Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 229 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 245  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

roosjenat schreef
Hoe gaat het met iedereen hier? Nog op wedstrijd geweest?

Wij vanavond wel, dit keer naar Stuifzand. Een nieuwe locatie voor ons beiden.

Heel erg fijn kunnen rijden! Tijdens het oefenen van de week vooral veel geoefend met het vierkant halthouden en precies aanspringen in galop bij A/C.

Dat laatste ging steeds verkeerd, ze bokte tijdens het aanspringen of rende weg :P Maar dit ging vandaag super goed, we hebben alle keren netjes op de letter aangesprongen.

We hadden veel zevens en zelfs een paar mooie achten (waaronder voor het halthouden). We hadden alleen op de schouderbinnenwaarts onvoldoendes. Maar dit blijf ik lastig vinden, hier gaan we nog hard op trainen!

Bij proef 15 hadden we 187 punten en bij proef 16 hadden we 188,5 punt :D


Vandaag de foto's ontvangen. Zaten hele mooie tussen dus gelijk alles ingekocht haha.

Hierbij de mooiste <3 Zo trots op mijn pony die het toch allemaal maar doet tussen de paarden. <3


[ img ]


Deze ook netjes betaald om te mogen gebruiken zonder logo. :D

Spoiler:
Lijkt trouwens net dat haar mond open is maar dit is niet zo. Is haar witte speeksel, alleen vertekend het licht heel erg. Neusriem zit juist altijd extra los. :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:50 



 
Profiel   

Mooie foto! Zo leuk als er een fotograaf aanwezig is op wedstrijd.
Wat goed dat na het oefenen het aanspringen in galop alle keren goed ging, kunnen jullie gaan focussen op de schouderbinnenwaarts, die komt ook wel goed. Gefeliciteerd met je winstpunten.

Wij zijn lekker aan het trainen en afwisseling aan het opzoeken. Van de week voor het eerst in hele lange tijd weer eens met de dubbele longe gewerkt en buiten wandelen gaat ook steeds beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:56 



 
Profiel   

Bij mijn Z2 debuut was er ook een fotograaf, maar die was tijdens mijn proeven met wat anders bezig. Dus geen foto :+

Roosjenat, mooie foto! En tof dat er meerdere goede bij zaten! Netjes van je punten, duidelijk de stijgende lijn weer te pakken :D gefeliciteerd met je winstpunten.

Ik heb gisteren gesprongen met de paarden, of nouja. Met Karel heb ik gesprongen, van Lakaj lag ik bijna af. Die moet nog even wat meer moed verzamelen :+
[ img ]

Zou vandaag met ze op buitenrit gaan, maar oude bijrijder van Lakaj zei helaas af. Ga nu donderdag dan weer met ze trainen. Zondag weer op wedstrijd met Karel, wel zin in! Ben thuis al bezig met de werkpunten van ons debuut, gaat wel fijn, maar zondag is best kort dag dus weet niet of het er dan al uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:22 



 
Profiel   

Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunten :D

Kimmetje, 201.5 zijn toch al heeeele goede punten hoor _/-\o_

Urosa, wauw *\o/* gefeliciteerd zeg!! wat een droomdebuut!

Roosjenat, nog eens 2 winstpunten, jullie zijn goed bezig zeg! gefeliciteerd.
en wat een prachtige foto!

Wij hebben zondag een onwijs toffe clinic gehad van Jill, ik kan het echt iedereen aanraden :j
En gister hebben we nog een proefje gehad en zijn we 1ste geworden met 191 punten <3 echt zo super leuk!! onwijs trots op mijn pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 08:03 



 
Profiel   

Leuk zo'n fotograaf Urosa. :P Wel een leuke springfoto!

Gefeliciteerd Linda! Mooie punten ook! *\o/*


Wij zijn gisteren ook nog op pad geweest. Maar dat gaan we gauw weer vergeten haha! Het liep onwijs in en de inrijbak was heel klein. Was in een 20x60 bak met daarin ook de ring erbij in. Dus niet fijn kunnen losrijden helaas.


Maar de proefjes zelf gingen ook niet goed, het was gewoon onze dag niet. Veel te slordig gereden helaas, ondanks dat nog wel 176 en 178 punten. Dus nog niet eens enorm slecht. :+ We zijn weer een ervaring rijker en op naar zaterdag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:01 



 
Profiel   

roosjenat, nou zo ver zit je er nog niet af met "slechte proeven"... Jij start wel super veel of lijkt dat maar zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:12 



 
Profiel   

linda2008 schreef
roosjenat, nou zo ver zit je er nog niet af met "slechte proeven"... Jij start wel super veel of lijkt dat maar zo?



Klopt inderdaad, ik vind het altijd super leuk om op wedstrijd te gaan dus dat doe ik best wel vaak. Zo als deze week ga ik drie keer op pad en dan daarna weer een/twee week niet.

En ik vind het fijn om veel ervaring op te doen, zoals gisteren hadden we veel spanning en dat probeer ik steeds weer te verbeteren. Dat gaat de ene keer beter dan de andere keer. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:19 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag weer een winstpunt mee naar huis genomen. Het ging een al stuk beter dan woensdag, maar nog niet helemaal perfect. Was wel een hele kijkerige baan, maar daar keek ze helemaal niet van op. <3

Miley krijgt nu een paar dagen vrij en dan pak ik haar rustig weer op. Over 2/3 week pakken we weer een wedstrijd mee. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 19:24 



 
Profiel   

Roosjenat, jammer dat je eerste wedstrijd niet lekker ging. Maar losrijden in zo'n kleine bak is niet ideaal inderdaad. Maar fijn dat het vandaag beter lukte, gefeliciteerd met je winstpunt!

Linda2008, wat knap een eerste prijs met een dikke winstpunt! Gefeliciteerd :D en fijn dat je zo lekker hebt kunnen lessen bij Jill!

Ik heb donderdag fijn gereden met ze. Lakaj wil nog wel eens gaan racen in de galop, maar donderdag bleef hij eens mooi op achter. Kostte even wat moeite maar heb je ook wat :P hopelijk houdt ie het vast. Vrijdag heb ik ze gelongeerd. Morgen dus op wedstrijd, ben benieuwd of hij nu beter blijft wachten met de wissels.

Als het goed is heb ik vanaf volgende week een hele gave merrie te rijden. Besloten met de eigenaar om het nog even stil te houden maar ik heb er super veel zin in :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:56 



 
Profiel   

Super gedaan roosjenat steeds gaat het iets beter.

Urosa wat spannend en leuk een nieuw paard te rijden! Succes morgen!

Hier vandaag gelest. Hij liep op een paar Harry acties wel fijn. Kan teugels nu steeds korter pakken. Hij kan soms zo snel zijn met omdraaien. Iedereen denkt o wat een braaf paard heb je en wat oogt het makkelijk. Tot ze hem een Harry actie zien doen, dan denken ze anders.
Het is echt een heel fijn dier, maar is soms zo onzeker over zichzelf en als het echt werken wordt ziet hij alles en kan dan ineens omdraaien. Zeker met onstuimig weer.
Heb geleerd om te luisteren naar onderbuik. Dacht zijn oortjes heb ik niet nodig, gaat laatste dagen heel fijn. Maar eerst alleen in de bak ziet hij alles en is niet met concentratie genoeg bij het werk. Dus volgende keer bij dat gevoel is omdoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 21:07 



 
Profiel   

Nou, ik kan het nog niet helemaal bevatten. 2x 1ste met 225 en 215,5 dus 3 winstpunten. 2x 9,0 voor het halthouden en ook wat 8en. Het ging ook fijner dan 2 weken geleden. Kon meer de rust erin houden, maar ook nog wel dingen die beter konden. Ik ben wel zo trots op hem <3 er liepen weer zulke kanonnen van paarden tussen. En dan wint die gekke 'pony' <3

Kimmetje26, Harry doet het maar wel mooi voor je! Jij bent ook wel snel gegaan. Volgende keer dan lekker oortjes op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 11:48 



 
Profiel   

urosa schreef
Nou, ik kan het nog niet helemaal bevatten. 2x 1ste met 225 en 215,5 dus 3 winstpunten. 2x 9,0 voor het halthouden en ook wat 8en. Het ging ook fijner dan 2 weken geleden. Kon meer de rust erin houden, maar ook nog wel dingen die beter konden. Ik ben wel zo trots op hem <3 er liepen weer zulke kanonnen van paarden tussen. En dan wint die gekke 'pony' <3

Kimmetje26, Harry doet het maar wel mooi voor je! Jij bent ook wel snel gegaan. Volgende keer dan lekker oortjes op.


Super zeg! Gefeliciteerd, knap gedaan. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 20:15 



 
Profiel   

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden
Nog mensen op pad geweest?

Ben vandaag op pad geweest voor een clinic bij Mischa Koot.
Mega trots op mijn draakje. Nieuwe locatie voor ons, maar super braaf. Hij zoekt ook echt wel steun bij mij.
We hebben heen fijn gereden en goede tips gehad waar we mee verder kunnen.
Vooral waar ik mee verder moet voelen ipv denken.
En af en toe hem nog iets helpen.
Maar hij wordt zoooo gaaf!

Volgend weekend mag hij mee naar een trainingsweekend en de 28e weer eens de ring in

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:53 



 
Profiel   

kimmetje26 schreef
Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden
Nog mensen op pad geweest?

Ben vandaag op pad geweest voor een clinic bij Mischa Koot.
Mega trots op mijn draakje. Nieuwe locatie voor ons, maar super braaf. Hij zoekt ook echt wel steun bij mij.
We hebben heen fijn gereden en goede tips gehad waar we mee verder kunnen.
Vooral waar ik mee verder moet voelen ipv denken.
En af en toe hem nog iets helpen.
Maar hij wordt zoooo gaaf!

Volgend weekend mag hij mee naar een trainingsweekend en de 28e weer eens de ring in



Leuk een clinic! Fijn dat het zo goed ging, geeft toch een stukje extra vertrouwen. :D


Het was niet de planning maar wij zijn vandaag nog op pad geweest. Moest eingelijk werken maar kreeg donderdag te horen dat dat toch niet nodig was. Zijn naar dezelfde locatie als vorige keer geweest.

Waren prima proefjes en twee winstpunten mee naar huis genomen. M1+8 zijn we nu. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 22:09 



 
Profiel   

Roosjenat gefeliciteerd met je winstpunten, jullie gaan hard.

Kimmetje, super dat hij het zo goed deed met de clinic, waar ga je heen op trainingsweekend?

Wauw, Urosa, super knap van jullie! Zit je nog steeds op je roze wolk?

Eva en ik zijn de afgelopen dagen een paar dagen op 'trainingskamp' geweest. Super trots op mijn lieve merrie die absoluut niet van vreemd terrein houdt en toch zo even drie dagen met mij mee is geweest. Ze had steun aan haar buurman, die ze een beetje kent uit de groepslessen op de vereniging, maar verder was alles anders dan anders. Fijn les gehad van Joyce Heuitink en hard gewerkt om Eva actiever en beter bij elkaar te rijden, zonder dat ze in mijn handen gaat hangen. Komende zaterdag weer op wedstrijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 10:43 



 
Profiel   

Nou, ik ben van mijn roze wolk afgevallen :+ We konden er allebei niet veel aan doen maar het is wel een ellende. Karel heeft geen schoft en is super rond. Met dressuur kom je nog wel weg met een te losse singel. Met springen niet. Dus eerste bocht in het parcours nadat hij enthousiast een oxer nam gleed het zadel onder zijn buik en ik ging mee. Mijn voet bleef even in de beugel haken dus mijn knie verdraait. Karel stond gelukkig snel weer stil zodat we hem konden verlossen van het zadel onder zijn buik. Ik voelde al direct veel pijn in mijn knie, maar wilde wel weer opstappen voor ons vertrouwen. In het zadel gelukkig geen pijn, dus een hele fijne springles af gereden. Helaas kan ik nog steeds niet lopen, morgen even voor de zekerheid naar de huisarts maar denk niet dat er echt wat stuk is.

Was nogal eigenwijs, dus ik loop al vanaf maandag overal heen te manken (oa 2 dagen naar Kristall, de nieuwe merrie die ik ga rijden). Waardoor nu de heup van mijn goede been overbelast is. Vanavond komen er krukken, zodat ik wel weer wat kan bewegen. Zou eigenlijk vanmiddag even naar Karel en Lakaj om te kijken of rijden lukt. Maar besloten nu even rust te nemen en de huisarts af te wachten, hopelijk kan ik dan morgenmiddag wel rijden.

Roulette_, wat leuk zeg zo'n trainingskamp! Hopelijk kan je dat meenemen op wedstrijd zaterdag, heel veel succes!

Roosjenat, leuk zo'n spontane wedstrijd met ook nog mooi resultaat, gefeliciteerd!

Kimmetje26, leuk dat je weer een leerzame clinic hebt gehad! Bij wie is het trainingsweekend?

Ik had het volgens mij nog niet eens verteld, maar dit is dus Kristall, een 6 jarige Gelderse elite merrie die ik mag trainen en uitbrengen in de sport voor de eigenaar. Ze staat sinds zondag bij een vriendin van mij op stal in de buurt dus dat is heel gezellig. Morgen voor de eerst aan de longe. Conditie opbouwen. Ze staat al bijna een jaar stil, ik heb 2 weken geleden wel even gereden om te voelen of we een klik hadden. We reden zo weg :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 12:00 



 
Profiel   

ik ga naar de dressage experience van henk jan en angelique vroom.

heel benieuwd hoe dat gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 12:11 



 
Profiel   

Roosjenat, nog gefeliciteerd met je laatste punten!

Urosa, klinkt heel herkenbaar met Lakaj die galop. Alleen krijg ik Raika in galop echt nog niet op achter :+ werkpuntje hihi.
WAUW wat een scores heb je neergezet zet _/-\o_ gefeliciteerd!!

Kimmetje, wat fijn dat je les zo goed ging :D
En ook nog een leuke clinic, daar leer je weer zo veel van.

Roulette, dat klinkt als een geslaagde training, alvast heel veel succes morgen. Schrijf je een verslagje? :)

Urosa, oh jeetje wat heftig zeg :oo wel een heeeeele mooie merrie! gaaf zeg!

Wij mogen vanavond weer op pad... Wel een héle slechte voorbereiding want ik heb niet zo veel getraind afgelopen weken := en ze loopt niet echt fantastisch momenteel. Maarja we moeten toch rijden vanavond, dus we gaan gewoon voor de kilometers :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 10:08 



 
Profiel   

Succes vanavond linda! En inderdaad gewoon lekker kilometers maken, vorige keer hadden jullie mooie punten dus dat komt vast goed.

Kimmetje26, gaaf zo'n clinic! Veel plezier.

Urosa, balen van je val. Hopelijk gaat het alweer beter. Wel heb je er enorm gaaf paard bij om te rijden, ben benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen.

Roulette, succes morgen! Hopelijk gaat het net zo fijn als de training.



Wij gaan morgen ook weer. De afgelopen twee dagen gaat het rijden erg fijn. Afgelopen maandag tijdens de les ging het wat minder.

Vanavond nog even trainen en dan op naar morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 10:13 



 
Profiel   

Hoe ging het bij jullie Linda en Roullete?

Wij zijn net weer terug van wedstrijd. Proefjes gingen beide erg fijn, wel versprong ze in beide proeven 1x. Maar verder tevreden.

Wel hele aparte punten. 1ste proef 187,5 en tweede proef 177. Terwijl ik zelf de proefjes erg op elkaar vond lijken. Maar we mogen niet klagen, we hebben er een mooie punt bij. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd weer!!

Euhm onze proef willen we het denk ik niet over hebben... :o ik kon gewoon niet doorkomen en kon er absoluut niet aan rijden. Het ging dus echt slechter dan ooit en de punten waren daar ook naar. Niet omdat ik excuses zoek, maar ik heb ook het idee dat ze weer wat issues heeft met haar darmen... :( vandaag een dagje vrij en morgen ga ik alleen even kort aanvoelen hoe ze is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:08 



 
Profiel   

Was het beide proeven ook dezelfde jury, Roosjenat? Fijn dat het wel goed voelde en gefeliciteerd met je winstpunt.

Jammer Linda, hoe gaat het nu met haar? Lukt het een beetje met je stallen zoektocht?

Wij hebben best fijn gereden zaterdag. Lukte al om een deel van de tips toe te passen, met zo’n korte tijd ben ik daar best tevreden over. Was wel wat gestresst met losrijden, terwijl daar echt geen reden voor was. Geprobeerd dat in de ring een beetje los te laten, hielp wel dat ik dankzij een jurywissel een paar minuten had om de ring te verkennen. Met twee winstpunten en een 1e prijs enorm tevreden, hoewel ik ook denk dat we meer kunnen. Komende vrijdag weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 16:06 



 
Profiel   

Roulette_ gefeliciteerd met je 1ste prijs en winstpunten! Jammer dat ze weer zoveel spanning had met losrijden, hopelijk gaat dat volgende keer weer wat fijner.

Linda2008, jammer dat het even niet wilde. Kan natuurlijk best dat ze ergens last van heeft. Heb je al weer gereden om te voelen hoe ze is?

Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunt! Maar jammer van het verschil. Toch kun je maar zo 10 punten verschil hebben.

Ik heb woensdag een MRI voor mijn knie, vrijdag toch even langs de huisarts gegaan omdat ik echt niks met mijn knie kon. Huisarts denkt een scheurtje in de meniscus. Maar, vandaag een week na dato, merk ik eindelijk wat positieve verbetering. Kan wat meer gewicht hebben op het been, en de steken zijn minder fel. Voel me gelijk een stuk positiever.

Ik heb zondag nog even op Karel gereden, en die kan ik gewoon zonder beenhulpen rijden. Op zit en stem, dus dat is wel heel tof. Lakaj gelongeerd, die laat ik staan tot ik weer goed op kan stappen, aangezien hij dat trauma heeft, en hij heeft natuurlijk nog meer ondersteuning nodig.

Kristall vandaag weer aan de longe gehad, dat is toch zo'n ontzettende fijne merrie in het werk in omgang <3 Donderdag gaan we even zadels passen, kijken welke het beste ligt nu ze nog wat te vol is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:38 



 
Profiel   

Balen Linda... Hoe gaat het nu met haar?


Gefeliciteerd Roulette! Ondanks het losrijden toch nog mooie punten gereden.

Balen van je knie Urosa... Wel fijn dat je nu al wat verbetering ziet. Hopelijk knap je snel op! Je hebt wel een lekker druk programma met drie paarden. Wel super tof!!


----

Roulette was inderdaad twee keer dezelfde jury. Maar kan gebeuren, gevoel was in beide proeven wel erg fijn. En de punten in de eerste proef waren hartstikke netjes.


Vandaag lekker gelest, ging super fijn! Klein beginnetje gemaakt aan de keertwendingen. Daar gaan we nu lekker mee aan het knutselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 21:26 



 
Profiel   

Hier zijn we afgelopen weekend naar een 3 daagse training geweest bij de dressage experience in Dalfsen.
Het waren 3 leuke en leerzame dagen. Wat jammer was is dat Harry zo aan de anderen hing en bijna niet alleen durfde te zijn. Dag 1 ging met rijden wel fijn, dag 2 moest ik eerst longeren zo opstappen was geen optie. dag 3 was mijn gevoel niet heel fijn, maar hij liep wel goed op de filmpjes.

We zijn geholpen met kleine veranderingen in mijn houding waardoor oefeningen beter worden. Ook hebben we aan de keertwendingen en de eenvoudige wissels gewerkt.
Het grootste punt was Harry los en ook echt los te krijgen in zijn lijf en het achterbeen er echt onder te laten zetten en te gaan dragen.
Door de tips die we kregen ging meneer wel erg gaaf lopen.
Nu dit meenemen in mijn eigen trainingen en de achterkant sneller zien te krijgen.

Wel mooie complimenten gehad dat we nog lang niet aan de grens zitten. Hij kan veel mee, maar ik moet soms iets duidelijker / strenger zijn. Ik ga te snel naar de compromis als harry het moeilijk vindt.

Toch was het super leerzaam!!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 229 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 245  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen