[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:52

Hele gave fotos weer!
Hier in brabant zakt het met het weer.
Nog meer mensen die vandaag moete rijden?

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:07

Mooie resultaten allemaal!
En wat doet Eclipse het goed Elysa! Echt leuk!

Ik ben nu onderweg naar middenbeemster voor twee rondjes in de B :)

Yontheke

Berichten: 4435
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:52

Straks even een bijleespost en uitgebreid verslag maar ik wil al wel even melden dat ik vandaag een eerste plaats heb gereden! *\o/* *\o/*

Marijkeeee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:26

Lithya schreef:
Tevreden Marijke? Met 1e paard in de l heb ik je gezien.

Had 2x een balk, maar hij heeft nu wel de punten voor het m. Naast dat hij de punten voor de z1 heeft vind ik dit wel een hele mooie score!


Damm moet helemaal bijlezen :P maar ja dik tevreden! ging top! behalve dat de Baltic het nodig vond om herrie te schoppen toen ze alleen op de trailer stond grrr!! terwijl die anders juist mooi braaf stil staat op de trailer en had nog wel extra kuil mee genomen. Ben blij dat die verbleekte trailer van ons het nog steeds zo best houd :')

Vrijdag avond was ik hoekvrouw bij de Star Sale, maar jeetje ik werd in het begin belaagd door muggen! werd er helemaal gek van! gelukkig had 1 veerust bij zich :P nou dat spul werkte prima :) ze hadden er natuurlijk heel veel lol om, maar ik was al lang blij dat de muggen weg bleven. Het was ook goed warm pff, maar was leuk :)

na een paar uurtjes slaap zaterdag ochtend op concours met de 5 jarigen. Beide sprongen top en de grote lijkt het weer helemaal goed op te pakken na haar rust periode van bijna een jaar erg blij mee! voor de 4de keer was ze weer mee en sprong mooi 2x nul eerst B HC en daarna rondje L. De herrieschopper had beide parcoursen in het L 1 balk. Moet gewoon nog net wat beter voordat we naar de M kunnen.. de teller gaat inmiddels al naar 30 winstpunten.

De grote indoctro
Afbeelding

en de baltic
Afbeelding

@Gomir: inderdaad voor mijn geen wereld reis Vrouwenparochie :D net zo als Warga is voor mij ook mooi dichtbij. Tolbert is voor mij ook prima te doen ongeveer 50 minuten. Maar ik kan niet zo gemakkelijk op donderdag vrij nemen.

Marijkeeee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:28

@Bianca: wat een mooie foto's zo vroeg op de ochtend!!
@Yontheke: gefeliciteerd met je eerste prijs!
@paljaslaura: succes in Middenbeemster

Marijkeeee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:30

Lithya schreef:
Dan zijn wel hele mooie punten Nann en ken het gevoel.

Ik doe ook eens spammen met foto.

m/uHsjeX.png
En toen kwam Marijkeee langs :D

m/Q59hVq.png
Zoals jullie kunnen zien heeft mijn pony (1,85m) echt moeite met de hoogte (inschatten) :o .


Hé nu weet ik ook wie je bent ;) Ruig paard heb je hoor! mooie joekel :D

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:54

Capriootje: jaa die manege reed ik vroeger, voordat ik overging op privélessen! Kom ze nog wel eens tegen op concours :)

Nann: Tiebot ga ik zo even googlen :)

Anne: weet jij toevallig of je daar dan ook op eigen gelegenheid heen kan? Is wel lekker dichtbij voor ons!

Mooie foto's lithya, gaaf paard zeg :)

Draver Dirk: dalerveen ken ik inderdaad. Maar das voor ons toch gauw drie kwartier rijden, en vroeg me af of er nog andere opties waren die misschien wel dichterbij zijn :)

Lekker goldie! Jammer van de stops zeg, maar met rare lichtinval ook te begrijpen. Volgende keer weer voor foutloos dan toch? :) mooie foto ook!

Welkom joki :)

Nette punten hoor change3, als je maar je eigen fouten weet :j

Top Marijke, gave foto's zeg :oo

----

Vandaag geen training of wedstrijd voor mij, maar een fotomeeting voor de verandering! Ben net een uurtje weer thuis en onwijs benieuwd naar de resultaten. Keer wat anders dan al die hindernissen zondags :D

Change3x

Berichten: 6590
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:01

Laura heel veel succes!

De punten waren terecht, ben gewend om hoger te rijden maar met veel stomme fouten zit dat er niet in. :=

Waar heb je een fotomeeting gehad Bokworst?

SaraViavia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:47

Afbeelding
Vanochtend tweede geworden in de B. Helaas 1 balkje in de L

Anoniem

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:00

Mogen manegeruiters die wedstrijdjes springen zich ook melden? :+

Zoja:

Ik ben [naam], nu 19 jaar oud. Ik rijd nu zo'n 6 jaar paard en ben 4 jaar geleden begonnen met springen. Helaas heb ik niet de mogelijkheid tot een eigen paard of bijrijdpaard, dus hoger dan 80cm mag ik niet, en verder komen kan ik ook niet echt. Maar dat maakt het niet minder leuk! :)

Met dit paard en deze pony heb ik in het verleden heel veel gesprongen en ben ik onder andere met allebei clubkampioen geworden.

Afbeelding
Afbeelding


Momenteel ben ik begonnen met springen op een nu 5-jarige ruin genaamd Jack. Helaas nog geen springfoto's maar wel rijfoto's:

Afbeelding
Afbeelding

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:04

_bokworst schreef:
Nann: laat ik t zo zeggen, t zat even niet mee maar alles is weer helemaal goed gekomen :)

Welkom alle nieuwelingen! Word druk in het topic :)

Jammer van de balken lithya, verder hele nette score inderdaad!

Ik ga volgend weekend waarschijnlijk even een oefenparcoursje opzoeken, iemand suggesties? Overijssel, omgeving Dalfsen/Nieuwleusen/Zwolle.


Net onder Zwolle, Ruinen bij M. Z.oetelief.

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:11

Ah die eerste lijkt op een pony van mij, Walter. Die schimmel is ook gaaf!

Ik heb ze beide vandaag maar weer opgepakt na een weekje. Lekker rustig.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:39

Mooie uitslagen hier allemaal!

Vandaag ook een rondje bb gesprongen in Haaksbergen. Hij was heel fijn, een pechbalk op de derde hindernis maar dat hoort er bij. Wel 73,5 stijlpunt, nog nooit gehad met hem haha.

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:39

Mooie fotos Marijke!
Leuk bokworst!
Netjes SVV, gefeliciteerd!
Welkom :)
Fijn toch Shelly!?

Noou Mickey was vandaag is braaf voor de verandering! Hij wilde alleen de baan niet in dus na wat gestuiter heeft mijn vader hem gepakt en liep hij zo mee. Klojo haha.
Twee keer foutloos met 75.5 stijlpunt en een 3e en 4e prijs! Helemaal blij met hem en de tips van instructieweek lijken te helpen. Teller staat nu alweer op 26 in de B haha.
Afbeelding
Hij vond het alleen een beetje laag volgens mij hahaha

NathalieBoer
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:17

Ik meld me hier ook :P
Ik start met mijn verzorgpony Bo B springen (B+10 dus we gaan binnenkort L starten), L1 Dressuur (L1+5) en afdelingsdressuur klasse L waar we 2 weken geleden Drents Kampioen mee werden en gister Nederlands Kampioen *\o/* :)F verder rijden we veel oefencrossjes en lessen we wekelijks :)

Afbeelding


Afbeelding
Bo kijkt nooit zo blij op dressuurfoto's :D

Afbeelding

Change3x

Berichten: 6590
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:38

Laura, je sprong toch eerst L met Mickey? En nogmaals gefeliciteerd! :)

Welkom en gefeliciteerd met je topprestatie van gisteren! *\o/*

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:41

Klopt alleen kon steeds afgroeten :') Dus nu even eerst weer terug in de B en dan komt dat L wel weer :P

Change3x

Berichten: 6590
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:46

Oh ja dan snap ik dat je even terug bent naar de B, voor alleen afgroeten wil je ook niet op concours. :')

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:48

Zijn inderdaad de dure 'rondjes' hahaha

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 07:57

Wat een leuke foto's zie ik voorbij komen!
Ik wil me ook graag aanmelden. Ik rij met mijn kleine E-pony BB tussen de paarden. Gisteren heel fijn rondje gesprongen en 3e geworden. Zit er toch serieus over te denken binnenkort over te stappen naar de B, maar ik hoor van zoveel mensen dat dat zo een grote overstap is...wat is jullie ervaring hiermee? In mijn ogen scheelt het toch "maar" 10cm....

Marijkeeee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:44

Welkom allemaal ! :D

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:27

Wat gezellig, allemaal nieuwe mensen! Wordt een gezellig druk topic zo. :j

Bianca wat een gave foto's! Leuk zo'n spontane fotograaf!

Capriootje mooi hoofdstel!

Goldie, wat leuk dat je in contact bent gekomen met de eigenaars van je oude pony, wat een mooi dier was het. :j

Nan gefeliciteerd met je punten, netjes!

mistid, balen dat je paard met 2 open hakken stond. Niet dik geworden?

Bokworst, ben niet bekend in die regio.

Gefeliciteerd draver Dirk!

Goldie wat een gave foto! Jammer van de waterbak maar zo te horen toch een geslaagde dag! :j

Gefeliciteerd Change! Ondanks fouten toch nog nette punten weten te pakken. :j

Gefeliciteerd Yontheke!

Saraviavia gefeliciteerd met je 2e plaats, jammer van de balk in het L!

Welkom Resistance! Waarom mag je niet hoger dan 80 cm springen?

Gefeliciteerd Paljaslaura, wat zonde dat je elke keer kon afgroeten in de L! Zo te zien kan hij het makkelijk. :j

anoniempje1 schreef:
Wat een leuke foto's zie ik voorbij komen!
Ik wil me ook graag aanmelden. Ik rij met mijn kleine E-pony BB tussen de paarden. Gisteren heel fijn rondje gesprongen en 3e geworden. Zit er toch serieus over te denken binnenkort over te stappen naar de B, maar ik hoor van zoveel mensen dat dat zo een grote overstap is...wat is jullie ervaring hiermee? In mijn ogen scheelt het toch "maar" 10cm....

Ik vond de overstap helemaal niet groot, maar weet niet wat het verschil zou zijn met een kleine E pony.
Ik werd 2 weken geleden op de Gelderse al raar aangekeken door een ruiter en hoorde haar later een opmerking naar iemand maken "Zo'n kleintje zal vast niet ver komen."
Toen dacht ik; dat zullen we nog wel eens gaan zien! Jammer dat zij balken reed en ik 2 mooie foutloze rondes liet zien! 8-) :')
Die van mij is 1.62 dus valt vaak net buiten de toon naast al die grote slagschepen, maar ze springt het vooralsnog zo ontzettend simpel en als ze een keer een balk aanraakt wordt ze boos. := Ze heeft een heerlijk karakter, ook al kunnen sommigen er niet mee overweg. :D
Mijn springinstructeur is er ook helemaal verzot op, die is al 2 jaar aan het zeuren of ze niet te koop is. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:33

Kaitlyn schreef:
Wat gezellig, allemaal nieuwe mensen! Wordt een gezellig druk topic zo. :j

Bianca wat een gave foto's! Leuk zo'n spontane fotograaf!

Capriootje mooi hoofdstel!

Goldie, wat leuk dat je in contact bent gekomen met de eigenaars van je oude pony, wat een mooi dier was het. :j

Nan gefeliciteerd met je punten, netjes!

mistid, balen dat je paard met 2 open hakken stond. Niet dik geworden?

Bokworst, ben niet bekend in die regio.

Gefeliciteerd draver Dirk!

Goldie wat een gave foto! Jammer van de waterbak maar zo te horen toch een geslaagde dag! :j

Gefeliciteerd Change! Ondanks fouten toch nog nette punten weten te pakken. :j

Gefeliciteerd Yontheke!

Saraviavia gefeliciteerd met je 2e plaats, jammer van de balk in het L!

Welkom Resistance! Waarom mag je niet hoger dan 80 cm springen?

Gefeliciteerd Paljaslaura, wat zonde dat je elke keer kon afgroeten in de L! Zo te zien kan hij het makkelijk. :j

anoniempje1 schreef:
Wat een leuke foto's zie ik voorbij komen!
Ik wil me ook graag aanmelden. Ik rij met mijn kleine E-pony BB tussen de paarden. Gisteren heel fijn rondje gesprongen en 3e geworden. Zit er toch serieus over te denken binnenkort over te stappen naar de B, maar ik hoor van zoveel mensen dat dat zo een grote overstap is...wat is jullie ervaring hiermee? In mijn ogen scheelt het toch "maar" 10cm....

Ik vond de overstap helemaal niet groot, maar weet niet wat het verschil zou zijn met een kleine E pony.
Ik werd 2 weken geleden op de Gelderse al raar aangekeken door een ruiter en hoorde haar later een opmerking naar iemand maken "Zo'n kleintje zal vast niet ver komen."
Toen dacht ik; dat zullen we nog wel eens gaan zien! Jammer dat zij balken reed en ik 2 mooie foutloze rondes liet zien! 8-) :')
Die van mij is 1.62 dus valt vaak net buiten de toon naast al die grote slagschepen, maar ze springt het vooralsnog zo ontzettend simpel en als ze een keer een balk aanraakt wordt ze boos. := Ze heeft een heerlijk karakter, ook al kunnen sommigen er niet mee overweg. :D
Mijn springinstructeur is er ook helemaal verzot op, die is al 2 jaar aan het zeuren of ze niet te koop is. :+




Wij mogen niet hoger dan 80 cm omdat het anders te belastend voor de paarden wordt. Niet iedereen kan even goed zitten en aangezien een paar paarden veel in de springlessen worden gebruikt willen ze niet dat er te hoog mee gesprongen wordt. :) met eigen paarden mag dat uiteraard wel. :+

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:51

Change3, in Heerde op de heide!

Gefeliciteerd saraviavia :)

Dankje lithya, ik ga er op googlen :)

Nathalieboer, gaaf dat jullie nederlands kampioen zijn geworden! Rij jij dan bij ponyclub klein maar dapper?

Laura lijkt me inderdaad slim om dan weer een tijdje B te rijden, en dat gaat gelukkig weer beter lees ik :D

Anoniempje, dat ligt volledig aan jou en je pony :) als je hem netjes rond kan sturen en over het algemeen goede afstanden hebt, zal de overgang helemaal niet zo groot zijn. En zeker omdat bb en b vaak dezelfde parcoursen aan houd, er komen dus geen moeilijkere lijnen in :j dus kijk vooral naar jezelf :D

Welkom iedereen!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:59

Oke deze moest ik ook bestellen :D
Afbeelding
Finish!!! *\o/* <3


Fijn dat Mickey weer braaf was Laura :)
Gave dieren Marijke :D