[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25266
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:42

Haha ik normaal ook, maar zelfs in hetzelfde merk zat verschil... Oude hoofdstel van dat merk kon de neusriem gewoon vast op gaatje in het midden, nieuwe van dat merk kon helemaal niet op gaatje 1. Alle bakstukken, keelriem enzovoorts konden op dezelfde gaatjes als oude.

EDIT: Reden waarom we de oude niet gebruikten was trouwens omdat we over waren op bruin. _O- En daarvoor toen we wel zwart hadden wilden we een andere, omdat hoofdstel niet mooi stond haha
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 29-11-19 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:43

Oh dat heb ik dan gelukkig nog niet gehad! _/-\o_

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:05

Nou dat was weer een wedstrijd weekend. Zaterdag heeft er 1 iemand precies 180 gereden en voor de rest had niemand winst. Er zaten echt goede combinaties bij. Dus ik heb daar ook geen winst (175,5 & 171). Zondag mochten we voor de herkansing en het ging nog beter dan zaterdag maar alweer een jury wie maar 2/3 mensen winst had gegeven en verder niemand. Ik had 177 & 179 en was zelfs 3e & 4e. Waren veel discussies over de jury's dit weekend, dus ik weet zeker dat het niet aan ons heeft gelegen :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:10

Wat jammer Veertje, op naar de volgende keer!

Ik zelf geloof nooit zo in de jury de schuld geven, het zegt in mijn ogen niets als iedereen laag zit.
Kan natuurlijk gewoon zijn dat er niet goed (genoeg) gereden werd.
Had je nog wel wat aan het commentaar? En hoe vind je je bit tot nu toe?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:02

Ik heb zaterdag en zondag beide proeven gezien die echt veel meer punten verdiende dan dat ze gekregen hadden.
Ik zeg daarbij ook niet dat ik een foutloze proef had haha, maar in vergelijking met andere proeven die ik zelf heb gereden was dit echt beter. Op zaterdag was het hele protocol vol geschreven, iedere oefening had commentaar dus dat was echt fijn. Zondag viel het commentaar iets tegen maar er stonden wel wat dingen op.

Het bit bevalt goed! Het is nog wel even wennen maar hij reageert er goed op. Merkte zondag dat ik hem door bepaalde oefeningen te doen hij nog fijner werd terwijl hij door die oefeningen eerst juist vervelender werd op het vorige bit :) Vanavond hebben we les dus ben enorm benieuwd

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:21

Kon je je wel vinden in het commentaar?

Dat is wel heel fijn, hopelijk blijft hij er zo fijn op, dat zou toch wel heel mooi zijn! :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:50

Op zaterdag bij de eerste proef zeker. Tweede proef niet. Op zondag de foutjes sws maar sommige dingen gingen echt netjet met commentaar wat ik dan niet kan plaatsen met mijn gevoel. Maar ja de jury ziet het en im voel het, dat is het grootste verschil :) Maar we gaan lekker door en km maken ;D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:18

Dat is ook lastig. :j Ik probeer mijn proeven altijd te laten filmen zodat ik het later terug kan kijken met het protocol ernaast. Dat is echt een aanrader!

Hier gaat het rijden erg fijn, zo fijn dat ik er bijna eng van wordt. :+ :')
Vanavond les, eens kijken of het ook echt zo fijn gaat als ik denk :D :+

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:55

Ja dat wil ik ook altijd wel, maar heb nooit iemand om te filmen en mijn eigen mobiel ligt 9/10x gewoon in de auto haha!

Ah super goed zeg! Ben benieuwd hoe je les gaat vandaag! Succes alvast :)

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:28

Mywishmax oh jammer zeg! Vrij irritant :+
Jammer Veertje, wel fijn dat je verschil met het vorige bit merkte. Qua jury, ik ben van mening als je goed rijdt dat je overal winst kan rijden. Maar ben ook van mening dat dat echt niet bij alle jurys haalbaar is :=

Hier gisteren weer les gehad. Komen echt gave stukken in, maar ze kan best heet zijn.. zo'n enorme drive/go, dat ze zich zelf en mij in de weg gaat zitten. :') Maar weer veel geleerd. Begin de knopjes weer steeds meer terug te vinden, dus als we dit straks eenmaal onder de knie hebben , ben ik er van overtuigd dat het goed gaat komen en we weer op wedstrijd kunnen :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:15

Meya; Wat fijn dat je de knoppen weer gevonden hebt! Dat gaat dan vast goed komen :)

Hier ook gelest, ging ook weer heel fijn. Hoop dat ik het weekend fijne proeven kan neerzetten!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:51

Mag ik hier meelezen/reageren? Ben naar het M1 aan het toetrainen. Stap en draf gedeelte zit er al super op. Alleen galop is nog moeilijk waardoor ik nog niet gestart ben.

Met deze dame btw.
Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:11

Welkom Mirjam! Ik ken je nog wel uit L1 of L2 topic. Dat is Eliana toch?
Heb je je punten al voor het M1?

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:24

Nee dat is Sterre en ja we mogen M1. :))
Eliana start ik nu L2, maar heeft wat te veel last van spanning op vreemd terrein.

MyWishMax

Berichten: 25266
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:35

Hee Mirjam!

Ik schrijf straks een langere update, maar op zich valt de blessure mee, waarschijnlijk 6ntot 8 weken tot volledig herstel, maar dus wel weer stappen, stappen en stappen.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:41

Oh ja, sorry, haal ze door elkaar :o

@ Mywishmax; Oh dat is nog te overzien! Gelukkig maar! Ben heel benieuwd, dus kom maar door met je update :)

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:50

Oh nee MWM, blessure? ;(

Marietje, dit is Eliana :D
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25266
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:53

Moest even de laptop opstarten, dat typt makkelijker.

We hadden zondag gekeken hoe ze liep en dat was eigenlijk al een stuk beter. Nog niet goed, maar wel veel beter. Maar zat nog steeds een bult op haar achterbeen die we wilden laten onderzoeken en de rest na laten kijken, omdat ze na de behandeling dus wel beter was gaan lopen.

Het was heel simpel, de DA keek alleen naar die bult en wist al meteen dat het de tussenpees was. Ze reageerde bijna niet op het knijpen, echt maar heel licht. Bij andere paarden zou dat een normale reactie kunnen zijn, maar zij is nogal hard voor zichzelf. Dus even klinische gedeelte. Stap op harde en zachte rechtuit goed, stap op het harde met achtjes goed, draf op het harde heel licht een onregelmatigheid (1/5) en stap en draf op de volte beide kanten goed. Dus scannen. Die bult is een bloeding, de pees is eigenlijk heel. ik denk 5% aan de buitenkant waar die bloeding in zit en dat is wel een flinke. Ons geluk is dus dat de pees niet aangetast is en de bloeding echt in het midden zit, niet bij de aanhechtingen.
Helaas is dit dus echt een pech blessure, verstappen, net zoals wij door enkel heen gaan.

Het is wel een gevaarlijke blessure, maar dan meer omdat paarden een paar dagen heel kreupel lopen en daarna eigenlijk vrij snel weer goed waardoor mensen weer verder gaan rijden en dan gaat de pees wel stuk. We kregen dus complimenten dat we zo snel langs gekomen zijn en gewoon zekerheid wilde hebben en niet aan wilden kijken. Oke en de opmerking dat hij ons niet meer had willen zien _O- Ik blijf gewoon enorm blij met onze DA, ook hoe hij luistert naar mijn opmerkingen van hoe ze voelde onder het zadel. Hij heeft niet naar de rug oid gekeken, daar zag hij geen reden voor. Nu 5 weken stappen aan de hand of onder het zadel, koelen met icevibes en zalf erop smeren, dan weer terug voor controle. Maar hij hoopt, omdat ze vorige keer zo snel herstelde, dat we over 6 tot 8 weken weer aan de gang zouden kunnen. Eigenlijk moet alleen de bloeding weg.

MyWishMax

Berichten: 25266
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:55

Mirjam, ik vind het al bizar dat je gewoon weer kan rijden op Eli. Mag ik van de zomer veulentjes fotograferen? (of stiekem gewoon kijken en knuffelen haha)
En ja, helaas blessure. Wilde deze maand of volgende maand weer voor het eerst gaan starten, ze heeft vanaf februari tot augustus al stil gestaan vanwege andere blessure.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:57

Jeetje Joh, Mywishmax, dan ben je mooi op tijd! Goed dat je er zo snel bij bent. :j

@ Mirjam; Oh, nou zo van die foto zie ik amper verschil hoor :+ Maar ik weet nu weer dat Sterre de pony is.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:24

Gelukkig er snel bij MWM!
En ja blijft bizar Eli haar herstel! Je ziet aan een been een paar witte haartjes en meer ook echt niet.
Tuurlijk ben je welkom! Wil wel mooie foto's van het jonge grut. En met zulke moeders zullen ze vast van knuffelen houden :D :+: (ze zijn 10, 21 maart en 9april uitgerekend)

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 08:54

Wow wat gaan jullie mega snel.
Ik ga straks even bijlezen en regeren al weet ik niet of ik het red om op alles te regeren :o

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:55

:wave: Goedemorgen!

Hoe is het met iedereen, nog mensen op wedstrijd geweest?

Ik ben het weekend weer geweest. Met losrijden even een flink spanningsmoment, maar gelukkig wel heel snel daar weer uit kunnen rijden en eigenlijk doorgegaan of het nooit gebeurd was, hij blijft wat raar :+ 1e proef was ik zelf eigenlijk nog in :Z dus na een paar onderdelen dacht ik, misschien moet ik even gaan rijden! Vanaf dat moment ging hij heel fijn. 2e proef ging direct heel fijn, alleen een hele dikke onvoldoende geïncasseerd omdat hij meende te moeten stoppen op de A-C lijn bij de S van hand veranderen. Hele dikke trap naar voren gegeven, dus ja ... dat is geen mooi cijfer. :+
Maar al met al weer mooie punten mee naar huis, ik ben blij! Ook nog 2 x 2e prijs dus dat maakte het mooi af.

Mijn man had stukje gefilmd, ik was blij verrast toen ik het terug zag. Hij is echt heel fijn gaan galopperen. Ik voelde de laatste tijd al wel dat het anders was, maar ja ... als je erop zit zie je niets natuurlijk.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:29

Jammer dat wedstrijd niet gewenste resultaat gaf Veertje. Fijn dat nieuwe bit wel verbetering geeft.

Welkom Mirjam

Fijn dat het meevalt MWM, succes met verdere herstel.

Gefeliciteerd met mooie resultaat Marietje

Hier geen wedstrijden, trainen thuis lekker verder. Paard is lekker wakker en ik heb het erg druk op mijn werk gehad afgelopen weken. Niet de beste combinatie. Als ik mezelf er even toe zet om echt te rijden gaat het wel heel fijn. Stap-galop, eenvoudige wissel, beginnetje travers en keertwending, tempo en stelling wisselen in contra allemaal heel fijn. Maar durf nog niet op wedstrijd, vooral draf gedeelte kan en moet nog beter en meer aan elkaar. Als er dan iets gebeurd in/naast de baan ben ik hem nog beetje kwijt. Hebben in januari clinic van Dinja en Sakia van Es, als ik daar fijn rond kan rijden dan durf ik misschien weer in te schrijven.

Edit, wat ik schrijf is niet helemaal waar, in December hebben we nog een kerstwedstrijd maar dan starten we onderling in de kersttrui gewoon lekker L2 {:)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:37

Dat komt vast goed Bianca! De helft van wat je opnoemt zit nog niet in het M1 dus :D :+

Leuk dat je die clinics mee rijdt, altijd leuk om weer met een totaal ander oog bekeken te worden en tips te krijgen.