Als volwassene starten met D-pony tussen de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:45

Ik begrijp het nederlandse puntensysteem niet helemaal goed denk ik. Ik het belgische moet je bij 30 sowieso over, dus nog zat marge genoeg toch? Ik rij gemiddeld 3 punten per wedstrijd, dus op 20 punten zou je al zitten na 6-7 keer meedoen, dat lijkt me heel normaal?

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:42

Ja mag inderdaad gewoon tot 30 door rijden. Wie zijn jullie om te bepalen of iemand met 20 winstpunten alleen voor prijzen rijdt of überhaupt al klaar is voor een klasse hoger. Misschien rijdt ze al wel 3 jaar M1 met elke keer net wel of net niet een winstpunt. Dat weet je zo toch niet.

En dan nog, als ze wel voor prijzen rijdt, mag ze gewoon de winstpunten vol maken. De grens van 30 is er niet voor niets

Ayasha
Blogger

Berichten: 57943
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:45

Poekkie schreef:
Ik begrijp het nederlandse puntensysteem niet helemaal goed denk ik. Ik het belgische moet je bij 30 sowieso over, dus nog zat marge genoeg toch? Ik rij gemiddeld 3 punten per wedstrijd, dus op 20 punten zou je al zitten na 6-7 keer meedoen, dat lijkt me heel normaal?

Eh dat gaat af geschaft worden van wat ik gehoord heb. :) Of we daar blij mee moeten zijn valt over te discussiëren maar Limburg wil daar iig van af. Sowieso kan je al zelf bepalen op welk niveau je begint.

Ik heb met een D pony die echt niet geweldig gebouwd was Z2 tussen de paarden gereden en vrij makkelijk winstpunten gereden (en ook vooraan mee gereden.) Hij scoorde echt niet minder dan de paarden. :)
Als ik hem voor elkaar had kreeg ik gewoon mijn punten en reed ik ook gewoon mee voor de prijzen.

Dat gezeur over overstappen op 20 punten, laat mensen dat voor zichzelf bepalen ja. :) Mijn merrie zit nu ook op de 25 pt en die blijft ook nog in het niveau want IK vind haar niet klaar om over te gaan en ik bepaal. De prijzen zullen me een worst wezen, als ze niet klaar is voor het hoger niveau start ik haar daar niet in.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:06

Ayasha schreef:
Poekkie schreef:
Ik begrijp het nederlandse puntensysteem niet helemaal goed denk ik. Ik het belgische moet je bij 30 sowieso over, dus nog zat marge genoeg toch? Ik rij gemiddeld 3 punten per wedstrijd, dus op 20 punten zou je al zitten na 6-7 keer meedoen, dat lijkt me heel normaal?

Eh dat gaat af geschaft worden van wat ik gehoord heb. :) Of we daar blij mee moeten zijn valt over te discussiëren maar Limburg wil daar iig van af. Sowieso kan je al zelf bepalen op welk niveau je begint.

Ik heb met een D pony die echt niet geweldig gebouwd was Z2 tussen de paarden gereden en vrij makkelijk winstpunten gereden (en ook vooraan mee gereden.) Hij scoorde echt niet minder dan de paarden. :)
Als ik hem voor elkaar had kreeg ik gewoon mijn punten en reed ik ook gewoon mee voor de prijzen.

Dat gezeur over overstappen op 20 punten, laat mensen dat voor zichzelf bepalen ja. :) Mijn merrie zit nu ook op de 25 pt en die blijft ook nog in het niveau want IK vind haar niet klaar om over te gaan en ik bepaal. De prijzen zullen me een worst wezen, als ze niet klaar is voor het hoger niveau start ik haar daar niet in.


Volgens mij kun je in Nederland niet bepalen welk niveau je begint.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57943
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Als volwassene starten met D-pony tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:12

Dat stuk ging over België. :) Poekkie, wie ik quote, had het over de regeling in België. :)

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Als volwassene starten met D-pony tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:56

Wij kunnen idd bepalen waar we starten maar daarna niet meer zakken. Ik wist niet dat het systeem ging aangepast worden?

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:08

WowAmigo schreef:
[ [url=m/RUvxYX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierbij een fotootje van mij en pooown :-)

Ben benieuwd :P


Zou wel even naar het zadel laten kijken, op de foto lijk je op de lepel te zitten en kantelt het teveel naar achter.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57943
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:10

Poekkie schreef:
Wij kunnen idd bepalen waar we starten maar daarna niet meer zakken. Ik wist niet dat het systeem ging aangepast worden?

Ja, nadat je zelf mag kiezen welk niveau je start (waar we ook al de nodige miserie door voorbij hebben zien komen) zijn ze nu ook van plan om geen maximale bonuspunten meer te geven. Wat dan het doel is van die punten is me een vraag en of er een ander systeem komt weet ik niet.

Amrod
Berichten: 13
Geregistreerd: 07-10-23

Re: Als volwassene starten met D-pony tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:17

ik zelf heb bij mijn ouder een C-pony staan waar ik L2 mee heb gereden tussen de paarden mijn zusje rijdt haar nu maar begint er echt af te groeien dus die komt binnenkort misschien ook mijn kant weer op. En ook een poos een B-pony gedaan. Alleen kon dat echt net gezien ik toch wat aan de grote kant was.
qua dressuur kan het altijd.
springen kan ook maar dat heeft heel wat meer haken en ogen.
ik blijf erbij dat er een catogerie pony's voor volwassenen moet komen zodat ik ook normaal kan springen met een C-pony. Ik pas ook wel op kwpn van 165 maar krijg dan echt standaard de opmerking dat ik zo schattig klein ben. XD