[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:40

Leuk Urosa, dat het zover is! Spannend! *\o/*
Kimmetje, fijn dat het toch goed ging ondanks de dag ervoor.

Ik heb het vandaag na lange tijd ook weer eens aangedurfd :+, die proef 15 gaat me toch stukken lastiger af dan 18 omdat paard in de galop in deze proef mega spanning opbouwt. Hij is mega hypermobiel en springt dan rustig wissels om de pas met z'n achterbenen. Het moet aan mijn zit liggen, of misschien moet ik hem meer laten buigen in de galop om dat gehuppel te voorkomen, ik ben er nog niet helemaal uit. In proef 18 dacht ik echt dat we die M1 wel onder de knie hadden, maar in deze proef komen er dus toch wel wat problemen naar boven waar ik nog hard aan moet gaan werken.

Gelukkig vandaag in de proef alleen bij het aanspringen zo'n storing. Even gecorrigeerd en verder gereden. Verder wel onstuimig voor het M1, maar geen grote fouten. Hopelijk is ons weer een winstpuntje gegund.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:22

Ik had wat stoms met insturen. Blijkbaar had ik pagina niet ververst en heeft hij proef 22 gepakt om in te sturen ipv 19.
Ik heb 19 gefilmd en ook echt ingestuurd alleen de verkeerde proef aangeklikt . Hopelijk kan dat aangepast worden. Kreeg daar om 16,.47 mail van. Net te laat om nog te bellen

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:03

Kimmetje26: oeps! Is het inmiddels opgelost? Wel heerlijk dat hij zo fijn liep tijdens het proefje! En leuk dat hij steeds meer vertrouwen in je krijgt! En ik herken het, als ik iets bij Karel voel hou ik ook elke keer mijn hart vast en ben ik zo blij als het weer weg is haha.
En kans dat jij dus een keer Z1 moet filmen?

Caaroo, jammer dat deze proef jullie net wat minder ligt, aan de andere kant ook weer leuke uitdaging om aan te werken en dat helpt je later ook alleen maar! Fijn dat je verder toch wel tevreden bent en hopelijk snel uitslag!

Ik heb vandaag fijn gereden. Wat lijntjes uit de proef gereden en dan ietsjes anders. Was ik erg tevreden over :D De galop-stap overgang uit contra deed ie maar zo. Hij heeft het nu alleen wel warm door de weersverandering en zijn wintervacht dus wat korter gehouden. Donderdag nog wat lijntjes uit de proef pakken en dan kan het zondag niet aan de voorbereiding liggen :o ken hem ook al uit mijn hoofd.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:20

Het is nog niet opgelost KNHS is er mee bezig.
Ja waarschijnlijk voor een ander een x Z filmen. Zelf zijn we daar nog lang niet klaar voor. Ik film heel veel proefjes op stal.

Vandaag kreeg ik even giga schrik. Harry had brok niet op. Dat is echt niks voor hem. Ik temperatuur meten. 2x omdat ik dacht dat het niet klopte. Hij had 39,7
Er was toevallig arts op stal dus die heeft gekeken. En in combinatie met onder zadel plassen in de bak en in de longeervolte opgetrokken buik en niet eten denkt hij aan virus. Dus hij heeft iets ingespoten gekregen.

Pff wat een stress. Harry is zo belangrijk voor mij en ik voor hem. Hier kan ik niet zo goed tegen dan ben ik echt een watje

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:01

Joh wat schrikken! Hopelijk knapt hij snel op! Kan me voorstellen dat je thuis dan ook niet zo lekker zit :knuffel: snel aftellen tot je hem weer ziet.

Ik heb 194 punten gekregen, dus ik heb misschien te hard geklaagd :+

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:39

Kimmetje26: oef, dat is ook flinke koorts. Snap dat het even schrikken is. Hoe is het nu met hem?
Leuk dat je zoveel aan het filmen bent! Ik zou dat ook leuk vinden om te doen haha.

Caaroo: gefeliciteerd met je hele dikke winstpunt :D

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:39

Gisteravond was de koorts al weer weg en vanmorgen had stalgenootje opgemeten en toen was het ook weg. Hij hoest nog wel een beetje. dus van de arts mag hij als hij koortsvrij is weer rustig aan het werk.

probleem van mijn proefje is opgelost moest hem opnieuw insturen. Dat gedaan. Nu ligt hij bij de jury. een subtop jury :o

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:56

Heb de punten terug van het weekend! mega trots op mijn draakje 195.5
Het Z komt in de buurt zo eng!!!

nu heeft hij helaas paar dagen ziekteverlof. Hij had gister weer koorts dus weer de dierenarts erbij.
Hij keek ook erg duf uit zijn ogen was niet zichzelf.
weer ingespoten en nu nog 3 dagen antibiotica.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:22

Kimmetje26, wat goed! Gefeliciteerd :D
Hoe is het nu met hem?

Ik heb zo genoten van het rijden van ons Z1 proefje <3 Hij was in het begin wel explosie gevaarlijk maar gelukkig bij wat gestaak en huppels gebleven ipv rotsprongen. Op een gegeven moment was hij weer met mij en kon ik fijn rijden. Er kunnen nog genoeg dingen beter, maar echt tevreden voor een debuut. Dit was gewoon mijn eerste proefje in een 20x60 bak, zo tof! Morgen opsturen, spannend :):)
Heb wat nieuwe dekjes, dus start nu in setjes ipv vol wedstrijd tenue. Vlecht nog wel in.
Afbeelding

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:07

Super gaaf urosa!! Lekker van genieten! Nu je punten afwachten.

Harry gaat met ups en downs. Vrijdag en zaterdag koortsvrij maar iets verhoging. Dat moest hij uitzieken en zelf gaan doen zei de arts. Hij had gister zij hooibak zo goed als leeg. Ik voer op de zondag dus kon dat zien.
Vanmorgen was hij wel ok iets verhoging heeft lekker lang in paddock gestaan en we hebben gewandeld. Waarbij hij me bijna de volte in trok zo graag wilde hij iets doen.
Hoorde van stalgenoot dat hij s middags heeft staan tukken. Hij had minder hooi gegeten dan gister en oogde iets duf toen ik kwa, hij had nu 39. Maak me nog niet veel zorgen, want brok was wel op. Pfff leuk zo’n virus.
Paar rondjes gewandeld en daarna weer naar bed. Zo sneu om te zien

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:17

Kimmetje26, nog niet klaar dus. Blijft toch spannend tot ze weer helemaal beter zijn. Gelukkig blijft hij wel eten en hopelijk is hij snel weer beter :(:)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:30

Als hij niet eet trek ik weer aan de bel. Brokjes zijn op en hooi is iets minder op. Dan maar beetje lekker eigen hooi gegeven en dat eet hij wel. Het zijn ups en downs.

Eerst maar kijken hoe hij hersteld.

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:47

Hoe gaat het nu met Harry, kimmetje?

En urosa, jullie zien er prachtig uit :j

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:32

Harry is aam het opknappen hoop ik.
Gister geen koorts meer gehad. Hij keek alert en beter uit zijn ogen.
Hoe zijn temperatuur vanmorgen was weet ik niet. Ik zie het wel als ik vanavond langs ga. Hij eet nog steeds en krijgt babbels. Hij hoest nog wel een klein beetje
vanavond ook maar beetje aan de longe laten lopen

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:42

Kimmetje26, klinkt voorzichtig positief! Maar zo te lezen heeft ie nog wel even tijd nodig.

Karel was gisteren met rijden wat recalcitrant, hopelijk werkt hij donderdag weer beter mee. Wel alles goed kunnen oplossen dus dat scheelt!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:24

@urosa
Gefeliciteerd met je winstpunt. Ik las dat in het andere topic. Super gaaf!!!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:49

Bedankt! Ben er echt zo ontzettend blij mee, dat ik nu eindelijk mijn doel heb gehaald na zoveel jaren pech voelt zo fijn!

Ik had gisteren ook weer lekker gereden, hij werkte weer braaf mee dus het was een goede dag!

Hoe is het met Harry?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:59

Harry ging iets beter, maar had gister toch weer lichte koorts na 2 dagen beetje longeren.
Ik heb hem dus gister maar weer stil gezet en hij mag uitzieken. Vanmorgen was hij ok qua temperatuur. Hij eet gewoon oogt fitter en blij. Hij is er nog niet helemaal.
Hij hoest nog wel een beetje na het eten vooral. Nog even aankijken

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:30

Kimmetje, balen dat het nog een beetje “op en af” gaat... nog wel gefeliciteerd met je mooie punten van laatst!

Caaroo, op de valreep nog gefeliciteerd met je verjaardag!!

Urosa, tja wat zal ik zeggen? Gefeliciteerd ook maar ;) :P wat een prestatie zeg!!

Wij hebben ook een leuk nieuwtje... we hebben onze punten terug en zijn nu officieel M1 :D nog genoeg werk aan de winkel dus we starten niet wekelijks door, maar echt onwijs trots!!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:53

Wat goed Linda2008, gefeliciteerd! Super knap gedaan!

Kimmetje26 nog in de ziekenboeg dus. Klinkt qua ontwikkeling wel goed gelukkig

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:15

Het is een beetje stil in het topic! Worden er nog proefjes gereden of licht het helemaal stil?

Ik lees graag met jullie mee. Ik ben nu al bijna 3 maanden opgenomen en heb dus geen bijdrage qua paardrijden helaas. Maar vond het altijd leuk om ook jullie vorderingen te lezen.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:26

Het is idd beetje stil aan het worden.
Ik wilde graag mijn laatste puntjes in de M2 rijden, maar ben nog steeds niet echt aan het trainen.
Ik had harry net 2 weken weer opgepakt toen ik hem bijna 3 weken geleden weer met koorts aantrof.
het was 1 dag koorts en daarbij een bult onder zijn kaak. Dus de meest enge dingen gaan door je hoofd. neusschwab afgewacht en die was negatief maar wel een ontsteking van de lymfekieren.
Die zit er nu nog steeds en is helaas nog niet open. Het moet rijpen en dan vanzelf open gaan.
Ik geef hem een beetje beweging en hij heeft er nu best wel veel last van als hij in beweging is dan merk ik het aan zijn ademhaling.
Hoop dat het binnenkort open is en hem weer goed op kan pakken.
De oefeningen zijn het niet die doet hij met 2 vingers in zijn neus. Behalve de slangenvolte in galop. Die is nog best wel lastig.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:47

Ah gats, beterschap voor Haryy!

@Fleur, ik heb vorige maand weer een proefje gereden. In de buitenbak; het waaide als een malle, maar gelukkig werd ze er alleen maar alert van, niet vervelend. We hebben daar weer een winstpuntje mee binnen weten te halen :)

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:54

@fleury gaat het verder wel goed met je? Weet je al wanneer je het paardrijden weer zou mogen/kunnen oppakken? Sterkte in elk geval!

@kimmetje26 wat vervelend! Hopelijk is je paard er snel van af en kunnen jullie snel naar het M2!

@aaidaa soms helpt het weer inderdaad juist mee, altijd fijn! Gefeliciteerd met de winst!

Ik kom het topic weer wat actiever volgen! Sinds 1 april lease ik weer die leuke appaloosa pony van de manege en dat doe ik de komende 3 maanden. Ik vind het een heerlijke afwisseling voor tijdens mijn afstudeerstage waar ik 40 uur per week op mijn zolderkamer zit :))

We hadden afgelopen zaterdag gelijk weer een onderlinge wedstrijd op de manege voor eigen leden, nadat we nog maar 4 keer hadden getraind sinds 1 april. Het ging dus ook waardeloos :+ Hij was totaal niet aan mijn been en ik denk dat we even op een dieptepunt zijn beland. Het was altijd al een probleem om hem zonder zweep voorwaarts te rijden, maar hoe we tijdens deze proeven de baan rondgingen was echt schandalig slecht. Ik pakte tussen de proeven door toch maar even de zweep erbij en hij was gelijk weer helemaal 'aan' zonder dat ik de zweep hoefde te gebruiken. Hij weet gewoon dondersgoed of je een zweep in je handen hebt of niet en heeft dus nul respect voor mijn been. Ga daar maar eens mee aan de slag..

Ik laat de wedstrijden voorlopig even liggen en eerst maar eens dit proberen op te lossen. Gister dus zonder zweep opgestapt en het was keihard werken met een klungelige verbinding en houding. We gingen als een stel beginners de baan rond, maar de eerste stappen zijn gezet. En wie weet is dit wel het eindstation voor ons. Hij is van nature wat flegmatiek, loopt bijna alleen kinderlesjes en wordt altijd met zweep gereden. Als hij zonder zweep niet voorwaarts wilt blijven lopen dan houdt het qua wedstrijden gewoon op.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:04

@kimmetje26 wat vervelend! Hopelijk is je paard er snel van af en kunnen jullie snel naar het M2!

de laatste punten in de M2 bijna op naar het Z