terrein hoe dat gaat. Qua L2 onderdelen pakt hij het eigenlijk wel heel goed op. Maar wil dat nog wel meer bevestigd hebben wanneer ik online wat ga insturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 18:05 



 
Profiel   

Er zijn 4 juli echt weer weinig deelnemers maar het gaat toch door!

Ik vind het stiekem heel erg spannend, mijn eerste echte M1 optreden!

En soms loopt ze heel lekker en soms alleen maar met d'r hoofd in de lucht.

Ik vond het toch laagdrempeliger om online te starten dan nu in het echt. Heb er wel zin in maar vind het wel spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 22:59 



 
Profiel   

Gelukkig dat het toch door gaat Fleury! Snap dat het spannend is, helemaal als het dan in training nog niet zo constant gaat.

Ik ben blij, weer een winstpunt erbij in het Z1 en fijn gereden <3 hadden er 2 kunnen zijn en zelfs prijs als ik de 2de proef niet verkeerd had gereden. Maar wij gaan lekker zo door trainen en zondag 11 juli weer op pad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 14:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je wp Urosa! En fijn dat het 4 juli toch doorgaat Fleury, heel veel succes straks. Ik ga 3 naar ons eigen meetmoment, nog wel in de M1. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 15:50 



 
Profiel   

Fijn dat je kan starten Fleury!

Super gaaf urosa! Lekker door blijven gaan.

Succes Aaidaa

Ik ga volgende week ook weer op pad. Afgelopen week even door getraind en gister hele fijne privé les gehad. Hij kan wel heel gaaf lopen. Ik moet alleen weer leren hoe we daar komen. Tempo moet even iets omhoog (nou ja tempo niet maar de activiteit). Voor nu voelt het alsof we hard gaan, maar snap wel dat dat nodig is.
Als ik hem zo als gister krijg wauw dan is het zo gaaf.
Vandaag stukje in de training zelf opgezocht en proefjes geoefend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 15:59 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag fijn gereden. De vorige keer had ze eigenlijk net te weinig impuls, dus vooral daar aan gewerkt. Bij het terugkijken zag ik dat ik nu beter iets meer terug had kunnen rijden hihi. Maar het ging fijn en met 184,5 en 187,5 punten blij naar huis. Voor wie morgen gaan, succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 15:35 



 
Profiel   

Super 2 punten aaidaa! Zo blijf je een beetje zoeken. Dat houdt je altijd.

Wij gaan morgen weer poging wagen. Heb er vandaag veel te lang op gezeten. Bijna wel een uur, maar meneer liep even te klooien met contra en een stukje van de bak. Dus even iets langer doorgereden. Wilde de proeven x rijden. Die gingen wel fijn!

Daarna voor 2e x door de wasstraat gister ook gedaan, anders is hij echt niet wit.
Hopelijk is hij morgen toonbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 17:08 



 
Profiel   

Ik heb vanochtend vroeg onze eerste officiële M1 wedstrijd gereden. Het doel was om niet laatste te worden en dat is ook gelukt!
Helaas was mijn gevoel over de proefjes wat minder. Fouten die onnodig zijn en ze leek niet zo veel looplust te hebben dan normaal en was behoorlijk scheef. Woensdag komt de osteopaat al voor haar bekken en dan weer flink trainen voor over 2 maanden.
(Ik had het na proef 1 zo warm gekregen dat ik proef 2 in zomertenue heb gereden :D)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 20:25 



 
Profiel   

Wat leuk dat iedereen weer zo fanatiek bezig is :))

Urosa, super knap! Gefeliciteerd nog met je punt erbij :D

Aaidaa, lastig is dat he? Wij moeten ook nog aan de impuls werken maar eerst ontspanning, dan pas aanspanning :j het blijft zoeken, maar toch super gedaan; gefeliciteerd met je punten! Netjes hoor :)

Kimmetje, hoe is het bij jou gegaan gister?

Fleury, fijn dat je doel is behaald, wat waren je punten?

Wij hebben ook een keer een proefje gereden (wij hebben besloten om voorlopig maar 1 proefje per keer te starten) en dat ging eigenlijk heel goed :D Na onze mega dip zijn we nog lang niet terug waar we gebleven waren, vooral de galop is erg uit balans, maar ze was braaf en ondanks een -2 (volte moeten draaien omdat ze met aangalopperen aan de haal ging, ik wilde eerst controle terug :o) toch nog 182,5 punten :D
Daarna weer naar de kliniek geweest en nu weer even focus op haar gezondheid, hopelijk kan ik eind juli weer eens starten en anders begin augustus :):) super leuk weer!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 10:42 



 
Profiel   

Super Linda weer een puntje erbij! Nu focussen op de gezondheid.

Ik heb gister heel fijn kunnen rijden. Hij was veel relaxter dan 2 weken geleden. Had hem thuis heel even rondgeslingerd om zijn ei kwijt te kunnen.
op locatie heel even rondgestapt aan de hand en er op toen hij aangaf dat het ok was.
Ik was al lang blij met hoe hij was en hij deed zijn best (zeker gezien de 6 weken dat we er nu weer op zitten).
We zijn nog niet op het niveau van voor het ziek zijn, maar stap voor stap gaan we de goede kant op.
Was tevreden met 177 en 180.5
We kwamen in ieder geval de bak rond

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 11:26 



 
Profiel   

Kimmetje, dat zijn belangrijke, grote stappen vooruit :j heel goed hoor, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 11:45 



 
Profiel   

linda2008 schreef
Kimmetje, dat zijn belangrijke, grote stappen vooruit :j heel goed hoor, gefeliciteerd!



Op de vorige locatie vond hij get dus echt niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 12:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je winstpunt en je eigen fijne gevoel :)

Op de Facebook pagina van de stal van gisteren stond oa dit:

Op 8, 9, 15,16 en 22, 23 september organiseren we in de avonden weer volop dressuurwedstrijden, welke men kunnen gebruiken voor de Dominick Bokaal plaatsing.

Dat wordt oefenen met proefjes rijden in september :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:38 



 
Profiel   

Fleury, fanatieke wedstrijdplanning :D Leuke foto's en hopelijk helpt de osteopaat en 2 maanden training om de volgende wedstrijd weer wat fijner te rijden!

Kimmetje26, fijn dat je lekker hebt kunnen rijden en gefeliciteerd met je winstpunt!

Linda2008, fijn dat jullie weer uit de dip zijn en je lekker kon starten. Gefeliciteerd met je winstpunt! Waarvoor was je in de kliniek, iets te maken met de buikhernia?

Aaidaa, gefeliciteerd met je winstpunten en mooi dat ze nu wel lekker voorwaarts was.

Hier gaat de training fijn en wij mogen zondag weer starten. Een meetmoment, vind ik stiekem nu wel beetje jammer. Niet dat ik echt voor de prijzen rij maar als het lukt altijd wel leuk haha. Nu niet eens een kans. Maar ervaring op doen en kilometers maken is het belangrijkste.

Lakaj doet ook goed zijn best, ons debuut is nog niet in zicht :+ Eerst moet vooral de galop nog wat minder hard en meer in balans. We oefenen rustig verder :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 12:33 



 
Profiel   

Urosa, haha ik begrijp dat wel. Maar anderzijds durfde we 2 maanden geleden nog niet eens op meetmomenten te hopen... dus wat dat betreft moeten alweer tevreden zijn ;) :P

Kliniek was inderdaad voor haar buikwandbreuken. Eens in de zoveel maanden controleren ze of de breuken niet verergeren en ze waren er nog niet uit of ze er nog aan geopereerd moest worden. Een operatie zit er niet meer in, daarvoor is te weinig gezond weefsel over en het risico weegt nu niet meer op tegen het risico van het zo laten. Door het zo te laten heeft ze wel altijd een groter risico op koliek en zou ze nooit gedekt mogen worden. Ik heb besloten om dit voor lief te nemen zolang ik maar zeker weet dat ze geen pijn heeft met rijden. Hierdoor moet ik eventjes met pijnstilling rijden om te testen of ze dan anders reageerd. We vermoeden van niet, maar ik wil zekerheid. :)

Verder hebben ze ook nog een biopt genomen van wat bultjes waar ik sinds vorig jaar (na de operatie) mee struggle... van alles al geprobeerd en ondanks dat ze er geen last van heeft, was ik er nu wel klaar mee. Daardoor staan we nu weer eventjes 2 weekjes “langs de kant” (mag wel rijden maar niet fanatiek trainen). Dit blijkt een allergie en nu moeten we nog gaan uitvogelen waarvoor. Dat is allemaal wat minder spannend dan haar buik, maar omdat ze daardoor wel steeds op ander dieet moet, wat weer gevolgen heeft voor de darmen, blijft ze voorlopig onder controle bij de kliniek :j (elke 3-4 maand ongeveer, maar dat zijn we inmiddels al helemaal gewend :P haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 12:44 



 
Profiel   

Haha tevreden ben ik ook zeker. Ben wel bang voor het najaar qua op pad kunnen maar dat zien we dan wel weer.

Och jeetje, nog best wat zorgen/risico zo boven het hoofd dus. Wel fijn dat jullie zo goed begeleid worden!

Ik heb donderdag fijn met Karel gereden, toen Lakaj aan de beurt was begon het te onweren dus dat werd hem niet. Vanochtend beide gelongeerd. Zondag Karel dus mee op meetmoment. Echt zin in :D en maandag met beide les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 20:41 



 
Profiel   

Hoe is het met iedereen?

Zondag was erg zwaar voor mij qua omstandigheden, maar erg tevreden over 2de proef, 213,5 (nieuw PR is altijd tof :D ) en was helaas meetmoment anders was het een 2de prijs waard.

Maandag gelest met beide heren, ging lekker fanatiek en ze deden beiden echt heel goed hun best.

Vandaag even kort met dingen uit de les bezig geweest, pakte ze goed op en voor de rest rustig aan gedaan. Ze moeten het wel leuk blijven vinden :o

Karel liep gewoon een Z2 lijntje, zo trots. Wil het toch meer gaan meenemen nu het Z2 heel zachtjes aan dichterbij komt en het presteren in het Z1 wat stabieler wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 17:49 



 
Profiel   

Jeetje Urosa wat gaan jullie hard! Wel super gaaf!

Hier ook afgelopen zondag op pad geweest. Nu een nieuwe locatie. Harry vond het er erg spannend en was al blij dat ik de bak doorkwam. Zaten veel fouten in de proef omspringen in de contra en veel spanning.
Ik zei al tegen grooms dit is vandaag geen winst. Ik ben blij dat ik de proeven uit heb kunnen rijden.1e proef geen winst met 176 en 2e proef 190!
Ik denk hoe dan? Blijkbaar zaten er wel goede stukken tussen op de galop na.

De jury was wel heel coulant. We kwamen binnen en halverwege verstapte harry zich. zegt de jury doe dat maar even overnieuw. Vond ik wel heel erg aardig. we kwamen ook binnen voor een 8

wel mooie complimenten dat we een mooie combinatie zijn en ik er goed aan had gereden, alleen jammer van de fouten.

Daarna was het dinsdag tijd voor de fysio. Hij heeft sinds de laatste x wat bespiering ingeleverd door zijn ziekte. Hij heeft daardoor wel gecompenseerd, maar is nu weer los.

Gister weer voor het eerst gereden en hij voelde super fijn aan. Nog wel iets balans probleem in stap af en toe. Stap voor stap de goede kant op.
Ze zei wel duurt nog zeker wel week of 6 voordat hij weer in bespiering zit zoals voorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:24 



 
Profiel   

Hallo allemaal, ik had even een vraagje. Ik rij M1 en twijfel om HC te starten om een keer met zweep te mogen rijden. Maar nu hoor ik van iemand dat als je in een officiële proef met zweep rijdt dat je dan min 2 krijgt. Dat heb ik dan liever dan heb ik nog kans om winst te rijden. Heeft iemand dit wel is geprobeerd? :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 10:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 223 van de 246 [ 6138 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 246  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen