[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 06:13

Veel succes Kimmetje, en beterschap voor Harry!

Urosa:dat WE ligt jullie ook wel hè? leuk om voor de afwisseling te doen .:)

KirstenHorse het wordt ook steeds moeilijker om je pony weer op te trainen naar het niveau wat jullie samen zijn. Ik hoop dat het jullie nog gaat lukken om lekker te rijden zonder zweep en dat je nog wat wedstrijdjes mee kan pakken. Jullie zijn een leuk duo en ik vind het knap wat je doet met een manege pony!

Over mezelf zeg ik het in weinig woorden:

Afbeelding

Afbeelding

<3

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:23

Fleury, leuke foto's van jullie! Goed om te horen dat je fysiek veel beter in staat was om te lessen dan eerder en fijn om je weer op Vera te zien!

Kimmetje26, fijn dat het nu dankzij het smeren wel zacht genoeg is dat ze er wat mee kunnen. Hopelijk vanaf dan naar echte herstel.

Ik zat hier even in een dipje toen ik op meetmoment afgelopen zondag voor mijn fijnste Z1 proef de laagste punten kreeg. Dik geen winst. Inmiddels is het allemaal wat verwerkt. Ik was zelf na de proefjes erg tevreden, dingen waar we aan gewerkt hadden gingen beter. Het is niet voor niks de Z van Zwaar en we zijn al zo snel gegaan, had ik van te voren nooit geloofd. Zie ook nog genoeg verbeterpunten. Nu heb ik vooral zin om aan de slag te gaan met de werkpunten en vol goede moed te trainen voor het volgende meetmoment/wedstrijd :D

Helaas moet ik vanwege het weer nog even wachten tot morgen. Maar dat is goed te overzien. Wil ik gelijk ook weer wat met Lakaj doen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:06

Fleurt, wat fijn om je weer op het paard te zien. Hopelijk kan je er snel weer echt van genieten.

Urosa is gewoon al Z geklasseerd! Stoeltjes, hopelijk kunnen normale meetmomenten/wedstrijden weer snel. Wat zijn je plannen met Lakaj?

KH, heb je alweer het idee dat je weer op jullie oude niveau kunnen komen? Dat is wel echt nadeel van manege lease.

Kimmetje, hoe gaat het nu?

Imaginaerum is je veulen er al ( na dit berichtje kijk ik wel gewoon in het topic ☺️).

Hier kwam rijden staat het stil. Eerst een kleine blessure, verdronken of bevroren bak, druk met de kinderen, die geen BSO hadden en nu door een stom ongelukje een hersenschudding (leuk joh die kinderen). Maar Viola vermaakt zich weken ik hoop gewoon snel weer fatsoenlijk te rijden.

Fids, heeft op Koningsdag een prachtig hengstveulen gekregen. Bevalling volgens het boekje en supersnel. Ik twijfelde of ik bij m'n ouders zou slapen. Toch toen ze wat onrustig was gegaan(en dat was echt 3 rondjes draaien) en in de auto bedacht ik me dat het best mee kon vallen, ze kegelde al een week en spoot al 2 dagen melk. Halverwege belde mijn man al dat hij pootjes zag en 4 minuten later was ik er en perste ze net de schouders eruit. Hij is van Imposantos uit mijn Vivaldi merrie. En nu weer een nieuwe hengstenkeuze maken. Hier nog een kort filmpje van vorige week toen hij 4 dagen oud was.
https://youtu.be/pRXsSUNzOJQ

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:30

Wat een schattig veulen. En fijn dat het snel en goed is gegaan.

Harry ja blijft lastig. Arts heeft besloten niet te gaan snijden. Ze voelde geen pus meer wat goed is, maar nog wel een opgezette lymfeklier. Waar hij met bewegen last van heeft.
Dus besloten om een zware antibiotica kuur te doen. Hij moet 4x 2 spuiten in zijn spieren krijgen. Ze komt om de dag spuiten. Hals is geen optie. Hopelijk gaat het maandag beter in zijn kont.

Vandaag vond ik hem beter ademen met longeren Max 15 min en hij was snel weer op adem en ook niet heel erg buiten adem. Hij is er wel moe van hoor. Is weer wennen voor hem. Hij krijgt wel reactie op de plek van spuiten dus de arnica maar weer meegenomen om op de plek te smeren

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:48

Kimmetje26, och jeetje! Ook een hele aanslag op zijn systeem zo. Je bent er wel druk mee. Hopelijk helpt de antibiotica snel.

Marjolein, ja al geklasseerd :D en het gaat me alweer niet snel/goed genoeg iets met ambitie :') met Lakaj willen we ook gaan starten. Maar die heeft echt 5 jaar stil gestaan en moet even rustig opgebouwd worden vanwege spanning die hij kan hebben.

De jongens maken jullie het niet makkelijk :+ wat een mooi veulen! Hengst heeft de merrie mooi verbeterd zo aan het veulen te zien :D

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:22

Hier weer een beetje positief nieuws in overleg met arts opbouwen en kijken hoe hij reageert. Dus eerst met halster longeren en had dinsdag bit erin gedaan om te kijken hoe dat ging. Woensdag kreeg hij weer 2 spuiten en s avonds lange lijnen gedaan. In overleg gezegd dat ik er vandaag op ging, zodat ik kan voelen wat er in mijn hand gebeurd en ik dat kan zeggen als ze vrijdag hopelijk voor laatst komt spuiten.

Zo gezegd zo gedaan. Gister was de longeersingel de tricker en dan heeft hij last van singeldwang. Was ik even vergeten. Vandaag heel voorzichtig zadel en singel gedaan. Met opstappen braaf blijven staan maar voelde hem wel iets reageren. In de bak dacht ik o help maar met rustig stappen ontspande hij en heb ik redelijk kunnen rijden.
Was voor mij voelen hoe de nageeflijkheid mogelijk was. Hij zocht het zelf op gelukkig. Heb bijna 20-25 gereden wel met stap ertussen en klein stukje galop. Was ook wel genoeg, zijn spieren moeten weer opbouwen en hij mist kracht.

Maar voorzichtig weer blij. Kijken of het zo door gaat. Morgen nog een keer 2 spuiten.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:13

Gelukkig voorzichtig positief nieuws Kommetje! Hopelijk zet het zo voort.

Na al het corona nieuws ben ik bang dat wij nog 3 keer een M1 proefje kunnen insturen. Ik ben nu weer 3 weken bezig met Vera en die vakantie vond ze duidelijk niets want ze is zo fris als een hoentje. Ze is natuurlijk wel een deel van haar bespiering kwijt maar ze loopt echt beter dan in december. Zal ik het gewoon proberen?
In juni, juli en september zijn er ook officiële wedstrijden naar dat zijn ook selecties en daar heb ik de M1 nog niets te zoeken (maar doe wel mee :P)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:17

Gewoon opnemen. Niet te lang losrijden anders is ze al leeg.

Heel herkenbaar spier en krachtverlies. Gewoon rustig verder trainen. Pakken ze meestal snel weer op

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:58

Leeg is ze niet snel ;) ik denk dat ik vermoeider zal zijn dan Vera. Die loopt en loopt en loopt en loopt en ik ben ondertussen al wel moe :D Maar daarvoor moeten we haar ook een beetje beschermen juist.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:12

Gewoon doen Fleur! Je hebt niks te verliezen, als het echt beroerd is stuur je het niet in of je laat het beoordelen door een jurylid buiten de KNHS om. Het is voor jou denk ik wel weer fijn om doelen te kunnen stellen en je ergens op te richten.

Als je rustig opbouwt heb je ook zo de spieren er weer opzitten. Ik merk bij mezelf dat hoe beter ik leer rijden hoe sneller ik ook weer bij het punt ben waar we waren gebleven. Maar voor mij zou het goed zijn om gewoon jaarrond door te rijden. Van de zomer maar eens gaan broeden hoe ik dat ga doen.misschien toch eens nadenken om te overwinteren bij een binnenbak. Als ik de tweejarige in het najaar naar huis haal heb ik iets meer budget daarvoor beschikbaar.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:26

Ja, dat zou fijn zijn, anders sta je ook steeds periodes stil. Misschien net wel voor de wedstrijd die je graag wil rijden. En telkens weer opbouwen, dat lijkt me ook vervelend.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:21

Heeft iemand proef 16 al eens gereden?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:44

Ik nu wel,maar wat ging hier nu mis op de rijtechnisch slecht gereden lijn?



:')

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:56

Ik heb weer eens een proefje ingeleverd :o het slaat nog niet echt ergens op, maar je moet weer ergens beginnen hè! Vond de proef lastig uit m'n hoofd te leren zoals je hierboven wel kunt zien :D Maar heb nog 2 keer goed gereden gelukkig. Het ging niet echt goed maar wel leerzaam voor de volgende keer en wie weet weer een officiële wedstrijd. Ze staan wel gepland maar hoop ook dat ze doorgaan.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:49

Fleury wat leuk dat je weer zo lekker aan het rijden bent :D
En het hoeft toch ook niet allemaal in 1x goed te gaan ;)

Zijn er nog meer die nog even online gaan starten zolang het nog kan? Ik las zojuist dat het vanaf 1 juni alleen nog maar tm L2 mogelijk is...

Hier helaas (wéér) een gigantische dip in het rijden! Tot half april ging het heel goed en waren we bezig om de M1 oefeningen te bevestigen en stiekem alvast wat kleine M2 dingetjes mee te pakken. Helaas gingen we toen een keer lelijk op hol waar ik enorme angst aan over heb gehouden. Het rijden is toen even gespannen geweest, ze bleef knijperig en dat maakte mij weer onzeker. Inmiddels is de controle weer terug maar heb ik haar helemaal scheef gereden denk ik, ze pakt links gigantisch vast en wil rechts totaal niet meer aannemen... We (instructie en ik) zijn hier nu 5 weken mee aan het werk maar helaas nog weinig verbetering.... :( Ik wil terug naar waar we gebleven waren! De moed begint me langzaam in de schoenen te zakken ;(

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:30

Linda2008, wat vervelend zeg dat jullie net weer een dip hebben. Snap dat je moed wel in de schoenen zakt, helemaal omdat je instructrice ook al helpt en jullie een tijdje bezig zijn. Maar houdt moed, het komt wel weer goed net als de vorige keer!

Fleury, leuk dat je weer lekker aan het rijden en filmen bent! Zag dat online tot 1 juni kan, daarna gaat de regeling in van t/m L2 en max 5 winstpunten voor promotie. Ik zit al telkens op de kalender van de KNHS te kijken, wil eigenlijk zondag 30 mei weer op pad, maar er staat nog niet echt wat op. Zou anders die nog online kunnen doen.

Marjolein, en een binnenbak is wel heel fijn ja. Heb hem toch wel een aantal keer gemist maar ook nog afgelopen week :+ is het al gelukt om weer eens op te stappen?

Kimmetje26, fijn dat je nu wel weer echt kan wat kan opbouwen met hem, hoe gaat het inmiddels?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:14

@Linda wat jammer dat jullie een dipje hebben. Daar komen jullie wel weer doorheen. Er zit ook iets in de lucht. Misschien fijn om anders de fysio langs te laten komen. Misschien kan die helpen met het losmaken van het lijf.

@urosa leuk weer echt op pad de 30e. Ik twijfel ook of ik die al dan niet ergens wil doen of nog online wil doen

Dat betekend idd dat ik weer beetje aan het rijden ben. Het voelt tot nu toe niet verkeerd. heb er nu 3 x opgezeten en beetje spelenderwijs de oefeningen mee genomen. Harry heeft zondag de laatste 2 penicilline spuiten gehad. Heeft er alleen wel aan 1 kant van zijn kont een bloeduitstorting opgelopen. Spuiten was ook niet meer leuk. maar het zit er gelukkig op.

Ik zit een beetje te twijfelen of online of meetmoment, maar ik beslis pas op het laatste moment.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:01

Ik heb meegedaan aan de laatste paar online wedstrijdjes :D :o Gewoon voor de fun en Vera had naderhand geen druppel zweet op haar lichaam. Dus qua inspanning zat het ook wel goed.
Ik had zondag 2 proefjes opgenomen en 1 op zondag geupload en de andere op maandag.
Nu staat er bij die van zondag dat hij is afgekeurd en dat terwijl we alle andere proefjes net zo hebben gereden :o?
Hoe kan ik er nu achter komen waarom hij is afgekeurd? Baal er wel een beetje van.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:03

Staat er geen reden bij Fleur? Dat is wel balen zeg.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:11

Heb net een mailtje en daarin staat:

Beste Fleur,
De status van je video die je op Paardrijden.nl hebt geüpload, is bijgewerkt.

Nieuwe status: afgewezen

reden van afwijzing: Video is rechtop gefilmd en later in soort video bestand gezet waardoor de video geregeld onscherp is en het beeld slechts beperkt ingezoomd kan worden waardoor het voor mij op veel momenten onmogelijk is om te zien wat de combinatie doet.

Je kunt voor een volgend event een nieuwe video uploaden. Je hoeft geen nieuw Online Dressuur artikel te kopen.
Houd bij het insturen van een nieuw video rekening met de reden waarom je video nu is afgekeurd.
Kijk eventueel in de veel gestelde vragen waarop je video afgewezen kan worden.


Proef 16. Klasse M1, uitgave 2020 Paard
Vera
Ga naar Paardrijden.nl
Met vriendelijke groet,
Het KNHS Paardrijden.nl Team



Maar hoe kun je nu het beste je camera recht houden (want hij heeft hem telkens horizontale gehouden) en daarna je verticale filmpje horizontaal maken zonder kwaliteitsverlies?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:30

Ik denk dat ik weet wat er fout is gegaan. Als je gaat filmen kan het zijn dat je je telefoon wel horizontaal hebt, maar dat er verticaal is opgenomen. de camera is dan niet meegedraaid.
Wat ik altijd doe is eerst rechtop en dan op video zetten en dan draaien naar horizontaal.
Je ziet dan ook de tijd bovenin het scherm meelopen.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:57

Ik heb net even bij mijn telefoon gekeken, ik heb namelijk ook vaak gehad dat filmer wel horizontaal filmde maar dat ik hem inderdaad ook moest draaien voordat ik kon insturen. Gelukkig nooit afgekeurd.

Bij mij is het zo dat ik de camera aanklik, ik hem dan draai naar horizontaal, checken of hij echt horizontaal is en dan pas op filmen drukken. Als ik druk op filmen voordat de camera horizontaal staat gaat het dus verkeerd.

Maar vervelend dat ie is afgekeurd Fleur! Gelukkig geld niet weg en kun je dan nog een nieuwe versturen.

Kimmetje26, fijn dat je lekker weer beetje kan rijden en dat het allemaal best goed voelt. Positief dat je alweer denkt aan starten!

Bij ons is het ook even lastig. Karel loopt wat te diep en te kort in de hals, dat is niks nieuws. Maar dat moet nu echt wel anders want het kost ons teveel punten plus het niet goed voor hem is. Maar die aanleuning is zo lastig met hem! Met zachte contact teugel en teugels op maat verkort hij dus al. Maar aan de andere kant kan hij ook sterk worden. Dus ik moet nu met langere teugels rijden om hem echt meer open in de kaak te krijgen, maar dan verlies je natuurlijk ook wat controle/contact omdat sterk maken optijd op te vangen. Het rijdt niet heel fijn, maargoed, ga wel even doorzetten. Dat neusje moet eruit :+

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:26

@urosa dat is idd een lastig stuk. maar idd met langere teugels rijden is lastig. Je hebt het gevoel de controle te verliezen.

heel herkenbaar hoor!
ik rijd zelf ook vaak met langere teugels om hem op eigen benen te hebben, maar harry heeft er nu meer aan als ik hem iets meer help in bepaalde dingen.
Gister voor het oefenen een proefje gedaan, maar hij mist zoveel kracht. de slangenvolte in galop gaat 1 kant op wel ok en andere kant is nu zo moeilijk. Dan gaat hij springen en beetje maaien met voorbenen. beetje zeggen van ik vind het moeilijk en help me wat meer. Het is soms een grapjas

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:29

Kimmetje26, knap dat zo'n slangenvolte lukt nadat jullie lang uit de running zijn geweest.

Het rijden was vandaag even wennen, maar voelde alweer wat normaler en bij terug kijken van de beelden blij :) Hij heeft wel meer lengte nu. En ik vond het wel tof dat ik met boogjes teugels galop-stap kon rijden.



Mistte vaak bij de eerste poging wel dat ik geen ophouding oid kon maken maar hij pakte dat ook wel goed op. We gaan eerst zo verder in ieder geval.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:27

ziet er goed uit Urosa!!
Gewoon lekker zo doorgaan.

Harry heeft wel al die tijd in de molen gelopen dus hij heeft beweging gehad en waar het ging heb ik met halster gelongeerd. Hij pakt alle oefeningen gelukkig wel weer snel op. Maar hij mist nog kracht en als het dan niet lukt wordt hij boos op zichzelf en gaat dan stampen. dan zoek ik de rust weer op en probeer het nog een keer.
Voor morgen een les afgesproken om te kijken hoe dat gaat. Instructeur stopt er wel op tijd mee als het teveel gaat worden