[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:07

Komt vast snel genoeg mwm!

Ja ze hadden nog wel ruimte of 3 of 4 extra banen te maken. Vorig jaar de viertallen L ook wel op gras, maar toen was de baan echt prima. En zoveel geregend had het nu ook weer niet.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:07

Welkom Larissa en Jolijn!

Melis_93, hele nette punten, mooie afsluiter zo! Wat een slechte banen zeg.. En dat voor een NK.


Nette punten MyWishMax! Ondanks dat het niet top ging zijn dit mooie resultaten.


Wij kunnen na vandaag weer lekker gaan trainen. Er zou twee weken geleden een zadelmaker komen, helaas kwam ik die dag ervoor erachter dat deze niet zulke hele goede reviews had..

Vanochtend is er een andere zadelmaker geweest en die heeft mij super geholpen. Ons huidige zadel was 9 cm te lang... Gelukkig nu wel een fijn (en passend) zadel gevonden, was even een investering maar is het meer dan waard.

Seawalken gaat nog steeds heel goed, merk ook al zeker verbetering. Nu lekker het rijden weer oppakken en dan hebben wij 24 september weer een Z1 (oefen)wedstrijd.


Afbeelding

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:33

Prachtig zadel Roosjenat! Wat is het voor een?
Super dat het seawalken goed zijn werk doet! Tof dat jullie eind september ook weer lekker op pad gaan :D

Ik heb mn debuut een weekje eerder dan eerst de bedoeling was. 16 september nog niet zeker of ik iemand heb die meekan. 9e nu debuut opgegeven, en als ik wel iemand heb gaan we 2 weken achter elkaar. Moeten toch kilometers maken.

Vanmorgen oefenparcours gereden, ze sprong fijn :) Op naar zondag voor ons BB debuut

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:17

melis_93 schreef:
Prachtig zadel Roosjenat! Wat is het voor een?
Super dat het seawalken goed zijn werk doet! Tof dat jullie eind september ook weer lekker op pad gaan :D

Ik heb mn debuut een weekje eerder dan eerst de bedoeling was. 16 september nog niet zeker of ik iemand heb die meekan. 9e nu debuut opgegeven, en als ik wel iemand heb gaan we 2 weken achter elkaar. Moeten toch kilometers maken.

Vanmorgen oefenparcours gereden, ze sprong fijn :) Op naar zondag voor ons BB debuut



Een Connect zadel, nieuw merk sinds begin dit jaar. Maar volledig aanpasbaar dus dat is ideaal aangezien we nog steeds bezig zijn met afvallen.


Spannend je debuut al de 9de! Gaat vast helemaal goed komen. En veel succes zondag! :D

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:57

Nooit van gehoord inderdaad! Maar heel fijn dat ie aanpasbaar is. Kan je mooi mee vooruit!

Wij hebben ons springdebuut overleefd haha. rondje 60 ging best lekker, foutloos.
Had met degene die me vrijdag had geholpen de deal gemaakt dat als de 60 lekker ging ik ook een rondje 70 zou doen en anders 2e rondje ook 60.
2e rondje dus 70cm gedaan. Toen ik de ring in kwam vond ik het best hoog :+ (en als ik het filmpje terugzie dan denk ik, zo hoog was het niet :+ ) Ook foutloos, maar was zelf iets teveel aan het prutsen omdat ik t spannend vond :') , daardoor op de laatste sprong ook totaal een miscommunicatie. Maar zeker tevreden zo voor de eerste keer. Ken vond het iig leuk :D
Rondje 60cm


Rondje 70cm

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:29

Wat een stilte hier.

Wij hebben vorige week de eerste winstpunten gehaald in het Z1 :) Het was nog lang niet goed genoeg, best even wennen in de grote baan. Vooral de wissels hadden we her en der nog wat dikke onvoldoendes (x2). Maar ook hele fijn stukken erin. Wissels wordt ze soms nog wat te strak en ik wat te afwachtend en ik reed ze paar keer op de verkeerde plek (wel de juiste lijn maar niet de gevraagde letter). Wissel van contra naar contra ging totaal mis. Dus nog heel wat verbeterpunten maar met 210,5 en 211,5 ( en 2e proef zelfs gewonnen :+ ) heel tevreden voor de eerste keer. Nu lekker kilometers maken in deze klasse.

Komende zaterdag starten we op een meerdaagse hier in de buurt (start gewoon 1 dag), eigenlijk hebben we er niks te zoeken maar het is mooi dichtbij en moeten toch kilometers maken :)

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:29

Wat een mooi Z1 debuut Melis_93! Ondanks de onvoldoendes alsnog 2 winstpunten gereden, knap!

Springen ziet er ook goed uit, doe ik je niet na haha. Succes alvast zaterdag :D


Bij ons gaat het ook goed, zadel zit fijn en Miley loopt er super onder *D

Ze is al iets afgevallen maar dat gaat verder helaas niet zo snel. Is ook logisch natuurlijk. We trainen lekker verder en dan hebben we over 1.5 week een oefenwedstrijd gepland staan in het Z1.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:19

Dames, wederom sorry voor de radio stilte. Ging m'n goede voornemen weer. Neem hem gewoon weer voor :+

melis_93, echt heel knap hoor die 5e plek op de regio!! Gefeliciteerd met jullie regio titel 4tal, heel gaaf.

Jeetje ik schrik wel echt van de baan, dit kan toch niet? Verplaats hem anders desnoods was. Zo is het gewoon geen eerlijke concurrentie en idd heel zuur van het al jullie inspanningen :(

Leuk om te zien hoe vrolijk en met speels gemak Kendall die parcoursjes springt! Ze kan 70cm zelfs uit stilstand haha, wel tof dat de laatste hindernis toch nog springt terwijl ze denk ik dacht van, spannende?

Super knap gelijk 2x winst en zelfs 1ste prijs op jullie Z1 debuut, kun je nu weer lekker verder knutselen!

Welkom Larissa, leuke merrie!

MyWishMax, dipjes horen helaas beetje bij het proces dat paardrijden heet, maar lekker bezig hoor. Weer mooi wat gewonnen de afgelopen tijd :D

RedRoses, welkom, stoere merrie, wel mooi bloed vind ik dat :o

Roosjenat, zadelmakers blijft zo lastig! Heb ook sinds 2 jaar eindelijk eens iemand gevonden die ik vertrouw. Zadel ziet er mooi uit, hopelijk helpt dat weer stukje!

Afgelopen tijd had ik met Karel in training even een lastig stukje, was even puzzelen met teugels en mijn beperking. Nu fijne constructie gevonden en zweep constant links maakt groot verschil, dus we zijn alweer zo'n 2 a 3 weekjes lekker aan het sturen. Instructrice heeft tm 39 weken lesgegeven maar helaas nu echt met zwangerschapsverlof :+ ze was wel zo fanatiek dat de eerste les voor 31 oktober alweer staat. 25 september ga ik een keer lessen bij een jury die ik al aantal x gehad heb in het ZZZ, ook wel veel zin in. Ook wat wedstrijden gehad, erg blij met de progressie, winst is nog niet gelukt maar wel progressie qua gevoel en we stijgen we qua plaatsing, wat hoger in de middenmoot. Bv 6e van de 13 en dan waren er maar 4 prijzen, en alleen de prijswinnaars hadden winst. Kan ik dan al best trots op zijn in zulke deelnemersvelden :o Zondag gaan wij heel wat anders doen, een Ride & Run. Rijvereniging deed oproepje dat aantal runners nog ruiters zochten, dus denk let's go :D

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:13

Roosjenat gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*
Heel fijn dat Miley zo lekker loopt onder het nieuwe zadel! :) Spannend je oefendebuut, maar dat gaat vast goedkomen!

Urosa je erg he die baan en dat op een NK. Ze hadden ook ruimte zat om te verplaatsten, konden nog wel 4 extra banen bij.
Ja op die laatste was ze heel braaf, ik vond m zelf best hoog dus reed m gewoon te weinig daar. Ik weet zeker als ik haar iets meer gereden had dat ze ook wel met een pas minder had gesprongen en dan gewoon een nette afstand had. Zelf gewoon niet zoveel lopen prutsen :+ Laatste hindernis stiekem nog een keer aangereden daarna, en toen sprong ze m heel simpel.

Heel fijn dat je met Karel een oplossing hebt gevonden om door het lastige stukje heen te gaan.
Super dat jullie lekker vooruitgang boeken, ik vind het maar knap wat jullie samen doen!
Netjes met 39 weken nog lesgeven :+ heel tof dat je een keer les hebt bij een ZZZ jury, kan je mooi proefgericht trainen! En fijn dat je dan tijdens het zwangerschapverlof toch even een keer kan lessen.
Die winstpunt gaat vast snel komen, in de middenmooi of daarboven eindigen is toch al heel netjes!
Veel plezier zondag, dat klinkt als een leuke dag!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:35

Als er dan ruimte zat is snap je toch niet dat ze het maar zo laten? Mag de jury toch ook wel wat over zeggen?

Haha wel tof dat ze het vertrouwen met springen zo geeft, komt dat minder mutsen vanzelf!

Ik ben nog aan het mutsen met de series. Kan wel heel mooi gaan hoor, maar ook vaak zat onhandig. Deed ze eerder niet thuis want kleine bak, maar heb die KMs gewoon nodig. Helemaal nu die 1x les per week in de 20x60 baan weg valt. Kleine bak is alleen lastig omdat je dan super snel moet inzetten anders is de diagonaal op, word ik misschien wel extra handig van :') vandaag wel geëindigd met een mooie dus dat geeft moed.

Ride en run was leuk! Lag er in het begin nog wel bijna af. Laten we het erop houden dat ie nog fit zat is :+
Afbeelding

Jouw wedstrijd was ook lekker gegaan of niet? Zag mooie resultaten langskomen op Facebook.

Hoe is het met de rest?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:38

Leuk zo'n ride en run Urosa! Mooie foto zo :D

Hoe ging je wedstrijd vorige week Melis_93?

Wij hebben vandaag weer na 6 maanden twee Z1 proeven gereden (oefenwedstrijd). Eerste proef ging eingelijk wel heel erg fijn, wat rommeltjes maar verder tevreden.

Tweede proef was verschrikkelijk, ze was enorm heet na het galopperen en begon weer te bokken en te springen. Ik heb wat extra voltes gereden om haar even weer rustig te krijgen. Ondanks dat zaten er nog wel hele mooie stukken tussen.

1ste proef hadden we 216 en 2de proef hadden we 203. Dus meer dan tevreden over vandaag.


We gaan nog even verder trainen op de appuyementen, dit zijn nu steeds 6-jes door de impulsverlies. Daar willen we nog graag zevens van gaan maken.

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:39

Super leuk zo'n ride and run Urosa! :D Haha een lekkere fitte Karel dus!
Inderdaad lastig om ze dan in een 20x40 te rijden, maar toch heel knap dat het je wel lukt!

Roosjenat super van je 1e proef, jammer dat de 2e proef wat teveel spanning gaf. Maar toch hele nette punten! Lekker gaan starten :D
Heb je het officiele debuut al gepland?

Ik heb vorige week alweer een heel stuk fijner gereden als de week daarvoor. Nog wel wat teveel foutjes/rommeltjes erin. 1e proef uitgestrekte draf even een storing op X, hh achterwaarts was de parkeerplaats heel intressant, dat zijn dikke onvoldoendes die niet nodig hoeven te zijn. Wissels waren alweer wat beter, nog niet goed genoeg maar al wel wat meer controle daarin. 1e proef hadden we 225 en de 2e proef 215,5 :D Had zelf geen 225 verwacht, maar kon me er wel goed in vinden, de goede onderdelen 7ens en de mindere onderdelen onvoldoendes.

Komend weekend oefenrondje op de clubkampioenschappen en dan gaan we 22 oktober weer starten :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:46

melis_93, thuis is zelfs 18x38 :+ had maandag les in een 20x40 dat scheelt toch ook alweer qua ruimte.

Heel netjes om nu al 225 te rijden! Jullie gaan echt lekker zo, en vind die onnodige foutjes ook altijd zuur, maar ik ontkom er ook vaak niet aan ofzo :') Leuke planning zo! Kun je voor de volgende officiële ook even mooi door knutselen aan de eenvoudige wissels.

Roosjenat, jammer dat ze zo heet werd maar zo te lezen heb je het mooi kunnen oplossen en dat zijn toch geen verkeerde punten!

Wij hebben dus maandag gelest bij die instructrice die ik ook al 3x als jury heb gehad in het ZZZ, was wel heel nuttig! Vandaag al fijn kunnen toe passen. Zaterdag en zondag starten we beide dagen in Exloo, wel heel veel zin in :D dan dinsdag nog rijden en heeft Karel even 1,5 week vrij. As donderdag vliegen we voor een week naar Egypte.

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:20

Ja ik geloof graag dat die 2 meter dan toch al wel behoorljk verschil maakt! Heb je niet ergens in de buurt waar je af en toe 20x60 kan oefenen?
Hoe zijn je wedstrijden gegaan afgelopen weekend?
Heel veel plezier op vakantie, heerlijk genieten :D

Ik heb zondag 2 best fijne proeven gereden, de wissels waren een aantal best oke, een aantal nog wat te strak. We kregen 226 en 227,5 en een 4e prijs in het clubkampioenschap :)
Volgend weekend toch nog een concours erbij tussen gepland, buurtvereniging organiseert dan nog een outdoor, smiddags familiefeest maar kan er de ochtend starten, hebben we er nog mooi 1 dichtbij om mee te rijden :)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 05:09

Gefeliciteerd melis! Netjes gedaan!
Urosa, jij ook natuurlijk maar dat had ik je al verteld.
Fijn dat de oefenwedstrijd goed ging roosjenat. Netjes kunnen oplossen en zijn nette punten toch?

Ik heb 2 weken geleden mijn laatste M1 wedstrijd gehad. Was een driedaagse wedstrijd van mijn eigen vereniging. Was qua gevoel niet helemaal mijn weekend. De vrijdag was enorm onrustig met voeren tijdens mijn 1e proef en paarden die binnengehaald werden en de stapelen afbraken naast de ring van de 2e. Dan wordt ze gespannen en dus wat strak, de spanning zie je niet als omstander, wel wat ze wat vlakker wordt qua beweging en wat strakker. Had wel 2 2e prijzen met 191,5 en 199 punten maar gevoel was niet fijn, vooral niet vergeleken met andere wedstrijden en hoe ze in training is.
De zaterdag was de 1e proef heel fijn, maar 1 foutje (na middenstap moet je aandraven voor de hoek en bij c aangaloperen. We galopeerden vanuit stap aan :') ) 2e proef weer spanning helaas en aardig wat fouten en slordigheden naast het strakke en vlakke. 1e proef waren we 1e met 212,5 en 2e proef 2e met 187 (bij jury die hier bekend staat als heel streng, ik vind dat altijd wel meevallen. Ja, wat strenger maar wel rechtvaardig, ik rijd al bij hem sinds pony tijd haha)
Zondag was laatste dag en ik was al helemaal dood want mijn lijf trekt dat eigenlijk niet. Maarja, gewoon maar gaan dus. Waren geen verkeerde proeven, maar wat slordiger als normaal, wat mat en vlak en wat minder uitschieters naar boven doordat ik gewoon niet zo reed als normaal. Maar gelukkig blijft het beeld altijd beter, dus werden we 2 keer 1e met 194,5 en 198.

Zowel zaterdag als zondag haalden we de dagprijs en daardoor ook de overal prijs. Dus 6 keer prijzengeld, 2 cadeaubonnen boor hypostore, dekje en deken. En de tofste prijs; 5 keer aquatraining!

Zondag was er een fotograaf, dezelfde die in april stond op de andere 3 daagse. Veel foto's bijna hetzelfde asl april, alleen deze galop foto heb ik gekocht. Daar is het beeld van de galop toch al een stuk verbeterd dus ben er wel blij mee. Nu nog aan houding werken, hoewel dit de slechtste dag voor mij was haha.
Afbeelding

Nu nog even door trainen en hopelijk november M2 starten. Keertwendingen zijn goed, beter als wat instructie op wedstrijd ziet als jurylid, maar nog wel wat te veel voorbereiding nodig. Travers moet nog iets beter zodat ze hetzelfde tempo aan kan blijven houden. Lengtebuiging en sporen zijn goed, maar ze komt nog wat terug omdat ze het lastig vindt. Maar helemaal blij.

Doel van de wedstrijd was ook 70 procent halen, moest van instructie. Dat hadden we in het M1 nog niet gehaald. En nu dus wel, dus ondanks dat het qua gevoel niet het fijnste weekend was heeft ze het toch maar weer geflikt :+:

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:27

Wauw MwM wat een mega succesvol weekend voor jullie en daarmee ook een hele mooie afsluiter van het M1! Ondanks dat je gevoel niet altijd even goed was toch hele mooie punten gereden! :D
Mooie foto! <3
Zo te horen gaat de M2 helemaal goedkomen :)

Ken doet het fijn op moment :) Verder zijn we daarnaast bezig met wat grondwerk lessen, heel interessant en fijn :D

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 17:29

Melis_93, leuk de afwisseling met grondwerklessen! Hoe gaat het daarmee nu?

MyWishMax, dat klinkt als een hele geslaagde wedstrijdweekend! Toffe prijzen ook, dan is het extra leuk om te winnen.

Urosa, fijne vakantie gehad in Egypte? Daar was het vast beter weer als hier haha :brr:



Twee weken geleden zijn wij weer gestart in het Z1. De proef afgegroet doordat er teveel spanning was. Daarna dezelfde proef nog eens gereden (HC) en toen wel fijn kunnen afsluiten met 216 punten.

Vandaag gestart in Elim. Had stiekem gehoopt hier onze eerste puntje te halen, gaat thuis erg goed. Maar het ging helaas niet zo goed in de ring. Ze werd weer erg heet tijdens het galopgedeelte, daardoor zijn de wissels ook rommelig. Daarnaast ook veel slordige fouten. Punten waren meer dan terecht (187,5 + 192).

Was even een domper nadat het thuis zo goed ging. Maar we gaan gewoon doortrainen en lessen, dan komt de punten van zelf wel. We kunnen het ook zeker wel alleen het lukt nu even niet in de ring.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:20

melis_93, instructrice is weer terug van zwangerschapsverlof dus nu rijden we bijna elke week wel een keer weer 20x60, dat is fijn!

Was opzich wel tevreden over de wedstrijden, 2e dag 1ste proef was wel mijn beste tot nu toe. Mooie winstpunt van de C jury, maar H jury zat wederom lager (had niemand winst gegeven) waardoor ik net geen 60% had. Jammer, maar blij met de progressie in training. Start niet weer 2 dagen, hij verloor wel wat impuls de 2e dag. Maar blij dat ik het gedaan heb, weten we dat ook weer :D

Gefeliciteerd met je mooie punten op het clubkampioenschap! Hoe ging je laatste wedstrijd? En bezig met grondwerklessen lees ik, vind ik ook altijd leuk om te doen!

MWM, weer top gereden! En wat een prijzen :wow: Hele mooie foto ook. Met die 70% op zak komt je M2 debuut wel goed in november!

Egypte was echt fantastisch, druk schema met reizen omdat ik veel wilde zien maar zo indrukwekkend allemaal. En weer, zo'n 35 graden met altijd wat wind en geen wolkje in de lucht. Dat miste ik vrij snel hier :brr:

Roosjenat, gewoon volhouden! Net wat je zegt, als het thuis zo goed gaat komen de punten op wedstrijd echt wel. Wanneer ga je weer?

Hier ook tevreden over de training, bevestigen steeds meer. Morgen start ik weer in Exloo, wel zin in :D Wil gewoon lekker rijden en mezelf ontwikkelen in het rijden van ZZZ proeven. Vorige week een buitenrit gereden in het Drents Friese Wold, vind Karel altijd fantastisch. Organiseerde iemand die serieus endurance rijdt, dus afgesproken eens een training met haar mee te rijden. Volgende week hebben we een buitenrit staan met een herfstfotoshoot, dus doel om meer buiten te rijden in 2023 is wel geslaagd, ga nu proberen meer springen te realiseren :')

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:38

Roosjenat gaat eigenlijk heel goed, doe ik nu 1x per week, ze kan soms in bepaalde situaties vrij veel spanning opbouwen, en daar krijg ik nu ook handige tips voor omdat snel te laten afvloeien. Heel leerzaam!
Jammer van de 1e proef! maar de 2e proef super herpakt! Jammer dat het op de 2e wedstrijd even niet wilde lukken, maar gewoon lekker kilometers blijven maken, dan wordt het vanzelf makkelijker!

Urosa heerlijk dat je weer de mogelijkheid hebt om 20x60 te trainen!
Tocht heel netjes dat je bij de C jury wel de 60% had!
Klinkt als een heerlijke vakantie!
Heerlijk, lekker buitenrijden :) Mijn buitenrij maatje mag weer stapritjes maken, dus dat doen we nu vaak op zondag na het rijden samen stappen, heerlijk :)
Heel veel succes morgen :D

Ik heb na het clubkampioenschap niet meer gestart, outdoor ging niet door. En had verder nog niet wat opgegeven. Nu de laatste 3 weken is er van fatsoenlijk trainen ook weinig terecht gekomen, hoefsfeer, daarna elke keer een enorm natte bak dus dat was dan meer beweging geven dan echt trainen. Vandaag voor het eerst weer fatsoenlijk kunnen trainen in een redelijk droge bak op wat plassen na, heerlijk weer :) Heb eind november weer wat opgegeven, maar is ook outdoor, dus even kijken of het dan wel doorgaat. Indoor valt toch wel iets tegen met de Z wedstrijden.
Selecties wilde ik dit seizoen sowieso niet rijden, zijn we nog niet ver genoeg voor in het Z1 + de kampioenschappen zijn een heel eind weg. Wilde misschien een keer een losse selectie gewoon mee rijden, maar alle Z selecties zijn op vrijdag, dus wordt m ook sowieso niet met werk.
In december maar even kijken of er nog ergens een leuke wedstrijd in de buurt is.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:49

Hoe gaat het met de bak melis? En heb je komend weekend nog wedstrijd?

Ik heb afgelopen zondag mijn M2 debuut gemaakt. Was nog stress want 3 weken ervoor ineens dik been door wondje, dus 5 dagen gestapt en toen 2 weken gereden maar kreeg haar niet zo fijn. Tot les vorige week woensdag. Tussendoor was de wedstrijd waar ik ingeschreven had ook geannuleerd en moest ik met spoed opzoek naar andere. Alles zat natuurlijk vol en met.mijn lijf moet ik binnen losrijden en starten, anders hoef ik niet mee te doen. 1 gevonden maar wel kleine losrijdbak.

Flow was niet blij met die kleine bak want dat betekent regelmatig op de rem moeten of heel klein draaien omdat mensen de bakregels niet kennen... Of gewoon schijt hebben.

Maar was een fantastisch debuut. Ze werd loeiheet in de wedstrijdbak, door de ruimte ineens en de wind die om de bak heen loeide. 1e proef alleen foutje in aangaloperen 1 keer want luisteren hoeft niet als je zo heet bent, dus dat was een 4. En achterwaarts is dan ook niet correct en was een 5. Maar door het hete blijft ze keurig bergop en in de oprichting lopen.
2e proef was ze iets rustiger, maar dan merk je ook dat ze wat moe wordt. Dan is de travers ineens moeilijk de hele lange zijde, 75 procent gaat goed en laatste stukje probeert ze zich al recht te trekken. Dat waren dus een 5 en een 5,5...

Maar de jury was laaiend enthousiast, evht te bizar voor woorden en ben nog ondersteboven ervan. 2 keer 1e met 227,5 en 214,5 punten. Nummer 2 had 180 en ergens rond de 190. Had juist commentaar gehoord dat jury streng was of 6jes jury, nou absoluut niet dus :')
Maar dus wel straffen wat niet goed was. Had 9ens voor halsstrekken, die haal ik vaker maar toch heel blij mee. Maar ook 8 en 8,5 voor kwart keertwendingen en een 9 voor de hele! Terwijl ik ze zo moeilijk vind zelf.

Ik stuiter nog even door op roze wolk. Vind de punten absoluut niet terecht, veel te hoog, maar ik ben altijd erg kritisch en zie het maar als compensatie voor wanneer je een keer minder punten krijgt als je zelf verwacht had.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:51

Wat een mooi debuut MWM! Gefeliciteerd :)

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:47

Mwm Nee helaas geen wedstrijd dit weekend, risico van outdoor opgeven in het najaar. :+
We hebben af en toe een redelijke droge bak gehad, afgelopen donderdag was ik blij, de hele bak was droog op 1 plas na. Meteen zadel, hoofdstel, laarzen etc gepoetst na al die modder van de laatste tijd, kwam vanochtend in de bak, weer een zwembad :+ We raken er aan gewend haha.
Maar kan me geen jaren voorstellen dat we zolang zo'n natte bak hebben gehad, terwijl de bak bij ons thuis heel veel water kan hebben.

Wauw wat een droomdebuut! Heel knap, en groot gelijk dat je nog even lekker aan het nagenieten bent! <3 *\o/*

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 09:56

Hoi dames! Zelf 1 van de redenen waarom dit topic snel doodbloed ondanks mijn voornemens elke keer :+ Maar oprecht heel benieuwd hoe het nu met iedereen gaat?

Kabayo

Berichten: 13986
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:32

urosa schreef:
Hoi dames! Zelf 1 van de redenen waarom dit topic snel doodbloed ondanks mijn voornemens elke keer :+ Maar oprecht heel benieuwd hoe het nu met iedereen gaat?

Ik heb niet meer gestart :+ momenteel is het paard drachtig en ikzelf zwanger. Hoop misschien eind dit jaar te starten of volgend jaar. Ook nog hard opzoek naar een instructeur

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:41

Kabayo, wat bijzonder zo samen in verwachting! Hoever ben jij en met wie is je merrie gedekt?

melis_93, hoe gaat het bij jullie? Zie op FB de punten en prijzen in het Z1 lekker binnenstromen?

roosjenat en hoe gaat het bij jullie in het Z1? Ik zag je laatst losrijden, was bij Viola kijken bij de Esdalruiters. Ik rijd Disco al een beetje bij voor haar zodat hij op niveau blijft tijdens haar zwangerschap.