Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 254 van de 283 [ 7059 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 283  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wedstrijd springende bokkers II

 
Profiel   

Welkom terug!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 19:00 



 
Profiel   

Jes schreef
Gomir fijn van de jonkies! Wel balen dat je een nieuwe ruiter/amazone moest zoeken.

Ik heb vorig weekend ook weer gesprongen :) was 7 maanden geleden sinds mijn val.
Vrijdag rondje 1m,we waren foutloos en zijn 8ste geworden. (zat te janken op mijn paard van geluk na het rondje :') )
Mijn man vrijdag helaas 2 balken in de 1,10m
Zaterdag mijn man foutloos in de 1,05m en 2de ik ook een rondje 1,05m, ander parcours dan de eerste en na hindernis 9 moesten we door een plas, daar dacht Cascade anders over :')

[ [url=m/pMCwkL.jpg]Afbeelding[/url] ]


En mijn man heeft zaterdag en zondag ook nog met Castello gesprongen, die haalt inmiddels geen gekkigheid meer uit.
Nog een mooie foto van vrijdag :
[ [url=m/YCIjHd.jpg]Afbeelding[/url] ]
:') na een paar honderd meter kon hij weer terug in het zadel kruipen en het parcours afmaken.


_/-\o_ wat een geweldige foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 22:10 



 
Profiel   

gomir schreef
Wat vervelend van je vader, is hij alweer wat opgeknapt? En fijn dat je bijrijdster ook wat meehelpt op stal, anders wordt het voor jou naast het werk ook een hele klus :=

Gup en Hurri gaan meteen weer mee, de jonkies vanaf volgend jaar.
Fijn dat de 4 jarige zo braaf was van huis! En dat spenen geeft soms toch wat gedoe he?! Gelukkig zijn ze er ook zo weer aan gewend ;)


Het gaat wat beter. Hij doet nog rustig aan, nog wat benauwd en weinig energie. Maar mijn moeder wordt inmiddels ook wat dapperder en doet vanmorgen voor de eerste keer de beestenboel alleen eruit. Wel fijn! want het is nog best lang wat schemerig dus dan kunnen ze nu mooi iets later eruit. Klopt het is een hele klus zo naast het werk. Dus het rijden soms ook iets op een laagpitje.. het jonge spul doen we wat minder veel mee.

Volgens mij heb ik al een idee wie je nieuwe amazone is ;) zag ze op de startlijst staan. Daar heb je geen verkeerd aan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 09:48 



 
Profiel   

Elitedeux schreef
Hee ik kom mij ook weer melden na mijn avontuur van 7 maanden in Australië. Het veulen is inmiddels van de schimmel af en haar ben ik weer rustig aan het oppakken. De hengst is inmiddels gecastreerd en heeft van de week zijn eerste oefen parcours gelopen. In het begin wou hij niet, maar na enige overtuiging sprong die heel fijn rond. Morgen gaat hij weer een rondje mee op dezelfde locatie.


Welkom back :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 09:48 



 
Profiel   

Welkom terug ED!
Lekker weer met de paarden aan de gang :D

Ik ben er ook heel blij mee Marijke!
Ga zo richting Tolbert, ben benieuwd hoe ze het doen :j

Fijn dat je moeder ook wat durft te doen, dat scheelt inderdaad een hoop.
En rijden is het eerste dat er dan bij inschiet he?! Hier precies zo, als ik veel aan het werk ben dan gaat de verzorging voor en kom ik aan rijden haast niet toe. Vind het ook heel fijn dat ik weer iemand heb die ook 2x in de week komt rijden, dan is het net wat makkelijker bij te houden naast het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 11:26 



 
Profiel   

Wat fijn dat je vader weer opknapt :j

En ED, welkom terug!

Hier net de eerste week erop zitten, lijkt zo wel positief. Aan springen zijn ze nog niet toe gekomen, vanochtend is eerst de tandarts geweest want de randen waren zo scherp dat haar wangen open lagen :oo
Bijzonder, want in augustus is de tandarts nog geweest. Die heb ik even gebeld voor een verklaring. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 11:34 



 
Profiel   

Dankjewel! Dinsdag lekker weer wezen oefenspringen en de laatste 2 rondjes BB/B hoogte. Hij pakte alles zo op (zelfs "enge" hekjes en waterbakken) en we gaan 1 december waarschijnlijk 2 rondjes BB springen. De Schimmel vandaag ook weer gepakt voor een paar sprongetjes, pakte het ook weer super aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:40 



 
Profiel   

Oe enge waterbakken. Zou willen dat die van mij dat normaal sprong!

Hoe gingen je jonkies Gomir?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:44 



 
Profiel   

Dat zou niet moeten kunnen Pantykous...

Fijn dat je jonkie zo goed aanpakt ED! Kun je daar lekker mee aan de slag.
En paarden verleren niets als ze een paar maanden vrij geweest zijn, kun je na opbouwen van conditie en kracht zo weer verder waar je gebleven was :D

Ik had mijn routiniers mee Lithya, alletwee een rondje L HC om weer even in het ritme te komen. Ben heel erg tevreden!
Hurri liep super rond, alsof hij gister nog op concours geweest was. Gupje was erg vrolijk na ruim 2 jaar geen concours te hebben gelopen (nou ja, behalve vorige zomer 1x BB met mij ;) ), maar deed ook supergoed zijn best.

Was leuk om weer op concours te zijn :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 01:51 



 
Profiel   

Nice Gomir!!! mooi dat ze het zo weer oppakken :) zijn ook toppers jou paarden.

@PK: hmm dat is minder zeg dat zo snel het gebit alweer nodig was. Hebben wij ook wel een keer meegemaakt en dan vraag je echt af van huh hoe kan dat nou???
@ED: Super zeg dat ze het zo weer oppakken :)

Zucht voel mij niet zo fit... balen... misschien toch een gevalletje iets te veel drukte :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:12 



 
Profiel   

Fijn Gomir! Ik ben ook echt blij om weer aan de slag te gaan met ze, nu besef ik mij wel hoe erg ik het heb gemist haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:54 



 
Profiel   

Uno liep gister super in Sonnega :+: Voor het eerst in het Z binnen, foutje op de laatste, maar erg blij met hoe ze sprong!


Heb jij nog gereden gister Marijke? Minka had lekke band met de trailer onderweg dus was nog even spannend of ze het zou redden en ik was daardoor dus ook laat (ben pas van huis vertrokken toen Minka weer richting concours ging ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:31 



 
Profiel   

Mooi rondje Gomir!!

Ben er vrijdag geweest. 1e ronde wilde hij echt niet lopen, dat werkt niet als het dik staat, dus maar af gegroet. Toen even toegesproken en daarna ging de 2e ronde een stuk beter. Foutloos tot de laatste, daar lag een sloot. Die bekijk je eerst toch echt even. Dat was echt balen. Wel blij dat hij zich zo herstelde.

Gisteren weer een winstpunt in de dressuur. Wordt wel wat lastiger met combineren als ik eerlijk ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:58 



 
Profiel   

Toch goed hersteld Lithya, dat is ook fijn. Wat start je nu?

Gomir, daar mag je toch niet over klagen denk ik zo :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 08:49 



 
Profiel   

Geweldig Gomir!!! Gaat mooi

Netjes Lithya dat je goed kon herstellen het 2de parcours!

Bij mij ging het minder... begin de moed te verliezen.. vond het niet eens mega dik staan of heel ingewikkeld. Was een mooi parcours. Maar na de insprong van de 3 sprong zei ze ho en doe t niet meer. Dan kruipt ze helemaal in haar zelf en kom ik niet meer door. Vind het niet echt het moment om dan op wedstrijd haar door te rammen zeg maar. Maar de week ervoor in Tolbert sprong ze wel gewoon door nadat ik haar flink toe sprak zeg maar ;) en daarna sprong ze gewoon simpel door met alle gemak. Dus ja zit in een flinke dip.. en het werkt vast ook niet mee dat ik toch wat te druk heb. Geef het nog even de kans maar anders gaat ze uit van huis. Deze week of volgende week wordt de 4 jarige etoulon gekeurd.

Maar klaar zo gaat dat soms. Wel dit weekend gespeeld met de jonge paarden. voor de eerste keer een mini dubbeltje gedaan met de 4 jarige. op het oxertje mooi bukken :D helemaal blij met die maffe arezzo. ze is nog wat een drukte maker maar heb ze liever wat te fel dan sloom :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 09:59 



 
Profiel   

Frustrerend Marijke. Ken het wel niet door willen rammen, maar soms echt even moeten.

Vond de l wel dik zat staan. Stonden een paar tussen waar ik echt mijn bedenkingen bij had.

Pk. Start hem even weer in het l. Na eerst een val in de hindernis en paar uur later thuis van de trap, vond mijn knie mij wat minder aardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 11:51 



 
Profiel   

Jammer Marijke! Zeker in combinaties is er weinig door te drukken als ze er niet heen willen.
En oxer als middelste element helpt je dan ook niet :n
Wil je haar ergens in training zetten met oog op de verkoop als het niet beter wordt?
Wel fijn dat de Arezzo goed aanpakt! Mijn 4-jarige heeft vandaag ook voor het eerst een sprongetje gemaakt onder de man, deed ze superbraaf :+:

Fijn dat jullie het tweede rondje konden herstellen Lithya!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 22:59 



 
Profiel   

@Gomir: nog geen idee wat we dan gaan doen. We moeten eerst maar zien hoe alles verloopt. In de trainingen ect gaat het wel gewoon prima dus misschien moeten we er wel gewoon even doorheen en is het dan weer klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 17:01 



 
Profiel   

Hallo! O:) Ik lees al een tijdje mee, sinds ik weet dat mijn paard helemaal weg is van springen. :o

Ik loop nu alleen tegen een (mentaal)probleempje aan o te gaan starten, en voel me daar ook lichtelijk dom over, maar ga jullie toch de vraag stellen.. := Hoe onthouden jullie het parcour op wedstrijd? Hoe denken jullie in een half uurtje je route uit bij het lopen en rijden jullie die exacte lijnen? Is dat iets waar ik gewoon doorheen moet? Of zijn er echt tips of trucs voor en mis ik iets? Ik weet wel dat er vaak nummers staan, maar ik ben bang die volledig te missen.. :')

Nu ons eerste winstpunt binnen is, gaat het wel een beetje kriebelen ook te gaan springen. En dan vooral in kerstsfeer, tijdens de opkomende kerstconcoursen lijkt mij machtig mooi.. :D Maar dit houd mij dus echt een beetje tegen..
(Voelt heel stom eigenlijk.. :=)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:06 



 
Profiel   

Je parcour lopen van te voren zoals je 'm wil rijden. Dat geeft de meeste zekerheid. De lijnen zinn logisch en het onthouden gaat eigenlijk vanzelf denk ik.

Ik loop eigenlijk amper nog parcour. Als ik op tijd ben en er met parcour verkennen ben alleen. Anders kijk k mee. Ik loop ook geen afstanden in de BB en B.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:41 



 
Profiel   

In mijn hoofd herhalen herhalen herhalen. Dan rij je de lijnen of heb je ze al vaker gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 22:11 



 
Profiel   

Wij lopen het parcours twee keer (als we de tijd hebben) en daarna ga ik langs de rand staan en volg de lijnen nog een keer met mijn vinger.
Als ik de tijd heb kijk ik ook nog een of twee combinaties en de combinatie voor mij kijk ik ook altijd nog.
Inderdaad lopen zoals je wilt rijden, heb met het parcours wel eens gehad dat ik toch voor een hindernis heen kon terwijl ik met lopen had bedacht er achter langs te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 23:04 



 
Profiel   

Bij mij hielp echt het visualiseren in je hoofd heel goed. Tegenwoordig kan ik ook bb en b parcoursen onthouden van een paar combi’s kijken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 23:15 



 
Profiel   

Bij sgw laat ik het springparcours lopen ook vaak voor wat het is, komt nooit uit.

Bij parcours lopen kijk ik hoe ik de lijnen wil rijden, en herhaal ik het parcours later nog een paar keer in m'n hoofd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 20:49 



 
Profiel   

Dus lopen is wel echt de beste optie en verder gewoon goed visualiseren.. Ik denk dat ik het groter maak in mijn hoofd dan het is.. Kijken bij anderen lijkt mij inderdaad ook wel een goeie. :j Ik ben echt mega blij met jullie tips en antwoorden. Dankjulliewel! :D
Als ik echt heb gesprongen, praat ik straks graag mee. O:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 11:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 254 van de 283 [ 7059 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 283  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen