[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:26

Haha geweldig Goldie.
In de zorg zal het idd wel heftig weer zijn..
Hier ook kreupelmodus. Harv is wel aan de beterende hand maar dat duurt nog wel ff. Maar Mick liep niet goed. Morgen gaan we verder onderzoeken. Zijn bang voor tussenpees... Ben er ondertussen wel klaar mee al die ellende.

Marijkeeee
Berichten: 6292
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:52

Goldie schreef:
Heftig Gomir... Hopelijk wordt het snel weer rustiger..

Cas toch maar wel weer geschoren, en aangezien we toch nergens komen... _O-
m/4LVA7R.jpg
:')


Hahah leuk gedaan!

Marijkeeee
Berichten: 6292
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:55

Niets aan zeg kreupelmodus! hopelijk valt het mee !

@Lithya: Leuk dat je op je jonkie hebt gezeten. Ideaal als er een parcours staat met wat leuke dingen! Kun je mooi doortrainen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:27

Balen Che en Laura! Hopelijk knappen ze snel weer op.

Leuk Lithya! Ik kijk nog even naar mijn jonkies, dat komt me zeker nu met alle drukte wel goed uit.
De tweede 3-jarige is ook uit de wei en heeft de eerste rondjes aan de longe er al op zitten.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:58

Goldie schreef:
Heftig Gomir... Hopelijk wordt het snel weer rustiger..

Cas toch maar wel weer geschoren, en aangezien we toch nergens komen... _O-
[ [url=m/4LVA7R.jpg]Afbeelding[/url] ]
:')

Geweldig :')

Hier gaat het springen ook nog steeds onwijs fijn. De lessen gaan steeds beter en bijna iedere les eindigen we met een rondje tussen de 80-100cm. Hebben nu een enorm leuk, maar technisch parcours staan. Zit onder anderen een 3 sprong in (blijft moeilijk voor Donner) en leuke lijntjes/dubbels :D

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:20

Marijkeeee schreef:
Ideaal als er een parcours staat met wat leuke dingen! Kun je mooi doortrainen.


Wat leuke dingen? Alleen de kerstboom met lichtjes ontbreken nog, verder is alles er. Boompjes, grasmatjes, slootjes.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:39

Nou Mickey zijn voorbenen op de echo geweest. Conclusie:
0-1 uit 5 kreupel. Buigproef laag LV minimaal positief, hoog negatief. RV laag minimaal positief, hoog negatief.

LV: aanhechting high suspensory wat rommelig. Oppervlakkige buiger duidelijk vocht, oedeem tussen de vezels, vezels zelf mooi. Verdikking peeskapsel.

RV: Oppervlakkige buiger oedeem tussen de vezels. Meer vocht in peeskapsel dan links, ook verdikt. High suspensory ziet er goed uit.

Heel minimaal dus. Hij liep voor het oog ook maar zo zo 'kreupel'. Maar ohz leek het alsof je kar vierkante banden heeft zegmaar... Moet nu een maand stappen en hem dan ohz voelen hoe hij dan draaft. Valt dus wel mee denk ik maar wel weer mooi klaar mee :7

Marijkeeee
Berichten: 6292
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:08

Daar ben je inderdaad mooi een tijdje zoet meer PL! mooi balen! maar je weet wel waar je nu aan toe bent.

@Lithyua: Dat is leuk dat ze het parcours mooi hebben aangekleed! Waar is dat parcours?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 07:38

Volgende week starten meetmomenten voor punten voor dressuur. Springen volgt vast snel!!

Marijkeeee
Berichten: 6292
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:02

Mooi bericht van het KNHS nu nog per regio en gemeente het voor elkaar krijgen dat je een meetmoment mag organiseren. Denk dat wij vanaf januari een poging gaan doen.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:57

Hier in de buurt poppen alle wedstrijden weer op! Ehhh meetmomenten.
Ik heb woensdag pas weer mijn eerste les gehad dus ik pak het januari weer op

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:05

Hier ook. Maar op dit moment zit ik in een landelijk webinar over de ontwikkelingen en dat ziet er voor de IC echt nog helemaal niet gunstig uit. Dus ik hoop echt dat we straks niet in een complete lock down gaan :=

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:59

Hoe staat het met de cijfers Gomir? Gisteren werd wel gezegd dat het aantal besmettingen op liep, maar er ook meer getest werd. Procentueel veranderde niets. Is het vooral Corona of nu ook influenza?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:08

Corona, ik heb sinds februari geen griep-patient meer gezien :+
Op dit moment 500 COVID-patienten op IC en ik geloof rond de 550 non-COVID, dat is vrijwel allemaal urgente zorg. Reguliere post-operatieve zorg is eigenlijk al weken onvoldoende capaciteit voor, want we hebben ongeveer 1150 bedden in de lucht. De 1300 is al bijna niet te doen ivm uitval personeel en doordraaien van reguliere (niet-IC) zorg, waardoor OK-personeel ook niet meer kan bijspringen.

De rek is er over de hele linie wel een beetje uit nu en obv de huidige voorspellingen (en dat model klopte steeds wonderbaarlijk goed) zijn we er nog lang niet ;(

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:33

Gaan we er ooit wel komen, of is het een blijvend iets?

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:52

Hoe kan het dat er nu helemaal geen griep is en alleen maar corona?
Dat lijkt me ook niet helemaal waar. Of ergens is het hetzelfde, als her getest wordt.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:02

Het zal ook wel weer een keer uitdoven als er voldoende immuniteit is.

Ik spreek alleen over ic, want daar heb ik zicht op. Daar had ik in mijn vorige ziekenhuis tussen 5 en 10 patiënten met griep per winter op de ic.
Bij corona is dat heel anders en is het percentage dat op ic komt veel hoger. Sinds maart zitten wij nu al over de 60 beademde patiënten. En die liggen gemiddeld lang, waardoor het snel opstapelt. Elk van deze patiënten is getest middels pcr en dat is echt betrouwbaar. Griep wordt alleen getest als er geen corona is (want die kans is nu veel groter en testen kost ook geld en materiaal) en in onze sneltest.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:09

Oh, nee. Dan kun je niet veel met mijn opmerking. Ik doelde niet echt op ic haha.


We kunnen in ieder geval weer op concour :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:10

Als ik dat zo lees ben ik eigenlijk wel en beetje verbaasd dat die meetmomenten weer door mogen gaan :o

Wij zijn ook een beetje aan het dokteren...
Vervelende mok
Afbeelding

Na 2 dagen verband was het al een stuk beter, ga vandaag kijken of ze even naar buiten kan want ze heeft nu al bijna 2 weken boxrust (gelukkig heeft ze wel echt een asociale stal :+)

Zo was het donderdag na het wassen...
Afbeelding

Dat ik niet kan rijden vind ik even helemaal niet zo erg :o :=

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:58

Ik blijf me afvragen of dit wel daadwerkelijk mok is @goldie. Let maar goed op lieve cas...

@gomir heftig om het zo te horen van mensen die er heel dicht bij staan! Respect voor wat er allemaal daar gebeurt in de zorg.

Ik vind het niet zo gek dat de meetmomenten hervat worden. Je houdt echt wel voldoende afstand als je op een paard zit en als we allemaal nou gewoon bij onze trailer blijven en ons aan de afstand houden dan moet het echt wel goedkomen... hoop ik maar...

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:34

Arme Cas, hopen dat die plek snel weg is!
Pff respect gomir. Ik hoop zo erg dat het snel weg is. Maar dat zal inderdaad nog wel even duren...

Hier rustig aan. Mick had een gekke overbelasting in beide voorbenen? Aanhechting tussenpees en oppervlakkige buiger. Dus die heeft een maand gestapt en nu heel rustig iets draf introduceren. Laatste week december weer echo maken om te kijken of zwelling weg is/blijft.

Harvey ben ik ook aan het opbouwen :+ Die mag volgende week een eerste galopje gaan maken. En die gaat dan tegelijk met Mick ook maar op de echo zodat ik weet wanneer we het springen er weer bij kunnen pakken.

Hoop toch echt dat ik mijn (hele aardige, dat wel haha) dierenarts volgend jaar iets minder over de vloer heb .. -O-


Afbeelding
Harvey zijn nieuwe vriend. Mist wel al 2 armen die hij vakkundig geamputeerd heeft :')

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:32

Hopelijk gaan ze alletwee goed 2021 in Laura!

Ik denk ook wel dat het kan Cheminee, maar als ik donderdag in Tolbert kijk dan blijven mensen niet bij hun vrachtwagen tussen de paarden door. Dat gaat ook niet, want dan weet je niet wanneer je moet zadelen. Met dressuur is dat allemaal wat eenvoudiger.

Marijkeeee
Berichten: 6292
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:31

Wat een pech Laura!! hopelijk meer geluk in 2021 en kun je met beide weer aan de slag.
@Goldie: wat een ellende mok.. ik moet het afkloppen maar tot nu toe nog geen 1 met mok terwijl ik de afgelopen jaren de 1 na de ander had in deze natte periode. Maar wij gebruiken een ouderwets koeien middel ;) werkt elke keer weer!

Ben ook erg benieuwd of de meetmomenten door gaan na de berichtgeving van afgelopen weekend.

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:30

Ik blijf het zo apart vinden dat er mensen (ook hoger opgeleiden) durven te beweren dat het allemaal niks is en het onderdeel van "de agenda" is.

Meetmomenten vond ik ook best bijzonder, heb het idee dat de KNHS dit alleen doet om z'n leden te behouden.
Ik zit wel een beetje met die maatregelen. Je mag niet meer binnen rijden maar om savonds in het donker te gaan rijden in m'n eentje vind ik ook niet heel tof. Binnen is soms al een uitdaging omdat ze echt niet grappig bokt en om dan buiten te gaan.... :n

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:52

Mag de binnenbak niet meer gebruikt worden vibabu?
Ik heb me daar nog niet zo in verdiept. Had dienst gisteravond/vannacht en bovendien alleen een buitenbak thuis dus voor mij maakt het ook niet zoveel uit.