[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:56

Hmmm, ik heb zaterdag t 30 jarig jubileum feest van stal. Weet niet of zondag concours dan heel handig is :')
Niet dat ik van de veel alcohol ben, dus eigenlijk niet eens een excuus :+ eerst morgen maar weer eens zien hoe we de baan door komen

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:01

Geen excuus dus meedoen!!! ~~}> :D :D
Lijkt me erg leuk eens te meeten op een wedstrijd.

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:23

Als t deze keer niet lukt dan een volgende keer!

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:37

Komt vast goed.

Wedstrijdmeeting lijkt me leuk. Ik kan alleen wel een behoorlijke feeks zijn op wedstrijd :') iets met stantje concentratie :P

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:39

Peelie niks van gemerkt! Ik voelde me zaterdag echt schuldig dat ik me als feeks heb gedragen van de spanning _O- misschien dan een meeting na de wedstrijd? Dan is iedereen vast een stuk relaxter. :')

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:41

Ja joh, alle begrip voor dat je vooraf en met rijden full focus hebt hoor! Drinken we daarna wel gezellig wat met zn allen!

Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:54

Haha Peelie viel best mee in Utrecht hoor. Ik start volgende week in maarn en 23ste in Woudenberg dus ik zeg dan doen haha.

Michelle succes hopelijk haal je het laatste puntje.

AD succes volgende week in Woudenberg ik ben dan bij de buren haha.

Vandaag les gehad moeten we maar snel vergeten dwars konijn pff.
Ik dacht echt ik ga afzeggen dit wordt niks.
Zondag gaan we rondje bos doen.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:56

absque_dubio schreef:
Peelie niks van gemerkt! Ik voelde me zaterdag echt schuldig dat ik me als feeks heb gedragen van de spanning _O- misschien dan een meeting na de wedstrijd? Dan is iedereen vast een stuk relaxter. :')

Ach. Jij hent mij toen in leusden ook al een keer gezien met wedstrijdspanning :') je weet hoe ik ben. :P

Ik wil die paardenmakeup wel van jou proberen als dat mag <3 mn de gloss. Ben ee zo benieuwd naar hoe dat bij Nash uit pakt :P


Noukie schreef:
Ja joh, alle begrip voor dat je vooraf en met rijden full focus hebt hoor! Drinken we daarna wel gezellig wat met zn allen!

Klinkt als een goed plan.

Start jij halverwegen september bij stad en lande?

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 06:07

Waarschijnlijk niet, slechte planning, ik ben dan net 5 dagen op vakantie geweest...

Maarn is voor mij geen optie, maar volgens mij kunnen we elkaar prima wat plannen de komende maanden als ik t zo lees :D

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:10

Sorry dames vind het knap dat jullie altijd op iedereen reageren maar ik heb echt die gave niet }:0 maar lees wel braaf alle verhalen dus leer jullie steeds beetje beter kennen waardoor het misschien makkelijker wordt ;)

Maar wij gaan dit weekend 2 dagen starten, nog even knallen en dan heeft hij 2-3 weken “rust” om daarna naar de selectiewedstrijden toe te trainen.

Vorige week gelest met een leenhoofdstel van mijn instructeur om eens te kijken hoe Don op stang en trens zou lopen en ik ben verkocht! Mooie stabiele aanleuning en schouder makkelijker te plaatsen. Toen moest er dus een eigen s&t komen.

Was al tijdje aan het rondkijken en wist wat ik wilde en wat ik vooral niet wilde maar dit is hem geworden:

Afbeelding

Ik ga het kinkussentje vervangen door een zwarte van van bridle2fit die is ideaal met een vast lusje die je dan dus niet kwijt raakt en daaronder heb ik altijd een blauw met witte sterretjes onderlegger, misschien kinderachtig maar vind sterretjes zo leuk bij hem <3


Zometeen dus voor het eerst met s&t op wedstrijd dus vind het nog wel een beetje spannend maarja je moet ergens beginnen he :=

miicchhellee

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:46

Dank jullie wel! Jullie ook veel succes, ik ben onderweg naar stal! Gelukkig heb ik in 10 minuten gevlochten en is mijn mama altijd zo lief om te gaan poetsen, aangezien ik daar echt een bloedhekel aan heb :')

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:32

Noukie schreef:
Waarschijnlijk niet, slechte planning, ik ben dan net 5 dagen op vakantie geweest...

Maarn is voor mij geen optie, maar volgens mij kunnen we elkaar prima wat plannen de komende maanden als ik t zo lees :D

Dat mooi zeker lukken.


bamsy schreef:
Sorry dames vind het knap dat jullie altijd op iedereen reageren maar ik heb echt die gave niet }:0 maar lees wel braaf alle verhalen dus leer jullie steeds beetje beter kennen waardoor het misschien makkelijker wordt ;)

Maar wij gaan dit weekend 2 dagen starten, nog even knallen en dan heeft hij 2-3 weken “rust” om daarna naar de selectiewedstrijden toe te trainen.

Vorige week gelest met een leenhoofdstel van mijn instructeur om eens te kijken hoe Don op stang en trens zou lopen en ik ben verkocht! Mooie stabiele aanleuning en schouder makkelijker te plaatsen. Toen moest er dus een eigen s&t komen.

Was al tijdje aan het rondkijken en wist wat ik wilde en wat ik vooral niet wilde maar dit is hem geworden:

[ [url=m/L2zcQH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga het kinkussentje vervangen door een zwarte van van bridle2fit die is ideaal met een vast lusje die je dan dus niet kwijt raakt en daaronder heb ik altijd een blauw met witte sterretjes onderlegger, misschien kinderachtig maar vind sterretjes zo leuk bij hem <3


Zometeen dus voor het eerst met s&t op wedstrijd dus vind het nog wel een beetje spannend maarja je moet ergens beginnen he :=

Mooi hoofdstel. Lijkt op de mijne.


Afbeelding
Even een suffe foto. Maar je kan het hoofdstel wel goed zien. (Ps. Inmiddels heb ik netjes een echte onderlegtrens met kleine ringetjes.)


miicchhellee schreef:
Dank jullie wel! Jullie ook veel succes, ik ben onderweg naar stal! Gelukkig heb ik in 10 minuten gevlochten en is mijn mama altijd zo lief om te gaan poetsen, aangezien ik daar echt een bloedhekel aan heb :')

Succes

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:54

De regen was gelukkig weg toen ik moest rijden! *\o/*
en tot zo ver het goede nieuws.
Geen idee waarom, hebben m al jaren en hij staat altijd heerlijk te chillen, onderweg ook niets aan de hand, had ie blinde paniek op de trailer. Al dan niet over de stang gekomen, in ieder geval een paar keer overeind en tegen de wanden en t dak gezeten. Shakend eraf gehaald en als ik al wees naar m kromp ie in elkaar. Echt bizar en zo totaal niet zoals we m kennen.
Gelukkig op het oog geen al te erge schade, paar schrammen en kroonrand een plekje (lang leve de beschermers) en wel rad.
Toch maar gezadeld en gaan losrijden, logischerwijs wel erg veel spanning (en dan is het dus een binnenvetter, dus hij rolde aan de voorkant helemaal op en achter kon ik ook niet doorkomen). Werd wel beter en hele kleine stukjes was ie zo fijn als thuis, dus ring wel in gegaan. Stralend zonnetje op natte witte hekjes neemt de spanning niet echt weg kan ik zeggen :+ Dus proef niet afgemaakt. Was allemaal echt too much voor m.
En dan is het echt een bijzondere: ik deed de klep open en hij stond zo ongeveer al binnen, ging rustig hooi eten en onderweg naar huis heb ik m niet meer gehoord. Duidelijk dat hij ergens echt vreselijk van geschrokken is, wat niks met de trailer an sich te maken heeft, maar wat?!
Nu heeft ie iets een dikke knie voor en ik heb t idee iets stijf in de bovenlijn net achter zn oren, maar niet extreem gevoelig gelukkig.

Vond verder de organisatie en het terrein wel echt een aanrader :D
Laatst bijgewerkt door Noukie op 25-08-18 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:56

Komen jullie allemaal uit regio Leusden ofzo?
Jullie gaan echt hard zo in het topic, bijna niet bij te houden.

Zag wrl weer mooie foto's voorbij komen.
Die s&t met wit onderlegd/lak. Wauw!

Wij gister toevallig in Leusden. Waren gastruiter voor zadelmakersopleiding. Cursist geslaagd, en wij lekker rondje buiten nog gehobbeld.

Uit welke regio komen jullie zoal?

Wij uit noord Holland-west friesland

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:59

Gadver noukie, lijkt me doodeng als ze zo in paniek zijn in dst kleine hokje. En dan nog over de stang heen komen ook.
Even rust denk ik maar en miss knie wat koelen en stappen? Dan trekt hij vast wel bij.

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:04

Dat van de stang weet ik niet zeker. Iemand dacht t, omdat ie zo lang in steiger positie bleef zeg maar. Maar ik was er ietsje later bij en toen stond ie gewoon zoals t hoort, dus of hij is heel snel teug gekomen, of hij heeft gewoon lang rechtop gestaan zelf. Hoe dan ook... niet fijn.

Heb idd thuis 10min gekoeld, vanavond weer. Morgen maar even kijken. Als ie fit en rad is dan werk ik m wel rustig, anders komt ie weer met zn energie in de knoei _O- Maar mocht ie last krijgen dan wordt t wel stappen ja.

Buitenrijden kan idd wel in Leusden! Fijn dat je kon helpen aan t diploma van de cursist :) Ik kom uit en sta in Utrecht, dus idd in die buurt :)

Ik moet bekennen dat ik soms ook niet verder kom dan bijlezen, maar reageren op alles me niet altijd lukt hoor. Geeft ook niks, je haakt vanzelf wel weer aan ergens

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:24

He Noukie wat balen. Helemaal als je niet weet waar ie van geschrokken is. :(:) Goed dat je daarna nog wel bent gaan rijden om de spanning er wat af te krijgen. Hoop dat het allemaal meevalt en hij morgen weer de oude is!

Wij hebben echt niet fijn gereden. Vergeleken met vorige week wel progressie. Maar de proeven gaan zo totaal niet zoals ik ze wil. En ik kan daar enorm gefrustreerd van raken. Baal daar echt van.
Jury's waren erg tevreden, nog even met eentje gesproken en voor haar beeld kwam het niet zo dramatisch over zoals ik het aanvoel.
We hebben 211 en 216. Dus weer 2 mooie punten erbij.

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:51

Gefeliciteerd! Zijn ook wel 'echte punten', dus ben benieuwd hoe t is als je gevoel echt top is!

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:33

Noukie schreef:
De regen was gelukkig weg toen ik moest rijden! *\o/*
en tot zo ver het goede nieuws.
Geen idee waarom, hebben m al jaren en hij staat altijd heerlijk te chillen, onderweg ook niets aan de hand, had ie blinde paniek op de trailer. Al dan niet over de stang gekomen, in ieder geval een paar keer overeind en tegen de wanden en t dak gezeten. Shakend eraf gehaald en als ik al wees naar m kromp ie in elkaar. Echt bizar en zo totaal niet zoals we m kennen.
Gelukkig op het oog geen al te erge schade, paar schrammen en kroonrand een plekje (lang leve de beschermers) en wel rad.
Toch maar gezadeld en gaan losrijden, logischerwijs wel erg veel spanning (en dan is het dus een binnenvetter, dus hij rolde aan de voorkant helemaal op en achter kon ik ook niet doorkomen). Werd wel beter en hele kleine stukjes was ie zo fijn als thuis, dus ring wel in gegaan. Stralend zonnetje op natte witte hekjes neemt de spanning niet echt weg kan ik zeggen :+ Dus proef niet afgemaakt. Was allemaal echt too much voor m.
En dan is het echt een bijzondere: ik deed de klep open en hij stond zo ongeveer al binnen, ging rustig hooi eten en onderweg naar huis heb ik m niet meer gehoord. Duidelijk dat hij ergens echt vreselijk van geschrokken is, wat niks met de trailer an sich te maken heeft, maar wat?!
Nu heeft ie iets een dikke knie voor en ik heb t idee iets stijf in de bovenlijn net achter zn oren, maar niet extreem gevoelig gelukkig.

Vond verder de organisatie en het terrein wel echt een aanrader :D


Wat een domme pech...
Wesp misschien?

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:55

Jeetje. Noekie. Wat een drama zeg. Leuk is anders. Hopelijk is hij morgen ook nog goed en valt de schade mee.

Ik woon zelf sinds 3 jaar in Almere, maar de paarden zijn altijd in Eemnes gebleven nadat ik weg ben gegaan uit blaricum. De stallen in Almere zijn gewoon heel erg slecht als je het mij vraagt.

Verder start ik door heel NL heen voor leuke wedstrijden. Zo was ik 2 maanden terug 3 dagen lang in Heeze.

Leusden is volgens mij wel mooi te rijden. Wat het rijden voor een cursus of echt een opleiding? Gewoon benieuwd.

miicchhellee

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:02

Wij vandaag geen fijne proef en net altijd wat ongeluk..

Moesten langs een veld waar allemaal kleine kindjes aan het voetballen waren, normaal niet erg als ze het kan zien maar dat kon ze niet en daar kreeg ze ee beetje paniek van en dat bleef ze natuurlijk vasthouden waardoor ze in de proef niet meer aan mijn been was en ik was rommeltjes en foutjes had. Had 59,5% wat erg jammer was..

Volgende keer beter!

Ik kom trouwens uit het zuiden maar rij ook veel in brabant!

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:12

Jammer michelle. Volgende keer beter.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:30

Ok, das ook een onderneming peelie om heel nl door te gaan voor wedstrijden. :)

Was echt voor de opleiding. Www.Saddleprofessional.nl heet het. Ik ken het via mijn zadel fitter.

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:46

Wat jammer Noukie en Michelle en gefeliciteerd dubio!

Ik ben t Belgje van dienst hier, start wel Knhs omdat ik belachelijk dicht tegen de grens woon. Paarden staan dr zelfs net over eigenlijk.
Blijf meestal onder de Schelde maar durf er wel eens boven gaan ook.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:06

Dat doe ik ook niet zomaar hoor. Alleen als ik zeker weet dat het echt een gave wedstrijd is.

Ik ga wel eens naar heejansdam en benningbroek. Dat is een behoorlijk eindje reizen.