Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 314 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 320  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

 
Profiel   

absque_dubio schreef
Estribo schreef
Nouja! Ik krijg dus deze pagina via de KNHS website. Als ik op jouw link klik krijg ik ineens wel de Z klasses te zien. Raar!
https://paardrijden.nl/criteria


Thanks iig! :D

Was dat je enige vraag, of kwam je ook mee posten in dit topic? :D



Ik wil wel meekletsen hoor. Voorlopig heb ik geen wedstrijden op de planning staan. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:30 



 
Profiel   

Nimber, leuk dat je een paardloze vriendin zo even plezier op Ice kon gunnen! Ik stel de booster even uit tot het laatste moment, kijk er nog niet uit :o

En thanks voor je tips, zo bedoel ik het ook meer haha. Hoe ga je uitbreiden, kunnen we al uitbreiden? Of geeft dat nog teveel spanning, moeten de wissels eerst qua kwaliteit beter etc. Ik heb natuurlijk zelf 0 ervaring, ben blij dat ie het nu eindelijk doet en beetje zoekende in hoe nu verder.

Wij hadden dus gisteren meetmoment. Daar sprak ik instructeur en de persoon die Karel ooit geïmporteerd/verkocht heeft en dochter van eigenaren heeft lesgegeven. Hij had ons vorig jaar nog gezien en die vond hem echt heel erg verbeterd. Dat was leuk om te horen. En hij had wel allerlei tips voor de wissels, klonk ook goed. Dus misschien toch maar eens bij hem lessen. Hij had ook beide proeven gekeken dus was leuk om nog even na te bespreken.

De punten vielen gisteren tegen, geen winst. En vooral over proef 1 was ik eigenlijk heel tevreden :+ Maar leuk gesprek had met de jury erna. Die was eigenlijk best positief en had gedacht dat de eerste proef wel winst was geweest (ze tellen zelf niet op dus ze wist de uitslag niet?). Kon me ook wel vinden in alles wat ze zei, maar vond het wat laag gepunt. Kreeg wel complimenten over het vriendelijke beeld, en zo wil ik ook graag rijden dus dat vond ik wel leuk. Er waren de hele dag ook maar 5 winstpunten gereden, dus de lat legde ze hoog. Maargoed het was weer een mooie en leerzame ervaring. Op naar de 13 februari, dan gaan we weer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:38 



 
Profiel   

Lekker bezig Urosa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:25 



 
Profiel   

Wat een stilte weer hier! De wedstrijden mogen gelukkig weer, dus wat hebben jullie op jullie planning staan?

Jammer dat het resultaat wat tegenviel Urosa, hopelijk de 13de beter :)

Ik heb vorige week zondag gestart in Zuidwolde, was een selectie voor Indoor Brabant. Waren niet onze beste proeven, Win had er niet zo zin in en mijn lichaam ook niet. Maar niet ontevreden met een 2de en 3de plek en 71,38% en 69,9%. Je raakt alleen zo snel verwend als je een tijd achter elkaar zo hoog rijdt :+ Wij hebben deze week ook definitief gekregen voor Doha eind februari, superrrr spannend maar wel zin in uiteraard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:46 



 
Profiel   

Dr, gefeliciteerd met je asociaal hoge scores weer :P
Ik ga ervanuit dat je dus geselecteerd bent voor indoor Brabant? En super cool dat je doha mag rijden. Zo kom je nog eens ergens.

Urosa, jammer dat je geen winst had, maar als ik het zo hoor klinkt het als een leuke en leerzame dag. En hey we zijn allemaal net weer van huis om te starten dus we mogen allemaal nog even inkomen toch :Y)

Welkom estribo!

Nimber, fijn dat ice zo lekker gereden kon worden door een vriendin. Altijd prettig als je je paarden op zo’n manier een keer kan uitbesteden.

Vandaag voor het eerst weer even op de merrie gestapt sinds een maand. De tandarts bevestigde namelijk aan het begin deze maand dat ze volop aan het wisselen was en dat ze daar best last van kon hebben. Ik had daarom niet zo’n zin om dat aan beide kanten irritaties of slechte ervaringen op te doen dus ze had een maandje vakantie.
Ze was heel braaf op wat gestuiter met opstappen na. Paar bokjes en even omhoog komen, maar opstappen vond ze altijd al spannend dus eigenlijk naar verwachting ging dit, daarnaast is ze heel makkelijk uit te zitten zolang ze geen vaart erbij maakt dus ach.
Na het rijden nog een paar keer op en af gestapt om weer een goede ervaring op te doen, dit deed ze weer heel braaf.

Ze vonden het vandaag al voorjaar geloof ik
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:44 



 
Profiel   

@urosa lekker bezig jullie! Toch leuk om dan van iemand van vroeger te horen dat er verbetering is, die kunnen het toch het beste vergelijken. En die punten komen vanzelf wel. :D

@DR, jij met je stomme hoge punten, ga toch weg. :P

Nee joh, gefeliciteerd! Hoop dat jullie op indoor Brabant gaan starten! Kunnen we dat dan live volgen? Zou ik wel leuk vinden!

@mella, als ze zo jong al braaf zijn, dan kan dat alleen nog maar beter worden toch? Ben echt benieuwd hoe ver jullie het gaan schoppen samen! Ik stem GP!


Nou, onverwachts en een tikkeltje impulsief ga ik in principe aankomend weekend bij Laseur starten haha.

Moeders (oftewel chauffeur, lezer, steun & toeverlaat) is nog niet goed ter been, dus mijn vader gaat mee om de trailer te rijden. Die kan alleen geen proeven lezen. :')

Dus ik heb nog precies één week om mijn eerste Z2 proef uit mijn hoofd te leren voor mijn debuut na maanden niet te zijn gestart.
Komt vast goed. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 20:17 



 
Profiel   

Dg wat tof joh!

Ik mag eind februari weer en daar heb ik nu wel zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 21:24 



 
Profiel   

Ahhh lief dg! Ik denk niet dat zij (of ik := ) dat talent hebben, maar ik hoop allereerst dat ze gewoon heel blijft. Dat zou voor de verandering eens heel prettig zijn…

Volgens mij waren de eerste twee proeven van het z2 niet heel lastig uit je hoofd te leren. Gaat je pruiken, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 08:29 



 
Profiel   

Mella heerlijke lente foto trouwens!

Ik was vanmorgen heel vroeg op stal, mijn lieve dinnetje was ook vroeg om even wat proefjes te schreeuwen. Viel me niet tegen. De afgelopen maanden heb ik niet echt proef gericht gereden maar t gevoel van overleven is er nu wel af en ik kan goed door sturen. Nog even wat puntjes op de I hier en daar en dan kunnen we weer starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 13:22 



 
Profiel   

Start je nog zzz Kim?
Ik vind het zo knap hoe je met je slagschip de baan door gaat. Wie had dat gedacht toen je hem als projectpaard kocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 14:53 



 
Profiel   

DG hoe is het debuut gegaan?
Nimber jullie kennende komt het vastgoed

Mella ja ik stem ook GP!


DR heerlijk vooruitzicht naar de zon mogen om te starten.

Hier douwe proberen op te pakken gaat helaas minder makkelijk dan gehoopt.ilias na 2 maanden vakantie was opstappen en wegrijden hoop hem deze zomer voor het eerst mee te nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 16:15 



 
Profiel   

Laura- wat leuk met Ilias, hopelijk volgt Douwe snel

Nimber- gaat helemaal goedkomen dus :D

MM- dat is inderdaad stap 1, al zou GP natuurlijk wel heeel gaaf zijn :))

DG- veel succes alvast! 1 week is tijd genoeg, lukt je echt wel!

DR- super gaaf! Evengoed top scores hoor, lukt mij niet zo maar :')

Urosa- vervelend dat het zo laag gepunt was, maar gelukkig wel positieve feedback!


Hier is het de laatste tijd erg druk... In 3 weken tijd is er ~1 meter sneeuw gevallen met een gemiddelde temperatuur van -15. Vandaag en morgen wordt het gelukkig net iets warmer, maar dan krijgen we woensdag weer een nieuw storm systeem met kans op 20-40cm sneeuw %)
De paarden kunnen met deze temperaturen niet de hele dag de grote weides op, dus we roteren ze door de individuele paddocks en ze mogen met 2-3 's morgens even in de binnenbak spelen.
Omicron ging ook hard, dus veel eigenaren konden tijdelijk niet komen... Oftewel, ik ga vanuit het werk naar stal en probeer in 4 uur tijd 5-7 paarden te rijden :=
Gelukkig zit daar ook een I2 paard tussen, dus heb goed kunnen oefenen met de pi/pa tour en wissel series. Swing toch vaak nog iets te veel met mijn been ipv alleen mijn heup, dus ben blij dat ik het nu beter snap zodat ik het Roz ook niet verkeerd aanleer.

Gisteren ook nog even een photoshoot gehad. Totaal iets anders dan wat ik normaal doe, maar wel echt supergaaf om te doen :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:52 



 
Profiel   

Leuk Nimber! Waar ga je heen om te starten?

@Mella, nee joh, komt vast goed! Reach for the stars haha.

@laura, het is dit weekend pas haha, maar wel super veel zin in. Hoezo gaat het met Douwe moeizamer? Blessureleed of werkt hij nog niet helemaal mee?

@Snowwhite, jaaa, had je topic gezien! Vet mooie foto's joh, dat is dan wel weer het voordeel van die sneeuw. Lijkt me toch super gaaf om met zoveel paarden bezig te kunnen zijn, druk we maar ook super leerzaam!


Gisteren voor het eerst even proefje geoefend, die proef 27 is toch wel makkelijker dan die anderen hoor!
Braaf paard ook keurig haar wissels gesprongen tegen windkracht 8 in haha, iets met koppig alsnog in de buitenbak gaan rijden in een storm.
Nou maar hopen dat ze zaterdag ook zo braaf is. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:22 



 
Profiel   

Bikkel, gewoon in de buitenbak gister. :=
Ik zag de vogels boven de snelweg de moonwalk/fly doen en jij gaat gewoon buiten rijden haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 13:02 



 
Profiel   

Mella ja joh ik ben pas 3 keer gestart en we hebben nu 3 winstpunten. Geen haast hoor. Hopelijk einde zomer LT starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 17:08 



 
Profiel   

Dg er is eind dec zware astma en stof allergie bij hem geconstateerd. Hij ademende als het ware door een rietje.
Nu medicatie wel grotendeels afgebouwd maar ik merk dat op achter en aan de voorkant opgericht en alle oefeningen echt te zwaar is voor hem. En aangezien hij pijn enz slecht aangeeft leg ik de lat erg laag en blijven we nu op 30 basis tijden steken dan is de koekje helaas.

Oh oeps ik was wat te snel succes dit weekend!


Sw gave foto en heerlijk om zoveel te leren van dat soort paarden. Fantastisch mooie kans zo te lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 18:18 



 
Profiel   

SW jeetje super druk! Gave foto en mooie ervaring om zo rond te touren met zulke leermeesters

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 18:41 



 
Profiel   

Hele toffe foto SnowWhite!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 20:00 



 
Profiel   

Mooie foto SW, past helemaal bij je accountnaam haha :)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 09:13 



 
Profiel   

Leven jullie allemaal nog?

SW ik vind de foto's zooooo gaaf! Wat prachtig zeg!
Laura, wat vervelend dat het herstel zo moeizaam verloopt.

Hier zijn we leuk bezig geweest, ik ben vorige week voor een second opinion naar een andere zadelmaker geweest... je raadt het natuurlijk al... die was er niet zo blij mee. De boom te groot en te weinig vulling in de kussens, dus afgelopen week hebben wij op een leenzadel gereden en daar begon hij echt al zoveel fijner onder te lopen. Gisteren heb ik mijn eigen zadel weer opgehaald :$ en toen hij hem erop legde zag je gelijk dat hij als een huis lag. Zo ontzettend blij mee, ik voel dat ik weer veel meer in het midden van mijn zadel zit, dus weer op naar veel fijne kilometers.

Na al dat serieuze dressuur rijden hebben wij afgelopen zondag, tussen de buien door, lekker in de plassen gespeeld. We hebben echt zo veel pret gehad samen. Gewoon heerlijk. En ineens kwam het zonnetje ook nog even om de hoek <3 . Stiekem toch wel verliefd op mijn knappe 20 jarige!
[ img ]

We hebben 2 weken geleden nog een online proefje gereden, er zaten nog best wat storingen in de eenvoudige wissels en ik vond het wat rommelig, maar toch maar ingestuurd. Onze dressuurles is inmiddels heftige bootcamp, dus ik was ook benieuwd of we nog stappen hebben gemaakt. Het duurde lang voordat de uitslag er was, maar heel dik tevreden met 202,5! Daar kon ik mij compleet in vinden en geeft ook weer moed om door te gaan! Nu nog een week hard trainen en dan gaan we weer op wedstrijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 07:40 



 
Profiel   

Lauwtje wat fijn dat je zadel weer goed ligt.
Leuke foto van jullie samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 09:46 



 
Profiel   

Leuke foto Lauwtje! Altijd fijn als een aanpassing zo goed werkt, hopelijk is dat net wat je nodig hebt om dat WP te halen :D

Erg vervelend Laura, arme man :(:)

DG, met de storm naar buiten? Een echte Nederlandse krachttraining :')

Dankjewel voor alle leuke reacties, denk dat ik er toch maar een mooi laat printen voor thuis <3

Qua rijden heb ik een beetje een uniek "probleem." Doordat ik veel meer ben gaan rijden ben ik dus eens stuk sterker geworden, maar nu moet ik met aan die kracht gaan aanpassen. Het is relatief bizar... Ik kan namelijk voor een 10 de uitgestrekte draf zitten - netjes recht & volledig in balans, maar alleen zonder beugels :+
Ik heb dit wel eens gehad met de passage/pirouettes, maar dan was het vaak omdat ik met beugels te veel wilden doen en dan de beugels uitdeed om lekker chill "in het zadel" te zitten.
Voor de uitgestrekte draf is mij dit nog nooit overkomen, eigenlijk altijd het tegenovergestelde omdat ik het nooit goed de volledige 20x60 diagonal kon zitten. Maar nu zodra ik mijn beugels indoe doe ik iets raars met mijn zitbeenknobbel wat Roz uit balans brengt, dus dat wordt even puzzelen... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 16:24 



 
Profiel   

Ik heb het topic weer een beetje verwaarloosd :o

Droversrun, moet nog even reageren maar vind 69,9% nog steeds heel hoog. Ik haal het niet zeg maar :')

Mellamoshan, lekker dat de paarden zo lagen te genieten van het zonnetje! Hoe gaat het inmiddels met de merrie? Al rustiger qua wisselen etc?

DreamGuide, heb je alweer een nieuwe Z2 wedstrijd opgegeven?

Nimber, leuk dat je eind februari weer gaat! En fijn gevoel dat je met oefenen zoveel progressie voelde!

SW, wat een toffe fotos <3 en horror van de temperatuur en zoveel sneeuw :brr:
Knap dat zoveel paarden nog lukt na je werk! Leuk dat er dan zo'n paard tussenzit waar je echt nog van kan leren! En wat gek van het doorzitten, misschien je beugels langer doen? Of helpt dat niet :+

Laura1982, hoe gaat het nu met Douwe? Lekker bezig wel met je 2 paarden!

Lauwtjuh123, balen zeg dat je 1ste zadelmaker het zo verprutst heeft! Gelukkig was je eigen zadel nog wel zo aan te passen! Hij ziet er zo niet uit als 20, fijn hoor :D heb je wedstrijd al gehad of is die aankomend weekend?

Hier ontwikkeld Kristall lekker door, gave merrie <3 Lakaj staat even op lager pitje, longeren ik wel. Karel is nog altijd lekker fris, gisteren gingen we errug hard met losrijden :') dat vind ik altijd wel jammer want dan is ie in de 2de proef altijd beetje moe. Maar ook wel goed teken met zijn 19 jaar, hij rent ook nog net niet de trailer op, zo leuk vind hij het om mee te gaan :D was tevreden over de proefjes, ondanks dat er ook nog wel genoeg beter kon overheerste toch het gevoel van dat hij weer braver/gehoorzamer was en er ook hele mooie stukken zaten. Werd beloond met 2 mooie winstpunten en een 2de prijs dus dat was tof. Zondag gaan we weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 10:11 



 
Profiel   

Sw krijgen jullie een nieuwe knappe toto op stal? Las ik dat nou goed? Of haal ik nu stallen door elkaar?

Had ik gewoon vergeten hier te melden dat we vorige week prijs hadden en weer een WP! Helemaal blij mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 02:19 



 
Profiel   

Nimber schreef
Sw krijgen jullie een nieuwe knappe toto op stal? Las ik dat nou goed? Of haal ik nu stallen door elkaar?

Had ik gewoon vergeten hier te melden dat we vorige week prijs hadden en weer een WP! Helemaal blij mee


Gefeliciteerd!

Dat klopt inderdaad, Tolegro is MJ's nieuwe aanwinst :D

Het is verre van perfect, maar ik begin het te snappen en de Tuschinsky ruin begint zich langzaamaan ook iets beter te dragen.
Ik vind het trouwens wel erg fijn dat het ik "aanleren" kan oefenen voordat ik dit bij Roz ga doen _O-





Hoe gaat het verder met iedereen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 21:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 314 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 320  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen