Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 300 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 320  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

 
Profiel   

Laura, lekker bezig met beide mannen. Douwe heet is altijd goed! En fijn dat Ilias het spelletje een beetje begint te snappen!

Hopelijk lukt Lakaj je zondag we Urosa, blijft lastig als je zo moet schipperen met je energie. Maar extra lekker dat Karel dan wel echt heel goed zn best doet :)

AD, als jullie een manege combi zijn dan wil ik ook weer terug naar de manege! Oké, je hebt wel een penny droom pony, dat wel :D Fijn dat de nieuwe instructrice zo goed bevalt

Kim, jouw les klinkt ook goed, lekker als je met die punten aan de slag kan én zoveel vooruit gaat. Bij wie les jij ook alweer? Ook bij Katja soms toch?

Het 'nieuwe' bitje lijkt te passen en ook een lekker samengeraapt maar wel passend hoofdstel, dus we kunnen weer rustig een stapje verder :)
Hoop wel dat het weer dit weekend beter wordt dan voorspeld, want had de grote (en mezelf) eindelijk weer bos beloofd... beter geen onweer dus!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 20:19 



 
Profiel   

Nouk, bij Yorick. Katja is super fijn paar keer bij kunnen lessen. Helaas heb ik een heel hectisch half jaar achter de rug waardoor lessen afspreken echt bijna niet te doen was. Dit is ook de eerste keer sinds begin januari dat ik les had.

Ik hoop ook dat t weer opknapt. Doe geen oog dicht met de storm momenteel

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 02:38 



 
Profiel   

Noukie, nou je hoofdstel ziet er gewoon netjes uit hoor, dat samengestelde ziet niemand haha. En vandaag was niet echt bos weer, of ben je als bikkel toch gegaan? Morgen minder wind dacht ik maar niet droog.

Nimber, ja met die wissel in S heb ik wel geluk met mijn compacte paard, ik snap dat ie met Ice wel heel lastig was! En vervelend dat afgelopen half jaar zo zwaar was, relatie ellende hakt er vaak ook ontzettend hard in. Hopelijk het vervelendste achter de rug nu. Extra fijn dat de les zo lekker ging en de instructeur zo te spreken was over jullie vooruitgang! Ik geloof je instructeur direct, maar snap dat het voor jezelf ook zo moet voelen! Heb je al een ZZzwaar debuut datum in je hoofd?

absque-dubio, wat een lieve woorden over ons, bedankt :o en fijn dat de nieuwe instructrice zoveel verschil maakt, klinkt goed! En hoe kun je nu, succesvol in het Z2 nog denken dat je een manege combi bent :oo

Foto's morgen gaat helaas niet door -O- fotograve was de afspraak vergeten en had wat anders gepland. Hopelijk kan het rijden doorgaan en valt de regen een beetje mee. Verder wacht ik echt af op de startlijst van de wedstrijd as woensdag, kan alleen mee doen vanaf bepaalde tijd dus inmiddels wel erg benieuwd of dat lukt. Heb er wel erg zin in namelijk.

Gisteren was ik groom van een combinatie in de damesklasse op een Tuigpaarden concours, dat is wel even een andere wereld maar erg gaaf! Paard is echt fijn, maar kneiterheet, dus daar hadden we onze handen even aan vol. Maar eenmaal in de hoofdbaan ging het super goed en reed ze prijs dus geslaagde dag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:37 



 
Profiel   

Urosa wat gaaf das een heel spektakel of niet.
Nee geen datum hoor ik moet eerst nog punten rijden.

Gister gestart en dat was niet fijn. Hij ging eerst bij t losrijden op slot. Met schakelen en veel overgangen kreeg ik m bij de les en toen ging het wel. Ik moest al eerste dus 10 min voor tijd naar buiten om los te rijden omdat ik al bang was dat hij zich daar weer zou afsluiten. En inderdaad dat gebeurde meteen en dat kreeg ik helaas niet op gelost. Ik heb er echt keihard aan moeten rijden maar als ze zo achter je hulp zijn door de spanning zijn t best lastige proeven.

Voor de tweede proef snel spoorwissel in de hoop dat t zou helpen maar helaas.
En dan krijg je zulke stomme fouten hè alle pirouettes in beide proeven versprongen of in draf gevallen verruimingen waardeloos. Niet vooruit te branden en dan wel aandraven in de uitgestrekte stap. Ik was echt een beetje verdrietig na afloop. Gelukkig heeft hij zo veel over dat wissels ook 7, 7,5 zijn en andere onderdelen ook 8en 226,5 en 216,5.
Nu ga ik een berg van die confidence spuiten halen kijken of dat werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 06:40 



 
Profiel   

Wat jammer kim en ik snap je verdrietige gevoel. Ik geef die van mij nu chillpill misschien ook wat voor die van jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 07:49 



 
Profiel   

Thanks voor de tip Laura ik ga het meteen ook mee bestellen. Dacht ik bestel maar verschillende merken kan ik meteen zien wat wel en niet werkt.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 08:05 



 
Profiel   

Voor het afsluiten van de mijne heb ik ze allemaal geprobeerd, maar helaas.. De wonderen die ze beloven zijn nooit waargemaakt. Enige wat op lange termijn iets verschil geeft is magnesium, dan gaat ie nog steeds op slot, maar het heeft minder impact op zn lijf... Van sommige middeltjes werd ie juist panisch, dat was helemaal bizar. Zag ineens álles en ipv afsluiten ging ie erop reageren, en dan ook echt :+ Maar hopelijk vind je iets wat m net een beetje er doorheen kan helpen, is voor alle partijen fijner!

Snap je gevoel goed Kim, ontzettend zuur als ze zo afsluiten. Zeker omdat je weet dat hij zo goed kan en je dan in de ring (en voorterrein) er nog niet eens in de buurt komt. Dan zijn de punten een schamele troost.. Nu weet ik wel dat de mijne ook echt moeite heeft op die locatie, geen idee waarom, want zelf vind ik het heel prettig rijden.

Qua weer schijnen we vandaag de ellende te krijgen. Met deze voorspellingen zou ik toch graag die binnenbak een keer hebben. Hopelijk valt het mee en kunnen we vanmiddag nog wat met de beesten.
Gister zowaar zon in het bos! En omdat iedereen regen verwachtte was ik zo ongeveer de enige. Wel taaie rit, heel nat en zon geeft heel veel schittering en er staken continue reeën over. Super schattig, maar niet 5m voor je als je net lekker galoppeert. Paard werd er ook echt bang van, niet heel fijn.

Jammer van de foto's Urosa! Hopelijk kan je iig wel fijn rijden! En gaaf die tuigers, andere tak van sport wel :D (alhoewel sommige dressuurpaarden qua voorbeen een eind komen.. :+)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 08:50 



 
Profiel   

Zo, ik ben weer enigszins terug van mijn tokyo bijkom verhaal. Ik heb ook even niet bijgelezen, sorry.. Nog een leuke side wending om te vertellen misschien is dat ik alsnog als derde reserve ben aangesteld vanwege het hoog aantal coroa besmettingen en ze toch nog een reserve klaar willen hebben staan :+ Nouja een vervelendere positie om te hebben is er volgens mij niet maar we doen het er maar voor. Toch de 7de van alle para ruiters in Nederland zullen we maar zeggen.

Verder is Guusje verkocht en afgelopen vrijdag naar haar nieuwe plekje vertrokken. Echt ontzettend jammer en ik mis haar heel erg. Maar ze heeft een fanatstisch huisje gekregen dus dat is heel fijn. :)

Aanstaande zondag heb ik een clinic van Dinja van Liere gepland staan, erg veel zin in. Paar jaar geleden had ik wel vaak een clinic van haar maar door de corona is het een tijdje stil geweest en heb nog niet eerder met Winando bij haar gereden dus ben benieuwd. Hier staat mijn Zz-zwaar debuut gepland voor de 14de :)

Mooie foto's van je wedstrijd Kim, jammer dat hij zich zo af sloot. Ik heb daar ook van alles voor geprobeerd bij mijn fries maar helaas geen wonder middeltje kunnen vinden...

Heeft 1 van jullie trouwens ervaring met Mesotherapie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:18 



 
Profiel   

Wat jammer van Guusje DR. Ik snap dat het een beetje dubbel is, maar 7e van Nederland is nog steeds een super prestatie! Success met jouw debuut ook :D

Zuur van de fouten, maar het zijn wel leuke foto's Nimber!

Wat jammer Urosa -O-

Ik heb ook nieuwe S&T bitten besteld, helaas had de eigenaresse van mijn pony bitten ze zelf weer nodig. Hoop dat ze snel binnenkomen, want uiteraard had niemand een 11.5cm stang op voorraad :')

Volgend weekend mogen we eindelijk officieel Z2 gaan starten. Het is een gecombineerd "normaal" & CDI concours, dus ik ben benieuwd of we de rust kunnen behouden op het grote terrein.
Vanavond begint bootcamp want Cindy kan eindelijk weer langskomen!

Qua springen hebben we afgelopen weekend ons debuut gemaakt in de "grote prijs" (1.20-1.30m). Ze was erg gespannen met al het publiek en maakte een paar foutjes omdat ze haar rug wat strak hield, maar zoals je kunt zien heb ik er evengoed flink van genoten :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 13:37 



 
Profiel   

Wat een gave foto SW!
Wie is Cindy?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 15:28 



 
Profiel   

Nimber schreef
Wat een gave foto SW!
Wie is Cindy?


Dankjewel!
Cindy (Cynthia) Ishoy is een Canadese GP amazone die ook veel in Europa getraind heeft, dus die geeft mij les in een mix van Engels/Duits/Nederlands :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 16:04 



 
Profiel   

Nimber, maar het gaat wel hard al denk ik met de punten? Nu ook weer dik winst. Jammer dat het allemaal niet ging zoals je gehoopt had. Maar de plaatjes en stukje film op Instagram zagen er wel fijn uit. Hopelijk vind je iets wat hem helpt meer te ontspannen en kun je vanaf nu wel ritme houden in de wedstrijden. Dat helpt vast ook! En als je nu al bijna dubbel winst rijdt was het echt niet slecht. Ice is hartstikke groot, nog vrij jong. Zeker voor dit niveau dus al hartstikke knap wat jullie nu bereikt hebben en kunnen. Dat stukje meer afstemming op vreemd terrein komt wel!

Noukie, heerlijk dat je het bos bijna alleen qua mensen maar te druk qua natuurlijke bewoners, dat was dan weer jammer :+

DR, toch leuk van de eer en wie weet! Fijn dat Guusje en fijn huisje gevonden heeft, maar vertrek van een dier blijft altijd even lastig. Oh wat leuk! Ik zou ook wel graag eens een clinic rijden van Dinja, veel plezier :D geen ervaringen met mesotherapie hier.

SW, wat een gave foto! En stoer hoor die hoogte. Leuk van je Z2 debuut, hopelijk kan ze de rust wat bewaren, ergens ook wel weer gaaf dat het gecombineerd is met een groot evenement. Ideaal dat je van te voren nog even fijn kan lessen!

Zondag fijn gereden met Karel. Wat gespeeld met verzameling in draf en de vliegende wissel. Was weer tevreden. Lakaj lukte helaas niet vanwege het weer.

Vandaag Karel gelongeerd, morgen wedstrijd. Hij liep fijn. Qua starttijd wordt het heel krap met hoe laat de eigenaar uit zijn werk is. Dus ik moet alles maar zo goed mogelijk voorbereiden zodat ik bij aankomst er zsm op kan. Niet helemaal ideaal, maar al blij dat we kunnen. De volgende 3 die gepland staan kunnen gewoon weer normaal.

Lakaj gereden en die deed weer goed zijn best, helaas ligt zijn zadel niet ideaal en hij had er nu ook wat last van. Zadelmaker berichtje gestuurd en hopelijk kan die snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 20:28 



 
Profiel   

Urosa hoe is je wedstrijd gegaan?
Fijn dat lakaj het goed deed. Hopelijk snel je zadel weer op orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:06 



 
Profiel   

Goedemorgen!

Urosa hoe is het gegaan?
Sterkte met je zadel, hopelijk snel weer in orde!

SW gave foto zeg! En stoer dat je Z2 gaat starten, succes!

DR, ach jeetje dat is wel raar inderdaad, alsnog reserve… Maar op zich wel cool dat je zo ver bent gekomen!
Jammer van Guusje maar fijn dat ze een goed plekje heeft gekregen.
Succes met je clinic, leuk!

Kim, wel mooie plaatjes, maar balen van het afsluiten…
Bij spanning/stress kun je ook nog Strezz druppels van Phytonics proberen, halen net even het allerscherpste eraf, ik gebruik ze altijd voor de trailer.

AD, dank je, inderdaad, soms denk je dat je punten hebt en dan heb je niks… nou ja dit was een leuk cadeautje!
Fijn dat je nieuwe instructrice de juiste handvatten geeft waar je weer mee verder kunt.
En leuk een drachtige dame!

Noukie, super leuk je nieuwe aanwinst, dat jullie maar veel mogen gaan genieten samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:29 



 
Profiel   

Wedstrijd trok ik lichamelijk voor geen meter, proefjes gingen loodzwaar, mijn benen stopten ermee dus kon hem verre van voorstellen zoals we kunnen. Maar Karel was wel heel braaf, kreeg ook veel complimenten van omstanders hoe harmonieus het beeld was, en dat hij zo knap als pony tussen de paarden liep. Jury uit proefje 2 was het daar mee eens, mooie winstpunt en een 2de prijs :D
[ img ]
Jury uit proefje 1 was minder enthousiast, snapte wel wat ze zei maar vond het te streng gepunt, dik geen winst :+ maargoed, ben al heel blij met het resultaat omdat mijn lijf me dus echt zo in de steek liet. Nu ook maar de knoop doorgehakt om de formulieren voor dispensatie/classificatie bij de KNHS terug te sturen. Had ik al een jaar in huis liggen en vind het even heel spannend maar een zweepje erbij als ik geen been meer kan geven zou het zoveel makkelijker maken dus toch maar de drempel over.

Zadelmaker staat voor 6 september, die kon niet eerder. Nog even geduld. Ga vanmiddag even kijken of misschien Karels zadel beter ligt, of ik 1 van de Wintecs als tussenoplossing kan gebruiken.

Hoe het het rijden bij jullie? Al weer wedstrijd gepland staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 10:28 



 
Profiel   

Ik heb ook dispensatie en een grade urosa en dat geeft mij echt lucht.
Ik ga morgen weer op wedstrijd en per week merk ik echt progressie en kijk nu dus ook onwijs uit naar morgen benieuwd of de jury ons harde werken beloont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:07 



 
Profiel   

In ieder geval gefeliciteerd met je 2e prijs urosa!
En Laura, succes morgen!
Hopen dat het weer een beetje mee valt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:59 



 
Profiel   

Knap gedaan Urosa.

Ik had me naar open gereden vorige week dus ik heb er na mijn wedstrijd niet meer opgezeten, dat wilde ik zo even gaan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:33 



 
Profiel   

Ow dat is niet fijn, sterkte ermee!
Ging het rijden vandaag weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 18:26 



 
Profiel   

Kim oe pijnlijk hopelijk viel het mee met rijden vandaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 19:35 



 
Profiel   

Nimber, ai dat is altijd heel naar. Ik had het met Karel zijn oude zadel. Echt vreselijk. Gelukkig nu nooit meer. Lukte het rijden weer?

Laura1982, ja ik hoop ook dat er voor mij wat mogelijk is, maar wel spannend zo'n medische keuring! Wat leuk dat je er zoveel zin in hebt en geniet van de progressie, heel veel plezier en succes!

Ik heb vandaag fijn gereden, met Karel gewerkt aan de lengtebuiging en voor het eerst echt een mooie vliegende wissel zijn moeilijke kant op *\o/* Lakaj was ik wat tijd kwijt aan de passen van zadels, uiteindelijk vond ik die van Karel de beste optie. Ze hebben beiden XW qua boommaat, heb Wintec boommeter dus dat is wel ideaal om even snel mee te kijken. Karel zijn zadel is een XW waar Lakaj zijn eigen een stuk smaller is.

Even voorzichtig gedaan met singelen en opstappen vanwege zijn trauma, maar het voelde direct wel beter dus ga hem voortaan met Karels zadel rijden. Helaas kwam er weer een fikse regenbui met onweer aan dus moest wat eerder stoppen. Maar kon hem met Karels zadel ook veel beter ondersteunen in de galop, dat zadel heeft wat meer wrong en is mijn maat 17inch in die van Lakaj 18 inch zwem ik een beetje. Hoop ik nog wel dat het snel 6 september is, ben natuurlijk geen zadelmaker :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 19:59 



 
Profiel   

SW succes met je debuut! En geweldige foto! Ik blijf het zeggen: jij bent echt dapper :D

Urosa gefeliciteerd! En Laura succes!

Kim wat vervelend, hoe ging ie vandaag?

Mijn grote knapperd was vandaag weer echt zn beste zelf <3 ik heb zo van m genoten. Hij was steeds met opbouwen al fijn, maar nog wat strak of wat te gretig, allemaal heel logisch. Nu viel alles weer op zn plek. Wat is paardrijden dan gaaf.
Kleine knapperd doet t ook top, loopt al met zadel aan de lijn en leert elke dag weer bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 20:07 



 
Profiel   

@absque_dubio, lijkt mij ook wel lastig met een pony om dan goed je benen er om heen te krijgen, dat probleem heb ik gelukkig niet haha.
Ben altijd beetje voorzichtig met filmpjes van andere ruiters plaatsen, maar heb wel een klein stukje met een verborgen link haha, haal ik hem later wel weer weg. Zoals je ziet is het allemaal nog heel onwennig en nieuw, maar wel een beginnetje!
https://youtu.be/vflsyMm9hzg

@noukie, ik las idd al op insta dat jullie zo lekker gingen! Fijn gevoel is dat altijd! Ik zag dat de weersvoorspellingen voor aankomende week ook een beetje beter waren, dus dan regenen we hopelijk niet meer nat. :D

@nimber, misschien kunnen we gewoon stellen dat afgelopen weekend niet zo ideaal was voor wedstrijden? :') Wel pijnlijk dat je je open gereden hebt, dat soort plekken blijven ook altijd als je blijft rijden, super irritant.

@Urosa, gefeliciteerd met je punt en prijs! Moet toch fijn zijn ondanks dat je lijf je in de steek liet. Brave Karel in ieder geval! :)

@laura, heb je inmiddels je wedstrijd al gereden? Was het goed gegaan?

@SW, wat een leuke foto! Fijn om te horen dat jullie zo lekker gaan, veel succes alvast op je grote wedstrijd!

@Drover, jammer van de verkoop van Guusje, maar je hebt volgens mij een goed huisje gevonden! Veel succes alvast met je debuut.

Ik ben afgelopen weekend 'lekker' op wedstrijd geweest. Als in, ik heb zelf rampzalig gereden, maar heb me er wel kapot om gelachen dus het is okay. :')
Voor het eerst op de betreffende locatie en was wel interessant om te zien hoe anders het publiek daar was. Veel, ehm, serieuzer.

Wel leuke foto's aan overgehouden!

[ img ]
[ img ]


En vanmiddag weer lekker trainen! Ze gaat echt lekker op het moment, we zitten weer goed op één lijn.

Gisteren zelfs 5 wissels om de tweede pas kunnen rijden, ze bood het zo fijn aan. Heel trots op mijn aapje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 11:29 



 
Profiel   

DG ja we zijn geweest. Een locatie waar veel te zien is en met mooie plantenbakken langs de kant. Helaas krijgt douwe daar spanning van op het moment en lukt het ons niet om 't rijden/lopen zoals thuis. Voor nu denk ik veel km's maken en hem weer het vertrouwen proberen te geven. 1e proef 186 en 2e 190.5 punten. We komen er wel misschien hij iemand tips? Ik kan dan nt niet fijn zitten en eraan rijden. Hierdoor Blokkeer ik dus ook een beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 15:43 



 
Profiel   

@Dreamguide, dat was bij mij op stal :D
Ik had je gezien op de startlijst maar ik was niet in de gelegenheid om de Z rubriek te zien die dag.


Wij zijn al een tijd niet actief geweest hier.
Ali ging echt als een trein en ik durfde voorzichtig naar een wedstrijd te kijken.....
Helaas hebben we nu alweer 4.5 week stappen achter de rug met nog 1.5 week te gaan.
Stomme simpele blessure maar wel weer aan het zelfde been. Tussenpees zelf was onveranderd, dit keer de aanhechting op het botvlies geirriteerd cq beschadigd...
Tildren en 2x shockwave, en nu hopen dat we over anderhalve week groen licht krijgen om weer op te bouwen zodat ik hier ook eens wat nuttigs kan melden hahaha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 15:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 300 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 320  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen