[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:51

Dankjewel allemaal!

Noukie schreef:
Ik met mijn grote verhalen dat mijn merrie heus niet klein is. Ze heeft bitmaat 11,5 :+ _O-
Ze liep toch iets te klooien met t bitje wat ik had, vond m zelf ook teveel schuiven. Maat kleiner geleend en ja hoor, much better. Zelfs mijn laatste pony had 12,5 :')


Hier hetzelfde verhaal... Ik had mijn ponybitten nog braaf gehouden, maar die waren inderdaad ook te groot :')
Bizar ook dat punten verschil...

Urosa- top van Lakaj! Heerlijk dat Karel het springen zo leuk vind.
Veertje- gefeliciteerd, ik vond de Welsh Cup altijd erg leuk en fijn georganiseerd :D
Nouvel- beetje proberen kan nooit kwaad. Als het een "one and done" paard is dan is het maar zo, alsnog netjes een wp!
DR- wat gaaf, gefeliciteerd! *\o/*
Laura- je bent er bijna, gaat helemaal goed komen dus!
Nimber- dat lijkt mij inderdaad ook best spannend, fijn dat het zo goed ging. Wat raar dat er zo'n verschil zat tussen jouw gevoel en het resultaat, evengoed wel fijn meegenomen.. gefeliciteerd :j

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 07:38

SW en Noukie, wat een kleine mondjes zeg! Dat zijn echt hele fijne koppies dan, zeker ook een cob hoofdstel?
Wel lastiger te vinden die kleine maatjes bitten…

SW, hij heeft PSSM en ik ga dat steeds meer merken in het werk en de training, hij kan soms ineens na zwaarder werk of gewoon een wat pittigere buitenrit de dagen erna stijf zijn, slecht door zijn lijf willen lopen… en in grote lijnen wordt hij steeds minder voorwaarts en moeizamer goed op achter te krijgen.
Het is echt enorm balen, maar goed we moeten er van maken wat het is, het is een enorme puzzel maar ik hoop hem voorlopig nog even aan de gang te kunnen houden.

Noukie, ja dat geeft inderdaad wel een goed gevoel, het is net aan maar als je dan naar het lijstje kijkt hebben we het nog niet heel er verkeerd gedaan…
Al blijft het jammer dat hij gewoon fijner kan lopen maar altijd terug valt in het voorwaarts zijn in de proeven, dat krijgt ik nog niet opgelost.
En misschien inderdaad toch eens een paar keer maar 1 proef starten en kijken of hij de eerste dan ook wat vlotter wil worden. Dan wordt het voor hem misschien ook weer wat leuker.
Ik heb voor vrijdag en zondag nog 2 opgegeven, even kijken hoe dat gaat, wordt ook wat minder warm en anders maar eens 1 proef gaan proberen of zondag eentje afzeggen ofzo.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:12

Roz heeft inderdaad een cob hoofdstel met nog steeds extra gaatjes erin :+
De frontriem & teugels zijn wel een maat full, ze heeft namelijk wel een lange zweibruecker nek.

Ah, pssm is een moeilijke diagnose. Sterkte met al dat extra management, hoop dat je nog lang van hem kan genieten!

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:00

Heb lekker meegelezen met jullie hoor! Niet zoveel tijd gehad om te reageren ivm organisatie van de wedstrijd voor dit weekend. :D

Bitmaatjes zeggen niet zoveel hoor, die grote van mij draagt 12,5!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:55

SW dank je!
Dat is echt een klein koppie inderdaad…

DG, 12,5 is in ieder geval wel meer in te krijgen dan 11,5 volgens mij.
Die van mij heeft ook 12,5 maar die is maar 1.64 dus niet super groot…
Ik heb altijd wel veel problemen met hoofdstellen, full is ruim zat behalve neusriem en frontriem, die zijn bijna altijd te kort…

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:59

12,5 is over het algemeen de kleinste maat die je nog 'gewoon' kunt vinden ja, eigenlijk altijd wel beschikbaar.

Qua maten heeft Roné eigenlijk altijd full, maar ik ben niet super tevreden met hoe mijn huidige S&T valt, dus ben een beetje aan het rondkijken voor iets anders...

Gaan jullie dit weekend nog wat leuks doen met de paarden?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:01

Ik ben nog steeds zoekende naar een cognac/tobacco kleurig S&T hoofdstel dat past…
Is behoorlijke ingewikkeld blijkt…

Ik heb vrijdag en zondag wedstrijd op de verenging hier vlak bij, kan ik in een kwartiertje stappen rijdend heen, dus dat is makkelijk.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 06:36

Ik heb alles door een bitfitter laten aanmeten. Ice gaf heel duidelijk aan waar hij wel of niet mee wilde lopen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:25

Hij was zowaar fris weer eens op een andere locatie en met die harde wind.
Belletje ging en ik zat aan de andere kant van de bak! :D
Ik vond het niet slecht, was vooral blij dat ‘ie veel fijner aan het lopen bleef dan vorige keren. Was er echt wel tevreden over al kunnen er natuurlijk altijd zat dingen beter.
Was ik 1e van de 3 met 2x 191,5 punten…

Nou ja we zijn weer lekker uit geweest!

Afbeelding

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:10

hahaha, SW, toen de 11,5 erin ging moest ik gelijk aan je denken :D
En idd een cob hoofdstel (of nouja, cob neusriem en pony bakstukken gekocht bij een full kopstuk wat ik nog had, wanneer ze echt aan het werk is krijgt ze een echte eigen)
Nouvel, ik volg jouw zoektocht idd, lastige kleur en dan met iets afwijkende maten is echt een uitdaging.
Grote kans trouwens dat ik bij de merrie ook straks een bitfitter laat komen, ze is zo aan de lijn wel heel kritisch met dr mond en dan kan je t maar beter gelijk goed doen. Eerst maar onder het zadel :)

DG, smal koppie in verhouding de jouwe dus! Succes dit weekend met rijden naast de laatste loodjes organisatie!

Nouvel, meen je?! Maar fijn dat ie liep, dat is hele grote winst voor jullie zelf!

oh, en heeft er hier toevallig iemand een clip my horse account waarop ik eenmalig een filmpje van mn merrie op de veulenkeuring mag kijken? O:)
Anders wordt t toch registreren en in de proeftijd weer afmelden, maar dat vind ik opzich voor alle partijen vrij veel gedoe.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:29

Noukie, bitfitter bij je merrie is dan wel een fijn idee ja! Je weet het van mij al, maar ik heb hem helaas ook niet. Ik twijfel wel regelmatig, maar vind het per maand toch best prijzig :o

Nouvel, fijn dat ie eens fris was! Terecht om daar gewoon tevreden mee te zijn, en 2x 1ste kun je maar in je zak steken. Jammer dat de punten dan iets tegen vielen. Mooie foto en veel succes voor morgen! PSSM is niet niks, knap dat je hem nog zo aan het lopen hebt op dit niveau en ik hoop ook voor jullie dat je nog lekker lang door mag gaan zo!

Er stond nu ook een fotograaf op mijn wedstrijd, dus ik ben echt heel erg benieuwd! Hoop dat ze hem via de vereniging delen. Anders moet ik er nog even achteraan.

SW, wow! Karel heeft gewoon normaal cob met zijn 1.47 dus dan heeft ze echt een fijn hoofdje zeg! Het is wel in verhouding, want valt op de foto's nooit op!

DR, gefeliciteerd met je ZZ zwaar debuut, dik geslaagd :D

Ik was de laatste dagen beetje offline, begon dinsdagnacht met blaasontsteking achtige klachten, na controle was het dat niet. Bleef echter wel last houden ondanks liters water, afgelopen nacht toch maar naar de huisartsenpost, bleek het wel blaasontsteking. Kuurtje mee en voel me na 2 tabletten gelukkig al een stuk beter!

Maargoed, de voorbereiding voor de wedstrijd was echt niet ideaal na dagen pijn en een gebroken nacht. De eerste proef 207,5 (-6) voelde even zuur dat ik weer een winstpunt en 1ste prijs misliep door een stuurfout. Gelukkig maakte Karel ook nog een foutje dus stonden we quitte :') De tweede proef 211 en 1ste prijs. Extra tof is dat ik bij deze jury de vorige wedstrijd 190 reed vanwege het te diep lopen en dat hij meer bergopwaarts moest. Ik schoot toen vanwege de tegenvallende score in de weerstand, maar vaak hebben ze na even laten bezinken toch wel gelijk :o (dat de ene jury er minder over valt dan de ander maakt het natuurlijk niet correct). Dus had goed geoefend om hem actief boven in te houden en hij pakte dat echt super goed op! Met losrijden was hij nog even bommetje en hing hij in de voorhand. Maar kon het goed oplossen en echt genoten van het gevoel dat hij gaf! Achter was hij aan, voor mooi los en bovenin. In de 2de proef zaten ook nog genoeg foutjes (hij schrok een keer, en hij sprong later ook nog een keer om) Dus het kan nog beter. Voor nu probeer ik vooral te genieten van het gevoel dat hij gaf, en de het resultaat uit proef 2. Maar ik heb altijd zo'n zeurderig stemmetje dat dan baalt van mijn eigen fouten in proef 1 :+

Edit, Lakaj deed het maandag trouwens erg goed op vreemd terrein! Vond het zo knap em! Dus we gaan in oktober zijn L2 debuut plannen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 07:52

Beterschap Urosa.

Dr helemaal over je debuut heen gelezen, gefeliciteerd.

Noukie ik heb fijne ervaringen met joy4horses Bianca Lodeweegs. Goede bitfitter en een tof mens.

Nouvel mooie foto jammer van je punten.

Nette punten Urosa jammer van de stuurfouten. Hoeveel heb je er nu?

Ik ben gister geweest. 1e proef 2 wissels na omdat hij terug kwam op de omheining. En hij versprong in m’n contra. Super duf maar 229.
2e proef was hij er op t einde klaar mee dus wat slingers maar met 234 heel blij. 4 punten gewoon en daarmee zzlicht plus 13.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 08:02

Wow nimber wat super knap en wat een mooie punten!
Gefeliciteerd!

Urosa he vervelend zeg, sterkte, hopelijk snel opgeknapt!
En gefeliciteerd met je winstpunt!
Jammer van je eerste proef…
Ik had vorig jaar ook een keer dat ik precies een punt miste door verkeerd te rijden, zo stom is dat…

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:44

Yes, ondanks dat ‘ie vandaag niet fijn voelde en ik twijfelde of ik zou starten en daarna of ik de tweede proef wel zou rijden, 2x 1e met winst! :wow:
Blijft bizar toch… ik had het vandaag echt niet verwacht, het was niet bar slecht, maar hij voelde te sterk voor en er zaten naar mijn idee teveel kleine dingetjes in om winst te kunnen rijden…
Dat maakt dan ineens Z1 + 10, bizar!
Z2 gaat het voorlopig nog niet worden, maar we hebben weer iets om naar toe te werken, hopen dat ‘ie het nog even vol gaat houden en we die stap ooit nog kunnen gaan zetten!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:25

Super nouvel wat gaaf joh! Gefeliciteerd

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:51

Urosa beterschap en niet te hard voor jezelf na zo'n voorbereiding he?! Plus gefeliciteerd met die enorme verbetering bij die jury!

En Kim en Nouvel ook van harte! *\o/* *\o/* *\o/*
Kim, voelde het nu ook alsof ie echt mee bleef doen? En had je nou al eerder ZZZ gereden of gaat Ice de eerste worden?
En Nouvel, dan maar een keer mazzel, je werkt er zo hard voor (jullie beide), die Z2 startgerechtigd kan je maar binnen hebben!

Hier vanmorgen stukken betere punten en door overduidelijke foutjes/rommels net geen winst. Na een nachtje wakker, want misselijk van wss migraine mag ik niet klagen. Ook weer fijn kunnen rijden, wissels beginnen glad te strijken (2 van de 4 een 6), drafgedeelte heel veel zevens. Aan het eind kreeg ik grote rommels in mn aanleuning en dat kostte ook terecht punten. Denk dat t voor mn paard een beetje op was, hij trok er verder wel echt aan. Woensdag al hele fijne les en dat dus vandaag weer mee kunnen nemen.
Gister had ie met moeders ook een puntje in t M1, dus prima weekend :)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:46

Migraine is zo naar. Bah. Toch netjes gereden dan.

Ik heb nog niet eerder zzzwaar gestart.
Hij was nog niet zo lekker als thuis maar wel echt al beter

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 07:19

Noukie en Kim bedankt!
Spannend Kim ZZZ, gave uitdaging voor jullie!
Veel succes!

Noukie stoer dat je nog hebt gereden ondanks je slecht nacht!
Alle verbetering is alweer wat om blij mee te zijn, jullie zijn al zo ver gekomen!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:35

@DG; even, heb ik nu zaterdag een hee lgesprek met jou gehad op De Heidehoek en realiseerde ik me terug in de auto pas dat jij dat was? :+ n ieder geval, hoe ben je gegaan?
@Kim; geeft niets, dankjewel nog :) En jij gefeliciteerd met je punten! Inmiddels wel al zz-z gepland staan of nog even rustig aan?
@Noukie; knap dat je ondanks de migraine nog fijn hebt kunnen rijden
@Nouvel; wat fijn zeg, gefeliciteerd :D! Gaan de wissels wel al goed?
@Urosa, jij ook gefeliciteerd. Wat voor stuurfout had je dat het je -6 opleverde?

Hier komende zaterdag weer een zz-z wedstrijd staan. Ben benieuwd :) Hij gaat wel heel fijn dus hopelijk kunnen we dat volhouden.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:53

Volgens mij heb ik het zelfde gehad DR....
Want ik was er gisteren als jury whahahaha en heb dus niet direct door gehad dat het DG was.... tot iemand het had over een merrie die zo recht was en toen twijfelde ik al :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:46

DR, hij kan wel wisselen maar voor mij is het nog aardig wat leerwerk en nieuw en voor hem dus ook, we zullen hier samen nog even flink mee aan de slag moeten.
Van rechts naar links lukt soms al best goed, andersom wat minder.
Ik ga dus ook voorlopig nog geen Z2 starten, alleen als ik de wissels acceptabel onder de knie krijg wel ik het straks wel een keertje gaan proberen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:34

Leuk nouvel. Moet ik eerlijk bekennen dat ik t z2 door ben gekomen zonder wissels naar links. Die sprong hij toen nog achter na. En gelukkig kon ik flink compenseren. Ook met niet zulke beste wissels liep hij wel 65%.

DR ik moet even moed verzamelen. Vind de overstap best heel spannend. Voorlopig start ik nog wat zzlicht. Hij moet in de ring nog even wat safer worden.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:34

Nimber wat een monster scores rijd jij ondanks de fouten, gaaf zeg! Mocht je je ZZ Zwaar debuut in de buurt doen, laat tzt weten. Als ik kan kijken vind ik dat wel leuk.

Haha dat praten met bokkers maar ze niet herkennen, herken ik helemaal. :D

Noukie nogmaals super gaaf van jou én je moeder!

Nouvel wat stoer! Lekker om wat naartoe te werken met het Z2.

Urosa hoe gaat het nu met je blaasontsteking?

Hier een week lang thuis echt prut gereden. Zo zuur. Op wedstrijd liep ze met losrijden wel zoooo fijn, ik was helemaal gelukkig <3
Afbeelding

Helaas bodemangst in de wedstrijdbaan. Heb ik eindelijk een keer m’n angst onder controle, is het de pony haha. Vereniging had netjes nieuwe vlokken in delen van de bak gegooid. Super natuurlijk. Maar voor mijn pony teveel (ze heeft ooit een oogbeschadiging gehad en reageert erg angstig op licht-donker overgangen, schaduwen en contrast)
Kon zelf gelukkig ontspannen blijven en hebben de proeven afgemaakt als zijnde leermoment. Ook echt wel 7-8 gehad voor enkele onderdelen die fijn en zonder spanning gingen. En verder houd ik me vast aan het losrijden, want dat voelde ultiem! :+:
Hier dus foto’s van pony met bodemangst. Vloer is lava. := En ja ik beloon als een idioot als ze wél durft, maar dat ziet er debiel uit ja..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:15

Nimber, wauw wat een punten weer! Gefeliciteerd. En deze deelde iemand die op zag tegen haar zware tour debuut en dik won. Vond ik wel een mooie. En absoluut niet pushy bedoeld, snap heel goed dat je nog ZZlicht wilt starten gezien het gevoel dat hij soms geeft.
Afbeelding
Ik moet nu nog 4 winstpunten en heb nog 2 wedstrijden staan. Ga 15 en 19 september op pad.

absque_dubio, wat een gave pony heb je ook <3 en vooral zo lekker blijven belonen! Fijn dat in ieder geval het losrijden zo heerlijk ging :D
Blaasontsteking lijkt over te gaan gelukkig. Ik voel het nog wel, maar word wel minder. Blij als het weer helemaal normaal is.

Nouvel, gefeliciteerd! En je werkt er hard voor, fijn dat het weer even mee zat! Echt tof Z2 startgerechtigd, lekker verder puzzelen en stoer dat je het wel gaat doen tzt!

DR, leuk weer op wedstrijd! Alvast heel veel succes. Mijn voorlezer was wat laat en wende ik bij M af in stap ipv R (-2) omdat ik dacht dat ie daar hoorde. Toen baalde ik blijkbaar zo dat ik de de daarop volgende keertwending naar rechts maakte ipv links (-4). Volgende wedstrijd leest mijn juf voor en vind ik wel even fijn, kijken hoe dat gaat.

Noukie, het was niet ons weekend zeg! Jij ook al zo'n waardeloze voorbereiding. Knap dat je nog gereden hebt. Super knap van je wissels, je bent echt een doorzetter!

Ik ben vandaag echt kapot moe. Natuurlijk rollercoaster qua gezondheid, wedstrijd, nog bij een vriendin geholpen op tuigconcours. Vandaag beide gereden, Karel was iets stijf maar kon ik goed loswerken. Stapte blij af! Lakaj was even de rem in de galop wat kwijt. Nu even puzzelen, wil eigenlijk niet dat ie nog zo 'hard' gaat. Wel goed geëindigd ook en draf gedeelte was super fijn. Nu even zelf 2 dagen bijkomen, ga ik donderdag weer rijden.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:29

Wauw wat een mooie scores en monsterscores komen er voorbij gefeliciteerd!!zz zwaar debuut heel gaaf!

Kan ik alleen nog maar van dromen op dit moment.

Nouvel gefeliciteerd je mag z2!!geniet van het moment en het gevoel