[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:18

Wat naar Laura, geen ervaringen mee gelukkig

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:50

Dank dames voor jullie reacties.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:20

Gisteren met ilias op wedstrijd geweest.
1 proef gereden en super trots op hoe hij het deed. 1e plaats met 196 punten.
Vandaag lekker de spierpijn eruit gelopen aan de longe en komende dagen lekker vrij.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:48

Hopelijk heb je iets kunnen vinden Laura!

Al lang niet meer geupdate, maar Roz & ik hebben gisteren ons ZZ-Z debuut gemaakt met 59.85% en een 2e plek :oo
Ze was zo ontspannen dat ik er best aan moest werken om de impuls te houden wat helaas resulteerde in een grote fout in de wissels om de 4 die natuurlijk als coefficient zwaar meetelt.
Ik rijd nu met een klein spoortje, dus ik denk dat ik een iets langere zwanenhals ga proberen sinds mijn enkel toch wel ver van de buik af hangen :+

Ongelooflijk trots op mijn klein dametje want in 4 jaar tijd van niks naar ZZ-Z dressuur & M springen is best gaaf **\O/**

Ik heb trouwens ook mijn manier van teugels vasthouden verandert naar de fillis methode. Duurde even voordat ik er aan gewend was, maar het is voor Roz echt de moeite waard geweest!

Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:09

SW wat een super prestatie!
Zo zie je maar wat je ook met een kleine dappere dame kunt bereiken.

Douwe heeft nog steeds rust we geven hem rustig de tijd gelukkig is hij niet meer kreupel dat is al een opluchting

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:46

Laura1982, gelukkig dat Douwe niet meer kreupel is! En lekker aan het starten met Ilias, wanneer is de volgende?

SW, wat gaaf die foto bij de bloemen <3 en knappe prestatie hoor, super dichtbij die 60 procent zo voor de eerste keer!! Kun je nog een keer starten of is het wedstrijd seizoen alweer bijna klaar daar?

Hier gaan de paarden ook fijn, Kristall maakt mooie stappen en Kareltje blijft me elke keer verrassen. Dan denk ik, nu is het toch wel zijn top? En dan verbeterd hij toch weer. Lakaj ben ik wel meegestopt, die stagneerde wat en 3 paarden was ook teveel voor mij. Dus was de meest logische keuze te gaan voor de 2 waar ik de meeste potentie in zie en voel.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:45

Gelukkig Laura, hopelijk doet de rust hem goed.
Urosa- Karel is een echter topper! Ben blij dat Kristall het zo goed doet, jammer van Lakaj maar soms is stopped inderdaad de beste beslissing voor paard & ruiter.


urosa schreef:
SW, wat gaaf die foto bij de bloemen <3 en knappe prestatie hoor, super dichtbij die 60 procent zo voor de eerste keer!! Kun je nog een keer starten of is het wedstrijd seizoen alweer bijna klaar daar?


Thanks!
Er is nog één grote meerdaagse wedstrijd (gecombineerde CDI) in Oktober, maar ik weet nog niet zeker of ik Roz mee neem. Ik moet sowieso wat jonge paarden starten voor pensionklanten, maar een $1000+ weekend is voor mij zelf helaas iets minder realistisch. Ben aan het puzzelen qua mogelijkheid om haar één dag te starten ipv het hele weekend + stalkosten.

Dit soort wedstrijd is ook opgezet zodat je alle proeven op jouw niveau start, maar iedere proef is dan net iets moelijker. "Fourth level" is een echte voorbereiding op PSG en test 1/2 zijn prima te doen met een appuyement zigzag/werk pirouettes/wissels om de 4. Helaas introduceerd de derde proef de wissels om de 3 en daar is Roz eigenlijk nog net niet klaar voor sinds dat ze dan liever het spelletje overneemt en wissels om de 2/pas gaat doen _O-

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:47

SW maar toch al stoer dat jullie daar super meedraaien! Maar wat een geld voor een weekend concours pfff echt voor de elite

Urosa ja ik zie mooie scores van jullie voorbij komen. En Lakaj ja soms moet je keuzes maken. En is iets dat je energie geeft belangrijker.

Afgelopen zondag met ilias 1 proef gestart ik dacht echt niet goed genoeg maar toch nog 185 punten. 17e ga ik nog op pad en dan even rust en daarna kijken we weer verder wilde vooral km's maken en laten zien dat het leuk is om mee te gaan.

Douwe vandaag aan de longe gehad niet kreupel en heel veel praatjes. Zwelling nog niet weg en dat zal ook niet helemaal weg gaan ben ik bang.
Focus nu is verder herstellen en voorzichtig oppakken en pijnvrij blijven.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:15

Laura1982, en fijn dat de punten een keer meevielen ten opzichte van het gevoel! Hoe gaat het nu met zijn spanning op vreemd terrein? Jammer van Douwe, goed teken dat ie praatjes heeft maar zwelling is toch eng. Scheelt ergens dat ie al met semi pensioen was maar blijft vervelend :(:)

SW, :wow: wat een geld!! Wel leuk dat je sowieso wat jonge paarden gaat starten. En best intensief weekend als je dan 4 proeven met 1 paard moet starten! Kun je dan ook gewoon kiezen 1 proef te starten? Kun je die 3de ook mooi vermijden? Of haal je dan geen winstpunt?

Ik ben momenteel lichamelijk even slecht, lijf wil niet bewegen en mijn man moest me helpen met opstaan. Vandaag wel even Kristall gereden, die had ik maandag voor het laatst gezien en dat voelde anders te lang. Ze hinnikte zo lief toen ik aankwam, maakte alle moeite goed <3 Helaas lukte rijden niet zoals ik wilde omdat ik nog weinig kan, maar ze was wel heel braaf en lief voor me. Hopelijk werkt mijn lijf morgen weer beter mee, komt m'n zusje namelijk foto's maken van Kristall en mij. Kijk ik erg naar uit, van Karel al heel veel mooie foto's maar van Kristall onder het zadel nog niks zonder spanning :')

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:48

Netjes Laura! Sterkte met Douwe :(:)

Wat rot Urosa. Ik heb afentoe ook enorm veel last van mijn reuma en ondanks dat het een stomme situatie is vind ik het inderdaad hartverwarmend als je paard lief meedenkt om je toch op te vrolijken :knuffel:
Ben benieuwd naar de foto's!

Laura1982 schreef:
Maar wat een geld voor een weekend concours pfff echt voor de elite


Yep... Voor het springen hebben ze nu een beter systeem met een seizoenspas en dan kom je uit op ongeveer $250 voor een 4-daags weekend. Interessant genoeg zie je dat ook meteen terug in de kwaliteit/ervaring van de springjeugd.
Canada kon qua Young Riders niet eens een reserve ruiter vinden voor de Noord-Amerikaanse Kampioenschappen. 2/3 van de teammembers staan bij ons op stal en konden eigenlijk alleen starten omdat wij met z'n alle zelf het geld bijelkaar gesprokkeld hebben gekregen :=
De Canadese KNHS is echt een puinhoop en ze weigeren om dingen te veranderen. Inmiddels hebben ze wel al op zoveel tenen getrapt dat ik hoop dat er een coup komt want dit is echt niet ok :')

urosa schreef:
En best intensief weekend als je dan 4 proeven met 1 paard moet starten! Kun je dan ook gewoon kiezen 1 proef te starten? Kun je die 3de ook mooi vermijden? Of haal je dan geen winstpunt?


Valt op zich wel mee als het paard in goede conditie is, ligt er vooral aan of ze er mentaal klaar voor zijn. Je brengt de paarden naar concours op donderdag en kan dan ook in de ring trainen. Verder heb je mogelijkheid om 1 of meerdere proeven per dag (vrij-zat-zon) te rijden. Winstpunten hebben we hier niet omdat er simpel genoeg te weinig wedstrijden zijn voor zo'n systeem maar je wordt wel flink afgestraft als je nog niet klaar bent voor het niveau.
Ik heb gevraagd of ik Roz een dag mee kan nemen, 2 proeven start en dan weer gewoon naar huis. Hier laten ze de paarden normaal niet op de trailer staan ivm de hitte in de zomer, maar in oktober kan dat prima :+

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:47

Urosa jeetje wat naar dat je lijf niet wil. Wel heel fijn als je paard blij is je te zien. Heb je nog behandelmogelijkheden voor de klachten die je nu hebt?

SW ik hoop dat je ros mee mag nemen zou leuk zijn voor jullie!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:48

Laura1982, symptoombestrijding is wel tegen de tintelingen of spasmen, maar bij mij trekken ze elke keer gelukkig nog weg na een aantal dagen dus dan heb ik liever nog niet meer medicatie. Het gaat inmiddels gelukkig weer goed.

SW, reuma op zo'n jonge leeftijd is ook echt ruk! Springen vind ik nog steeds duur daar :+ maar wel beter te doen. En zonde dat door het hoge startgeld de sport een soort van kapot gemaakt wordt, hopelijk gaan ze dingen bij jullie bond nog eens hervormen! En interessant wat meer informatie over de wedstrijden daar! En hopelijk mag je Roz dan op die manier meenemen, scheelt een boel!

Kareltje was zaterdag crazy, moest hem eerst aan de longe doen omdat ie anders te gevaarlijk is om te rijden :') echt, dude je bent 19 gedraag je :+ Daarna wel fijn nog een paar dingen kunnen doen maar had ie de tank natuurlijk al aardig leeg :')

Voor wie het nog leuk vind, fotoshoot van Kristall vrijdag was echt tof
[RIJ-ITP] Gelderse elite merrie Kristall Vrouwe BS aan het werk !

Gisteren met haar de 2 M1 proeven van vrijdag geoefend en was ik tevreden over! Daarna nog even balkjes gedraafd.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:44

Karel...
Ik moest gisteren ook een pensionklant helpen door haar pony te rijden voordat ze er zelf op ging, de pony is een 29-jarige Welshmerrie =:)

Springen is inderdaad nog steeds niet goedkoop, maar $250 for 4 dagen stalling/vlas/inschrijfgeld etc is niet super bizar. Valt ook wel mee dat ik bijna iedere keer mijn invoice met prijzengeld kan betalen :D

Helaas weet ik momenteel niet of Roz uberhaupt wel mee kan. Ze was erg hengstig en moest blijkbaar iets regelen... De zwilwrat is er linksachter vanaf getrapt en daar heeft ze toch wel wat last van #)

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:17

Urosa ja dat is ook niet alles wel fijn dat het weg trekt en je hierdoor toch wat dingen kunt doen.


SW oh das echt kak hopelijk valt het mee

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:57

Gister mijn LT debuut gemaakt. Ging best heel fijn en met 62,6% en een 5e plek was het voor mij wel een droomdebuut.

Afbeelding
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:47

Goed gedaan gefeliciteerd!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:46

Bedankt! Heel blij mee

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:00

Wauw dat is een mooi debuut! Gefeliciteerd

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:02

Kim, echt heel knap gedaan van jullie!

SW, hoe is het daar en met Roz? Heb je uiteindelijk de wedstrijd nog kunnen rijden?

Laura, nog wedstrijden met Ilias gepland?

Met Karel doe ik nu mee aan een competitie, 1ste gehad. Was nogal frustrerend met 209 punten voor een fijne proef :+ Nog 2 te gaan, en in december ga ik meerijden met de indoor selecties. Volgens mij ben ik echt kansloos, maar vind het toch wel een leuke uitdaging en om hem te laten zien op ook de grote wedstrijden omdat ik het zo knap vind hoe hij het doet :o Na selecties wel lekker weer naar de normale wedstrijden in de buurt :')

Kristall heb ik ons Z1 debuut opgegeven :oo nog even 2 maanden hard oefenen en dan maar kijken hoe het gaat.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:06

urosa schreef:
Kim, echt heel knap gedaan van jullie!

SW, hoe is het daar en met Roz? Heb je uiteindelijk de wedstrijd nog kunnen rijden?

Laura, nog wedstrijden met Ilias gepland?

Met Karel doe ik nu mee aan een competitie, 1ste gehad. Was nogal frustrerend met 209 punten voor een fijne proef :+ Nog 2 te gaan, en in december ga ik meerijden met de indoor selecties. Volgens mij ben ik echt kansloos, maar vind het toch wel een leuke uitdaging en om hem te laten zien op ook de grote wedstrijden omdat ik het zo knap vind hoe hij het doet :o Na selecties wel lekker weer naar de normale wedstrijden in de buurt :')

Kristall heb ik ons Z1 debuut opgegeven :oo nog even 2 maanden hard oefenen en dan maar kijken hoe het gaat.


Ja ik zag het voorbij komen zo jammer maar hey jullie doen het wel!

Ik heb afgelopen week de osteo gehad en h ik hij heeft verplicht vrij en dan ga ik op vakantie dus ilias ook maar even vakantie.
In dec ga ik naar onze vereniging voor een proefje. Verder probeer ik deze winter door te trainen en wat clinics mee te pakken voor de ervaring. Mogelijk wordt ik nog geopereerd aan mijn crps dus ik wacht het even af wat de arts zegt.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:45

Gefeliciteerd Nimber, super gaaf!

Veel success met Kristall, ben benieuwd :D
Evengoed super met Karel, inderdaad wel jammer als de scores niet met het gevoel matchen.


urosa schreef:
SW, hoe is het daar en met Roz? Heb je uiteindelijk de wedstrijd nog kunnen rijden?


We hebben uiteindelijk geen dressuur gestart omdat wij het weekend ervoor onverwachts toch mee mochten doen aan de spring kampioenschappen. 4 dikke parcoursen later vond ik dat ze wel een vakantie verdiend had haha.

Donderdag: regulier parcours met ingebouwde barrage - dubbel 0
Vrijdag: progressief parcours - foutloos
Zaterdag: hunter derby - een weigering omdat er een paraplu langs de bak vloog _O-
Zondag: klassiek parcours - er waren er maar 5 foutloos.. 4 ruiters gevallen in de driedubbel en meisje voor mij werd met de ambulance afgevoerd... Niet echt een leuk moment voordat je het zwaarste parcours in gaat, maar uiteindelijk met een balkje het toch nog "overleefd"

Eindstand: gedeeld brons *\o/*
Uiteraard kreeg ik het voor elkaar om over 3 verschillende parcoursen nog steeds precies hetzelfde resultaat te krijgen, helaas de coinflip voor de medaille verloren, maar als nog super trots op mijn kleine dametje <3

Ze gaat nu volgende week mee naar een Chris Irwin clinic en dan met halloween mogen wij een ZZ-Zwaar freestyle demo rijden wat natuurlijk altijd leuk is :D

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 10:17

Wauw SW, dat zijn resultaten! Gefeliciteerd! Heb je ook foto’s van het springen? Ik ben erg benieuwd.

Laura geniet van je vakantie.

Urosa heel tof dat je die competitie aandurft. Alleen dat vind ik al rete stoer van je!

Nimber jou schoppen we het topic uit ja :Y) Nee hoor, super super tof dat het je gewoon gelukt is! Wanneer heb je de volgende staan?

Hier met Pret in 2 weken het puntje in het Z1 behaald en daarmee sportpredicaat aangevraagd.
Afbeelding

Passie de laatste winstpunten in het ZZL behaald. En nog wat prijzen op shows gewonnen.
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:19

Dank je wel anouk

Lekker bezig met de meiden.

SW wauw wat een super mooie prestaties diep respect voor jou lef.
Veel plezier bij de clinic en Halloween concours

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:12

Gave foto's A_D! Gefeliciteerd met het sportpredicaat :D

Ik moet ook nog steeds een beetje gaan uitpluizen wat mijn mogelijkheden zijn met Roz qua predikacen. Ze is een Zweibrucker, maar volgensmij zijn die nu aan het Hannoveraans verband gekoppeld.

Afbeelding

Afbeelding


Rozetten die we wonnen waren trouwens wel erg groot _O-

Afbeelding

Afbeelding

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:59

Er zit weer leven in het topic, leuk!!!

Ik heb echt een mega oliebol jaar achter de rug. In 12 maanden, 9 ziekenhuisopnames achter mn kiezen door astma die extreem ontregeld is. Nu met nieuwe medicatie lijkt het rustig, maar ik herken mezelf niet meer terug door alle medicatie.

Ik ben inmiddels wel weer aan het rijden, de ene dag gaat beter dan de ander. Mn jonge frieze hengst doet het braaf en Ali gaat eigenlijk heel goed.
Dus ik hoop hier volgende maand te kunnen melden dat we weer tussen de witte hekjes zijn geweest :D