Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 227 van de 246 [ 6137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 246  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Succes straks!
Gezellig zo dat hoofd in je tentje.

Hier moet ik mezelf klaar maken voor voerbeurt. En daarna denk ik aan de was en knotten.
We gaan het zien hoe het gaat vandaag.
Linker galop is beetje stuk laatste dagen. Hij vindt het moeilijk om op achter en vanuit achter aan elkaar links aan te galopperen in de eenvoudige wissels. Ach we gaan het proberen en lol hebben.
Hopelijk komen we de baan door
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 07:27 



 
Profiel   

Succes beiden vandaag!

Wij gaan vandaag niet op pad, we gaan thuis even trainen. Dinsdag gaan we weer 2 proefjes proberen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 07:41 



 
Profiel   

urosa schreef
Imaginaerum, oh wauw <3 wat ontzettend tof zeg. Gefeliciteerd! En wat fijn dat je een plekje zo dichtbij hebt gevonden, echt ideaal! Ben zo benieuwd hoe hij uit gaat groeien. :)

Kramer was geslaagd! Winterjas en andere winter accessoires. Toch fijn alles in het echt te zien. Thermorijlegging en navy trainingshirtje zijn online nog onderweg,was in het filiaal uitverkocht.

Ik heb vandaag weer fijn gereden met Karel en Lakaj <3 echt erg misschien, maar vind het erg jammer dat ik nog 4 winstpunten in het Z1 moet := Thuis raakt ie steeds meer bevestigd in het Z2 en wil dat gewoon graag starten :') ik hoop zo op dat winstpunt in ZZ licht..kan ik voortaan lekker zelf beslissen wat ik start :+

Bedankt! <3 De tweede dag was hetzelfde verhaal, technisch nog niet sterk genoeg allebei maar ze was zó lief. 176 en 190. <3

Wij zijn ook echt benieuwd hoe hij uitgroeit, het gaat zo snel. :oo

Krämer vind ik leuk spul hebben en niet duur. Fijn dat je geslaagd bent!
Ik heb twee rijleggings, een vest en m'n wedstrijdjasje van ze. Aanrader!

Lekker doorstarten dus, want jullie zijn goed op weg naar je doel! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 09:33 



 
Profiel   

Hier ook weer terug van wedstrijd. Harry had zich wit gehouden dus veel wassen was er niet bij gelukkig.
Laden ging super fijn. Losrijden ook wel en doel de bak doorkomen is deels gehaald.
Hij schrok een x ergens van en blijft dan daar beetje in hangen. Dus middengalop zat ineens een volte in hij sprong opzij.
Maar de bak kwamen we door. Het is. Of niet goed genoeg voor winst, maar het was een mooie training. Hij moet veel meer aan elkaar maar dat is toch lastig met zo’n slagschip

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 16:16 



 
Profiel   

Ik heb gisteren echt heel fijn gereden en 189.5 en 181 punten gekregen voor mijn laatste proeven! M1+3 dus!

Als ze zo fijn loopt dan zou ik niet willen stoppen maar zo loopt ze thuis niet en ik train veel te weinig voor het M1. Dus lest best in mijn geval met een lach :) en een traan ;( in mijn geval.


Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 05:08 



 
Profiel   

Ondanks dat het niet helemaal goed ging toch fijn kunnen rijden Kimmetje26!

Gefeliciteerd Fleury! Mooie afsluiter van de wedstrijden. Leuk filmpje ook, ziet er goed uit. <3

------

Wij zijn net terug van wedstrijd, Miley was er vandaag niet helemaal bij, ze was wat gespannen. Maar dat kan ook door mij zijn gekomen, ik was namelijk best zenuwachtig haha!

Maar we hebben onze eerste winstpunt binnen! Super blij mee. <3

Er zat al veel vooruitgang in, vooral het galopgedeelte is verbeterd. Waar we eerst steeds zessen hierop haalde hadden we nu allemaal zevens. Nu lekker doortrainen om alles nog beter te maken, maar dit geeft toch wat extra motivatie. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 21:54 



 
Profiel   

Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunt en dat jullie nu officieel M1 geklasseerd zijn! Leuk van de vooruitgang, snap dat het extra motiveert!

Fleury, wat tof van je winstpunten! En de deur hoeft niet definitief dicht hè? Wat leuke foto van Vera zo in het tentje.

Kimmetje26, fijn dat de dingen rond het proefje wel al beter gingen! Lekker door trainen, komt het vanzelf :)

Imaginaerum, leuk dat jij ook spul hebt van Kramer! En ga je nog M1 starten of nu lekker trainen en dan gelijk M2 <<)

Wij waren gisteren op wedstrijd, hij stond lekker aan, maar had toch wat last van de warmte. Echter blij met het gevoel dat hij gaf, zelf niet verkeerd gereden wel paar kleine slordigheden maar met 209,5 en 210,5 weer 2 winstpunten erbij :D Z2 komt ineens heel dichtbij. Woensdag gaan we weer, hopelijk halen we dan de laatste 2 punten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 21:23 



 
Profiel   

Ik wilde het hier toch ook nog even melden. Misschien heeft ook iedereen het al wel gezien, maar Fleur (Fleury) is afgelopen weekend overleden.

In haar topic lees je meer:
[MWS] Wat kan je van je HA verwachten als..

Vanuit dat topic verzamel ik ook geld voor een rouwboeket:

Citaat
Hallo allemaal,

In overleg met Dee_es wil ik graag vanuit Bokt een bloemstuk aanbieden voor de begrafenis van Fleur. Dee_es vertelde mij dat al meerdere mensen hieraan bij willen dragen?

Wil jij ook iets bijdragen? Stuur mij dan even een PBtje.

Ik heb contact gehad met de bloemist en bijdragen voor het bloemstuk kan tot morgen, donderdag 16 september 14.00

Wil je een kaartje sturen? Dan mag je mij ook een PBtje doen voor het adres.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 22:54 



 
Profiel   

Bedankt Urosa. Helaas net te laat om nog te kunnen bijdragen aan het boeket.
Vreselijk hoe het kan lopen... ze had zulke fijne momenten met Vera en haar nieuwe aanwinst... en dan tóch zo eindigen. Zo erg verlangen naar de dood... ik kan mij er geen voorstelling van maken maar ik hoop dat ze de rust nu mag vinden waar ze zo naar op zoek was Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 14:24 



 
Profiel   

urosa schreef
Ik wilde het hier toch ook nog even melden. Misschien heeft ook iedereen het al wel gezien, maar Fleur (Fleury) is afgelopen weekend overleden.

In haar topic lees je meer:
[MWS] Wat kan je van je HA verwachten als..

Vanuit dat topic verzamel ik ook geld voor een rouwboeket:

Citaat
Hallo allemaal,

In overleg met Dee_es wil ik graag vanuit Bokt een bloemstuk aanbieden voor de begrafenis van Fleur. Dee_es vertelde mij dat al meerdere mensen hieraan bij willen dragen?

Wil jij ook iets bijdragen? Stuur mij dan even een PBtje.

Ik heb contact gehad met de bloemist en bijdragen voor het bloemstuk kan tot morgen, donderdag 16 september 14.00

Wil je een kaartje sturen? Dan mag je mij ook een PBtje doen voor het adres.

Vanochtend al gezegd na het geld overmaken, maar nogmaals: je bent een topper dat je dit op je hebt genomen. :)

Het was niet onverwacht van Fleur, maar wat een schok alsnog. We hebben elkaar nog moed ingepraat op Whatsapp nadat we elkaars online ingestuurde proeven hadden gedeeld waar we zelf nog niet zo tevreden over waren. Wat een "mooie" afsluiter heeft ze nog gehad met Vera. Ik hoop dat ze haar rust heeft gevonden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 14:49 



 
Profiel   

Voelt een beetje gek nu weer normaal door te gaan met een blije update. Maar zo is het leven wel, waar de wereld voor de 1 compleet instort draait hij voor de rest verder...

Ik heb het Z1 heel fijn kunnen afsluiten, ging voor 1 winstpunt op pad, kwam thuis met 4, nieuw PR en 2 1ste prijzen :D 17 oktober gaan we Z2 starten. Dan dalen de scores drastisch :') maar wel heel veel zin in en ga er gewoon lekker van genieten.

Hoe gaat het rijden bij de rest hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:15 



 
Profiel   

Inderdaad, voelt zo gek dat terwijl een stukje van de wereld stil is komen te staan, deze toch gewoon blijft draaien. Naast de slechte momenten zullen er altijd ook mooie momenten zijn en andersom.

Fijn Urosa, wat ontzettend goed van jullie om zo de Z1 uit te knallen! Zo drastisch zullen ze scores toch niet onderuit gaan, na zo’n wedstrijd zijn jullie echt wel klaar voor een stap verder. Genieten is altijd het belangrijkste.

Wij gaan volgende week voor het eerst M1 starten op een locatie die voor ons speciaal is, het is de stal waar Eva (tijdelijk) stond toen ik haar kocht 3,5 jaar geleden. Afgelopen weekend super goede voorbereiding gehad met een hele fijne maar ook zeer vermoeiende proefgerichte clinic. Eva ging zó fijn lopen door de tips die we kregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:28 



 
Profiel   

Roulette, ja alleen de vliegende wissels zijn even spannend. Met de eenvoudige wissels haal ik 7ens en soms zelfs 8en, dus dat ga ik straks wel missen. Dan heb ik denk ik al standaard 3 of 4 onvoldoendes voor de vliegende wissels. Vind ik ook niet erg hoor, thuis doet hij ze nu wel. Dus dan wordt het gewoon kilometers maken. En net wat je zegt genieten en plezier met je paard is het belangrijkste. Ik ben super trots dat hij me zover heeft gebracht dus we gaan het wel zien. Hij vind op wedstrijd gaan ook echt leuk dus dat scheelt ook :)

En wat leuk dat je debuut op een speciale locatie is voor jullie! Klinkt als een goede voorbereiding zo met de clinic. Veel veel succes alvast!

Zondag is deze foto gemaakt, vond hem zo leuk! Happy horse en hij loopt mooi bergopwaarts <3
[ img ]

Vandaag had ik Karel even gelongeerd na zijn drukke wedstrijdweek. Lakaj wel gereden en die deed goed zijn best!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:15 



 
Profiel   

Super goed urosa!! Lekker van genieten

Heb hier mezelf een schop onder mijn kont gegeven en ben zelf wat fanatieker aan het trainen. Iets meer eraan proberen te zitten zodat hij korter in lijf wordt. Met les gaat dat vaak beter dan als ik zelf train, maar vandaag zaten er hele goede stukken in.
En komt ook dat ik me eindelijk wat beter ga voelen na een lange lange tijd niet weten wat het was en nu wel. Door de medicijnen voel ik me beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:46 



 
Profiel   

Fijn dat je nu zelf steeds beter in je vel komt! En mooi dat je nu stukken uit de les zelf kon overrijden.

Ik heb vandaag weer hard gewerkt met beide heren. Morgen lekker op buitenrit, zoveel zin in! Meid die vroeger Lakaj wel reed gaat dan op Lakaj en ik op Karel.

Hoe gaat het met de rest hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 15:57 



 
Profiel   

Urosa, het leven gaat inderdaad gewoon door, dat hoort erbij. Gefeliciteerd met je super punten en nieuwe PR! top!!

Roulette, ben je gestart? Hoe is het gegaan?

Kimmetje, super fijn dat je je weer wat beter voelt, en goed dat je weer in stijgende lijn zit :j

Urosa, hoe was je buitenrit?

Hier is alles rustig, het rijden gaat op zich heel goed :) in galop missen we nog steeds wat kracht en balans maar dat heeft natuurlijk ook tijd nodig. Deze week heeft ze "vakantie" want zaterdag ga ik met beide fjorden naar de keuring :D *SPANNEND!* En dan start ik volgende week weer een keer 1 proefje, zonder verwachtingen maar gewoon om een beetje in het ritme te blijven :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 10:40 



 
Profiel   

Kimmetje, wat fijn dat je je beter begint te voelen en dat het vooral met les steeds beter gaat. Hoe vaak hebben jullie les?

Urosa, was je buitenrit leuk?

Linda, super leuk dat je naar de keuring gaat! Geniet er van. Hoe werkt het dan met de keuring, ga je ze onder zadel presenteren of aan de hand?

Afgelopen weekend voor het eerste M1 gestart met Eva. Begin van de week liep ze echt super met de tips uit de clinic, later in de week was ze vooral enorm hengstig. Maandag kwam er een nieuw paard in de groep en vrijdag een nieuw paard erbij op stal (die gaat niet de groep in), vooral die op stal was niet grappig. Hij hinnikte zaterdag terwijl ik aan het vlechten was en Eva kwam echt nog net niet omhoog van de spanning |o
Naar omstandigheden ging de wedstijd nog best goed, Eva was enorm gespannen en ik was mentaal meer bezig met terug zijn op de locatie waar ik haar kocht plus onze vooruitgang in de afgelopen 3,5 jaar dan met daadwerkelijk rijden. Ik heb wel genoten van het moment en met 2x 176 zaten we niet eens zo ver van de winstpunten af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:22 



 
Profiel   

@Roulette we hebben 1 x pw clubles en voor nu 1 x pw privéles.

Het gaat super in de les.

afgelopen weekend weer eens gestart. Ik heb er heel erg aan kunnen rijden en dat ging voor mijn gevoel erg goed. Hij was kort in zijn lijf en best scherp. Hij was wel een beetje bang in de ring. Met baanverkennen ging het goed dus kon eraan rijden.
Er zaten goede stuken in , maar was nog niet goed genoeg voor winst.

Nu gewoon km maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:49 



 
Profiel   

Kimmetje26, lekker hoor zoveel les! Klinkt wel alsof je mooie stappen hebt gemaakt afgelopen wedstrijd. Komen de punten vanzelf weer.

Roulette, jammer dat er net even wat drukte was met nieuwe paarden op stal. Niet helemaal ideaal qua voorbereiding ook. Fijn dat je wel zo hebt kunnen genieten van je debuut en echt geen verkeerde punten inderdaad!

Linda2008, wat ontzettend leuk zeg van de keuring! Wel even foto's maken voor hier hoor :D heel veel plezier alvast! En leuk ook met zo af en toe een proefje om ritme te houden! Lakaj ga ik straks L2 starten maar die is ook lang nog niet M1 klaar. Is toch inderdaad best een stap extra met de galop en contra.

Buitenrit was leuk. Lakaj was super braaf. Karel was ook wel braaf, maar blijft een aparte. Voel dan van alles onder de oppervlakte maar behalve 1x bijna in de sloot vanwege een crossmotor kon hij het bolwerken. We gaan het zeker vaker doen!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:10 



 
Profiel   

Roulette, nou keurige punten toch :) netjes hoor! Heb je verder alweer iets op de planning staan?

Urosa, wat heerlijk zeg dat de buitenrit zo geslaagd was :D echt genieten!

De keuring afgelopen weekend was echt een stamboekkeuring (presentatie dus aan de hand).
Beide fjorden hebben een mooie 1ste premie behaald :D Pannekoek (de twenter) had mooie hoge punten en mocht nog meelopen in het jeugdkampioenschap maar helaas kwam hij net te kort om als kampioen op te mogen stellen. Toch wel super trots op beide want Raika heeft natuurlijk een heftige tijd achter de rug met haar operatie enzo en Pannekoek was nog nooit ergens geweest en is überhaupt nog niet zo lang in de hand dus echt TOP :D

Voorzichtige voorbereiding voor mijn proefje vrijdag, ik sta dus weer echt als allerlaatste om 23.00u maar vooruit het moet maar... Gister heb ik de proef 2x gereden. De eerste keer zonder zweep en de tweede keer met zweepje. Helaas echt een wereld van verschil, ik krijg haar zonder zweepje nog niet zo fijn aan het lopen. Op mijn been krijg ik nog niet haar "billen aangespannen" zeg maar :n (ligt volledig aan mij hoor, ik ben daar nog niet zo handig in)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 09:07 



 
Profiel   

Jeetje Linda 23:00 starten is wel heel erg laat. Dat zou ik echt niet kunnen, zeker niet na een lange dag op werk. Dan gaat mijn lampje echt wel uit.
Gewoon blijven oefenen zonder zweep.

Ik rijd in de training wel met zweep, maar zonder in de proeven. Maar ik heb hem er vooral bij voor het af en toe ietsjes bijtikken van achter niet voor het naar voren rijden.

Hier heb ik voor volgende week zaterdag weer ingeschreven. Dat is ook een avond wedstrijd vanaf 18:00
In de training gaat harry wel fijn nu. Ik ben iets anders gaan rijden en dat werkt wel. Moet zo bewust bezig zijn met het geven van hulpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:12 



 
Profiel   

Linda, gefeliciteerd met de mooie resultaten op de keuring, leuke ervaring ook voor allebei je paarden. 23:00 starten is wel echt heel laat zeg, dat zou ik ook niet redden. Goed blijven oefenen zonder zweep, gaat uiteindelijk echt wel lukken. Ga ik vanuit, rij al jaren zonder zweep, toen ik Eva net had kreeg ze stress van de zweep en we blijken hem niet echt nodig te hebben. Na veel oefenen is ze nu wel helemaal oke met de zweep bij longeren en grondwerk, dat is genoeg voor mij.

Kimmetje, je beide laatste posts klinken alsof jullie echt stappen vooruit aan het zetten zijn, goed bezig! Veel succes ook alvast met je wedstrijd volgende week.

Urosa, heerlijke foto, wat goed van Karel dat hij het zo goed deed buiten.

Dit weekend heeft onze vereniging weer wedstrijd, morgen eerst helpen bij de subtop en dan zaterdag zelf starten. Zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:37 



 
Profiel   

kimmetje26 schreef
Ik rijd in de training wel met zweep, maar zonder in de proeven. Maar ik heb hem er vooral bij voor het af en toe ietsjes bijtikken van achter niet voor het naar voren rijden.

Nou precies dat inderdaad! Voor het voorwaartse heb ik hem niet nodig, ook geen sporen ofzo. Maar met de zweep even de billen kietelen dan voel je gewoon haar billen aanspannen en denken "oh ja die moeten erbij".

Spannend weer Kimmetje!
Oh en Roulette ook weer starten... leuk zeg! :D

Ik probeer in training nu zo veel mogelijk zonder zweep te rijden, maar om fijn af te kunnen sluiten heb ik hem eigenlijk altijd tóch even nodig :( en dat is in mijn proefjes ook echt waar ik tegenaan loop. Ik kan wel HC starten met zweep. Maar daar word het rijden zonder zweep niet beter van... we blijven maar gewoon oefenen. Vanavond eerst nog lessen misschien even met de juf bespreken ook :j

Roulette, heeft ze geen stress van de zwepen van andere mede-ruiters / voorbijgangers ?

edit; de starttijd is inderdaad absurd! ik sta ook wel echt als allerlaatste. Gelukkig kon ik een dagje vrij nemen van werk, dan hoef ik tenminste niet om 6u mijn bed uit ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:46 



 
Profiel   

Klinkt alsof jullie op de goede weg zijn met trainen zonder zweep, zal ook even zijn tijd hebben.
Lekker dat je vrij kon nemen, maar t blijft laat (zeker met uitstappen, terugreis, etc.), zijn er zoveel deelnemers? Met wedstrijden ‘s avonds ben ik stiekem wel blij dat onze stal om 22:00 sluit, altijd een goed excuus om te vragen of ze me niet te laat willen zetten.

Nee, andere ruiters met zwepen zijn ook oke, zo lang ze er normaal mee omgaan. Al zal het zeker hebben geholpen dat we de eerste twee jaar op een stal stonden waar we bijna altijd alleen in de bak reden. Denk zelfs dat er een redelijke kans is dat als ik nu met rijden een zweep erbij pak ze daar ook niet veel meer van heeft, maar dat ga ik niet uitproberen omdat ik de zweep niet mis met rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:22 



 
Profiel   

En als je het zonder zweep red ook prima toch? Lakaj vind longeerzweep prima, maar onder het zadel ook niet dus ik rij hem alleen met een spoortje

Leuk helpen bij de Subtop en veel succes zondag!

Met Karel mis ik hem inderdaad ook voor wat activiteit achter. Eerder reed ik dan thuis ook zonder zweep maar in het trainen verder dan Z1 werd het dan wel heel hard werken voor mij. Dat red ik niet met gezondheid dus heb nu het zweepje thuis er weer bij. Proefje rijden kost mij zonder zweep heel veel energie maar resultaten lijden er niet onder gelukkig :+ als het goed is heb ik 11 december ook classificatie keuring bij de KNHS en hoop ik dispensatie te krijgen.

Linda2008, HC starten met zweep zou ik ook niet snel doen inderdaad. En die starttijd, niet normaal :oo en gefeliciteerd met de mooie resultaten op de keuring!

Hier dan de paarden erg fijn! Karel zijn vliegende wissel raakt aardig bevestigd. Dat voelt toch wel tof hoor :D Lakaj ga ik zondag een online proefje mee rijden in de klasse L2 (op vreemde locatie), vandaag wat lijntjes uit de proef geoefend en ging goed! Verder tel ik echt af naar ons Z2 debuut 17 oktober. Zo ontzettend benieuwd.

Kimmetje26, fijn dat andere manier van trainen wel helpt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 227 van de 246 [ 6137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 246  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen