[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:03

Ik heb ook geen concour gehad, komend weekend ook niet. Even zomer stop.
Oké. Het kon in de familie planning niet anders. Maar heb de osteo etc gehad, dus kwam wel oké uit.
En met komend weer ook. Ik rij lekker niet :))

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:38

Haha hier hebben we ook tropenrooster deze week {:}

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:58

Ben net klaar met rijden. Maar wat een vliegen. Nog nooit zo extreem gehad.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:37

Hier ook enorm veel vliegen, Castello kunnen we wel insprayen maar Cascade flipt van spray dus dat spuit ik dan eerst op een spons, resultaat is dan toch minder.

Mijn man is vorige week met Castello gestart, 80cm, op twee punten probeerde hij een heel klein beetje of hij ruimte had om om te keren maar kwam tot de conclusie dat dat niet zou lukken.
Een balk en 2 punten voor de tijd, maar erg tevreden dus. Hij gaat ook echt steeds leuker springen, vanuit rust en tilt ook goed zijn benen op.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:07

Kindlief heeft zondag weer horseboarden dus er moet wel wat gereden worden. Toevallig ben ik vrij de komende dagen en door al die vroege diensten toch vroeg wakker. Planning is om morgen om 5.15 erop te zitten. Dan wordt het net licht. Mooi het bos in wild spotten.

Nuttige met het aangename verenigen....

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:16

Ooh dat is opzich erg mooi wakker worden

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:20

Heb drie topdagen gehad op concours De Wolden waar Uno een super internationaal debuut maakte!
Zo trots op haar :+: Eerste dag foutje in de eerste fase, maar liep heel stoer rond. Tweede dag foutloos en negende. Vandaag in de finale liep ze voor het eerst een 1.25m. Sprong ook hier echt heel erg goed en die hoogte is geen enkel probleem. Pechfoutje op een steiltje hield ze uit het prijzenklassement, maar ben enorm tevreden! Nu straks landelijk naar het Z promoveren en op naar het NK jonge paarden in Ermelo :j

Afbeelding
Afbeelding

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:41

Top resultaat Gomir!! Mag je zeker trots op zijn!

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:48

Wauw wat goed!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 01:29

Super zeg!!

Ik ga waarschijnlijk morgen beginnen met onze hindernissen schilderen, hoe breed zijn de vlakken op jullie balken? Onze balken zijn 3,5m lang.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 07:22

Wat goed Gomir! +:)+

Jes, daar kun je creatief mee doen. Wij hebben 3 meter balken en 60 cm aangehouden omdat het er dan nooit een balk optisch uit de toon valt. :roll: autistische trekjes _O- _O-

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:33

Hoe is het hier met iedereen?

Ik ben nog lekker aan het crossen met Mickey. En Harvey begint ook parcoursjes te kunnen lopen :D
Hier kan je vanaf 4:40 meerijden met Mick bij de SGW geestmerambacht die we foutloos reden! Zo blij dat ie nu ook af en toe foutloos rond loopt :)


En Harvey afgelopen weekend in het 60c oefenrondje

Afbeelding

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:39

Hier is het springen en crossen ook erg fijn! Dressuur op dit moment zeer slecht.. %)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:47

Heb 3 weken niet gesprongen of naar een hindernis gekeken, na mijn laatste geintje. Gelukkig ging de les weer prima en leek paard minder aan over te hebben gehouden dan ik.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:28

Fijn Lithya!! heb je al een wedstrijd gepland?

Bij mij is het ook even een beetje rustiger. Maar inmiddels wel de 4 jarige zadelmak gemaakt :) en die doet het best leuk.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:37

Gelukkig Lithya!

Mooi dat dat goed gaat Marijke! De Grand slam ook al bijna weer thuis?

Hier weinig nieuws te melden. Uno gaat fijn en is routine aan het opbouwen in het Z, op het NK jonge paarden zat alles tegen dus dat gaan we maar snel vergeten :+ Etoulon is nu een paar keer mee geweest naar Boijl en begint onwijs te springen, binnenkort wel echt klaar voor concours :j

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 01:06

Ik heb inmiddels ook weer een paar sprongetjes met de bonte gemaakt (thuis, 80cm max) vertrouwen begint weer terug te komen.

Mijn man heeft zaterdag weer wedstrijd met de ruin, de bonte zou ook mee gaan maar die bleek vanavond kreupel te zijn,lijkt geen hoefzweer dus morgen bij daglicht maar eens goed bekijken.

De ruin deed het de vorige keer best redelijk, een balkje en tijd overschrijding maar hij heeft niet heel raar gedaan (slechts een heel klein beetje)
Omdat de bonte niet meegaat loopt de ruin twee rondjes.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:07

gomir schreef:
Gelukkig Lithya!

Mooi dat dat goed gaat Marijke! De Grand slam ook al bijna weer thuis?

Hier weinig nieuws te melden. Uno gaat fijn en is routine aan het opbouwen in het Z, op het NK jonge paarden zat alles tegen dus dat gaan we maar snel vergeten :+ Etoulon is nu een paar keer mee geweest naar Boijl en begint onwijs te springen, binnenkort wel echt klaar voor concours :j


Had het online gevolgd en was net op tijd om het via kwpntv te zien. Echt mooi sneu dat het dan net mis gaat.. ze had het echt even niet in haar koppie. Mooi van de Etoulon! ik neem die van mij misschien ook nog wel een keer mee voor een BB rondje. Gewoon voor de fun. De Grand Slam blijft nog heel even, hij maakt haar nu klaar voor de keuring tenminste als dat erin zit. Ze heeft nog wel iets moeite met haar grote lijf ;)

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:29

Hoi,

Ik meld mij even!
Ik ben namelijk op zoek naar leuke wedstrijden aankomend indoorseizoen en het liefst dan 2 parcoursen vanaf het B springen, bijv. met een finale etc.
Of in ieder geval een wedstrijd waarbij je 2 parcoursen kunt rijden, zodat je niet bij 1 balk weer naar huis kunt :+
Klassiek of Progressief maakt me verder niet uit, hoeft dus niet voor de winstpunten. Ik vind het vooral leuk als de aankleding een beetje mooi is en de sfeer er goed in zit :D

Regio: Overijssel, Gelderland, Drenthe, Flevoland, Utrecht

Wat nu op mijn lijstje staat:
- Indoor Wierden
- Sallandse Ruiterdagen Mariënheem
- en volgens mij zit er in Kampen ook een leuke? Iets van het zilveren ei?

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:35

Het wilde varken in voorthuizen half oktober :)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:02

Zilveren ui. Prima wedstrijdje.

Ik rij meestal B en dan B hc. Ook 2 rondjes alleen 1 niet voor punten. Ga ook niet meer op pad voor maar 1 rondje met een jong paard. Zoek dus de wedstrijden op waar dit mag

JameyDL

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:44

Haii dacht ik doe lekker met deze topic even mee ik rij zelf ook spring wedstrijden maar omdat ik graag met mijn paard graag eventing wou rijden hebben we de springwedstrijden even op een laag pitje gezet ook had ik er 3 weken zelf vakantie tussen zitten dus werd het even lastig toen ik terug kwam bleek na een week mijn paard kreupel te zijn en had ze uiteindelijk rot straal en waren haar hoeven voor best wel kort dus gaan er nou hoefijzers onder ik wou het liefst het zo lang mogelijk uitstellen en zolang het niet hoeft hoeft het niet maarja. ook moet er een nieuw springzadel komen want degene die ik nu heb is fort echt op veel tegenvallers maar we gaan in het winterseizoen gewoon weer lekker verder beginnen wel een pluspunt ik kan met mijn merrie in de eventing L starten na 3 wedstrijden <3

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:43

Ik zou niet gelijk in de L eventing starten als je geen ervaring heb ik in de eventing.

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:07

paljaslaura schreef:
Het wilde varken in voorthuizen half oktober :)


Thanks voor de tip!!
Lijkt me een erg leuke wedstrijd, ga er waarschijnlijk aan mee doen!
Nog meer tips?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:16

Genemuiden heeft 2 parcoursen direct na elkaar.