[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 18:44

@urosa, Oh wat balen zeg dat je niet zo de zon in mag met die medicatie! Veel plezier alvast maandag! :D

Dat is inderdaad heel erg gek hoe het nu loopt qua verkoop! Maar goed we wachten tot maandag, maar hebben er een hard hoofd in dat diegene haar gaat kopen. Dus dan gaan we zelf een plan van aanpak maken en ga ik haar online zetten. We hebben mooie foto's kunnen maken! Morgen kan de eigenaar gelukkig ook gezellig mee op wedstrijd.

Hier een paar foto's van haar. Ook nog een paar samen gemaakt <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:27

Veertje99, wat een mooie foto's! En die van jullie samen zijn kostbaar voor straks! Hoe is jouw wedstrijd gegaan?

Gisteren ging ik Kristall longeren, begonnen ze net een veld verderop met paasvuren. Extra uitdaging maar goed geëindigd :')

Vandaag wedstrijd met Karel en zit op een roze wolk <3 1ste proef ging echt zo goed, dat het deze keer wel beloond werd met 223 punten en een 2de prijs is zo fijn! 2de proef 2 grote fouten maar ook nog winst met 213 punten. Wij zijn nu dus ZZlicht startgerechtigd <3 heb de wedstrijd van volgende week laten omzetten naar ZZlicht, heb de proeven nog niet eens bekeken. Doel wordt echt genieten dat we het mogen starten.

Karel is wel echt mijn pennymeisjes droom :o met ons M2 debuut kregen we op bokt best wat oliebol over ons heen, en kijk nu. Moet ik toch af en toe nog aan denken _O-

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:02

Wauw super Urosa! Jullie gaan heel goed samen. Wel heel stoer dat jullie volgende week gelijk ZZ-licht gaan starten. :D

Mooie foto's Veertje99 <3


Wij trainen ook rustig door. Dit weekend wat gesprongen en ook geoefend met balkjes, om haar zo lekker los in het lijf te maken.

Woensdag gaan we weer twee proefjes M1 starten. Ons doel is om nette en ontspannen proefjes neer te zetten. Wordt waarschijnlijk de laatste keer M1. Volgende week ga ik op vakantie en we zijn daarna druk bezig met onze eigen verhuizing. Dus doen het daarna even rustiger aan. :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:50

@urosa, wauw gaaf zeg! Alvast heel veel succes met jullie debuut!

@roosje, heerlijk die balkjes training tussendoor! Alvast veel succes woensdag!

Ik had zondag met Gestoa wedstrijd gehad. Voor mijn gevoel 1 van de fijnste proeven die ik had gereden. Ze liep fijn, hoefde zelf weinig hulpen te geven, paar kleine foutjes maar geen echte grote en had helaas niet de punten waar ik op hoopte. Had 181 & 182,5 dus wel weer 2 winst erbij.

Heb ook een nieuwe pony erbij om te trainen. Wil met haar de B selecties proberen mee te doen :) Dit was de tweede keer dat ik haar reed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:39

Spannend Veertje, hopelijk ga je een leuk nieuw huis voor dr vinden!
Ik ga altijd naar J.ill B.omers heen
Hoe ging je wedstrijd? Je had er iig goed weer bij!

Urosa hoe is het bij jouw gegaan op wedstrijd?
Wat balen dat je de zon moet vermijden net nu het weer lekker zonnig is

Prachtige foto's Veertje! <3 Waarom wordt ze eigenlijk verkocht?

Wauw wat een mooie scores Urosa! Gefeliciteerd :D
En inderdaad, lekker genieten!

Succes morgen Roosjenat!
En alvast succes met de verhuizing

Veetje toch 2 mooie winstpunten, wel jammer dat het niet helemaal overeenkwam met je gevoel.
Wat leuk dat je een nieuwe pony erbij hebt om te trainen, ziet er leuk uit. Stoer dier!

Afgelopen weekend weer opgepakt onder het zadel. ze deed het fijn :) Zeker de linkergalop was ze veel makkelijker/sneller los. Gisteren rondje naar buiten geweest, wat een heerlijk weer :D

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:23

Melissa_93 wat fijn dat je zo'n duidelijk positief verschil merkte na de behandeling! En buitenritje is altijd goed :D

Veertje99, dat vind ik altijd zo'n nare teleurstelling. Zelf super tevreden en dan de punten die tegenvallen. Gelukkig nog wel winst. Hopelijk red je het M2 debuut nog voor verkoop! Stoere pony! Wat voor één is dit? En dan van dezelfde eigenaar als Gestoa en Donner?

Roosjenat, werken met balkjes vind ik altijd een fijne afwisseling :) hoe is het vandaag gegaan? Je doet dus 1 mei niet mee aan de finale voor de Hullenbokaal?

Vandaag wat dingen uit de proef geoefend met Karel, het is soms even creatief zijn qua lijnen in een kleine bak maar het viel me niet tegen! Hij vond het mentaal soms wel lastig dus kans dat hij zondag kortsluiting krijgt is er wel maar dat zien we dan wel. Ben zo benieuwd hoe we de proef gaan doorkomen! Ik zit sowieso met een big smile _O- Lakaj even aan de longe gedaan. Ben zelf nog erg moe van het paasweekend helaas.

Morgen weer naar Kristall :D heb even een scherper bit gekocht om te proberen. Net als Karel is ze rechtsgebogen en best stug op links wat voor mij zo niet handig is. Gelukkig is ze voor de rest wel veel makkelijker qua aanleuning dan Karel was. Karel is nu op 2 pinken te rijden, dus merk ik niks meer van m'n beperking gelukkig. Dat komt met Kristall ook wel goed, maar het blijft naar die confrontatie met je lichaam. Hopelijk is scherper bitje genoeg en anders misschien maar stang en trens proberen.

Lakaj is wat dat betreft de enige van de 3 die voor mij van begin af aan ideaal is. Die moet links juist meer aannemen.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:19

Fijn dat het rijden beter gaat na de behandeling Melissa_93!

Ik doe inderdaad (niet meer) mee aan de finale dag. Geen fijne proeven kunnen neer zetten voor de competitie zelf helaas en de vakantie kon alleen die datum nog dus dan moeten er keuzes gemaakt worden haha!

Wedstrijd van vandaag ging ook niet super. Gisteren ging het rijden al niet goed, veel miscommunicaties en Miley was erg jolig (merrie's en hengstigheid :p) wel besloten vandaag gewoon lekker te gaan starten en te kijken waar het schip strand.

Inrijden ging echt super! Zat er alleen iets te lang op, maar verder heel fijn gereden.
Toen we de ring in gingen begon de drukkigheid weer.
Zowel de eerste als tweede proef moest ik haar enorm tegen houden zodat ze niet in galop ging. Daardoor wat stomme fouten gemaakt helaas..

Beide proeven ook geen winstpunten gereden, dat had ik ook niet verwacht. Het waren ook geen nette proeven.

Voor nu dus lekker vakantie voor ons beiden, daarna gaan we ook wat meer springen oppakken. Even lekker afwisselen! Merk dat Miley ook even toe is aan wat anders, ze begint ondeugend te worden. :+


Succes alvast zondag Urosa! Gaat vast helemaal goed komen, de voorbereidingen gaan in iedergeval wel al goed. :D

Hopelijk werkt het nieuwe bitje goed voor Kristall!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:35

@Melissa, hele fijne fysio is dat inderdaad! Reden van verkoop is lastig uitleggen, kort gezegd ze kunnen niet blijven bij de eigenaar aan huis dus vandaar dat ze weg moeten/gaan.
Heerlijk zo'n ritje buiten!

@urosa, mijn M2 debuut staat gepland. Of we dan winst halen geen idee we gaan het dan wel zien :+ Proberen kan altijd en over het algemeen zitten de knopjes erop.
Pony is een New Forest X NRPS. Niet van dezelfde eigenaar.

Soms is het eventjes spelen met bitjes wat het fijnste werkt! Hopelijk vind je een passend bitje wat voor jullie beide fijn is :)

@roosje, balen dat de proeven niet zo gingen zoals je graag zou willen! Soms is een vakantie goed. Beide even ontspannen en daarna weer lekker op pakken.


Ik ben vandaag heerlijk op buitenrit geweest. Ik op Gestoa en een vriendin van mij op Donner. Heerlijk met een zonsondergang een ritje van 1,5 uur gemaakt <3 Morgen weer spring les met Donner en zaterdag is Gestoa weer aan de beurt voor de dressuur training :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:18

Urosa fijn dat de lijntjes uit de proef goed gingen, hoe is je debuut gegaan? :)
Wat voor bitje ga je proberen bij Kristall? Links is jouw mindere kant qua gezondheid? Komt met Kristall inderdaad ook vast goed, maar geloof wel dat het soms vervelend is dat je lichaam dan niet mee wil werken

Roosjenat jammer dat het niet helemaal fijn ging in de proeven.. Even vakantie is dan vaak ook niet verkeerd! Veel plezier met de vakantie!

Veertje ah wat zonde dat ze daar niet kunnen blijven staan. Donner moet ook verkocht worden of kan die wel blijven?
Wel heel fijn dat je een opvolger erbij hebt!
Heerlijk een lekkere ronde naar buiten geweest, altijd genieten :D
Hoe ging het springen met Donner en de dressuur traning met Gestoa?

Wij zijn vandaag weer op pad geweest, stuk fijner kunnen rijden dan de laatste keer :)
200,5 en 201,5 en 2x een 3e prijs :) (Had ik niet verwacht gezien een aantal dikke namen op de startlijst :+ ) Mooie afsluiting van de L2 en op naar de M1 over 2 weken :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:06

@melissa, mooie punten zeg! Gefeliciteerd! Waar ga je ook alweer je debuut maken? :D

Donner word van mij, dus over een paar weken kan ik zeggen dat ik mijn eerste eigen paardje heb <3
Springen met Donner ging goed! En Gestoa heeft gisteren weer een mooie winstpunt erbij behaald. Was wel weer laag gejureerd. Heb de proeven op film en iedereen wie de eerste proef heeft gezien zei dat dat echt winst had moeten zijn :+ Maar goed, laatste punt is binnen en dat betekent dat ze aankomend weekend 2 dagen M2 mag starten, zal wel ff slikken worden onze laatste wedstrijd samen. Daarna gaat de focus weer naar Donner. Met hem wil ik proberen de selecties in het Z mee te doen en er staat nog weer een koudbloed wedstrijd op de planning met hem :)

Hier een paar screenshot van de proeven. Krijg nog foto's die gemaakt zijn gisteren :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:14

Veertje99, Gefeliciteerd met jullie laatste winstpunt voor de M2! Heel veel succes aankomend weekend met jullie debuut, gaat vast goed komen. Ziet er zo op de foto's goed uit! Wel heel jammer dat dit gelijk jullie laatste wedstrijd is..

Melissa_93: Gefeliciteerd, nette punten! Succes alvast met jullie M1 debuut :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 12:27

Veertje dankjewel! Ik ga volgend weekend naar Rekken.
Super dat je de laatste wp binnen hebt, lekker genieten samen komend weekend!
Heel tof dat Donner straks van jouw wordt! <3
mooie foto's!

Dankjewel Roosjenat!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 12:41

@Roosje, dankjewel! We gaan ons best doen. Helaas hebben we nog maar 1 dag wedstrijd i.p.v 2.

@Melissa, leuk! Heel misschien dat ik daar ook nog heen ga, dan ga ik in de B mijn debuut maken met de nieuwe pony. Maar dat moet ik nog even overleggen of dat gaat lukken :+ Welke dag ga jij starten? De zaterdag of zondag? :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:56

Veertje99, wat gaaf dat Donner van jou wordt zeg! Heel speciaal. Jammer van de strenge jurering maar gelukkig wel dat laatste puntje zodat je nog M2 kan starten! Mooi wedstrijd setje heb je aan!
Je buitenrit samen met vriendinnetje klinkt ook heerlijk zeg!

Melissa_93, boven verwachting goed! Zo goed dat we eigenlijk wel dachten dat proef 1 winstpunt was geweest. Maar de lat lag hoog, dus net niet. We waren wel 2de en alleen de nummer 1 had krap winst dus mag denk ik niet klagen. Nu lekker doortrainen voor 26 mei.
Afbeelding

Roosjenat als de selectie voor de competitie dan niet zo lekker ging kun je inderdaad beter op vakantie, waar ga je heen? En afwisseling kan soms erg helpen!

Melissa_93, gefeliciteerd met je top afsluiter van de L2! M1 gaat helemaal goed komen :D

En wat betreft mijn linkerarm en bitjes. Ik kan eigenlijk niks met links. Contact teugel en ophouding als paard direct afkauwt. Maar het wordt dus direct problematisch als ik links moet loswerken. Ik had afgelopen maandag les en liep er zo tegenaan dat ik meerdere malen moest stappen omdat m'n arm uitviel. Instructrice zei ook dat Kristall het loswerken wel nodig heeft om verder te komen dus dat ik dan inderdaad beter een scheper bit kan proberen.

Ik heb nu maar direct een pelham gekocht, omdat ik geen druk op die arm kan hebben en de meeste bitten zonder hefboom worden scherp omdat ze dan bv een stang worden ipv dubbelgebroken bij teugeldruk en dat lukt mij dus niet. Kon ook een nieuw s&t hoofdstel 2de hands overnemen dus dat ook maar gedaan. Moet alleen nog bitten kopen. Ik zou bv ook para wedstrijden met haar kunnen rijden, dan mag ik al met stang en trens. En als het goed is ooit een winstpunt met Karel in het ZZlicht :') zou ik haar ook thuis kunnen doortrainen voor het Z1.

Karel reed ik ook al vrij snel op s&t en dan de wedstrijden met trens, opzich lukte dat redelijk maar was wel super blij toen we Z mochten starten...

Dus nu even kijken wat het fijnst werkt. Pelham met 2 teugels, pelham met verbindingsriempje of s&t. Hopelijk kan ik met haar later weer terug naar een simpel bit. Karel loopt nu thuis ook gewoon fijn op trens gelukkig.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:46

Vera ik ga de zondag starten in Rekken en de zaterdagochtend jureren :)
Super leuk dat je misschien met de nieuwe pony je debuut gaat maken!

Toch een heel mooi debuut Urosa! Als je er nu al zo kort aan zit dat komt die wp snel genoeg!
Hopen dat het bit je wat gaat helpen om Kristall losser te krijgen!
Heb je al een debuut gepland met Kristall?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:23

@Urosa, gaaf zeg zo'n debuut! Op naar je volgende wedstrijd :D

@Melissa, misschien zie ik je dan nog wel 1 van beide dagen. Heb mijzelf opgegeven voor de zaterdag en misschien ga ik de zondag mee om bij iemand foto's te maken :)


Vandaag beide zadels laten nakijken. Springzadel dachten we eerst dat opvullen niet nodig was, toch tijdens het rijden besloten iets op te vullen vooraan bij de schoft en nu blijft hij weer goed liggen en schuift niet meer. Dressuur zadel moest wel echt opgevuld worden en ligt nu weer super stabiel en fijn. Merkte zelf ook duidelijk verschil met rijden.
Omdat Donner vanmorgen bij de zadelmaker heeft gelopen neem ik Gestoa vanavond weer een keertje mee naar de springles :) Gisteren onwijs fijn kunnen trainen met haar, weer filmpjes en foto's gemaakt, die zal ik binnenkort delen hier :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:22

Vera wellicht zien we elkaar inderdaad een van beide dagen! Welke klasse ga je de zondag mee?
Leuk dat je hebt ingeschreven met je nieuwe topper!

Fijn dat de zadels weer helemaal goed liggen! Hoe ging het springen met Gestoa? Super dat het rijden zo lekker ging, op naar het concours! Foto's en filmpjes zijn altijd leuk

Gisteren ook een fijne les gereden, heerlijk kunnen werken :D Stukjes travers meegepakt, vind ze nog best lastig maar zaten al fijne stukjes tussen.
Vandaag op oefenparcours geweest en dat ging niet zoals het moest :+ Mevrouw vond de kant met reclameborden niet oke, en dan is ze ook een echte merrie. Nee is dan ook nee. Maar uiteindelijk na lang zeuren werd het toch een kleine ja :+ En konden we toch redelijk ontspannen een rondje springen. Hindernissen kijkt ze dan weer niet na. Begonnen eigenlijk heel fijn, eerst wat los gesprongen. Hindernis 1 sprong ze fijn (op de reclame borden af) en net na de sprong gewoon vol in de ankers, bleef net zitten _/-\o_ Dat soort momenten mis ik toch wel mn dressuurzadel haha. En daarna werd t dramaqueen. maar wel blij dat we uiteindelijk toch redelijk ontspannend een rondje konden springen. TOch maar weer eens wat vaker meepakken.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:33

Mooi debuut Urosa! De kop is eraf. Hopelijk dat het nieuwe bitje gaat helpen bij Kristall.

Fijn dat je zadels weer goed liggen Veertje99. Hoe ging de springles?

Wat fijn dat de les goed ging Melissa! Ook leuk zo'n oefenparcour voor de afwisseling, rijd je ook springwedstrijden? Of wil je dat nog gaan doen?

Wel goed dat je alsnog bent blijven zitten, haha!

Hier al weer over de helft van mijn vakantie. Ben nu een 'roadtrip' aan het maken door Noord/Oost Frankrijk. Heerlijk even een paar dagen alleen er tusaen uit maar ik heb ook al weer zin om weer te gaan rijden.

Morgen wordt Miley trouwens gemeten en gewogen. Ben wel heel benieuwd hoeveel ze weegt. Nu ze weer op het gras staat vind ik haar al weer zo snel 'dik' lijken. Ben benieuwd wat er uitkomt.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:07

@Melissa, als het goed is ga ik foto's maken in het L1.
Springen met Gestoa ging heel goed. Ze moet leren rekken boven de sprong, ze is zo blij als ze mag springen dat ze te hard wilt en dan haar kop in de lucht gooit. Daarmee drukt ze haar rug weg. Geoefend op dat ze moet wachten, daardoor kan ontspannen en goed kan springen.

Fijn van je oefenparcours! Goed dat je bent blijven zitten en knap dat je zo doorgezet hebt. Zo heb je toch je ronde nog af kunnen maken.

@Roosje, Gaaf zeg zo'n road trip! Onwijs veel plezier. Tot wanneer ben je onderweg?


Hierbij nog wat foto's van woensdag avond :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 12:13

Gaaf zo'n roadtrip Roosjenat, geniet ervan! :D
Nee springwedstrijden durf ik niet haha. Voorheen met de pony's altijd wel gedaan maar ook toen vond ik dressuur toch wel leuker. Spring nu gewoon echt voor de afwisseling.

Vera fijn dat het springen lekker ging! Wat een verschil maakt dat he als ze te hard gaan of juist mooi wachten. Ken wil graag atlidj wat hard omdat ze het leuk vind, maar als ze weer meer terugkomt gaat ze zoveel beter springen.

Hele mooie foto's! Knappe combi <3

Wij hebben vanmorgen iets nieuws gedaan, we gingen viertal rijden. Eerder met de pony's heel veel gedaan maar met de paarden niet meer. De vereniging bestaat dit jaar 50 jaar en hebben een showmiddag en gaan eens kijken of we dan wat leuks kunnen neerzetten, zijn met 2 bonte en 2 zwarte paarden dus dat is wel leuk.
Viel me niks niet tegen hoe Ken het deed. Achteraan ging heel goed, voor en ertussen vond ze iets minder, dan komen de paarden soms net wat te dicht bij haar.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:05

Melissa_93, wat leuk zeg zo'n gelegenheid 4tal voor een jubileum! Konden jullie het zo verdelen dat elk paard comfortabel was? Ze maakte je het niet makkelijk met de springles dus! Maar uiteindelijk met geduld overwonnen ;)

Veertje99, leuk zeg van Gestoa, klinkt een beetje zoals Karel ook deed :') mooie foto's! Ook qua licht :D fijn dat beide zadel nu weer top zijn en je zoveel verschil merkte!

Roosjenat, wat gaaf zeg zo'n roadtrip! Verblijf je dan in hotels of? En leuk dat meten en wegen, wat was de uitslag?

En ons debuut, de eigenaar wil graag samen naar de Gelderse paarden sportdag 21 mei in Putten. Dus dat word ons debuut :oo even hard oefenen komende weken :=
Vandaag weer met de Pelham gereden en dat ging echt super fijn! Zo blij mee, kan ik volgende keer veel beter lessen. Met Karel wat aan het puzzelen om hem nog iets meer bergop te krijgen. Pakt ie goed op! En Lakaj probeer ik wat sterker te krijgen in de galop. Ze doen alle 3 goed hun best!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:49

@Melissa, gaaf zeg om zo te oefenen met een 4tal! Altijd enorm leerzaam, iedereen moet op elkaar letten en een fijn tempo aanhouden.
Wij hadden dinsdag in de dressuurles met z'n 6en les en gingen dus een 6tal rijden. Ik moest met Donner vooraan omdat hij de kleinste is en diegene met de grootste achteraan en daar tussen de andere paarden. Donner moest flink werken, maar we hadden een onwijs fijn tempo en hij deed het zo goed vooraan! Als je hem tussen andere paarden zet word hij alleen maar onrustig namelijk.

@Urosa, oh gaaf zeg bij die sportdag! Daar wilde ik ook heel graag met Gestoa een keer mee doen. Volgens mij is die sportdag een geweldige sfeer! Alvast heel veel succes en plezier :D

Ik heb vandaag alle 3 weer gereden. Met Donna vooral gewerkt aan net iets meer aan m'n been zijn en ik denk dat ze nog een beetje spierpijn had en moe was van gisteren. Verder liep ze onwijs fijn. Gestoa eventjes 20 minuten lang/laag want ze had ook nog een beetje spierpijn van de les van donderdag. Donner weer gereden op S&T aangezien hij over 2 weken weer mee mag op wedstrijd. Hij liep ook onwijs fijn en het appuyeren gaat steeds fijner.
Hier weer een paar foto's van vandaag. Dit keer geen foto's van Gesje :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:55

Urosa ja de andere 3 zijn eigenlijk hele makkelijke relaxte paarden, dus dat ging prima
Wat leuk dat je dan je debuut gaat maken! Dat gaat vast goedkomen en kan je mooi zien waar jullie staan. Ga je dan M1 starten?
Super dat de andere 2 paarden het ook fijn doen! Is Lakaj alweer zover om te kunnen starten?

Vera leuk dat jullie in de les 6 tal gedaan hebben! Ik vond dat eerder ook altijd echt heel leuk om te doen, dus nu ook erg leuk dat we een mooi viertal bij elkaar hebben.
Heel tof dat Donner het zo goed deed voorop! Wij deden een klein stukje in omgekeerde volgorde, was ze wat meer zoekend in maar deed ze ook netjes.
Als het leuk gaat de komende weken gaan we waarschijnlijk met de regio ook viertal starten, regio is voor ons dit jaar op 15 minuten afstand dus dan is dat wel leuk
Super dat alle 3 het fijn deden! Zijn weer mooie plaatjes geworden :)

Volgende week M1 debuut, mogen om 8.38 de ring in, mooi optijd :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:14

@Melissa, Is denk ik altijd een beetje zoeken met 4/6tal op welke plek je paard het fijnste loopt. Super leuk dat jullie gaan oefenen voor de regio! Enorm benieuwd hoe dat zal gaan :D

Alvast heel veel plezier volgende week!

Ik heb vandaag mijn laatste wedstrijd met Gestoa gehad en tevens ons M2 debuut. Een onwijs groot jury verschil tussen de eerste en tweede proef (bij 1 iemand zelfs 22 punten), maar ik heb er een mooie winstpunt bij en daarmee sluiten wij ons wedstrijd seizoen samen af met M2+1 <3

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 21:00

Ik ben weer terug van vakantie, vandaag Miley weer opgepakt. Even lekker rustig lang en laag gereden.

Even een leuke vakantiefoto tussendoor, een knus stadje aan de duitse grens. <3


Afbeelding


Hele mooie foto's Veertje99! Ook gefeliciteerd met jullie winstpunt in de M2. Heel jammer dat het de laatste wedstrijd was maar de M2 hebben jullie toch maar mooi bereikt!

Urosa Spannend jullie debuut op zo'n groot evenement. Maar wel super gaaf!!

Ik verbleef inderdaad in hotels, was alleen dus dan vind ik hotels wel het fijnste idee.

Melissa, wat leuk zo'n viertal. Eens wat anders dan alleen in de ring haha.

Springen voor de afwisseling is natuurlijk ook gewoon erg leuk! Ik ben zelf niet zo'n held met springen dus doe dat eingelijk alleen maar thuis. Al kun je nu natuurlijk ook veel lager springen bij de Knhs, dus misschien ooit maar eens een rondje meepakken.

Heel veel succes alvast voor volgende week!


Miley was dus gisteren gewogen en gemeten. Ze is nu gemeten op 149 cm en gewogen op 484 kg. Volgens de meter/weger is ze daarmee niet te dik. Het is bij haar altijd lastig aangezien ze ook breed gebouwd is, ze lijkt daardoor ook sneller dik.

Wil haar nu proberen zo te houden deze zomer. Ze staat op gras nu ook met graasmasker (alleen overdag)

Zo ziet ze er nu uit:
Afbeelding