[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 23:04

droversrun schreef:
@Kim; het was ook wel echt warm opeens weer gister na die herfstachtige dagen van de afgelopen periode. Toch redelijke punten inderdaad. Hoe liep hij verder? Gebruik je dat confedence nog?
@Zamba; nou dat is toch niet verkeerd? Gefeliciteerd met je puntje in ieder geval :D Waar ga je komend weekend heen?
@Urosa; fijn dat je zadels weer zijn nagekeken. Hoe ging je les?
@A_D; wat een lekkere pony is het toch <3 gefeliciteerd met je punten!



Dankje! Ik hoopte eigenlijk op behoorlijk wat meer met wat hij in de training laat zien... komend weekend gaan we anat zelhem, thuiswedstrijd

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:30

Ik kom me hier ook melden.
Samen met Harry hebben we paar weken geleden ons Z debuut gehad. Het ging nog niet zoals het zou moeten. Op dit locatie was de bak vreselijk spannend door de golfbaan eromheen.

Afgelopen weekend in de herkansing geweest op een andere locatie. Daar was het doel de bak door zien te komen. Dat is wel gelukt, alleen wel 2 Harry acties. Nog geen winst maar dat was het doel nog niet. We moeten in het Z km maken en ik moet het leren rijden.

Ik heb wel besloten om voorlopig thuis te blijven en eerst maar eens wekelijks weer privéles te gaan doen en even door te trainen en dan 1 x pm op pad te gaan en dat vooralsnog als training te zien.
Harry mist na zijn ziekte nog best veel kracht en is nog niet op het niveau van voor zijn ziekte.
Stap voor stap gaat het goed komen.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:00

Foto's van de vorige wedstrijd stonden eindelijk online! Hoopte op een mooie uitgestrekte draf,maar helaas :+ toch leuke herinnering zo.
Afbeelding
Afbeelding
Woensdag komt mijn zusje foto's maken op wedstrijd :)

Kimmetje26 :wave: leuk dat je nu ook hier komt meepraten! En klinkt als een goed plan om wekelijks te lessen en dan 1x per maand te starten. Kun je lekker doortrainen tussendoor en hou je ook nog wat ritme.

Karal en Lakaj gaan vanaf oktober ook 1x per maand mee. Anders wordt het wat te druk met 2 starten. En Lakaj is goed L2 klaar maar M1 qua galop nog niet. Karel is Z2 straks denk ik ook wel uitdagend dus komt dan helemaal goed uit :D

Vandaag gereden, Karel ging echt fijn. Hij had het witte schuim tussen de billen. Maandag maar wat lichter trainen zodat ie woensdag fris is voor de wedstrijd. Lakaj deed ook weer goed zijn best.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:02

@kimmetje, super dat je al wel de stap hebt gemaakt om Z te gaan starten! Lekker door blijven trainen en km maken!

@urosa, toch leuke foto's als herinnering!
Is ook altijd wel druk om 2 paarden te starten iedere maand!
Zo te horen is Karel lekker aan het werk gezet!

Ik heb helaas een week ziek thuis op de bank gelegen en vandaag pas weer voor het eerst gereden. Naast het serieuze rijden ook even lekker lol met je knol gehad :)
Afbeelding
En hij was eventjes heel erg blij :+
Afbeelding

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:08

Super leuk even spelen met je paard!!

De oefeningen beheerst mijn draakje los wel, maar moet nog meet aan elkaar en korter in zijn lijf. Heel makkelijk met een slagschip van 1.76 ( al zegt iedereen hij is groter).
We hebben nog even te gaan tot hij weer op niveau is van februari. Het ziek zijn heeft hem meer kracht gekost dan ik dacht helaas.
Denk je even lekker te trainen dit weekend blijft meneer met ijzer achter de ijzeren drempel hangen. Dus weg ijzer. Hij staat toch ergens komende week ingepland bij de smid, maar heb wel gevraagd of hij zo snel mogelijk kan.hij staat nu op 8 weken.
Ben er vandaag heel even op gegaan en gevoeld of hij verder zuiver was. Dat was hij gelukkig wel.
Nu wachten op de smid.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:48

Oh kimmetje das nog een pony naast de mijne haha

Welkom allemaal.

Urosa wat een leuk wedstrijdshirt!

Ik start eind van de maand nog op de sportdag van t Gelderse paard en daarna even een maandje niet. Begin oktober wordt ons huis opgeleverd en dan staat de verhuizing op stapel. Hopelijk november weer de ring in.

Donderdag even lekker wezen uitwaaien in t bos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2 uur weg geweest en twee keer zwijnen tegen gekomen.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:12

hahaha, AD, dan ga ik gewoon 2x in de week wissels rijden met Dries hoor, gewoon om dat gevoel vast te kunnen houden en er samen gek van te worde ;) En de merrie moet ook een stuk vroeger aan de wissels dan Dries had ik besloten. Hij was met 4 al zo stabiel dat je m niet meer om kreeg, dat wil ik echt niet meer :+

Kim, dat is kiezen idd. Ene kant wil je t liefst zoveel mogelijk rijden, andere kant, als er een partner is waarmee je andere leuke dingen kan doen is dat ook wel belangrijk. En meer dan 24u per dag kan je er nog steeds niet van maken he?
Gefeliciteerd met je punten, ondanks de hitte. Het was idd echt warm woensdag.
En spannend nieuw huis (of hebben jullie verbouwd?), dat vraagt ook aandacht. Heerlijk die bos plaatjes. Zwijnen lijkt me dan stiekem weer minder :') Tenminste, de mijne is al zo bang als er ineens een ree voorbij schiet..

Urosa, leuk wel zadels ;) Maar opzich fijn dat deze oplossing er is en je 1 zadel voor beide kan gebruiken! Fijn dat beide zo goed gingen met les en gefeliciteerd weer met je punten!

Welkom Kimmetje. Wat heeft Harry gehad dat hij nog bij moet komen? Iig leuk dat je je debuut hebt kunnen maken. Hopelijk kan de smid snel en kan je weer verder.

Veertje leuke foto's! En sterkte met uitzieken

Wij waren vrijdag ook lekker buiten <3
Afbeelding

Verder woensdag weer fijne les thuis, ook wel erg warm, maar hij deed mega zn best. We zijn zelfs na 4 wissels maar gestopt met de wissels, want ze waren allemaal goed. :wow: Vorige week al richting series kunnen rijden, het moet echt niet gekker worden :')
Volgende week weer proefjes rijden, perfecte timing aangezien ik morgen naar mn broer in Schotland vlieg :D Maja, mama rijdt m gewoon, dus eigenlijk geen probleem.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:44

@kimmetje, om alles achter elkaar te plakken is ook moeilijk! Balen van zijn ijzer! Gelukkig loopt hij wel zuiver :)

@Nimber, oh wat een prachtig uitzicht zeg! Heerlijk! Veel plezier bij de sportdag! Ik wilde daar eerst ook heen met Gestoa, maar 2 weekenden achter elkaar naar Putten is voor ons iets te veel helaas

@Noukie, ook al zo'n mooie omgeving! Super fijn dat de wissels zo goed gaan, gestopt op het goede moment dus!


Nog een paar foto's van gisteren van de training zelf :) 2 verschillende setjes omdat er nog wat op de foto moest voor m'n sponsor :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 14:43

Hallo :wave:

Mag ik mij hier ook melden?
Wij hebben ons debuut voor over 2 weken gepland staan, maar vind het leuk mee te kletsen en ervaringen te delen met elkaar!

Mijn naam is Lisanne en ik ga met mijn paard Freek-Willem ons debuut maken.
Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst de proef gereden en vond het echt een verademing in de 20x60 baan (paard is 1.86 :)) )
Er zijn nog genoeg verbeterpunten of aandachtspunten maar we gaan het gewoon proberen om te zien waar we staan

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 15:35

Jeetje allemaal grote paarden in dit topic. Wel leuk zo’n reus maar ook lastig.
Heb zelfs een grotere/ hogere trailer voor hem aangeschaft.

@ noukie hij had eerst een luchtweginfectie maar dat was redelijk snel over, alleen bleef hij ook best lang verhoging houden. Daarna opgepakt en kreeg hij weer koorts met een abces. Het was geen droes maar een andere bacteriële infectie maar moest vanzelf open gaan. Dat duurde ruim 6 weken, daarna weekje antibiotica spuiten en weer oppakken. Van half feb tot half mei ermee bezig geweest.

Dan hebben we extra tijd nodig om weer op niveau te komen

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:12

Wij hebben een extra hoge trailer voor onze pony’s aangeschaft.. :') Die zijn wel een heel stukje kleiner dan 1.86! Kom je daar zonder krukje ook op?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:35

Lis_Ol, welkom! Wat gaaf dat je ook al ZZL hebt gereden trouwens! En kan me goed voorstellen dat het met zo'n grote juist een voordeel is, voor mijn kleintje zijn het hele stukken :+ debuut gaat vast goedkomen, gaaf dier is het! :D

Veertje99, wat leuk zeg zo die setjes foto's! En wat vervelend dat je zo ziek bent geweest! Lol met je knol is wel goed gelukt zo te zien :D

Noukie, wat heeft Dries ook leuke oren! En wat super van de les zeg! Echt tof dat het zo gaat landen wat betreft de wissels. Veel plezier in Schotland!

Nimber, leuk die dag van het Gelderse paard! Ik blijf er ook een zwak voor hebben door mijn ruin die ik gehad heb. En focus op verhuizen is ook wel zo fijn, heel veel plezier alvast, blijft toch speciaal. En wat is het toch mooi bij jullie daar in het bos!

Kimmetje26, balen van het ijzer! Gelukkig geen grote gevolgen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:47

kimmetje26 schreef:
Jeetje allemaal grote paarden in dit topic. Wel leuk zo’n reus maar ook lastig.
Heb zelfs een grotere/ hogere trailer voor hem aangeschaft.


Kom ik aan met m'n pony van 1.55 :+

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:15

Welkom alle nieuwkomers!
En inderdaad flinke reuzen erbij zeg!

Die van mij is ook niet super groot met zijn 1.64…

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:11

Heerlijk Noukie fijn rijden zo.

Veertje leuk zo die setjes wissel.

Grote paarden zijn niet altijd handig. Ice past met zijn 1.88 niet in een standaard trailer. Sommige stallen past hij niet onder een deur door bijvoorbeeld en in t bos moet ik vaker bukken of spinnenwebben van m’n gezicht halen.
Qua rijden merk ik geen verschil met hem of een kleiner paard gelukkig.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 11:26

Welkom aan de nieuwe mensen in dit gezellige topic :)

Lijkt me wel echt lastig soms als je paard zo groot is dat hij niet in andere trailers past :+ Hebben jouw pony's last van grootheidswaanzin AD? :+

Winnie is rond de 1,75 dus best een normale maat volgens mij en voor mij met mijn 1,82 ook prima.

Hier een druk weekje voor de boeg, woensdag, vrijdag, zaterdag wedstrijd waarvan zaterdag kur op muziek. Ik hoop nog even het zz-zwaar uit te rijden voor mijn vakantie :')

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:34

Fanatiek DR waar ga je heen?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:57

Ja he? Ik ga woensdag naar Nigtevecht en vrijdag en zaterdag is het in houten

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:17

Welkom allemaal :D
Leuke foto's komen er ook voorbij!

20x60 is inderdaad wel fijn voor de grotere paarden, ik vind het maar lastig om mijn appuyement "langzaam" genoeg te doen met mijn kleine merrie...

Gaaf Noukie! Wij zijn hier ook al begonnen met de series te oefenen... Echt bizar hoe snel sommige paarden dat oppikken <3

Dat trailerprobleem hebben wij hier ook vaak. Mijn kleine merrie past bijna overal in, maar boven de 1.65m moet je hier echt een "draft or warmblood size" trailer hebben. Vooral veel oudere trailers zijn hier voornamelijk voor quarterhorses gemaakt en die zijn vaak niet zo groot :+
Gelukkig kunnen wij er een lenen die groot genoeg is voor mijn vriendin haar paard van 1.75, maar dan moet ik wel de pick-up truck van mijn broer lenen want die grotere trailers zijn helaas te zwaar voor mijn SUV met maar 1800kg trekvermogen.
Ik mis de Nederlandse lichtgewicht trailers echt enorm, al is een gooseneck wel makkelijker achteruit te zetten :')

Ons dressuurseizoen is voorbij, helaas had ik besloten om de laatste wedstrijd niet te starten i.v.m. geld. Nog even doorsparen en dan kan ik mijn auto upgraden en hopelijk samen met mijn vriendin een trailer kopen. Ze vragen hier namelijk makkelijk $300-500 voor transport naar de wedstrijd, dus dit willen we eigenlijk toch wel volledig zelf kunnen doen %)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:37

Welkom voor de nieuwe mensen!!
Grote paarden kleine pony's ik heb 1 tussen maatje van 1.68 en ilias wordt groter ong 1.75 maar die past prima in mijn trailer.

Afgelopen zondag heeft hij er voor het eerst in gestaan met stang er achter en klep dicht deed het erg goed. Plan is on 27 nov naar lunteren te gaan met hem naar de frisian talenten cup wedstrijd voor de ervaring.

Afgelopen zondag met douwe gestart kon de hele proef doorzitten en bleef hij fijn doorlopen qwa punten Ijn we er iedere keer Bijna maar we maken zeker progressie dus heel tevreden.

Woensdag krijgt ilias een eigen zadel heel benieuwd wat het gaat worden.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 17:44

Is Ilias zo groot ja Laura? Hij toont kleiner op je foto’s en filmpjes moet ik zeggen! Fijn dat hij zo goed gaat :)

Jammer S_W maar begrijp het, dat zijn geen bedragen meer joh!!

Hier net terug van wedstrijd, winnie ging fijn. Eerste proef nog wat foutjes, maar tweede ging heel fijn. We waren twee keer eerste met 65,nog iets% en 67,nogiets% :D nog 2 te gaan…

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:12

Nouk wat gaaf dat je wissels ineens zo goed zijn! Wat tof joh. Wanneer mag jij weer starten?

SW wat een prijzen joh. Ik weet nog dat ik 2 jaar terug in Florida ookal zo op keek van de prijzen toen ik in Jacksonville aan het groomen was. Bizar dat inschrijfgeld en dan krijg je een lintje en een hoevenkrabber als prijs. De ruiters waar ik mee was winnen al hun rubrieken dus ik heb nog. Een vlechtschort gekregen met logo van het concours die ik elke keer gebruik omdat t ding echt zo super handig is.

DR hoppa ff in een maand t zzzwaar door knallen. Doen jullie gewoon “ even” hoe knap zeg! Ik heb november opgeven. Kan ik eerst even verhuizen en dan verder stressen.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:16

Top Laura! Welk zadel is het geworden?
Gefeliciteerd DR :D

Nimber schreef:
Nouk wat gaaf dat je wissels ineens zo goed zijn! Wat tof joh. Wanneer mag jij weer starten?

SW wat een prijzen joh. Ik weet nog dat ik 2 jaar terug in Florida ookal zo op keek van de prijzen toen ik in Jacksonville aan het groomen was. Bizar dat inschrijfgeld en dan krijg je een lintje en een hoevenkrabber als prijs. De ruiters waar ik mee was winnen al hun rubrieken dus ik heb nog. Een vlechtschort gekregen met logo van het concours die ik elke keer gebruik omdat t ding echt zo super handig is.

DR hoppa ff in een maand t zzzwaar door knallen. Doen jullie gewoon “ even” hoe knap zeg! Ik heb november opgeven. Kan ik eerst even verhuizen en dan verder stressen.


Ja, het is echt bizar.
Sinds 2 jaar hebben de springwedstrijden nu een "amateur only" seizoenspas en dan komt het uit op ongeveer $250 per weekend, maar daar zit dan 3 dagen inschrijfgeld, 3 nachten stalling + strooisel, en administratiekosten bij inbegrepen. Er is gelukkig ook prijzengeld en het terrein is maar 45min bij ons vandaan, dus bij Canadese standaards is dit echt een super deal.

De dressuurwedstrijden zijn ongeveer $1000 per weekend en je krijgt alleen een lintje en een voucher voor een gratis kop koffie... :+

Daarom heb ik ook voornamelijk springwedstrijden gestart, want Roz moet vooral ervaring opdoen en km maken om ook op het wedstrijd terrein relaxed te blijven. Gelukkig mogen we zonder winstpunten systeem promoveren want anders had ik het me nooit kunnen veroorloven om Z te starten :')

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:19

Sw aanstaande woensdag komt de zadelmaker. Jeetje wat een prijzen bij jou voor een wedstrijd dan is de sport echt voor de elite daar.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:33

Ah, hopelijk vinden jullie iets wat past!

Ja, het is echt niet te doen. Gelukkig kan ik een paar uur per week op de manege lesgeven, want anders zou ik het zelfs met een goede FT baan niet kunnen betalen -O-