[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:16

Goed bezig Urosa en held! Gewoon lessen met dit weer. Ice is zondag behandeld na een lekker bosrit en mag een week vrij. Komt goed uit want ik vlieg morgen naar Griekenland pcr test was negatief dus laten we hopen dat alles verder goed verloopt.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:49

Oh wat heerlijk zeg, heel veel plezier!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:17

Veel plezier in Griekenland

Ik ben langzaam het rijden weer aan het oppakken mijn rsi arm is helaas nog niet weg.
Jongste groeit als kool en lekker brutaal.
Douwe afgelopen weken flink aan de bak geweest met instructie en pakt het erg goed op ik hoop zo dit jaar weer te gaan starten we zijn erbijna thuis maar op concours erg veel spanning dus thuis moet het echt nog net een tandje beter

Ik heb wel meegelezen maar niet alles onthouden sorry.
Nouvel gaaf van de zeehond op het strand
Demi goed gedaan!
Urosa nog gefeliciteerd met je verjaardag
Geniet iedereen een beetje van het weer?
Thuis in een klein beetje rustiger vaarwater met de kleine man hopelijk blijft dit nog even zo.
Fijne week allemaal

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:14

Laura1982, vervelend dat je nog zo met je arm zit. Fijn dat Douwe wel lekker aan het werk is en dat het met je zoontje wat beter gaat!

Ik heb gisteravond zo fijn gereden, kon met Karel het fijne gevoel uit de les meenemen en Lakaj was een stuk stabieler in tempo, minder turbo stukjes :D

Het is al echt warm zeg, gelukkig is hier net gisterochtend een airco geïnstalleerd en dat is wel heel lekker.

Ga vrijdagochtend nog even longeren/aan de hand werken en dan hebben ze het weekend vrij omdat ik een weekend naar Ameland ga. Jammer dat de voorspelling dan net wat minder is, hopelijk valt het een beetje mee.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:27

@Urosa, wat fijn dat die vliegende wissel zo fijn gaat zeg!
@Nimber, veel plezier!
@Urosa, fijn dat het trainen zo goed gaat! Ik denk dat ik iets heb gemist, wat voor paardje is Lakaj? :D


Donner staat vanaf dinsdag stil en Gestoa (andere pony die ik rijd) sinds zondag. Normaal is ze op maandag en dinsdag vrij maar ik vond het woensdag ook veel te warm om te rijden. Ze hebben beide even lekker een weekje vakantie en dat mag ook wel, ze hebben beide hard getraind de laatste tijd. Donner mag zondag ochtend als het dan wat afgekoeld is even mee op buitenrit en Gestoa pak ik dan op maandag wel weer op :)

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:34

Ik verwaarloos jullie een beetje, maar drukke week. Paar dagen weggeweest voor werk en nu weekendje Zeeland. Zal thuis uitgebreid reageren!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:49

Afbeelding
Afbeelding

Gister waanzinnig genoten op de boot, door grotten gevaren, dolfijnen die voor ons uit het water sprongen en zelfs zeepaardjes gezien bij het snorkelen.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:00

Urosa, jammer van het mislukte bit experiment met Karel en nice dat Lakaj ook dat balkje wel kan waarderen. Je les klinkt zo ook weer een heel stuk positiever, goed om te horen!

DR, zonde van het NK, maar knap herpakt dus, gefeliciteerd!

Veertje welkom! Wat een leukerd en lekker veelzijdig!

Kim, dat ziet er meer dan goed uit, geniet ervan!

Laura, vervelend van je arm, gelukkig zorgen de knappe mannen voor positieve energie.

Best bizar weer afgelopen week. Jullie nog overlast gehad?

Hier dus di en woe voor mn werk in een hotel ergens, donderdagavond even kort gereden toen de schaduw in de baan was (dan is 33 graden best te doen ofzo :+) en vrijdagmiddag gelest. Bloedheet ook, maar paard was fanatiek zat! Deed het echt goed, zelfs een wissel zonder ook maar iets kruis hoog, dat is echt een mega stap voor hem. Daarna snel door naar zeeland, waar het gister 16 graden was en ik vannacht door de herrie van de hoosbuien niet kon slapen. Ik vond mezelf best een beetje zielig toen ik vanmiddag met 25 graden op stal weer de auto uit stapte :') _O- Maar het was gezellig, weer een boek uit, geen klagen verder.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:20

Noukie, echt super fijn van je wissel en dat je ondanks de hitte zo fijn kon lessen! Jammer dat het weer met je weekendje Zeeland toch wat tegenviel, gelukkig was het verder wel geslaagd!

Nimber, wat gaaf zeg van de dolfijnen en zeepaardjes!

Veertje99, Lakaj is een 15 jarige Frederiksborger hengst, het andere paard van de eigenaren van Karel. Ben hem aan het trainen om ook te gaan starten, hij heeft 5 jaar stil gestaan ongeveer maar pakt het goed op :D Foto's staan wel in mijn profiel.

Weekendje Ameland was erg leuk, van onze 4 honden had ik alleen de Chihuahua mee en die deed het erg goed en heeft zich fijn vermaakt :)
Afbeelding
Met mijn zusje een strandrit gemaakt en dat was erg leuk, ik rij op het bruine paard en mijn zusje nog net in beeld op het vosje.
Afbeelding
Verder gewandeld, lekker gegeten, bij een beachclub gezeten en ook veel gelezen en gepuzzeld.

Gisteren Karel en Lakaj gereden, die deden weer goed hun best. Zondag ga ik weer met Karel op pad. Qua punten geen verwachtingen, hoop vooral fijn te rijden :D

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:29

Urosa Ameland is zo mooi en leuk heb daar paar zomers strandritten begeleid echt enorm genoten.

Hier de startpas weer geactiveerd en 11 juli gaan we weer voor het eerst op concours heel benieuwd waar we dan staan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:05

Urosa heerlijk en wat een leuk hondje heb je.

Mooi dat je weer gaat starten Laura!

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:00

Succes morgen Urosa en Ameland klinkt ook goed! Ondanks ook aar het weer :D Maar even weg is toch lekker

Laura mooie plannen! :)

Ik heb gister op Otto gereden! Ik kan het echt aanraden! Al was het voor mij wel een bevestiging van wat ik dacht, het alleen al uit een grafiek inzichtelijk krijgen is fijn. Daarna een uur geoefend om te verbeteren (en zo'n paard wat uit zichzelf rechtuit loopt is toch wel makkelijk als je aan jezelf wil werken :+). Ik doe dus echt gekke dingen in mijn lijf, vooral tijdens zijgangen. Komt deels wel voort uit de fysieke belemmeringen, maar ook dan is dat goed om te weten, rekening mee te houden en zo veel als mogelijk te verbeteren.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:01

@Nimber, dat ziet er mooi uit zeg!
@Noukie, fijn dat je ondanks de warmte goed hebt kunnen trainen!
@Urosa, gaaf zeg zo op het strand rijden! Van mij nog steeds een droom haha. Succes morgen!
@Laura, super zeg dat je weer gaat starten
@Noukie, Klinkt erg interessant om te doen!

Hier niet super veel gereden. Gisteren zijn beide pony's ingeënt. Donner was ook niet vooruit te branden vandaag met het rijden dus ook niks meer gevraagd en ben gaan uitstappen. Normaal gesproken heeft hij er niet echt last van, vandaag jammer genoeg wel. Gestoa maar aan de longe gedaan voor de zekerheid. Eventjes kort 15/20 minuten stap/draf en klein galopje gevraagd en dat deed ze goed.

Wij hebben aankomend weekend weer wedstrijd. Onze 2e selectie en dan ook eindelijk weer als een officiële wedstrijd :D

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:56

Noukie cool! Heb je een adres?

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:58


urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:31

Veertje99, jammer dat hij net even reactie had op de inenting. Maar beter om dan niet te forceren inderdaad. Hopelijk heb je fijn kunnen rijden dit weekend!.

Noukie wat leuk om je verslagje te lezen van Otto, klinkt inderdaad erg leerzaam. Hopelijk lukt het ondanks je fysieke belemmeringen toch wat dingen mee te kunnen nemen in het rijden!

Ik heb vanmorgen fijn kunnen rijden. Hij was braaf, had nog tikje gehoorzamer kunnen zijn dus ook nog wel veel dingen die we kunnen verbeteren. 208 en 205,5 (-6) echt 2x verkeerd gereden :+ Nu kijken of het lukt de volgende wedstrijd zelf niet verkeerd te rijden, kostte ons een prijs en een winstpunt. Maar blij met ons eerste winstpunt op wedstrijd :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:10

Even uit de meeleesmodus met een beetje ego post, zal mijn best doen om nog wat bij te reageren, maar ik red het vaak niet op tijd om alles bij te houden… sorry… -O-

Klinkt goed en vooral interessant noukie!

Urosa gefeliciteerd en gaaf dat weekend Ameland!

Nimber, oeh heerlijk zeg, genieten!

Veertje welkom!

Laura balen van je arm zeg… maar super fijn dat je weer kunt gaan starten, leuk!

Ik had zowaar vanmorgen weer 2 puntjes, eerste keer beide proeven winst, dus dat is wel heel gaaf!
Hij liep niet top, te weinig van achteruit en dan is ‘ie voor niet fijn, of hangen of wat van de hand af, in ieder geval net niet zo fijn sliuiten als ik zou willen en als nodig is…
Toch wel wat fijne stukjes en een hele aardige jury, had dus bizar hoge punten voor wat ik had verwacht, 218,5 en 212,5. Niet geheel verdiend maar zo voor een keertje wel heel blij mee, dat geeft weer een beetje moed om door te gaan!
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 06:17

Nouvel gefeliciteerd en ach soms verdien je ze wel en krijg je ze net niet dus andersom is ook wel eens fijn.

Urosa gefeliciteerd en wat balen van het verkeerd rijden.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:00

@Kim; achhh wat een heerlijke foto's <3 Wat kan je dat gemist hebben he als je een jaar niet geweest bent? Wij gaan pas eind september dus moet nog even wachten helaas.
@Urosa; iets minder ver weg maar ook heerlijke strandfoto's! :D Jammer van het verkeerd rijden maar zeker geen slechte punten.
@laura, spannend maar wel heel leuk weer op concours. hoe gaat het met ilias?
@Noukie; wat leuk dat het zo leerzaam was. Spreekt mij in eerste instantie niet super aan om dat een keer uit te proberen maar als ik jouw ervaringen zo hoor in de zijgangen enzo klinkt het toch wel heel interesant!
Heb je ook het idee dat je dit nu kan toepassen op een echt paard?
@nouvel: gefeliciteerd met je punten! En inderdaad wat kim ook zegt, je rijdt ze ook wel eens niet als je ze wel verdiend en nu is het een keertje andersom. Lekker van genieten toch? :D

Hier zijn gangetje, drukkkkk met dingen voor tokyo en best al nerveus voor de laatste observatie maar we gaan het wel zien :) Ik kan ook niet wachten om weer lekker regulier te starten moet ik zeggen.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:55

Droversrun, snap dat het even heel spannend is zo voor de laatste observaties. Zou echt wel heel tof zijn als je naar de OS mag. Daar zijn eigenlijk geen geschikte superlatieven voor zo gaaf zou dat zijn :')

Nouvel, gefeliciteerd met je mooie (winst)punten, en gewoon lekker van genieten! Leuke foto ook zo stralend op het paard :D

Trouwens, ik begon de Z1 met veelal commentaar, te weinig LB, te diep en meer bergopwaarts. Nu had ik een keer een 5 voor een schouderbinnenwaarts met te veel lengtebuiging haha. En eigenlijk alleen meer bergopwaarts nog over als terugkerend commentaar. Dus al heel blij met de ontwikkeling. Gisteren kwam de jury ook nog uit haar hokje dat ze het zo jammer vond van het verkeerd rijden, en dat ik netjes en vriendelijk reed maar dat k hem daarin echt wel meer mocht corrigeren om hem bergopwaarts te krijgen, ze zag me eigenlijk niks doen. Vond het wel sympathiek van haar! Kon ik ook eens in gesprek en dan daarin feedback krijgen.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:14

Ik lees nog steeds mee met jullie, voor tips en tricks haha.

Maar zo fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie met het rijden

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:34

DR ik snap wel dat je nerveus bent! Hoe gaaf is dat toch!

Vanavond voorgereden voor de jurycursus. Mooie oefening voor ice weer ander terrein en binnen. Onze kijkdoos heeft weer veel geleerd zeg maar.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:17

Nouvel en Urosa, gefeliciteerd met jullie punten! Wat fijn dat het voor jullie beide zo goed lukte!

Kim, goede oefeningen zijn ook belangrijk, zeker als het niet tijdens een echte wedstrijd is :D Kan je weer wennen aan NL zo na je vakantie?

Ik heb wel een klein nieuwtje, ik heb een nieuw paard gekocht :D
Ik ging me heel langzaam oriënteren, afijn, ongeveer de eerste waar ik daadwerkelijk echt echt ging kijken _O-
Over twee weken komt ie op stal, heel veel zin in!

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:12

Noukie schreef:
Nouvel en Urosa, gefeliciteerd met jullie punten! Wat fijn dat het voor jullie beide zo goed lukte!

Kim, goede oefeningen zijn ook belangrijk, zeker als het niet tijdens een echte wedstrijd is :D Kan je weer wennen aan NL zo na je vakantie?

Ik heb wel een klein nieuwtje, ik heb een nieuw paard gekocht :D
Ik ging me heel langzaam oriënteren, afijn, ongeveer de eerste waar ik daadwerkelijk echt echt ging kijken _O-
Over twee weken komt ie op stal, heel veel zin in!


Ik zag hem al op insta, wat een knapperd! Ga je echt heel veel plezier van hebben denk ik!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:47

Omg Noukie dat is een leuk nieuwtje! Kan je al meer vertellen?