[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:07

Oh wat naar Laura, dat is inderdaad erg 'leuk' thuis komen. Ga je wel op zoek naar een ander vriendje?

Klinkt goed Goldie!

Ik heb de smaak helemaal te pakken weer. We hebben een nieuw zadel en een nieuwe singel, maakt echt een BAK verschil in lichaamsgebruik, en mijn houding is ook beter. Mocht iemand nog interesse hebben in een Prestige EK 26 Special met medium boom..? :D

Wij gaan 21 augustus weer naar Den Haag. Vorige week ook cc, toen had ik 2 balken terwijl ze goed aanvoelde. Maar we hadden net 3 weken vakantie gehad en letterlijk 1 paard voor ik de ring in moest van singel gewisseld dus dat zal niet geholpen hebben.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:10

Lekker Eva! Ja ben hard op zoek maar wil nog niet zo, heb er nu alweer 2 gehad die niet helemaal goed bleken met (voor)keuren. Dus we gaan nog even verder kijken.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:10

Lastig om een gezond paard te vinden voor een normale prijs.
Ik heb een superleuke 3-jarige in de veiling gekocht bij paardenveilingonline van de winter. Maar dat moet je ook net treffen en je moet dat ook maar net willen vanaf een video ;)

Jij wil geen hele grote toch? Want ik heb nog een 4-jarige onderweg staan die t.z.t. wel verkocht moet en die is denk ik ook wel stoer genoeg voor de eventing. Zijn 3-jarige volle zusje is een stuk kleiner, maar die heb ik laten insemineren, omdat ik geen tijd had om ermee aan het werk te gaan :+

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:13

Over niet grote heb ik ook nog wel 1 :+ 3 jaar en 155. Heb haar een paar gelongeerd en pakt dat gemakkelijk op. Mooi luxe beestje! baal als een stekker dat ze niet 10cm groter is. Maar ja ik met mijn 180 is geen gezicht op een epony.

Maar wel enorme pech hoor PL! en ook dat je nu al een paar hebt gehad die niet goed zijn. Maar ja hoor dat wel meer. Oké perfect krijg je ze niet. Maar gewoon gezond en geschikt voor de sport is wel belangrijk.

Lekker bezig PK! Wat voor zadel is het geworden?

Ik ben de laatste tijd ook een paar keer van huis geweest. Grote reus doet het best! loopt heel netjes haar ronden in het 120 en laatst elite geworden en paar weken geleden 1* debuut gemaakt. Iedere dag liep ze naar de finish. Dag 1 was het beste! foutloos maar te traag :P andere dagen wat stomme foutjes van mijzelf waardoor we dan een paal hadden of tijdfouten omdat ik nog niet echt korte bochten maak. Maar ze deed het super! ook het overnachten in zo'n tenten stallen gebeuren. Viel mij 100 punten mee hoe ze overal op reageerde.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:15

Dat smaakt vast naar meer Marijke. Als je naar de spelen gaat, dan hou ik mij aanbevolen als groom, oke?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:40

Goldie schreef:
Jeetje Laura, wat poedersuiker zeg.. wat is er gebeurd?

Wat is de reden dat Che nu met sportpensioen is? Steeds terugkerende blessures? Wel leuk dat je die fries erbij te rijden hebt!

Sinds ik met Cas van stal verhuisd ben ben ik ook een stuk fantieker weer. Meisje waar ik sta heeft dezelfde interesses, springen en crossen, dus dat matcht goed samen. Al weet verschillende springlessen gereden (bij iemand die door m'n vorige instructeur is opgeleid) en ook wat crosstrainingen en ook voor de leuk wat BB crossjes gestart. We kunnen ook wel B, maar nu ga ik lekker met m'n stalgenootje samen en gewoon lekker zonder druk rondrijden. Nu 2x gedaan, en 2x met eerste prijs naar huis. Zondag starten we weer.
Startkaart heb ik ook weer, zouden dressuur starten _O-, maar toen kreeg ik corona. Nu nog steeds een beetje aan het herstellen dus ben benieuwd zondag.

En Cas is weer helemaal de oude, in goede conditie, blij en gewoon echt weer zoals ik der ken <3


Ché heeft nog nooit een sportblessure gehad maar altijd ongelukjes :') hij heeft nu een blessure wat erg lang gaat duren. Hij is 15 en tegen de tijd dat hij weer op Z niveau rondloopt is hij al bijna bejaard. Het is goed zo en ik hoop dat hij nog 15 jaar bij mij mag blijven. Ik wil hem naar een stal dichtbij het strand stallen en lekker genieten zolang dat nog kan en mag!

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:39

Lithya schreef:
Dat smaakt vast naar meer Marijke. Als je naar de spelen gaat, dan hou ik mij aanbevolen als groom, oke?


Hahaha grapjas! Maar is goed hou ik je aan ;)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:12

Marijkeeee schreef:
Hahaha grapjas! Maar is goed hou ik je aan ;)


*\o/* *\o/* *\o/* *\%/* Jij bent er eerder dan ik!

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:36

Marijkeeee schreef:
Ik ben de laatste tijd ook een paar keer van huis geweest. Grote reus doet het best! loopt heel netjes haar ronden in het 120 en laatst elite geworden en paar weken geleden 1* debuut gemaakt. Iedere dag liep ze naar de finish. Dag 1 was het beste! foutloos maar te traag :P andere dagen wat stomme foutjes van mijzelf waardoor we dan een paal hadden of tijdfouten omdat ik nog niet echt korte bochten maak. Maar ze deed het super! ook het overnachten in zo'n tenten stallen gebeuren. Viel mij 100 punten mee hoe ze overal op reageerde.


Wat goed zeg! Fijn dat ze zo aanpakt :j

Het is een Amerigo Pinerolo geworden.

Wij mogen de 21 weer op pad.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:12

Baal! opgegeven voor CSI Exloo en inmiddels alles geregeld voor mijn werk. Hotel geboekt want stond op nominatief dacht boek maar voor de zekerheid. Volgende dag krijg ik mail wedstrijd geannuleerd... gisteravond bericht op FB te weinig aanmeldingen. Jammer! maar had al zoiets van de maandag ervoor start de blom cup en daar gaan veel proffs naartoe.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:22

Dat is wel heel jammer ja.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:19

Toch nog een topic gemaakt met de foto's van de laatste 2 fotoshoots met Joos
[IM] Dankjewel lieve Josey

En wat leuker nieuws: ik heb eindelijk een nieuw paard gevonden! Een 3 jarige ruin van chapeau tn x nonstop.
Nog onbeleerd en heel jeugdig. Dus we gaan lekker spelenderwijs wat dingetjes doen en hopelijk wordt het een leuk sportpaard.

Omgedoopt tot On Cloud Nine aka Onni <3
Afbeelding

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:59

Gefeliciteerd Laura! Ik zag hem al voorbij komen op facebook.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:51

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:00

Gefeliciteerd met je nieuwe paard Laura!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:47

Vraag buiten het springen om. Houden jullie enigszins de leeftijd van je cap in de gaten, of vervangen jullie deze gewoon na een bepaalde tijd?

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:17

Nee. Voor thuis training heb ik een oude cap en voor wedstrijden/ les een nettere cap. Die heb ik ooit tijdens CSI Drachten aangeschaft dus die is van 2018.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:32

Ik hou de leeftijd niet in de gaten moet ik eerlijk bekennen.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:57

Ja, ik heb laatst gekeken wanneer ik mijn cap heb gekocht en het is duidelijk dat de 5 jaar voor bij zijn, naast dat ik er ook wel een aantal keer mee ben gevallen. Voor mijn werk is mijn hoofd heel belangrijk. Ik ben er nu ik zelf werk ook een stuk strenger op geworden. Ik ben nu dus aan het kijken naar een nieuwe.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:19

Ik heb mijn (trainings)cap vorig jaar vervangen, die was toen ook wel lellek geworden en 6 jaar oud dus vond het wel tijd voor wat anders :+

Mickey stond dus bijna hoefbevangen dit weekend -O- Arm ding had grote au aan zijn voeten maar stond er hetzelfde bij als Joos dus ik had even hele grote paniek zeg maar...
Het lijkt nu wel langzaam wat op te knappen en zijn gewricht zag er verder nog piekfijn uit dus dat was goed om te horen.

Mijn andere vriendje gaat rustig, vind het wat lastig om weer een begin te maken merk ik met het zadelmak maken omdat hij nog best wat bij moet trekken ook. Dus wil niet teveel doen maar ook niet helemaal niks want hij is bijdehand zat :P

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:11

Vandaag onze laatste outdoor springwedstrijd gehad. Slechte generale ging wel echt op. Twijfelde nog of ik wel de ring in moest rijden, maar hij liep 3x nul en waren 2x eerste. Zijn vacht is momenteel flinterdun, heb mijn sporen maar afgelaten, dat reed iets zwaarder, maar beter dan dat ik hem zou doorprikken ofzo.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:31

Wat goed Lithya! Waar ben je geweest?

Paljaslaura altijd vervelend om te zien, maar gelukkig gaat het al wat beter!

Ik ben vanmiddag ook laatste keer outdoor gestart. Twee rondjes 1.10m en eerste rondje foutloos maar had nog nooit op tijd gereden met dit paard.. Pakte gelukkig goed uit, barrage vrij snel en ook foutloos en 2e prijs. Tweede rondje was direct op tijd en ondanks ik daar wat minder risico nam was ik alsnog 1e. Dus van 4 naar 8 winstpunten :j

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:11

Netjes Sarahviavia.

Was in harich. Zag dat in het eerste parcours ik de enige was die de finish juist bereikt had en in het 2e parcours bijna 8 seconden sneller dan de nummer 2. Heb niet eens hard gereden, alleen kort gewend.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:18

Netjes dames!!
Kijk aan Lithya jullie kunnen het wel!

Kwam voor mij wat ongelukkig uit om naar Harich te gaan. Wel jammer is mooi rijden daar outdoor.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:33

Gefeliciteerd alletwee!
En Harich is idd mooi buiten, ik kom er ook graag.

Ik heb oefencross in Gorssel gereden dit weekend, ging supermooi!
Heb zelfs startpas aangevraagd voor de up to date, gaan eind van het seizoen nog even B rijden :))