Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 274 van de 283 [ 7059 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277 ... 283  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wedstrijd springende bokkers II

 
Profiel   

Fijn dat het zo goed ging met Joos! Ik zou normaal gesproken ook in marienheem geweest zijn vandaag, maar die amazone rijdt voor de hobby dus die mag nu niet starten. En de andere twee waren toch al in Tolbert met andere paarden dus dat kwam dan wel net zo mooi uit. Marienheem is met een paard ook wel een eind rijden :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:33 



 
Profiel   

Ik blijf dat hele pro VS hobby maar apart vinden. Je kan ik de dressuur nu weer opnemen tm ZZL, daarboven heb je pech. Springen is sowieso helemaal waardeloos dat je niks kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:28 



 
Profiel   

Marienheem is inderdaad niet om de hoek voor jou! Voor hem is het maar 15 min rijden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:42 



 
Profiel   

vibabu schreef
Ik blijf dat hele pro VS hobby maar apart vinden. Je kan ik de dressuur nu weer opnemen tm ZZL, daarboven heb je pech. Springen is sowieso helemaal waardeloos dat je niks kan.


Zelfs dat opnemen is een dikke farce en een enorme rot klus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je toprondjes Marijke, klaar voor de Friese kampioenschappen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 16:02 



 
Profiel   

Haha bedankt! ;) en ook voor het filmen van de rondjes van Kris. Altijd goed om terug te zien. Voor mijn gevoel hadden we best wat tempo en voelde het wat hectisch maar het beeld was heel anders. Voor ons doen zag het er zelfs best rustig uit :P

Voor de anderen die nu denken huh waar hebben ze het over. Afgelopen weekend op wedstrijd en daar was Lithya ook. Rubriek van 60 starts maar weinig dubbel nul ronden eerste parcours. Met beide paarden prijs het eerste parcours.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 09:15 



 
Profiel   

Graag gedaan! Jij haalde tenminste de finish!!

Ik had weer het geluk om tot 2x toe dezelfde Amazone voor een hindernis te hebben. Ene kon ik niet doorrijden, andere keer wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 10:08 



 
Profiel   

Netjes Marijke!
Wat balen Lithya, irritant als mensen niet opletten...

Josey heeft gisteren de winst in de L mee naar huis genomen!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 14:02 



 
Profiel   

Ik zag al een filmpje op Facebook Laura. Wat goed!

En ben jij zo vervelend met losrijden dat ze je steeds in het pad staan Lithya :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 16:26 



 
Profiel   

gomir schreef
Ik zag al een filmpje op Facebook Laura. Wat goed!

En ben jij zo vervelend met losrijden dat ze je steeds in het pad staan Lithya :P


Ik denk het. Ga ik met goed fatsoen iedereen uit de weg. Geef anderen alle kansen en ruimte. Daar stop ik ook maar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 16:59 



 
Profiel   

Hoihoi, ik kom weer eventjes binnen vallen :D
Als het goed is ga ik in het eerste weekend van april mijn spring debuut eindelijk maken i.v.m de nieuwe hoogtes. Nu twijfel ik nog enorm welke hoogte (twijfel tussen 3 hoogtes) dus daar moet ik nog even over na denken, maar heb er nu al onwijs veel zin in om met de spring wedstrijden te gaan beginnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 15:08 



 
Profiel   

Gewoon voor de laagste van je 3 twijfelpunten gaan. Hoger kan altijd en je debuut maak je maar 1x

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 18:24 



 
Profiel   

Dat zou dan 40cm zijn :+ Hebben ook nog 50 & 60. Dus twijfel enorm, qua hoogte kan hij 80/90 wel aan maar we hebben beide geen ervaring op spring wedstrijd en wil hem en mezelf vooral vertrouwen geven dus niet meteen te hoog starten. Maar 40cm klinkt weer als een bixie wedstrijd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 18:26 



 
Profiel   

veertje99 schreef
Dat zou dan 40cm zijn :+ Hebben ook nog 50 & 60. Dus twijfel enorm, qua hoogte kan hij 80/90 wel aan maar we hebben beide geen ervaring op spring wedstrijd en wil hem en mezelf vooral vertrouwen geven dus niet meteen te hoog starten. Maar 40cm klinkt weer als een bixie wedstrijd :')


Nou en? Het gaat om het geven van een goede ervaring. De Olympische Spelen zijn pas over 2 jaar. Haastige spoed…. Wellicht gaat het zo simpel en makkelijk, dan is de volgende keer 60 cm een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 20:17 



 
Profiel   

Zo dat is lang geleden hier, wat leuk om te lezen dat er nog altijd dezelfden bij zitten!

Ik heb eind 2021 een paar mooie foutloze B rondes gereden en 2 weken geleden heb ik hem voor het eerst in het 1.10m gestart en meteen foutloos. Ook nog leuk geëindigd tussen voornamelijk beroepsruiters (doordeweekse wedstrijd, we waren volgens mij de enige trailer tussen de vrachtwagens _/-\o_ )
Gisteren na een foutloos B rondje voor de tweede keer 1.10m gestart en dat was tevens onze slechtste wedstrijd ooit. Hindernis 1, 2 en 3 gingen goed en vanaf daar ging alles mis. We kwamen behoorlijk verkeerd uit op hindernis 4a, maar 4b toch nog gered. Daardoor bijna langs hindernis 5 op gereden, maar op het laatst nog kunnen nemen. Toen lijntje naar de sloot, daar hadden we een weigering te pakken. Daarna 6, 7 en 8 goed gesprongen, maar we waren er al helemaal uit. Gevolg: ook nog een behoorlijke weigering op 9b waarbij de hele hindernis omviel. Toen alles weer hersteld was klonk de bel dat we weer verder mochten, maar als klap op de vuurpijl: de volgende deelnemer dacht door die bel dat zij al mocht starten en terwijl ik op hindernis 10 afreed begon zij op hindernis 1. Dus daardoor óók nog een volte moeten rijden tussen hindernis 10 en 11. Wát een ellende dat rondje.

Weigeringen hebben we nóóit en balken zelden, maar dit parcours ging echt alles mis :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 23:36 



 
Profiel   

Ik kom ook weer even binnen vallen :D
2 jaar terug me al eens gemeld in dit topic omdat ik met mijn tinker ons springdebuut tussen de pony’s ging maken, helaas gooide Corona roet in het eten en werd ik 18. 1.00m is voor ons op wedstrijd niveau iets te pittig dus hebben wij nooit meer ons debuut gemaakt… Des te blijer ben ik met de nieuwe instap hoogtes zodat we lekker op 70/80cm sprintwedstrijden kunnen gaan rijden!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 12:11 



 
Profiel   

Zijn jullie allemaal al bijna klaar voor’t buitenseizoen?

Heb woensdag mijn jonkie mee naar springles gehad. Alleen heel licht dressuurmatig wat gereden sinds december. Nog ene maand pauze gehad. Nu wat actiever aan de gang en die liep braaf een aantal hupjes over. ‘t stelde niets voor, maar was wel een fijn begin. Geen geloer, gewoon door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 07:33 



 
Profiel   

Wat fijn dat je jonkie het zo goed oppakte!

Ik heb gisteren een andere pony mee gehad naar springles. Deed het echt onwijs goed. Moet nog veel leren, maar zolang het nog kan gaat ze om de week mee.

Dit zijn 2 screens uit een filmpje van vorige week. Ging onwijs fijn met Donner en ons debuut staat gepland op 2 april :D Dan gaan we 2 rondjes 60 springen.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 10:12 



 
Profiel   

Wat fijn Lithya dat je jonkie het zo goed oppakt! Kun je mooi wat BB rondjes mee doen het outdoor seizoen :)
Ook fijn Veertje dat het met de andere pony en Donner fijn gaat.

Met dit weer heb ik wel zin in het outdoor seizoen :) morgen de laatste indoor wedstrijd als afsluiting van dit indoor seizoen. Hoop in het outdoor seizoen een keer tijd te hebben om wat grotere wedstrijden te doen of meerdaags.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 11:35 



 
Profiel   

Fijn Lithya dat je jonkie het zo lekker oppakt!

Ziet er goed uit hoor Veertje!

Ik zit met mijn handen in het haar..
Mijn paard gaat al 6 jaar mee op de trailer (2 paards), maar sinds afgelopen zondag raakt mijn paard ineens in complete paniek in de trailer.
Hij gaat leunen tegen het tussenschot en breek vervolgens de hele trailer af..
Het is gelukkig redelijk goed afgelopen, helaas wel een hele lelijke kale plek op zijn staart nu. |(
Ik weet nu alleen echt niet meer wat ik er mee moet? Sommigen zeggen het schot wegnemen, maar ik ben echt bang dat hij zich dan helemaal laat vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 19:42 



 
Profiel   

Tussenschot eruit. Lange stang erachter. Bijna altijd probleem opgelost. Ze heeft nu een probleem met de vaste wand. Deed een van mij ook. Tussenstand eruit en nooit meer gedonder gehad. Erger is dat ik hem ook nooit met andere paarden heb teruggezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 19:58 



 
Profiel   

Ik sta er nog van te trillen als ik eraan terug denk -O-
Zo vreemd ook dat hij dit ineens doet? Rechtuit is nog niet zo spannend maar zodra we ook maar een bocht inzetten.

Maar oke, dus wel gewoon het schot wegnemen? Dan dat maar proberen.
Ik ben zo bang dat hij zich dan helemaal laat vallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:05 



 
Profiel   

Ik zou ook graag mee willen praten met jullie. Heb 2 jonge springpaarden en rijd fanatiek mee op de concoursjes in het noorden. Hebben jullie ervaring met bitten?
M’n 6 jarige stakkato gold wordt in het parcours heel gretig. Met les werken we daar veel aan, controle na de sprong, halthouden na de sprong. Maar in haar fanatisme op cc komen de hulpen niet aan en gaat ze te hard en is ze trekkerig. Ik kom niet aan rijden toe. Ze loopt altijd naar de finish. Ze is wel erg onder de indruk van omgeving en geluid. En uiteraard heb ik ook wel wat meer spanning dan met training maar ik zou graag willen dat ze iets sneller reageert. Ik rij haar nu met een D-trens van Trust. Hebben jullie ideeën voor wat anders om te proberen?

Ik heb wel recente filmpjes waarin je met het tweede rondje al veel verschil ziet.
Ben heel benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 23:33 



 
Profiel   

Hoi iedereen! Ik ben nieuw hier, wel vaak als gast topics gelezen. Ik heb een wat ouder paard van nog maar 21 :D en de laatste tijd wordt hij in het parcours vanaf hindernis 6 wat laks. Als ik hem dan een tikje met de zweep geef springt hij weer een stuk beter. Gister naar IHD Beilen geweest en gooide hij weer een balk op 6. Mag zaterdag weer heen. Hebben jullie nog tips?
Hij denkt trouwens dat ie 6 is ipv 21 ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 20:34 



 
Profiel   

Het hele parcour blijven 'rijden'. En verder vallen balken soms ook gewoon :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 274 van de 283 [ 7059 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277 ... 283  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen