Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 276 van de 283 [ 7059 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 283  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wedstrijd springende bokkers II

 
Profiel   

Bitten weet ik (gelukkig) niet zoveel van. Ik vond bij mijn vorige paard de pelham wel heel fijn, maar rij nu gewoon lekker op een simpel bitje. Succes Lithya, hopelijk vindt je een fijn bit!

Op de laatste indoor had ik een hele slechte ronde in het 1.10m (2 weigeringen waarvan bij eentje de hele hindernis omviel, paar gigantische missprongen, ruiter die per ongeluk door m'n parcours reed). Heeft meer vertrouwen geschaadt bij het paard dan ik had verwacht, want de daaropvolgende 1.10m wedstrijd weigerde hij vrijwel zonder logische reden wat helaas tot een val heeft geleid. Drie weken geleden dus voor het vertrouwen even 2x 1m gestart en die gingen zoals verwacht heel soepel. Maar nu aankomend week toch weer de eerste 1.10m en dat voelt voor mij nu wel weer als een drempel.. Ik heb dit paard pas 3x 1.10m gestart, waarvan de eerste foutloos en net buiten de prijzen en daarna dus 2x behoorlijk slecht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 12:15 



 
Profiel   

Waarom start je niet een rondje 1.00 en 1.10? Die van mij loopt 1.20 ook met 2 vingers in de neus, maar is sinds januari niet mee op concours geweest. Die gaat eerst 2x mee op 1 rondje 1.00 en 1.10. Het is mijn hobby, niet mijn werk. Het moet leuk blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 13:19 



 
Profiel   

Lithya schreef
Waarom start je niet een rondje 1.00 en 1.10? Die van mij loopt 1.20 ook met 2 vingers in de neus, maar is sinds januari niet mee op concours geweest. Die gaat eerst 2x mee op 1 rondje 1.00 en 1.10. Het is mijn hobby, niet mijn werk. Het moet leuk blijven.


Zeker met je eens hoor, moet ook leuk blijven voor paard en ruiter! Alle drie de keren 1.10m heb ik eerst een fijn rondje 1m gedaan en daarna dus alsnog het 1.10m wat niet goed ging. Ik vind het verschil tussen 1m en 1.10m in combinatie met het parcours wat verandert dan nog best groot. Als de 1.05m goed gaat ga ik denk ik met een fijner gevoel de 1.10m in dan dat ik alleen 1m gedaan heb. In de les doen we trouwens wel wekelijks 1.05m en 1.10m rondjes dus dat an sich is niet nieuw of anders gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 13:31 



 
Profiel   

Of wat vaker gewoon 1m en 1.05
Neem aan dat je geen haast hebt. Vertrouwen is belangrijker. En al was het wel je werk, aan 1 zonder vetrouwen (combinatie) heb je niks en verbeter je ook niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 15:02 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Of wat vaker gewoon 1m en 1.05
Neem aan dat je geen haast hebt. Vertrouwen is belangrijker. En al was het wel je werk, aan 1 zonder vetrouwen (combinatie) heb je niks en verbeter je ook niks


Dat is wat ik ook bedoel. Het is je werk niet, dan is er vaak ook geen haast. Daarnaast vertrouwen is niet af te dwingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 15:38 



 
Profiel   

Is het niet mogelijk om flexibel te starten? Dan rijd je een rondje 1.00 en als dat fijn gaat 1.10.
Of eerst eens in de tussenklasse 1.05 starten als dat uitgeschreven is als je niet flexibel kan/wil starten.

Edit/ inmiddels al meer reacties dus niet meer zo bijdragend :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 15:48 



 
Profiel   

gomir schreef
Edit/ inmiddels al meer reacties dus niet meer zo bijdragend :+


Jij bent altijd bijdragend Gomir!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 16:22 



 
Profiel   

Iedereen mag zeggen hoe hij of zij denkt.
Iedereen denkt hier een beetje hetzelfde, dat is leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 16:26 



 
Profiel   

En wie zijn er dit weekend allemaal weg geweest?

Ik had giste 1.05m en 1.10m opgegeven, maar vooraf voor mezelf beslist dat ik die 1.10m alleen ging doen als de 1.05m heel goed voelde. De eerste drie hindernissen gingen ruk, maar vanaf hindernis 4 kwamen we in het ritme en sprongen we foutloos rond met 75,5 stijlpunt. Extra voordeel dat ik de meest spannende hindernis (die mn paard in het basisparcous lichtelijk eng vond en waar veel ruiters een stop hadden) dus ook nog in de barrage keer extra kon oefenen.
En tot mijn grote geluk kwam er bij het L parcours een extra dubbelsprong bij, maar het parcours bleef hetzelfde. Dus had genoeg vertrouwen voor het 1.10m en dat pakte goed uit. Heel fijn rondje met op hindernis vier helaas één balkje, maar verder heel erg fijn gereden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 10:21 



 
Profiel   

Ben vandaag na 5 maanden pauze, vakantie, motivatieloos te zijn geweest, weer gestart. De laatste paar keer met trainen, hij is maar 3x mee geweest, ging hij al erg fijn. 1.00m ging simpel en echt een toprondje zonder klieren. 1.10m trok hij ok het voorterrein even het gas aan. Verre van grappig met zijn 1.80m +. Hij liep vervolgens voor zijn doen braaf zijn rondje en we werden nog 3e. Heel lang aan kop gestaan… maar ik had weer een deelnemer voor de hindernis :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 16:34 



 
Profiel   

Je weet nu toch wel dat je ze niet moet pesten met losrijden :P
Fijn dat hij weer goed aanpakte! Was je in Exloo?

Fijn dat het goed ging Sara.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 20:13 



 
Profiel   

Nee Zwolle.

Heeft er iemand nog een goede tip tegen zadels die erg afgeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 21:16 



 
Profiel   

Goed begin na zo'n tijd niet op springwedstrijd! gefeliciteerd met je prijs.

Wat bedoel je met afgeven? ik heb geen tip.. heb hetzelfde altijd na de tijd van die vlekken en bruinig her en der. Wat vooral irri is dat plekje op mijn achterste :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 07:49 



 
Profiel   

Wat goed Lithya. Ik heb nu 2 wedstrijden gereden met mijn Beris (stang, tongboog) baby pelham. Eerste wedstrijd was ze al wat hangerig, maar moest daarna direct heel nodig plassen dus ik weet het daar aan. Gisteren was er echt geen houden aan, het bit is duidelijk niet haar ding want ze rent er gewoon doorheen.

Helaas is mijn trainingsbit niet toegestaan op wedstrijden.

Iemand nog heldere ideeën? Gebroken bitten (enkel, dubbel) passen haar ook absoluut niet, daar raakt ze erg gestrest van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 07:54 



 
Profiel   

Zoiets? https://www.horseonline.com/nl/kimblewi ... poort.html heeft wel iets van je trainingsbit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 07:59 



 
Profiel   

Vooral het zitvlak ja. Witte broek nu alweer met zwarte stroken. Zo jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 10:17 



 
Profiel   

Ik gebruik Dasty (de gele) van Wibra daarvoor. Krijg ik de meeste vlekken wel mee uit van het zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 10:47 



 
Profiel   

Lithya schreef
Vooral het zitvlak ja. Witte broek nu alweer met zwarte stroken. Zo jammer.


Je broek nat in de zon leggen, de zon bleekt alles weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 18:38 



 
Profiel   

Het is hier best stil momenteel. Iedereen van vakantie aan het genieten? Ben in juni weer eens gestart en bijna om de 2 weken weg geweest. Op 1x na ging het verder eigenlijk iedere keer wel prima. Was ik voorheen bijna de langzaamste, heeft hij nu al een paar keer de 2e tijd gelopen. Helaas dan ook net een pech balkje. Gisteren ging hij ook erg fijn, maar had net wat meer gas moeten geven, al was 4e niet slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 15:25 



 
Profiel   

Ik ben momenteel paardloos... Josey heb ik 21 juni in moeten laten slapen |(
Dus heb niet zoveel te melden

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 16:46 



 
Profiel   

paljaslaura schreef
Ik ben momenteel paardloos... Josey heb ik 21 juni in moeten laten slapen |(
Dus heb niet zoveel te melden


Och jeetje, sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 20:13 



 
Profiel   

Ik zag het voorbij komen op insta. Veel sterkte :knuffel: Ik heb helaas ook geen springpaard meer. Hij is met sportpensioen <3 Ik heb wel sinds kort een Fries waarmee ik dressuur wedstrijden mag rijden dus de sport zeg ik nog niet helemaal vaarwel!

Daarnaast nog geslaagd voor de jurycursus dus daar hoop ik ook wat tijd mee te vullen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 06:45 



 
Profiel   

paljaslaura schreef
Ik ben momenteel paardloos... Josey heb ik 21 juni in moeten laten slapen |(
Dus heb niet zoveel te melden


Wat naar ! sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 07:45 



 
Profiel   

Jeetje Laura, wat poedersuiker zeg.. wat is er gebeurd?

Wat is de reden dat Che nu met sportpensioen is? Steeds terugkerende blessures? Wel leuk dat je die fries erbij te rijden hebt!

Sinds ik met Cas van stal verhuisd ben ben ik ook een stuk fantieker weer. Meisje waar ik sta heeft dezelfde interesses, springen en crossen, dus dat matcht goed samen. Al weet verschillende springlessen gereden (bij iemand die door m'n vorige instructeur is opgeleid) en ook wat crosstrainingen en ook voor de leuk wat BB crossjes gestart. We kunnen ook wel B, maar nu ga ik lekker met m'n stalgenootje samen en gewoon lekker zonder druk rondrijden. Nu 2x gedaan, en 2x met eerste prijs naar huis. Zondag starten we weer.
Startkaart heb ik ook weer, zouden dressuur starten _O-, maar toen kreeg ik corona. Nu nog steeds een beetje aan het herstellen dus ben benieuwd zondag.

En Cas is weer helemaal de oude, in goede conditie, blij en gewoon echt weer zoals ik der ken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 08:07 



 
Profiel   

Wat vervelend van Che, maar zo te horen heb je wel lekker wat om handen. Dat is leuk!
Fijn Goldie! Lekker genieten samen dus.

Ik ben trouwens niet helemaal paardloos, Mickey is er nog gewoon maar die is met semi pensioen dus daar zit ik momenteel ook niet op.

Joos had in een hele korte periode zware artrose ontwikkeld in haar kogels en meerdere ondervoet problemen. Hadden niet voorkomen kunnen worden en dikke vette pech aldus de arts. We denken aan iets genetisch/auto-immuun/degeneratief iets agz ik nog foto's had van augustus vorig jaar waar niks op te zien was...
Maar zoals je begrijpt was dit leuk thuis komen van Denemarken -O-

Gelukkig nog wel mooie foto's kunnen maken als aandenken
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 11:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 276 van de 283 [ 7059 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 283  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen