[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:05

Super lief Urosa dat je dat deelt, die heb ik wel nodig.
Absqu wat een ruige foto’s joh! Super knap!
Mijn zzzwaar debuut gaat ergens ver weg in een uithoek zijn en ik ga het tegen niemand zeggen. Zoveel stress geeft het me haha.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:31

Begin de vakantie met een kapotte laptop, dat gaat weer geld kosten..
Daarom ook een iets kortere bijlees..

Kim, hoop dat je tzt toch kan genieten van je debuut. Snap dat het spannend is hoor, maar ook gewoon knap. Zeker als je bedenkt waar Ice vandaan komt.
En je bent zo bewust bezig, vertrouw op je eigen gevoel wanneer je er aan toe bent. En dan gewoon gaan en genieten :) makkelijk gezegd vanaf hier, snap ik :D

Thanks voor de bitfitter tip, ik ga haar contacten.

Nouvel, wel lekker dat ie de wissels soort van snapt, das stap 1. En verder lekker kijken of en wanneer je Z2 wil starten. De mijlpaal dat het mag heb je iig!

AD, ze blijft knap, ondanks dr eigenaardigheden :P

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:50

@nouvel, aah, gefeliciteerd met je winstpunten! Wat leuk! Even op die vliegende wissels zitten en je kunt lekker door!

@urosa, lekker bezig jij! Nog gefeliciteerd met je mooie punten! Hoop dat je je gauw een beetje beter voelt.

@nimber, wat rij jij toch altijd monsterscores, super cool! Wanneer schat je dat je je ZZ zwaar debuut wilt doen? Die slipjas komt nu toch wel dichtbij! *\o/*

@noukie, belangrijkste is dat je toch fijn hebt kunnen rijden, foutjes en rommeltjes kunnen altijd nog opgelost worden.

@DR, dat is... Heel goed mogelijk, ik heb beide dagen de hele dag op het secretariaat gezeten haha. Slecht van me dat het mij dan niet is opgevallen haha.

@ivy, hahaha, goh zeg, das nog wel erger ook nog. Ik heb mijn hoofd er echt niet bij soms zeg, was wel gezellig ondanks het waardeloze weer. ;)

@absque_dubio, aan de andere kant, zorg wel voor mooie opwaartse foto's! Is altijd jammer als je paardje iets eng vind in de ring, maar je kunt er weinig aan doen op het moment zelf, anders dan ze proberen af te leiden en gewoon door te rijden.


Nou ik heb duse echt een interessant weekend gehad. :')

Afgezien van de organisatie wat natuurlijk altijd lekker druk is, reed ik ook mee, en had geniaal bedacht de vrijdag ervoor nog nieuwe sporen te halen.

Had niet verwacht dat dat zoveel verschil zou maken, maar jemig, de motor sloeg ineens aan! Niet meer elke pas drijven, maar gewoon zitten en gaan!
Zorgde wel voor leuke situaties waarbij mijn uitgestrekte galop zo uitgestrekt was dat ik bijna de bak uitreed, 3 vliegende wissels bij een poging tot aangalopperen en nog wat extra onbedoelde galopstukken in het drafgedeelte, maar ze ging!

Helaas wel dusdanig gek gedaan dat ze een bilspiertje overbelast heeft, dus zondag liep ze niet helemaal lekker en ben ik niet gestart. Even een paar dagen rust.

Dusja, eindconclusie; geen winstpunten en een paard wat niet lekker loopt, en toch ben ik zó blij. :')

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:52

Lekker DG! Wat voor een spoortje heb je nu?
Hopelijk een kleine blessure.

Geen idee hoor wanneer ik m’n debuut ga maken. Ik start nog een paar keer zzlicht.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:41

Nimber schreef:
Lekker DG! Wat voor een spoortje heb je nu?
Hopelijk een kleine blessure.

Geen idee hoor wanneer ik m’n debuut ga maken. Ik start nog een paar keer zzlicht.


Lekker rustig aan doen, snap ik wel hoor, Ice is ook nog jong zat!

Heb deze uiteindelijk gehaald:

https://www.hetgareel.nl/stubben-fine-l ... oor-16020/

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:47

Ik heb bijna dezelfde maar dan horizontaal, ook fijn!

https://www.ej.nl/ruiter/sporen-zwepen/ ... orId=10429

Van het weekend voor het eerst op wedstrijd gebruikt en ze vielen me niet tegen!

Thanx allemaal!

Noukie balen van je laptop, grrr…

Ad, wow mooie foto’s zeg!
Knappe poown!

Nimber, super cool dat je zover bent gekomen al, echt stoer, veel succes straks met de overstap en vooral van genieten!

Ferro is maandag door de osteo behandeld en 17 sept gaan we naar de kliniek voor een check, zo nodig laat ik ‘m weer inspuiten, even kijken wat ze er van vinden.
Ik wil hem zoveel mogelijk helpen om goed op de rit te blijven.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:07

Nouvel, fijn dat de nieuwe spoortjes verschil maakten! Hopelijk goed nieuws de 17e.

DG, toch klinkt het wel weer als een mooie stap zo! Echt zo fijn als die motor aanstaat, dan kun je verder. Jammer dat ze ne iets overbelast is, hopelijk snel weer goed.

Noukie, oh wat balen zeg! Altijd haten als techniek je in de steek laat.

Ik had een miscommunicatie met de eigenaren over wanneer ik weer zou rijden. Ik ging uit van vandaag, kreeg ik gisteren een appje of alles wel goed ging omdat ze me gisteren dus verwachtte. Oeps :+ Maar ben ik dus gistermiddag nog heengegaan. Hun dochter was er ook even en dat was gezellig. Heeft ze me nog even geholpen vanaf de grond met de piaffe/passage. Deed Karel weer knap. Kon ook de vliegende wissel leuk laten zien dus was geslaagd <3 Lakaj had weer rem in de galop dus ook top.

En we hebben even een extra wedstrijd met Karel ingepland, wij gaan woensdag weer. Heb nu 6 proefjes staan en nog 4 wintspunten nodig. Hoop zo dat ik oktober ons Z2 debuut kan maken :o Debuut met Lakaj is waarschijnlijk 31 oktober, dus dat zou goed uitkomen. Ga er beetje vanuit dat vanaf het Z2 qua winst niet zo hard gaat/moeilijk wordt dus dan is 1x per maand starten met Karel ook prima. Nu vind ik dat dan beetje zonde omdat we best lekker gaan.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:27

Hoihoi, ik kom me hier ook weer melden!! Lees al tijden stil mee, maar nog niet meer gereageerd.... a.s. zondag gaan wij ook weer een poging wagen

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:03

DG, wat een mega verschil die sporen! Is ze inmiddels weer goed? Kan me voorstellen dat je dan toch blij kan zijn hoor, heel herkenbaar. Zo heerlijk als ze zo meedoen, dat dan alles mis gaat is jammer, dat komt de volgende keer wel weer.

Kim, geen haast toch ook? Lekker door knutselen en wanneer je er zin in hebt ga je over. Jullie gaan goed zat, overhaasten heeft voor niemand zin.

Nouvel, slim om m te blijven checken. Doen wij ook hoor, sowieso elk jaar een apk voor de zekerheid op de kliniek, ook als er niks mis lijkt. Had de osteo veel werk?

Urosa, fijn dat de dochter van de grond nog even kon helpen. Soms toch handig, zeker met die oefeningen. En lekker ook wel dat de rem van Lakaj weer werkt, die heb je toch nodig he? :D

Hier roze wolk met de les van gister. Was al tijdje niet bij Diederik geweest, wel thuis gelest natuurlijk, en we waren allemaal verrast over hoe hij aanpakte. Kwamen ineens aan meerdere wissels op de diagonaal toe, werkpirouettes meegepakt, draf pakte ie echt heel goed. Heb zo fijn gereden. Bijna jammer dat ik m eind van het jaar moet gaan overdragen :+ :')

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:30

Oh heerlijk Noukie! Maar ga je hem afstaan ja? Aan je moeder?

Zamba welkom terug wat ga je starten?

Urosa logisch dat je dan Karel een beetje vaker mee neemt nu en wie weet verbaasd hij je in t Z2
Ik dacht namelijk ooit dat het mooi zou zijn Ice ooit M geklasseerd te krijgen en dan te verkopen haha.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:17

Net terug van zz-zwaar in Nunspeet. Eerste proef was hij niet zo fijn, hing een beetje aan m’n hulpen en net achter m’n been, 60,50%. Twee proef ging een stuk fijner en zijn we derde geworden in een groot deelnemersveld met 64% :)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:41

Netjes! Je gaat hard joh! Op naar de LT

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:42

droversrun schreef:
Net terug van zz-zwaar in Nunspeet. Eerste proef was hij niet zo fijn, hing een beetje aan m’n hulpen en net achter m’n been, 60,50%. Twee proef ging een stuk fijner en zijn we derde geworden in een groot deelnemersveld met 64% :)

Wat super zeg!!! Gefeliciteerd!

Wij zijn ook net terug van onze tweedaagse.
Gister 205 en 212,5 en tweede prijs. Daarmee onze benodigde punten behaald om over te mogen.
Vandaag dus wat meer grenzen opgezocht en geprobeerd want dat kon. 201,5 in de eerste proef, terecht hoor. Tweede proef leek het meer samen te vallen 227 en eerste prijs.
Valkie gister in het L1 197,5 en 199,5. Vandaag dus maar omgezet naar L2 en 200 en 210. Beide dagen uiteraard eerste prijzen.
Nu helemaal gesloopt. :=

Afbeelding

Afbeelding

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:13

Wauw lekker bezig! Waar ben je gestart?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:32

Noukie, je gaat hem nog wel doorrijden toch? Anders vote ik echt dat je met hem door moet starten. Alleen misschien dan iets minder zodat je moeder meer kan starten :+ En wat heerlijk zeg zo'n les! Krijg je echt vleugels van :D

Absque_dubio, wauw wat een super geslaagd weekend zo! Gefeliciteerd met beide dames.

DR, gefeliciteerd! Gaat lekker zo qua punten en dan ook nog een prijs!

Zamba, veel succes zondag!

Nimber, ik hoop het zo! Moet zeggen dat ik er wel steeds meer vertrouwen in begin te krijgen. Vliegende wissels raken wel steeds meer bevestigd en hij sprong hem vandaag ook nog mooi opwaarts. Ik moest juist een keer doorrijden in contra omdat hij vooruit ging denken, maar hoe tof :D verder had hij zijn apekop op, maar goed omheen kunnen werken. Moest er wel om lachen, wordt met hem niet snel saai :')

Lakaj ging ook goed. Al wat begonnen met de eenvoudige wissel en daar wordt ie lekker handig van.

Maandag komt de zadelmaker, zat ik echt op te wachten wat betreft Lakaj dus fijn. Dinsdag les, woensdag wedstrijd dus morgen nog even een rust dagje

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:20

Kim, aan mn moeder inderdaad. Deels hoor, ik mag m heus nog wel een dag of 2/3 blijven rijden, maar de focus zal wel anders worden. Maar dat is ook goed, kan ie op een wat lager pitje en als ie zich goed voelt kan ik gewoon nog lekker spelen met m. Win win denk ik :) Al voelt het nu wel gek nog.

AD, had je al gesproken, maar echt, trots op jullie!! Lekker nagenieten

Urosa, heel benieuwd wat de zadelmaker gaat zeggen en wat voor zadel er straks op ligt ;)

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:32

DG mooi verhaal met dat spoortje! Ik snap dat je ondanks het resultaat daar blij mee bent! Loopt ze inmiddels weer goed?

Nimber spannend idee, dat ZZZwaar.
Wij waren bij stal Roosendaal in Bennekom. Heerlijk vertrouwd. Kom er al jaren en ben daar ook lid. En Passie loopt daar werkelijk altijd als een kanon.

Urosa ik ben heel benieuwd wanneer jullie je Z2 debuut gaan maken!

Noukie gaat wel een gek gevoel zijn als we niet meer onze gal kunnen spuwen over die verdomde wissels. :') Maar met je merrie ga je vast ook enorm veel plezier beleven. En Dries is natuurlijk altijd nog dichtbij en beschikbaar voor je.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:41

Noukie dat zal zeker even gek zijn in het begin. Maar je hebt er wel een super leuke bij gekregen en met een jong paard weer de klassen door is ook leuk. Ik vind t echt wel jammer dat ik er nu nog maar 1 heb. Aan de andere kant is mijn vent geen paardenman en hebben we samen een aantal hobby’s waar je niet aan toekomt als ik meer paarden ga rijden.

Urosa dat is kicken joh! Gewoon je debuut plannen dan. Zitten nog maar een paar wissels in

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 10:36

Nimber, ja! Eerst nog even de 4 laatste puntjes binnen en als dat zeker is ga ik direct Z2 inschrijven :D

Absque-dubio, fijn zo'n locatie waar ze altijd zo knalt!

Noukie, met een dag of 2/3 kun je ook nog heel wat! Ik rij beiden ook maar 3x in de week.

Gisteren was de zadelmaker er. En Lakaj's eigenzadel was inderdaad helaas niet passend te krijgen. Dus ik heb toen de goede beslissing gemaakt om hem met die van Karel te rijden, die lag namelijk helemaal goed! Karel was alleen wat afgevallen (en dat is goed, want hij is nog steeds ietsjes te vol :+ ) dus voor hem had ie opgevuld moeten maar dat kon niet voor Lakaj. Prolite pad eronder en toen lag hij goed. Dus met Karel voortaan pad eronder. Straks lessen met beide, zin in!

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:27

Ik ben Z1 gestart, alle voorbereidingen waren goed, maar op de wedstrijd ging het niet. Hij was gestrest op de trailer en met rijden elke keer tong erover. Uiteindelijk 197.5 en 208.5 weten te rijden met een 4e plek van de 15 combinaties....dus ook enorm streng gejureerd! Komend weekend herkansing

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 06:10

Gisteravond gestart in de hitte. Mocht om 17.15. Niet heel fijn gereden en stomme fouten. 215 en 219. Had ook best een stuk lager mogen zijn.
Die hitte helpt niet echt dus ik heb al heel de middag lopen twijfelen of ik af zou zeggen of niet. Maargoed we hebben weer even op vreemd terrein gereden.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:01

@Kim; het was ook wel echt warm opeens weer gister na die herfstachtige dagen van de afgelopen periode. Toch redelijke punten inderdaad. Hoe liep hij verder? Gebruik je dat confedence nog?
@Zamba; nou dat is toch niet verkeerd? Gefeliciteerd met je puntje in ieder geval :D Waar ga je komend weekend heen?
@Urosa; fijn dat je zadels weer zijn nagekeken. Hoe ging je les?
@A_D; wat een lekkere pony is het toch <3 gefeliciteerd met je punten!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:12

DR dat heb ik nu inderdaad voor de 2e keer gebruikt. Lijkt beter te werken dan de rest. Binnenkort weer eens zonder proberen

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:02

DR, les ging fijn. Lakaj doet het echt zo super. Gaat met sprongen vooruit. Karel bezig geweest met activiteit in de verzamelde draf en werd ie wel stoer van :D

Nimber, nette punten! En net wat je zegt, wel weer mooi kilometers gemaakt!

Ik heb gisteren dus ook in de warmte gestart, hij stond lekker aan. Kwam ook binnen voor een 7,5 :D maar hij kon het door de warmte niet helemaal vast houden en wij hadden ook nog wel wat foutjes. Maar ik was heel tevreden over het gevoel dat hij gaf en zelf niet verkeerd gereden *\o/* :') 209,5 en 210,5 (was 1 jury) ook nog leuke feedback en met 2de en 3de plek net buiten de prijzen. Hopelijk volgende week woensdag onze laatste 2 winstpunten.

Zamba, jammer zeg van de spanning. Gefeliciteerd nog met je winstpunt en volgende keer beter!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:49

Lekker bezig Urosa! Hoppa!