[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:06

DOe je wel even pb :)

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:10

Jeetje Yvank dat is rot zeg...
Sterkte ermee, hopelijk knappen de paarden nu snel op!
Zag je ze achteruit gaan of werd het plotseling duidelijk?

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 00:22

Wat rot Yvank. Hoop datzelfde snel weer een beetje bijtrekken. Zuur dat t op sommige plekken blijkbaar zo moet gaan

Janine, ik kan niet meer aardig blijven. Het gebeurt te vaak en t merendeel vindt idd wat Nouvel zegt dat hen geen blaam treft. Dus nee, ik bleef zeker niet lief. Wat voor eigenaar hond reden was om opvoedkundig tegen mij te gaan doen. Ben maar weggereden, voor iedereen beter. Maar doordat ik kwaad word, blijft die emotie hangen op een verder top rit en daar baal ik bij mezelf weer van.. dat ik me er door laat opnaaien..
Anyway, verder was t écht lekker om met dit weer en een fit paard door t bos te galopperen

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:34

Ja jammer dan he, dat zoiets dan jouw ritje verpest omdat je ermee blijft zitten...
Weet je, soms kan het gewoon gebeuren, en als mensen dan hun excuus aanbieden is het oké, maar die mensen die dan maar roepen dat een hond dat nou eenmaal doet of helemaal niks doen en zeggen en de hond z’n gang laten gaan, daar kan ik ook echt boos om worden...
Wij zijn een tijdje terug bijna verongelukt door een aanval van een hond die notabene al gemuilkorfd was, dus de eigenaar wist dat het niet zo’n lieverdje was.
Houd zo’n hand dan aan de lijn!
En niks zeggen he, te ver weg zijn om de hond te terug te roepen en snel achter de bosjes verdwijnen.

Een paar weken geleden schrok Ferro heel erg van een grote hond die ineens de bocht om kwam, de eigenaar riep de hond gelijk terug en verontschuldigde zich dat hij echt geen paard aan had zien komen dat hij ‘m anders nooit los had gelaten.
We hebben paard en hond nog aan elkaar laten snuffelen voor het vertrouwen, dat is dan oké, zoiets kan gebeuren.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:48

Dat is helemaal bizar Nouvel, dat soort mensen zouden ze echt moeten verbieden. Ze snappen (of willen niet snappen in sommige gevallen) hoe gevaarlijk t kan zijn voor paard en ruiter (en anderen als een paard echt gaat rennen)
Dat andere voorbeeld is idd al zo anders. Dan denk je: kan gebeuren, zeker omdat je snapt dat je allemaal gebruik wil maken van de natuur. En sowieso, een hond die zich bij de baas laat roepen, daar heb je al stukken minder last van.
Op stal rennen ook honden op t erf en vind ik ook helemaal prima, zolang ze maar niet achter m aan komen.

Afijn, vandaag weer gedressuurd en echt méga genoten. Bijna niet voor te stellen dat ik pas een week opgepakt heb nu. Hij is stoer, trekt aan, komt in de benen.. Eigenlijk wil ik helemaal niet richting wedstrijd gaan werken omdat dit zoveel genieten is.. :') :D

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:37

Fijn, genieten is belangrijker dan punten halen toch! *\o/*

Hier ook weer aardig aan het oppakken, ik moet ‘m wel echt even aan de gang krijgen maar dan pakt ‘ie ook wel weer fijne stukjes ertussen, het begin is er weer zullen we maar denken...

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:41

De les gisteren was echt top!
Er fijn aan kunnen rijden en ook duidelijk verbetering in het appuyeren.
Ik had gehoopt daar vandaag opvoort te kunnen borduren. Helaas dacht douwe nee vandaag ff niet. Uiteindelijk toch nog fijn kunnen afsluiten en heerlijk in de zon rondje om gedaan.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:08

Absoluut hoor Nouvel, fijn thuis rijden is me echt meer waard dan per ongeluk een punt rijden!
En over t algemeen komt van het een vanzelf het ander, als je de tijd maar neemt :)
Lastig is dat tijdens het oppakken he? Dat je soms niet weet of je nou moet wachten tot ze vanzelf aan de gang komen of dat ze een extra zetje mogen hebben... Maar fijn, idd, begin is er en kleine stukjes worden vanzelf groter!

Lekker Laura! Nu les bij je eigen instructrice toch? Douwe vandaag een rustige voorjaarsdag genomen? Je kan t m niet kwalijk nemen, maar toch jammer als je dan niet net door kan op je fijne les. Wie weet verder in de week wel weer :)

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:54

Ja nog bij mijn eigen instructie heb haar wel gezegd dat ik dichterbij wat ga zoeken want ik kan geen 6 weken van te voren plannen. En zij is door een nieuwe job heel erg druk en doet wel haar best maar onze agenda's zijn vaak net niet op elkaar af te stemmen.

Gisteren is een stalgenoot ongelukkig gevallen in het bos pols gebroken. Gelukkig nette breuk maar wel 6 weken in het gips.

Dat extra zetje vind ik ook lastig soms denk ik snap je me echt niet of doe je alsof. En andere momenten merk ik echt dat hij meer werk aan kan en wil. Vandaag proef 25 geoefend leuke proef maar wel veel en nieuwe lijnen ik vond het echt leuk om iets nieuws te doen.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:08

Noukie, ik begrijp heel goed dat dat voorval je hele rit heeft bedorven! Ik kan daar inderdaad ook enorm los op gaan, voor mezelf en/of tijdens het voorval.

Ben echt jaloers op jullie zonnige ritjes hoor!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:19

Wat een mooie, fijne zonnige plaatjes komen er voorbij! Het is echt zo lekker om met dit weer naar het bos te gaan.
Beer en ik gingen vandaag op wedstrijd (maar hij was natuurlijk maandag al naar het bos geweest) en niet voor niks :D
De eerste proef had ik na het afgroeten voor het eerst zo'n fijn gevoel over de proef zelf. Ik dacht eindelijk voelt het alsof we echt een nette Z1 proef hebben kunnen neerzetten. Dit resulteerde dan ook in 212 punten en een tweede plaats. Mijn eerste winstpunt en meteen een dikke en mét prijs *\o/* Tweede proef waren we beide al aardig op maar zodra ik Beer weer even aanspoorde dan liep hij meteen weer als een tierelier. Hij maakte één foutje bij het aanspringen in de linker galop dus daar hadden we - 2 voor maar uiteindelijk leverde het nog 204,5 punt op en nog een tweede prijs :D . Dus nu heerlijk van die akelige Z1 -1 af *\%/* Ik word zo blij van mijn paard <3

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:22

Ooooh ja ik zag het al voorbij komen!! GEWELDIG!! *\o/*
Gefeliciteerd!!! *\o/*

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:25

Jeeeeeeeej, gefeliciteerd Mahitri!!! Het is jullie echt ontzettend gegund!

Laura, rot voor je stalgenoot zeg! En 25 is leuk idd, al werd de mijne altijd wel iets te blij van steeds uitstrekken in galop :D Maar je bent lekker bezig zonder dat het te gek wordt in die proef vind ik :)

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:56

Wow wat goed zeg, gefeliciteerd!

En jeetje Laura, dat is schrikken zeg en waardeloos 6 weken uitgeschakeld...

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:20

Mahitri gefeliciteerd met je fantastische punten wat onwijs gaaf meer dan verdien!

Ja douwe dacht ook gas geven oke ik ga planken hihi.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:14

hoi ladies,

mag ik ook weer gezellig met jullie mee komen kletsen? Ik was naar het Z2 topic verhuisd maar daar is het zo stil en jullie kletsen tenminste lekker door.. :)

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:44

Tuurlijk is alleen maar gezellig.

cindyy_1993

Berichten: 438
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:55

Zo... Ik ben weer terug van weggeweest! Even een weekje er tussenuit naar Egypte :)
Gisteren gelijk in het zonnetje gereden en daarna voor de eerste keer een stukje uitgestapt op de dijk. Stukje van het terrein af was spannend, maar eenmaal buiten het hek mega ontspannen! Gaan we vaker doen :)

En vanmorgen kwam een zadelmaker een nieuw zadel aanmeten... En we zijn eindelijk geslaagd! Het is een Schutte Sentrix geworden :) Nu nog even 8 tot 10 weken geduld tot hij er is :')
Zondag hebben we weer wedstrijd in het M2, heb er echt zin in want hij loopt echt onwijs fijn momenteel!

@ Nouvel gaaf je nieuwe zadel! Bevalt hij goed? En wat een gave foto zeg! Wauw.. Ik wou dat ik dat ook kon doen... Hopelijk kunnen we van het najaar weer met de trailer op pad.

@ Kimmutjuh89 wat een goede scores zeg! Gefeliciteerd!

@ Noukie wat fijn dat het weer zo goed gaat! En heel benieuwd hoe jullie wedstrijd weer gaat op 9 maart :) Wel balen zeg van die honden... Ik kan mij daar ook altijd enorm aan ergeren... (de tijd dat ik nog regelmatig in het bos reed tenminste)

@ Janine jeetje wat balen zeg! Gaat het inmiddels alweer wat beter?

@ Mahitri Wat een mooie scores zeg!! Super goed, gefeliciteerd! Geeft echt even een fijne boost he?

@ Yvank_ Jeetje wat heftig zeg! Hopelijk knappen de paarden snel op!

@ Laura1982 super dat de les fijn ging! Jammer dat het dan gister weer wat minder ging, maar het gaat van de week vast weer beter.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:18

He Droversrun, welcome back! Wij zijn natuurlijk ook het gezelligste!
Misschien moeten we aan het eind van dit topic gewoon een random HK topic aanmaken? :P

Cindy, wat goed dat je een zadel hebt laten aanmeten! Leek het je zelf ook wat? Lijkt me zó moeilijk, ik bedoel voor jou is de keuze al beperkt... Maar gezien je zadelhistorie lijkt het me des te spannender... Hmm, zeg ik dat zo goed? :+

Hier gaat het best wel oké nu, vandaag heel wat gedaan en nog niet de behoefte gehad aan een tukje. Natuurlijk tussendoor wel rustig aan. Maar gisteren moest ik na het schoonmaken van de wc's en het stofzuigen van de banken en een uurtje buiten in de zon zitten écht even liggen en bij voorkeur de ogen dicht.
Nu heb ik vandaag een wasje gedraaid, droge was opgeruimd, afwas gedaan, kattenspeelgoed onder de bank weggehaald (trust me, niet makkelijk), alle tafels schoongemaakt en opgeruimd, hele benedenverdieping + trap gestofzuigd, een fruitschaal gemaakt... En daarna heb ik nog een poos buiten gezeten en ik voel me gewoon nog steeds best wel fit.
Natuurlijk ga ik mezelf nu niet nog meer dingen verplichten :P Vanavond zit ik lekker op de bank, neem straks nog wat yoghurt, een sinaasappel en ik ga lekker tv kijken. Als ik moe ben ga ik op bed, eerst nog ff douchen. Maar dat laatste is nog geen enkele dag een probleem geweest.

Ik hou ook echt dagelijks bij wat ik doe, zodat ik voor mezelf ook helder heb hoeveel ik verbeter.
Vanuit het werk zijn ze nog niet heel erg happig op mijn actieve leventje. De directeur (zo noem ik het even voor het gemak, het heet anders bij ons wegens zeer grote overkoepelende organisatie) belde vandaag al, toch even horen hoe het ging. Toen ik aangaf dat ik binnenkort wel ff om een kop koffie kwam was hij wel wat terughoudend. Omdat het om een virus gaat wil hij wel dat ik echt voorzichtig doe met mezelf. Ja snap ik wel, ik ben nog maar 28... En ik weet wel dat ik een enorme druktemaker ben en een heel actief leven heb en dat mensen om mij heen dit ook weten. Maar ik weet tegelijk ook wel heel goed om te gaan met dit soort dingen en in dat opzicht mijn tijd in te delen.

Ik hoop dat ik morgen een stuk kan gaan fietsen met m'n moeder. Mijn ouders hebben elektrische fietsen, dus dat scheelt wat energie en je krijgt er prachtig weer en omgeving voor terug.

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:59

Janine mag ik je een tip geven neem morgen een rust dag en kijk of je woensdag kan fietsen. Je wil te snel en dat komt dubbel zo hard terug.
Je baas heeft gelijk je wil te snel.
Ik snap je maar onderschat het niet. Je hebt mega veel gedaan vandaag.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:03

Ik heb de rest van de dag rust... Gestopt ver voordat ik moe was...
Woensdag rustdag komt eerder in de buurt, mijn ouders zijn nu eenmaal ook gewoon aan het werk. Voordeel van fietsen is dat je het ook bij 10km kan houden, of 5... ;)

En misschien gaat het helemaal niet door hoor, kijken hoe ik morgen uit bed kom... Maar ik kan mezelf niet verplichten op de bank te hangen terwijl ik daar echt te fit voor ben. Dat is aanzetten tot doordraaien.

Waardeer de bezorgdheid wel hoor, maar ik vind het altijd zo jammer dat mensen die verder van me af staan dan mijn ouders (mijn baas en collega's incluis natuurlijk) denken dat ik mezelf enorm overschat. Dan voel ik me verschrikkelijk onderschat.

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:46

Janine ik ken je inderdaad niet persoonlijk. En advies is inderdaad goed bedoelt wat je ermee doet is aan jou :D

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:08

Je zal vooral zelf voelen wat kan en wat niet kan Janine!

Ik wou dat ik Mn zadel gehad had op 10 weken, ik had 14 weken wachttijd.

Zo, even verslagje van afgelopen zondag. Ik had zaterdag nog les gehad van ene instructie en de andere had even meegekeken (ze leste na mij, handig zo).
Ik had mn knappe zwarte zondag in de inrijbak precies goed en ga de eerste proef binnen. De instructie was mee dus hop, knallen maar toch?
Ja neen hoor, precies t zelfde spelletje weer.
Ik stop een halve seconde met rijden als ik het hekje binnenkom en paard kruipt achter het been en achter de hand en daar blijft hij lekker een hele proef zitten.
Mag hem dan nog de grootste rotschop verkopen bij wijze van spreken, meneer doet stug zn dingetje, wat meestal net niet gevraagd wordt.
Weer twee proeven zo rond de 185.

We gaan nu even lekker veel locaties doen, proefgericht trainen en eens HC starten met een zweepje.
Ik hoef er niet aan te komen maar hij heeft er zo veel respect voor voor die zweep dat hij dan wel zn aandacht erbij houdt.

En zo trainen we weer verder
-haalt schouders op en slurpt van dr biertje-

Nee alle gekheid op een stokje, ik kan het goed relativeren omdat we direct met een plan van aanpak gekomen zijn, maar ik kan niet zeggen dat ik veel zin had om te gaan rijden vandaag.
Dus de pensionado heeft een lekkere poetsbeurt gehad en de zwarte is eens rondgeslingerd aan de longe.

Laura1982

Berichten: 4085
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 07:54

Optiwolk wat rot en lastig. En je instructie kon je niet helpen de knop om te zetten? Enorm lastig veel succes met oefenen en trainen.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:46

Jeetje Janine wat loop jij al lang te kl* met je gezondheid! Hoe lang is het nou al in totaal dat je niet lekker bent? Ben benieuwd of je vandaag nog gaat fietsen en hoe je je daarna voelt.

Optiwolk, dat is zo rot als ze je in de proef laten zitten... Ik denk dat het inderdaad verstandig is om een aantal keer HC te starten en te kijken hoe hij het dan doet met je zweepje erbij. Als je de ring in komt heb je dan wel ook nog je zweepje vast? Ik laat hem altijd pas vallen net voor het afwenden bij A zodat ik meestal nog wel 1 of 2 rondjes met zweep door de wedstrijdring heb kunnen rijden.