[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 17:50

Mella Amerongen bij de amerongenseberg piramide van austerlitz is ook een optie.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:09

Noukie schreef:
Leersumse veld zou je kunnen kijken. Of pannenkoekenhuis in Woudenberg, maar daar is het met meerdere trailers niet ideaal parkeren denk ik. Nimmerdor Leusden kan je goed parkeren, maar niet eten..



Pannenkoekenhuis Woudenberg hebben wij een keer een rit van de Lusitano vereniging gehad, ook met meerdere trailers, dat was toen goed te doen.
Je kunt er evt ook de paarden vastzetten als je wat wilt eten of drinken.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:24

Apart SW jammer zulke punten.

Mella. Riant Beekbergen.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:09

Mella, fijn dat je weer op pad kon! Jammer van de spanning, maar opzich na zo lang weer is dat ook nog te overzien.
Qua zelf initiatief nemen probeer ik idd lijnen ook net anders te oefenen dan gevraagd en corrigeer ik tegenwoordig ook ter plekke maar (bijv halthouden en direct achteruit vliegen, dan dus weer naar voor, eerst halt, stilstaan, dan pas achteruit. Ook in de ring)

Urosa, lekker dan je, 18 jarige idioot :D Fijn dat je in de proeven aan je eigen verbeterpunten hebt kunnen werken en met een goed gevoel terugkijkt!

Wat raar SW die punten. Gefeliciteerd met de overwinning dan toch maar :+ Gelukkig kon je met het commentaar nog wel wat, das iig nog iets!

Ik baal een beetje van mezelf . Net les gehad en gewoon blegh. Ik had nul energie, nul concentratie, mn lijf is moe, ik zat te hangen. Gewoon echt even helemaal stom. En hij ging afgelopen week juist zo fijn. Was hij nu ook echt wel weer van plan hoor, maar dan moet je het wel goed vragen.
Als kers op de taart mag ik zondag om 19.30 de ring in, dus dat wordt afzeggen. Dat trekt deze kansloze oma dus niet :') Ben ik 21.30 thuis en dan nog eten, gok niet dat ik dan maandag weer om 8u fit in overleg zit.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:24

SW, gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* en jammer van je beoordeling. Klinkt inderdaad vraag. Maar wel gewonnen dus ;)

Gisteren weer fijn gereden met beide heren. Karel doet nu alleen steeds een drafpasje met de vliegende wissel van rechts naar links. Krijg het na een paar pogingen wel gefixt maar is irritant :+ travers gaat inmiddels nu mooier als met teugels op maat :D

Morgen weer aan de slag.

Edit, Noukie haar post niet gezien. Wat vervelend van je les zeg. Maar je lijf geeft het niet voor niks aan. Maar even lief voor jezelf zijn! En snap dat je dan liever overslaat. Helemaal als je dan zelf ook al niet topfit bent. Beter dan een andere wedstrijd die lekker overdag is.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 06:36

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn voorbereiding op concours

Sw jammer van de beoordeling.

Noukie oliebol is dat, ik mag zaterdag rond half 7 das nog te doen

Lastig dat Karel een drafpasje maakt. Toch vaak missen van scherpte. Wel weer leuk om op te puzzelen.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:12

Kim, dat is de beste voorbereiding! Heerlijk!
Succes zaterdag! Zag je op de lijst staan (keek omdat ik overwoog daarheen te gaan als alternatief, tot ik me bedacht dat ik zaterdag uit eten ga)
Half 7 is nog oke idd, en zaterdag zou ik ook nog anders vinden. Dan vind ik het nog niet ideaal, ben 's avonds niet op mn best, maar kan ik zondag rustig aan doen nog.
Jij veel succes iig!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:43

Nimber, wat een heerlijke foto's! Veel succes en plezier zaterdag!

Ik raak snel wat gefrustreerd, maar dat is denk ik stukje onmacht. Zal het vanaf nu inderdaad meer als een puzzel gaan zien. Frustratie brengt niks :+

Vandaag alleen Karel gereden. Fijn kunnen werken aan de draf appuyementen, vliegende wissels weer goed geëindigd maar had wat voet in aarde waardoor we beiden zeiknat waren }:0 inmiddels vol goede moed nieuw plan van aanpak gemaakt. Zondag lekker springen.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:14

@Urosa, klinkt alsof je wedstrijdweekend in ieder geval heel leerzaam is! Is toch zeker ook altijd nuttig, en ook weer lekker een keer op pad geweest. Dat met gefrustreerd worden snap ik wel, daar heb ik zelf ook snel last van, terwijl het echt alleen maar tegen ons werkt. :') Vind het wel interessant hoe Karel het voor elkaar krijgt een drafpasje tussen een vliegende wissel te maken haha.

@SW, goh, dat klinkt inderdaad als hele aparte punten. Maar goed, dan wel geen winstpunten, toch wel je rubriek gewonnen, is stiekem toch ook wat waard. :D

@Mella, klinkt als een gezellig dagje weg! Ik kan je helaas niet helpen, ben niet zo bekend met de Veluwe en/of Utrechtse Heuvelrug.

@Noukie, flink late starttijd! Waar ging je starten? Vond het al zo jammer dat je zaterdag niet gezellig bij ons in Eemnes kwam rijden haha. En dat van je les, tja, ik denk altijd maar zo: het is altijd twee stappen vooruit, één stap terug. Dus als het dan even tegenzit ga ik er vanuit dat het daarna dubbel zo goed gaat!

@Nimber, zozo, nog even lekker de aquatrainer in voor je op wedstrijd gaat? Luxe hoor! Zal wel genieten zijn geweest met dat mooie weer de afgelopen dagen.

Nou, ook nog even een update van mijn kant. :P

Zaterdag gaan we weer lekker starten, bij ons zelf op stal dus vond HC starten eigenlijk een beetje zonde, ga ik daarna wel een paar keer doen op ander terrein. Ik zit ook nog te wachten op de uitslag van mijn laatste proefje wat ik vorige week maandag had ingestuurd... Volgende week de KNHS maar even mailen als ik dan nog niks heb.

Ook nog een update over mijn bittenfeestje. Ik heb die myler nu dus in de hoek liggen, want mijn nieuwe bit slaat helemaal niet door, zonder dat de kinketting te strak hoeft. Roné is er ook echt helemaal happy mee, heb echt zó'n bizar fijne aanleuning nu, voelt als boter in mijn handen haha.

Ook nog even wat plaatjes van laatste les:
Afbeelding

Pasje verzamelen, geconcentreerde oortjes maar ik vind dat ze wel mooi compact wordt en haar bekken kantelt, dus eigenlijk wel blij hier mee. :)
Afbeelding

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:22

Nee joh, hebben jullie ook! Had ik dat geweten :') Er was zoveel in de buurt dat ik precies de verkeerde gekozen heb dus _O- Succes jij zaterdag! Ik zou naar Zeist gaan (10min van stal)
Foto's zien er weer goed uit en wat fijn dat dat bit zo goed bevalt joh. Heb je uiteindelijk toch wat positiefs overgehouden aan de mindere ervaring op wedstrijd toen!
En je hebt gelijk hoor. Het is ook niet altijd goed en 1x minder betekent niet gelijk dat je niks meer kan. Al voelt het soms wel zo :')

Heb eind van de maand een training op Otto geboekt. Mijn paard loopt tegenwoordig prima travers, maar appuyeren blijft matig tot zeer matig, zeker in galop. Wil nu op een robot paard maar eens kijken wat mijn invloed daar op is, want heb ook sterk het gevoel dat ik (iig naar links) door die blessure in mn lies niet goed gelijktijdig mn rechterbeen naar achter krijg en ondertussen in mn heup open kan draaien naar links.. Ben benieuwd.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 06:34

Oh Noukie wat interessant waar heb je dat geboekt?

DG mooie
Plaatjes, succes met starten.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:34

Noukie, wat leuk zeg dat je die training op Otto gaat doen! Ben heel benieuwd wat eruit komt.

DG, hij steekt even een voorbeen naar de grond. Mijn instructrice zei ook dat het heel lastig af is te leren als ze zoiets bedenken. Maarja past ook wel weer bij Karel dat soort dingen. Wij hebben zoveel rare dingen al gehad _O- maargoed, ik leer er wel heel veel van en wordt er ook een betere ruiter weer door. Nu nog even de emotie erbij meer loslaten.

Leuk dat je zaterdag weer gaat starten, jij ook heel veel plezier en succes! Hopelijk ook snel de punten terug van je online proefje. En wat fijn zo'n groot verschil met je nieuwe bit, klinkt heel erg goed! En wauw, die eerste foto <3

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:43

Urosa, kan me er geen beeld bij vormen hoe hij dat in een vliegende wissel doet. Het klinkt in ieder geval als een uitdaging om mee te knutselen :=
Mooie foto van jullie trouwens

Noukie, ben heel benieuwd hoe je Otto ervaart. Lijkt mij super leerzaam in ieder geval.

Dg, fijn dat je zoveel profijt hebt van je andere bit en die eerste foto. *D Zo gaaf!

Nimber, dat kan soms de beste voorbereiding zijn. Ziet er heerlijk uit in ieder geval. Succes van het weekend!

Sw beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd!

Morgen wordt het denk ik toch het leersumse veld. Die locatie kennen we en ik las op de site dat je wel moet reserveren vooraf, maar dat ze dat alleen aan de deur willen doen. Dus denk dat we reserveren, ritje maken en dan aanschuiven ofzo.
Vandaag Henkie even lang laag gereden want die heeft eigenlijk vakantie maar ivm de buitenrit morgen toch even opgepakt.

Eigenlijk wilde ik in henkie zijn vakantie Easy meer oppakken, maar dat wordt hem niet. Hij heeft nog steeds last van zijn rug. Het gekke is dat de pijn voor het operatiegebied ligt... de arts belt als het goed is vandaag terug en dan maar weer bespreken. Begin het erg somber in te zien voor hem zo. Overigens is hij als grasmaaier wel blij weer, maar dat vind ik geen optie persoonlijk. We gaan het allemaal weer beleven. Doffe ellende altijd met die paarden. Waarom wegen ze toch 600 kg maar zijn zo bizar fragiel. :7

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:39

guess what, DG had gelijk, gister bleek weer dat ik toch nog een beetje kan rijden :+ Met andere woorden, het lukte een stuk beter allemaal :D
Kim, bij ruiter balans centrum. Wel een eindje uit de buurt voor me, maar het zit al zo lang in mijn hoofd, dan maar rijden ervoor. Dan krijg ik t maar duidelijk :)

DG en Kim succes vandaag!

Mella, heb je de arts nog gesproken? Want ontzettend stom en teleurstellend, dan doe je zo je best voor m en blijf je toch hangen in die revalidatie.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:32

Ben heel benieuwd hoe je het vind.

Ice was eigenlijk best heel tof zo voor t eerst weer op ander terrein. De eerste proef miste ik een wissel maar wel 65% en de tweede proef had ik een paar grote fouten. Sprong om in m’n pirouette en ik kreeg m niet meer in draf. Pas na de schouderbinnenwaarts en een extra volte. Daar toch nog 60% -2 das kak maar ach.
Nu weer wat kilometers maken

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:51

@Noukie, stiekem heb ik gewoon altijd gelijk. ;) Ik zal je volgende keer eerder laten weten als we weer wedstrijd hebben haha.

@Mella, hoop dat je een leuke dag hebt gehad! Zijn inderdaad toch een hoop paarden die van tijd tot tijd blessures hebben. Dan mag ik echt in mijn handjes knijpen en driedubbel afkloppen dat die van mij nooit wat heeft, is toch enorm balen als je maatje niet meer in orde is.

@nimber, gefeliciteerd met de mooie punten! Ondanks grote fouten toch 60% rijden is wel een hele prestatie hoor! Dat soort dingen zijn 'makkelijker' te corrigeren dan systematische problemen in het rijden.

Had ik gisteren toch nog de punten van mijn online proefje gekregen, 220 punten, mag echt niet klagen. :D Jammer, zat namelijk een giga bok in bij het aangalopperen (fouten stuur ik ook gewoon in lol) en anders zou ik net die 221 hebben gehad en 2 winstpunten.

Vandaag weer een echt meetmoment, toch even spannend. Eerste proefje was wel okay gereden, ze bleef beter aan het been maar wel wat houterig in de proeven, die had ik eigenlijk wat meer moeten oefenen. Resultaat 206 punten dus winst. *\o/*

Tweede proef was ze echt helemaal leeg, beetje jammer, maar ik had echt slecht gepland met losrijden dus zat er tegen die tijd al dik 40 minuten op. Echt op de laatste noot het proefje doorgestuurd, met een charmante 198 punten.

Ben er wel heel tevreden mee, weer meer geleerd, ook hele eerlijke juryleden met goed commentaar dus kon me er helemaal in vinden.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:29

Dg ook lekkere punten hoor! Hoppa!

Geeft inderdaad een fijn gevoel ook 65% in t zzlicht kunnen rijden met een gemiste wissel is gewoon top. 8 en voor m’n uitgestrekte draf en galop appuyementen. 7 voor m’n wissels echt tof

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:43

Gefeliciteerd dames, hele mooie scores! Fijn dat beide paarden zo aanpakten.

En Kim, ik houd je/jullie op de hoogte over de ervaringen met Otto, ben zelf ook echt benieuwd of/wat het brengt

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:04

Nimber, wat een knappe prestatie, gefeliciteerd en zulke mooie cijfers kunnen rijden is echt tof!

DreamGuide, wauw wat een online score! En op meetmoment ook nog een winstpunt. Top. Gefeliciteerd :D klinkt als een fijne leerzame rit.

Noukie, fijn dat jouw training ook weer een stuk fijner ging!

Mellamoshan, technisch gezien is het dan ook geen vliegende wissel meer :') maar makkelijk op te lossen is het inderdaad niet haha. Ik had even overlegd met instructrice en ga dinsdag even wat anders proberen. Hoe was je buitenrit? En wat vervelend zeg dat Easy toch weer duidelijk pijn heeft. En snap dat optie grasmaaier niet echt optie voor je is, ik heb dat ook niet snel. En over de breekbaarheid heb ik me ook al vaak verbaasd..

Vandaag beide mannen gereden.
Lakaj maakt echt mooie stapjes. Ik kon nu al een mooie slangenvolte rijden in draf. Met Karel duurde dat maanden vanwege zijn scheefheid en sterk worden :=
Karel balkjes mee gedaan en gesprongen. Hij had nu alle afstanden goed *\o/* we hebben weer lol gehad :D

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:34

Urosa wat kan je dan intenst genieten van een slangenvolte hè! Dat kunnen van die mega stappen zijn dan
En Karel dus fijn aan het springen, erg leuk. Doe je ook wedstrijden met springen met hem?

Zo hè nimber, echt mooie scores als je je bedenkt dat je bv die wissel gemist had. Gefeliciteerd hoor! Prachtige cijfers die je ook noemt, mag je zeker trots op zijn!

Dg, zo hè dat zijn nog eens punten! Gefeliciteerd en dik verdient.

Henkie mocht gister lekker mee naar buitenrit. Het was geen fantastisch weer, maar droog en temperatuur was prima en daarmee was het ook niet zo bizar druk op de locatie of in het bos dus eigenlijk gewoon lekker.
Paarden hebben zich keurig gedragen, we hebben wel 5x hertjes gespot waarvan 1 met jongen liep. En even lekker een hapje gegeten achteraf dus ik kan niet anders zeggen dat het super geslaagd was. Overigens ook een hele mooie route dus als we nog weer een x een buitenritje gaan plannen… ik hou hem opgeslagen als gpx bestand ;) hint hint :Y)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:45

Waar ben je geweest Mella?

Ik geniet nog even van m’n roze wolk. Ook nog een 7 voor een pirouette. Blij blij

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:55

Nimber, haha terecht! Nog lekker even op blijven zitten.

Mellamoshan, nee dat niet. Het is natuurlijk een d pony officieel, eigenlijk geen talent en ook geen ruime galop. Ik ben gek op springen en hij vind het ook leuk dus we gaan wel een BB keer starten voor de fun. En fijn dat je het zo leuk hebt gehad, klinkt goed! Mijn lijkt een meeting leuk als iemand dan een paard voor mij heeft? :')

Ik heb Karel trouwens vandaag op trens gereden en dat viel nog niet tegen. Hij werd niet meer zo sterk.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:37

Ik rijd hoofdzakelijk op trens en af en toe op S&t gister voor t eerst op s&t gestart. Ik blijf t een beetje af wisselen. Hij kan soms iets stoer worden aan de voorkant en dan is S&T voor mij makkelijker.

Wat voor een jasjes hebben jullie? (Foto? ) ik heb vorig jaar een te mooi lotus Romero jasje met heel veel bling gekocht maar hij is nu echt echt echt te groot geworden. Ik wil even kijken of ik hem ergens kan laten innemen maar ik vraag me af of het haalbaar is en ik ben bang dat ik naar 2 maten kleiner moet.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:00

Ik heb deze: https://www.horseboutique.nl/nl/ruiter/ ... on_id=1250

Ben altijd een beetje een krent als het om dingen aanschaffen voor mijzelf gaat. Heb ook nog een pikeur liggen maar daar zit geen stretch in en die is zo warm.
Deze hh is ook wel vrij warm maar met veel stretch ben ik al echt super blij dat rijdt al zoveel fijner.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:21

Nimber, oh dat is jammer. 2 maten verkleinen is inderdaad best veel. Misschien kun je hem eerst proberen te verkopen?

Ik heb een pikeur diana
Afbeelding

En een sportief model Harry's Horse Saint Tropez
Afbeelding

Dus ook niet heel speciaal. Misschien als ik ooit ZZ licht mag starten mezelf trakeer op iets specialers