[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:22

Wel echt leuk dat jullie samen zijn gaan starten inderdaad.

Ik kreeg nog een belletje van de paardenkrant over zaterdag. Super tof. Ik heb vandaag t stukje gelezen, echt leuk.

Lauwtjuh123

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:38

Wat knap van jullie allemaal, mooie punten en zo te horen ook een hoop gezelligheid!

Pluto heeft lekker een beetje rust gehad en gisteren een heerlijke bosrit, deze week weer serieus aan de bak voor een 3 daagse waar we ons voor hebben opgegeven eind oktober :Y)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is echt grappig.
Vanavond even geknuffeld en toen onder dekje gezet. Winter is begonnen hier

Laura vrijdag bootcamp!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:22

Nimber, haha dat lollige hoofd er ook bij :') En wat leuk dat je een interview hebt gehad!

Laura, leuk zeg naar zo'n jonge talenten wedstrijd!

Als iedereen op dezelfde locatie gaat starten kom ik wel als voorlezer of fotograaf :D

DR, het is wel een mooie kür geworden qua muziek!

Vandaag op buitenrit geweest! Karel blijft een aparte :') maar hij hield zijn sh*t together. Behalve bij de crossmotor was het even pure paniek en lagen we bijna in de sloot :+ Lakaj is super chill als buitenrit paard, en die deed het goed met zijn vroegere bijrijdster. Het was erg gezellig dus we gaan het vaker doen. Ze had geen tijd meer om Lakaj naast haar eigen te doen, maar zo af en toe op buitenrit vond ze erg leuk.
Afbeelding

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:40

DR, gezellig als je een keer langs komt! In Houten lukte het mij helaas niet om bij jou te komen kijken, was zaterdagavond nog wel geweest, maar daar heb jij qua aanmoediging weinig aan. Laura en ik hebben samen wel weer een wedstrijd date gepland :)

Urosa klinkt goed die training met beide. Ik vind het zo tof dat je van Karel gewoon een dressuurpony maakt met alles er op en eraan. Inclusief dressuurpaarden gedrag op buitenrit _O- Mooi dat t zo geslaagd was, lekker als je op deze manier wel af en toe op pad kan met ze!

En AD en Urosa, dank voor jullie lieve woorden, means a lot <3
Laura, fijn dat onze positieve vibes jou ook zo hebben kunnen helpen. Paardrijden moet leuk zijn :D

Kim, leuk in de paardenkrant! En verdiend ook, als je kijkt waar je staat met je projectje in reuzenformaat :) Die kop van m met die bak in zn mond is echt goud

Ik ben vanmiddag weer behandeld en 'al' 2 dagen pijnstiller vrij, maak ik iig weer mee wat er gebeurt _O- Maar t lampje is na een werkdag wel echt uit, wederom blij met moeders die zich vermaakt met mn knapperd.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:59

Ja we gaan weer samen meeten!
Urosa doe ook gezellig mee
Willemijn fijn om te horen dat je van de pijnstillers af bent.
Dr meer dan welkom om te komen juichen.
Wanneer kunnen wij bij jou juichen?

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:19

Te vroeg gejuicht, pijnstillers weer terug. Niet dat ze helpen, maar de hoop dat ze dat wel doen doet leven ofzo.

Wel vanmiddag de merrie weer heel even gereden. Weer braaf, buitenbak uitgestapt, gaf ze ook niks om. Kleine stukjes wordt ze echt al zo knap!

Afbeelding
Afbeelding

Daarna thuis les met Dries, veel galop, kan ik nog een beetje zitten :+ kregen helaas tien minuten voor t eind een stortbui over ons heen waardoor we binnen drie rondjes doorweekt waren. Net jammer. Hij deed wel mega z’n best en was fijn! Maar iets eerder gestopt dus, was niet eerlijk om nog te verwachten dat ie bleef lopen zo

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:55

Noukie, oef het duurt nu toch wel een tijdje. Wel mee op passen hoor :knuffel: Foto's zien er erg fijn uit, leuk hoor :D
En ook nog lessen, bikkel! Het weer is echt wel even wennen weer ja. Fijn dat ie het zo goed oppakte weer!

Laura1982, mee doen heel graag. Maar met Karel en Lakaj wordt em dat niet helaas. Zit met de eigenaren. Maar er zit heel misschien iets in de pijplijn met een ander paard waarmee dan meer kan...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:08

@kim; leuk! Ben benieuwd naar je stuk! Kun je hier hier ook delen of mag dat niet?
@laura; leuk dat Ilias mee doet. Nieuwe eigenaren van Guusje gaan ook maar dan naar St. Nicoolaasga. Ik start denk ik pas ergens in november weer, ben nu zelf op vakantie en daarna moet ik winnie eerst weer oppakken van zijn vakantie. Maar ik start eigenlijk altijd in omgeving Utrecht :D zou ik gezellig vinden!
@urosa; bedankt voor je compliment!
@noukie; jij kleine gaat goed hè zag ik op Fb? Echt leuk! Jammer dat je verzopen bent vandaag ;)

Laat maar weten wanneer jullie weer gaan meiden, ik zit nu even lekker in Griekenland maar lijkt me leuk om een keer te komen kijken binnenkort. We hadden trouwens ook ooit wat geroepen over een buitenrit date, zullen we die ook weer eens nieuw leven in roepen? :)

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:45

Dr goed plan!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:04

Buitenritjes ben ik altijd voor in.
Geniet lekker van Griekenland DR

Urosa die Karel echt dressuurkikker zo.

Noukie jeetje wat een knappie is je merrie. Fijn beeld hoor.

Plaatjes van zaterdag en t artikel


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:07

En een stukje van mn les vanmiddag.
Ik moet nog even leren doseren. Soms rem ik nog net wat teveel terug zoals na mn uitgestrekte draf https://youtu.be/m92WdgdHU2I

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:32

Kim wat heb je hem mega fijn aan het lopen. :oo Wauw zeg! Dat is precies waar ik naartoe wil, maar wat niet lukt. :+ Wanneer ga je weer ZZZ starten?

Ik wil ook graag bij DR en Kim kijken.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:37

Lief AB ik heb november Soest en Bunschoten ingeschreven. Deze maand eerst zelf verhuizen en einde van de maand Ice

Dit lukt op concours nog niet hoor haha.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:45

Ik ga even kijken of ik Soest kan komen kijken, welke datum is dat?
En hoe komt het dat dit op wedstrijd nog niet lukt? Ziet er op het filmpje zo stabiel en makkelijk uit. En dat is dus een dik compliment, dat jij paardrijden eruit kan laten zien als iets makkelijks.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:39

Ik sluit me bij AD aan Kim, wat ziet dat er gaaf en fijn uit! Als jij dat oké vindt zou ik t ook leuk vinden om een keer te komen kijken als je in de buurt start. Beetje elkaar aanmoedigen vanuit het topic kan nooit kwaad hebben we gemerkt!
Mooie plaatjes van je wedstrijd ook weer.

DR, geniet van je vakantie!

Thanks voor de complimenten over de merrie. Ben er echt blij mee. Dit zijn nog mini stukjes hoor, maar komt wel. Nooit gedacht dat ik nog op een driejarige zou gaan, maar nu vind ik t eigenlijk heel leuk weer. Morgen haal ik dr weer op. Ook mega blij met hoe ze voor me is klaargemaakt, scheelt ook veel

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:39

Ik baal stevig dat ik niet in de buurt woon. Ik moet nu hopen op nieuwe leden uit Drenthe of Groningen :')

Noukie, je bent ook handig zat met haar! Leuk dat ze al weer mee naar huis mag, begint het echt :D

Nimber, wauw wat gaaf! Wat een power heeft ie dan <3 jij gaat gewoon GP halen met em. Mooie foto's ook van Theo!

DR, veel plezier op vakantie!

Rijden rest van de week lukt niet echt door omstandigheden van de eigenaren dus ik ga vanmiddag longeren. Zondag dan weer rijden. Maandag les.

Buitenrit date leuk! Er was toch ook een plek waar je paarden kon huren? Dan kan ik ook mee.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:06

Noukie - wat leuk, ze ziet er top uit. Hoop dat de pijn snel beter wordt :(:)
Nimber - zo ontzettend gaaf! Ik zou graag komen kijken, maar dat is helaas een beetje ver :+
Urosa - leuke foto's :D

*Moet nu even een stuk verder bijlezen :o *

Hier gaat alles z'n gangetje weer. Het officiele wedstrijd seizoen is afgelopen dus nu is het tijd voor alle jonge paarden. In ruil voor het gebruik van de trailer heb ik nu drie jonge paarden in training staan, een super knappe 2.5-jarige Contendro merrie waar we nu rustig met grondwerk bezig zijn (ze is een flessenkind, dus het "personal space" concept snapt ze niet echt..), een drie-jarige volbloed merrie waar we waarschijnlijk volgende week op gaan hangen, en een 4-jarige D-pony die gisteren voor het eerst ohz heeft gedraafd. Het was de 2e keer dat ik erop zat, maar de eigenaar liet mij meteen los in de bak, die pony is zo ontzettend braaf daar kan de dochter jammer genoeg zelf snel zat op. Ik vind hem eigenlijk wel erg leuk, dus "hoop" dat hij nog een paar streken tevoorschijn tovert :+

Roz gaat ook lekker. We zijn net begonnen met piaffe stapjes en ze pakt het zo lekker op! We zijn ook aan het spelen met haar iets hoger in te stellen zonder spanning in de rug te krijgen.
Volgende week komen mijn nieuw S&T bitten eindelijk binnen, ik heb ze in juli besteld... Hoop dat ze passen!

Afbeelding
Afbeelding

Altijd erg enthousiast als er een camera in de buurt is :')
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:12

Lekker bezig SW

Urosa GP weet ik niet maar ik hoop dat het ooit gaat lukken om LT te rijden. Jammer dat je door omstandigheden even wat minder kan rijden.
Wanneer mag je weer starten?

Bij jacobs in voorthuizen kun je ook paarden huren.
Daar kan Laura ons vast meer over vertellen.

7-11 heb ik Soest opgegeven.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:34

Nimber, de wedstrijdplanning voor november ligt even bij de eigenaren voor 'goedkeuring' maar volgende week zondag gaan we met Lakaj een online L2 proefje opnemen op een vreemde locatie. Met Karel 17 oktober Z2 debuut, tel ik echt naar af!

Voorthuizen is voor iedereen dan te doen? Zou wel een mooie optie zijn dan :D

SW, klinkt wel als een dure ruil zo? 3 paarden in training voor het gebruik van een trailer? Maar klinkt wel als 3 leuke projectjes en lekker gevarieerd :D En dan moest je wel geduld hebben met je bitten zeg! Roz ziet er goed uit op de foto's!

Vrijdag fijn met de paarden vanaf de grond gewerkt, aan de longe en daarna nog even begin stapjes van de piaffe aan de hand. Zou vandaag rijden maar gezien het weer in overleg afgezegd, heb morgenochtend ook alweer les en dan is het lekker droog.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:15

SW, leuk dat soort projectjes, hoop uitdaging erbij weer :) En Roz ziet er goed uit, fijn dat je nu eindelijk je bitten krijgt, idd hopen dat ze passen en het wachten niet voor niks was!

Urosa, zit je qua rijden niet echt mee he deze week? Hopelijk op een fijne les morgen met beide!
En leuk vooruitzicht, je debuut met Lakaj. En met Kareltje :D

Ik heb mn merrie weer thuis en vandaag onder bepaald niet ideale omstandigheden ook al even op gezeten. Het was best nat :+ En sowieso is het wennen van 20x40 binnen om hindernissen heen naar een lege 20x60 buiten naast een voetbalveld, met vandaag ook nog een natte bodem :') Rete braaf hoor, maar wel echt heel erg groen dan ineens weer. Beide kanten twee 'voltes' gedraafd en wat gestapt, dat deed ze knap, dus lekker snoepjes erin en klaar :)

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:53

Hier even op de blauwe wolk vandaag voor het eerst op ilias gezeten. Heel veilig en braaf aan de longe gestapt. Zowel hij als ik vonden het spannend maar zo gaaf om hiernaar toe gewerkt te hebben. Nu zelf nog wat kg eraf en ilias en ik kunme rustig aan elkaar wennen met stap rondjes en voorzichtig drafjes met de tijd.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:24

Nimber, gefeliciteerd met je verjaardag! Wel een feestje zeg zo samen met de sleutels van jullie nieuwe huis :D

Laura1982, wat ontzettend gaaf zeg! Altijd zo'n mijlpaal.

Noukie, echt super dat je jonkie in deze omstandigheden zo braaf was! En het is ook wel een groot gat, van Z2 trainen naar uber groen.

Ik heb vandaag echt zo fijn kunnen lessen met beide paarden <3 Nu eerst Karel gepakt, kon ik die nog even losrijden voor de les. En dat beviel veel beter. Hij pakte zo fijn aan <3 Vervolgens Lakaj en die deed ook heel goed zijn best. Door hem losser te houden in kaak en meer de hand toe te rijden ging de galop ook weer een stuk fijner :)

Wedstrijd planning ook rond. Lakaj zijn debuut is iets opgeschoven. Wilde toch graag even 2x Z2 starten met Karel. Dus 10 oktober Lakaj 1 online proefje L2, 17 en 31 oktober Karel Z2, 14 november Lakaj L2 en dan 21 november Karel Z2. Het is allemaal ingeschreven dus nu blijft het zo :D

Lauwtjuh123

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 11:51

Volgens mij is iedereen lekker bezig! Zo leuk om te lezen.

Ik sluit graag aan bij een buitenrit, ben niet locatie gebonden en kan eventueel nog (tegen betaling, want ik moet ze ook huren) extra brave paarden meenemen.

Hier wordt het scheerapparaat afgestoft en verwacht komend weekend weer een fris paard onder zijn dikke winterharen te vinden, hij zweet behoorlijk tijdens de trainingen en dat is natuurlijk ook niet prettig. Ik hoop stiekem vanavond een paar kleine crosshindernisjes mee te rijden maar de buitenbak is aardig nat, dus misschien wordt het toch maar weer gewoon dressuur prikken in de binnenbak :+

Qua wedstrijdplanning hebben we over 2 weken een 4 daagse, waarvan ik 3 dagen ga starten, ben heel benieuwd. We zijn nu aan het trainen op iniminie klein galopperen MET lossigheid.. pfoei zweetdruppels en de juf is ook zo streng!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 14:52

Mijn bitten zijn nog steeds niet binnen... Ze hadden een pakket van iemand anders geleverd en mijn pakket was kwijt... Ze hebben hem inmiddels weer gevonden, maar ik heb geen idee wanneer ik ze in handen krijg :+

urosa schreef:
SW, klinkt wel als een dure ruil zo? 3 paarden in training voor het gebruik van een trailer? Maar klinkt wel als 3 leuke projectjes en lekker gevarieerd :D En dan moest je wel geduld hebben met je bitten zeg! Roz ziet er goed uit op de foto's!


Beetje verkeerd geschreven :') Het is inderdaad maar één paard in ruil voor de trailer en de andere twee krijg ik voor betaald. Ze zijn wel allemaal van dezelfde eigenaresse haha.

Veel success met je debuut!!

Nimber, LT is toch ook een super doel. Ik denk dat de potentie er sowieso wel inzit, nu maar hopen dat de omstandigheden ook meehelpen :)

Gaaf Laura :D

Alvast success Lauwtjuh!
Ik vind het altijd zo grappig hoe de vacht per paard zo anders kan zijn. Wij hebben een paar teddys op stal, maar Roz haar vacht is nu bijna dunner dan dat het in Juni was :')