Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 222 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 245  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Dankzij Urosa en een lieve KNHS mocht ik met dat filmpje deze week nog meedoen. Nog geen uitslag helaas.
Zijn er nog anderen die in de laatste week mee hebben gedaan?

Op naar de meetmomenten/wedstrijden dan maar :D
Ik ben nu weer opgenomen maar met een heel andere reden en daar juichen ze zulke privé dingen juist aan dus over een paar weken mijn eerste meetmoment.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:40 



 
Profiel   

Fleury, Nu weer in spanning afwachten, maar al heel knap dat je zo weer M1 weg kunt rijden hoor! En weer opgenomen is natuurlijk niet goed, of misschien ook wel... sterkte in ieder geval :(:)

Meetmoment/wedstrijden kijk ik wel echt enorm naar uit! :):) maar dan moet ik haar wel weer op de rit hebben eerst :o
Linksom gaat het al een stuk beter, rechtsom zit bij mij nog wat angst zodra ze knijperig word.
Ondertussen gaan wij eerst een verbouwing in en ga ik Raika dus morgen even een weekje naar mijn instructrice brengen (vakantie geven leek me nu niet zo'n goed idee hihi). Gelukkig voel ik al wel verbetering dus hopelijk kunnen we over een paar weekjes weer eens starten :)

Edit; maandag hebben wij een fotoshoot gehad, niets met wedstrijden te maken maar ik wil toch even een plaatje met jullie delen van Raik en van mijn tweejarige toekomstige topper Pannekoek <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:51 



 
Profiel   

Wauw, prachtige foto's linda2008!

En wat fijn dat ze vanuit deze kliniek het juist aanmoedigen dat je dit soort privédingen blijft doen Fleury! Ik ben benieuwd hoe het straks gaat in juni.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 13:55 



 
Profiel   

Gaaf hea?! <3 absolutely fotografie is langs geweest, echt een aanrader :j ik ben er in ieder geval super blij mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 17:53 



 
Profiel   

Mooie foto's!!

Hier ga ik zondag nog 1x een online proefje opnemen. Gelijk op meetmoment gaan vond ik beetje te veel en te snel. Harry loopt super fijn, maar heeft wel wat aan kracht ingeleverd. Daarom dacht ik nog 1x thuis en dan volgend weekend meetmoment.
Gelukkig valt zijn conditie me niet tegen, waar molen en klein beetje longeren niet goed voor is geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 18:39 



 
Profiel   

Fijn dat Harry weer fijn loopt Kimmetje!
Wij zijn vandaag voor het eerst (in een hele hele lange tijd haha) weer eens op pad geweest. Het was een voor ons nieuw terrein, dus ik was heel blij dat ze braaf was. Bij de tweede proef was de puf er alleen een beetje uit. Die was dan ook net geen winst, maar de eerste wel, dus we zijn M2 startgerechtigd *\o/*

Nu de travers enzo maar eens aan gaan leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 14:29 



 
Profiel   

Wauw gefeliciteerd met je M2 startgerechtigdheid! Heel knap gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:43 



 
Profiel   

Kimmetje, slim hoor om eerst nog even thuis te starten. Laatste keer dat het kon, dus waarom zou je er geen gebruik van maken ;) hoe is het opnemen gegaan?

Aaidaa, gefeliciteerd! En dan ook weer zo na lange tijd op pad, gelijk een vreemde locatie, knap hoor!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 07:57 



 
Profiel   

Daarom dacht ik dit is laatste kans.
Opnemen ging wel goed, mag niet klagen na maanden. Harry was redelijk aan. Zaten nog wel wat foutjes in. Maar mag zeker niet klagen. We missen wat kracht nog.
Nu maar afwachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 13:49 



 
Profiel   

Kimmetje26, fijn zeg dat je nog mee kon doen met de laatste online week. Klinkt goed voor waar jullie vandaan komen!

Aaidaa, gefeliciteerd met je winstpunt! Super dat ze braaf was en je nu M2 mag starten.

Linda2008, hopelijk is de week dat Raika naar je instructrice gaat net het laatste zetje om jullie weer op de rit te krijgen. Succes met de verbouwing! En wat een prachtige foto's <3

Fleury, super dat het gelukt is! Fijn dat je toch een beetje door kan met Vera ondanks je opname!

Hier gisteren meetmoment gehad. Helaas was Karel niet zo braaf met inrijden. Ik had helemaal geen rem meer :+ Daardoor mistte ik nog wat gehoorzaamheid in de proefjes. Had de proefjes ook gebruikt om te experimenteren met teugellengte. 1ste proef had ik ze echt te lang en voorlezer ging de mist in. 2de proef goede lengte gevonden (hij minder te diep en ik nog controle om netjes lijnen te rijden) en nog 199,5 dus best dichtbij winst ondanks we ons rijden best hebben omgegooid :D Toon van de jury was ook fijner dus gewoon goed gevoel over gehouden aan het meetmoment. Nu lekker doortrainen en dan ergens in juni weer op pad.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 10:54 



 
Profiel   

Was dit in noord sleen, of lijkt het er alleen op? Fijn dat het alweer bijna winst is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 11:12 



 
Profiel   

Klopt, was Noord Sleen inderdaad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:21 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit Urosa,het hoeft ook niet gelijk helemaal goed te gaan als je zelf maar de vooruitgang merkt en dan komt het vanzelf goed.

Aida: gefeliciteerd met je M2 startgerechtigdheid! Heel erg knap gedaan! Wanneer ben je zelf van plan om M2 te gaan starten?

Urosa (en KNHS) super bedankt voor de hulp bij dat filmpje. Het is nu toch beoordeeld. Er zaten maar 0,5punten verschil tussen beide proefjes. Verder geen goede punten ofzo maar wel weer heel erg leerzaam en ik reed haar net pas weer dus had ook niet anders verwacht. 19 juni gaan we voor het eerst "officieel" M1 rijden. Ik ben erg benieuwd, verwacht er niets van. Ben nu weer opgenomen en kan hierbij wel soms naar haar toe maar lang niet zoveel als nodig is.
En ze is vandaag jarig! 19 jaar wordt ze :) en ben bezig met een dressuurzadel kopen en heb er 1gevonden die ik heerlijk vind zitten maar al haar zadels zakken naar rechts dus daar moet nog wat aan geknutseld worden. Maar de zadelmaker heeft er vertrouwen in dus ik ook :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met Vera Fleury! Wanneer ik M2 ga starten.. Tja, we kennen de travers nog niet.. Maar ik zag dat die er in proef 19 nog niet in zit dus ik zit er stiekem aan te denken om een keer flexibel te starten,eerst proef 19 en de 2e proef dan proef 16. Eerst maar eens kijken hoe het is om 19 te rijden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 13:14 



 
Profiel   

Fleury schreef
Ziet er netjes uit Urosa,het hoeft ook niet gelijk helemaal goed te gaan als je zelf maar de vooruitgang merkt en dan komt het vanzelf goed.

Ja zo is het ook! Iedereen om me heen zegt ook. Lekker doorgaan en kilometers maken.

Fijn dat ik je kon helpen en dat wel beoordeeld is! Nog gefeliciteerd met Vera en staat mooi zo met dressuurzadel!

Aaida, leuk dat je al M2 wil gaan starten, ik zou dan denk ik gewoon beide M2 starten.

Ik heb vandaag weer gereden met Karel, maar het was echt warm. We moesten beiden douchen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 20:02 



 
Profiel   

Het is zeker erg warm.
Had gister clubles in de buitenbak. Ik vind onze buitenbak altijd erg spannend terwijl ik hem op wedstrijd overal rijd.
Harry was super braaf en deed zijn best.

We wachten nog steeds op de punten van afgelopen zondag.
Deze zondag weer eens op pad voor een meetmoment

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 20:30 



 
Profiel   

Ik had net ook clubles buiten, inderdaad flink zweten voor zowel het paard als mezelf.

@urosa tis nog een heel heel heel misschien hoor, ik denk dat het slimmer is om eerst even door te trainen en dan tijdens het indoor seizoen M2 te proberen. Vandaag de eerste aanzetjes tot travers geoefend en het viel me niets tegen, ze pakt t best goed op. Maar voor de M2 moet bij ons het geheel nog wat meer aan elkaar, iets met n lang paard issue :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 21:20 



 
Profiel   

Aida: je moet vooral doen wat voor jou goed voelt. Als je je nog niet klaar voelt voor de M2 dan gewoon lekker door blijven trainen en soms wat M1 starten. Ik merk wel dat jouw punten de laatste keren steeds vaker hoger werden.

Ik ga nu over 2 weken een meetmoment in de M1 rijden, maar dat kan gerust hele lage punten geven, ik verwacht niets. Maar het kan ook zijn dat ik dan op 3 juli meedoe in de L2. Tot de 5 winstpunten mag dat ook nog. En dan waarschijnlijk nog 4/5 september dan wel 4 proefjes M1 maar dat is gewoon een gezellige wedstrijd.en dan is het voor ons alweer klaar.

Ik vertrek zo, heb les met Vera, hopelijk blijft het droog. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:31 



 
Profiel   

Sow, Vera en ik hebben even flink conditie training gekregen := Bijna de hele tijd galoptraining met stap/galop en veel contra. Voelde goed aan. :j
Daarna lekker gedoucht, een zandbad en extra slobber met electrolyten die ze heerlijk vindt. En toen waren we net thuis en toen kwam de regen naar beneden gieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 20:08 



 
Profiel   

Gelukkig heb je droog kunnen rijden fleury!

Hier mijn laatste punten van online terug gekregen. Had zelf 187 gedacht, maar het was 183
Totaal vrede mee. Wat erbij stond klopte ook met wat ik zelf voelde en terug zag.
Totaal tevreden mee, met pas 2 weekjes opbouwen / training.

Morgen meetmoment meepakken. Ik verwacht er niks van, maar ga lekker rijden en hopelijk pak ik laatste puntje.
Vandaag Harry gewassen en hopelijk blijft hij redelijk wit

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:19 



 
Profiel   

Hoe is het gegaan Kimmetje?

Mijn meetmoment van volgende week gaat niet door ;( te weinig deelnemers.

Baal daar wel van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 16:20 



 
Profiel   

Meetmoment ging redelijk. Voor eerst in maanden ging hij mee en hij was braaf.
Zat er te kort op en in 1e proef was hij wat stout, omspringen in contra ineens weg springen. Beetje stout. Maar ook goede stukken. Hij deed wel af en toe mond open (afspraak tandarts stond al). En een strenge jury 169.
2e proef was de pijp beetje leeg. Toch ons laatste puntje gereden 180.5
Ik was tevreden met hoe hij was zeker na zo’n lange ziekte.

Gister de tandarts geweest en was idd zoals ik voelde nodig.
Volgende week weer meetmoment.

Jammer Fleury dat het niet doorgaat. Hier is vaak in De omgeving genoeg te kiezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 18:28 



 
Profiel   

Kimmetje26, knap hoor dat je na zijn ziekte en pauze toch gelijk winst kon rijden! Fijn voor hem dat de tandarts verschil kon maken.

Fleury, jammer zeg! Heb je al weer iets anders op het oog?

Hier gisteren fijn gelest met Karel en Lakaj, was tof voor het eerst met beide :D Heb met Karel nu 2 meetmomenten gepland staan. 27 juni en 11 juli echt veel zin in! We zijn lekker bezig en hij blijft meer op lengte dus benieuwd wat het in een proefje doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 10:15 



 
Profiel   

urosa schreef
Fleury, jammer zeg! Heb je al weer iets anders op het oog?


Bij dezelfde stal heb ik op 4 juli weer ingeschreven, hopelijk gaat het dan wel door. Baal echt wel een beetje dat het niet door gaat maar ze hadden de hele zaterdag voor de M1 t/m ZZL 2 ringen terwijl er in dezelfde kring een selectiewedstrijd was dus dan mis je bijna al je starters al.

Fijn dat je zo fijn gelest hebt, dat geeft motivatie en vertrouwen hè :) dan kun je er weer tegenaan in de volgende meetmomenten.

Afgelopen keer had ik heel fijn gelest maar die keer daarvoor was drama. Daar moet je dan ook wel mee om leren gaan. Dat het ooit ook wel weer goed komt.

Ik heb een nieuw zadel voor Vera gekocht maar Vera is zo scheef dat eigenlijk alle zadels naar rechts zakken. En deze doet dat ook best veel. Zadelmaker zegt dat hij oké is en ik goed recht moet zitten maar ik heb daar gisteren extra op gelet en toch zakte hij erg scheef. Nu heb ik veel twijfels en daar baal ik van want voor de rest is hij perfect voor mijn lange bovenbenen in een 17 inch zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 17:18 



 
Profiel   

Ahja net zo samen met een selectie moment is dan niet zo handig inderdaad. Gaat die van 4 juli vast door!

Jammer dat die vorige keer lessen niet zo was, maar fijn dat de laatste keer weer goed ging.

Vervelend van je zadel, vaak zak je scheef omdat ze 1 achterbeen niet goed onderbrengen. Ik had het met Karel ook snel. Goed de schouders sturen en oefeningen als schouderbinnenwaarts en voltes vergroten/verkleinen. Als ze recht zijn zak je ook niet meer als je zelf recht zit. Zelf kun je ook zien of je zadel goed is, met de voorkant op de grond leggen en dan kun je zo aan de achterkant zien of de kussens recht zitten.

Ik heb gisteren weer fijn gereden met beide heren. Echt zin om 27 juni weer te starten met Karel :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 222 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 245  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen