[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:15

Ja dat hebben we de tweede proef geprobeerd maar na een aantal onderdelen heeft hij door dat ze er niet meer is ...


Nu rijd ik sowieso ook thuis vrij weinig met zweep, omdat het ook een werk van lange adem geweest is hem überhaupt er aan te laten wennen.
Longeren met de zweep heeft zo maar eventjes een jaar geduurd en rijden vier.
(Vermoedelijk tussen testen en ophalen eens afgeranseld bij de fokker... maar dat zijn dus vermoedens)

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:29

Optiwolk, wat waardeloos zeg...
Echt lastig zoiets...
Kun je niet eens met instructie erbij ergens een proef rijden alsof het een wedstrijd is?

Janine, pff duurt lang bij je, sterkte,hopelijk knap je wat op van het mooie weer!

Cindy veel plezier ook met je nieuwe zadel?
Zijn fijne zadels Schutte zadels!

Ik begin een beetje aan mijn zadel te wennen al vind ik ‘m voor nog steeds wat hoog voor het echte fijne...
Maar hij moet zich nog zetten en opnieuw afgesteld worden, dus we geven het nog even de tijd...

Vanmorgen weer les gehad, hij begon heel sterk en stug, later wel wat fijne stukjes.
Lastig is dat hij zo sterk kan worden en mij dan gewoon op de kop meesleurt als hij iets lastig vindt of even geen zin heeft...

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:49

He Optiwolk, wat balen! Volgens mij moet je bij Mahitri in de leer!

Droversrun, valt mee hoor... begon pas 31 januari... Ik ben al enorm opgeknapt de afgelopen week, dus vind het nog wel te doen :P Er zijn mensen die veel langer ziek zijn van Pfeiffer :)
We hebben vandaag heerlijk 22km gefietst, voel me goed, ga zo voor het eerst weer zelf koken :P Morgen kijken hoe ik me dan voel en wat ik dan ga doen. Het wordt dan weer prachtig weer, dus ik denk voorzichtig aan het netjes maken van mijn border met hortensias die al aardig aan het bloeien zijn. Maar eerst kijken wat de dag ons brengt!

Nouvel, wat lijk jij onwijs lekker te zitten in je zadel! Ben echt jaloers op die natuurlijk mooie zit van jou! Dat sterk/stuk worden heeft Wietse ook een poosje gedaan en dan de kop er in smijten... Echt vreselijk want uiteindelijk gaf ik telkens toe. Op een gegeven moment deed hij het ook op les, kwestie van die teugel superkort en maar op de volte lekker simpel, net zolang tot hij nagaf. De eerste paar keren tranen bij mij, want zo wilde ik het niet. En daarna was het klaar... Hij deed het niet meer. En als het een keer gebeurd dat hij echt even moedwillig sterk wordt, dan hoef ik amper aan te pakken en zeker niet streng te zijn en is het klaar. Ze moeten ook even weten dat los de bedoeling is. Sindsdien ben ik gezegend met een ontzettend los paard en kan ik weer super vriendelijk rijden. Ik heb wel eens het idee dat je heel soms echt even weer moet laten zien wie er nu de baas is. Set the record straight.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:23

Super Janine dat je weer de goede kant op gaat! En zo te horen ben je heel erg met je grenzen bezig dus dat moet vast goedkomen.

Nouvel dat sterk worden herken ik ook zeker. Bij Beer is het pas verholpen nadat ik met stang en trens ging rijden (niet dat ik dat aan raad hoor :o ) daarvoor trok hij me soms zo uit het zadel of denderde gewoon door mijn hulpen heen. Mooie foto’s!

Optiwolk, jouw verhaal is zóóó herkenbaar. En ik begrijp ook heel goed het gevoel dat het je geeft. Niet opgeven hoor :(:)

Welkom terug Droversrun!

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:12

Thanx!
Ik ben blij dat dat sterk worden voor meer hier iets bekends is, ik vind het ook echt lastig.
Hij trekt mij inderdaad ook compleet uit het zadel op zo’n moment, niks meer van stille aanleuning te zien...
Ik moet dan ook nog strenger en duidelijker zijn, vind dat best heel lastig, het gaat zo snel, en hij is zo sterk dan.
Maar goed, we moeten er doorheen om weer een stapje verder te komen, en als ik opgeef wint hij het zeker..
Ik hoop met dit nieuwe zadel als het straks helemaal goed is afgestemd wat meer houvast te hebben aan de diepere zit, kan ook de wrongen wisselen dus kijken wat mij op die momenten het beste helpt.

cindyy_1993

Berichten: 438
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:01

@Janine mijn gevoel was echt heel erg goed bij deze zadelmaakster en dit zadel! Het verschil met 2 andere zadels en mijn huidige was zó overduidelijk! Bij dit zadel bracht hij eindelijk was meer zijn schoft omhoog en zijn achterhand eronder, terwijl hij bij mijn huidige zadel en de 2 andere modellen duidelijk zijn rug wegdrukte en niet lekker door zijn lijf liep. Maar inderdaad, ik snap wat je bedoelt. Vind het ook wel spannend, maar mijn gevoel zegt dat het bij deze zadelmaakster eindelijk echt goed zit :)
En wat je gezondheid betreft; ik denk dat je zelf het beste aanvoelt wat je wel en niet aankunt! Rustig aan wat aftasten en je merkt het snel genoeg denk ik als het toch teveel is geweest. Wel een heerlijk lang stuk gefietst zeg! Heerlijk in dit weer.

@Optiwolk Jeetje... Wat vervelend zeg dat het op wedstrijd ineens zo gaat! Ik kan mij voorstellen dat je er op die manier geen plezier aan beleeft om wedstrijd te starten.

@Nouvel Je nieuwe zadel ziet er fijn uit zeg! Je zit er ook super netjes in! Dat sterk worden herken ik inderdaad ook wel.

Wij hebben gisteren weer een heerlijke les gereden... Ik word echt zo blij van deze instructie! Ze is echt enthousiast over zijn vooruitgang en zegt ook dat hij met de week verbetert. Hij begint veel meer te dragen en hij komt eindelijk wat in model. Hij was toen ik in september op deze stal kwam behoorlijk ielig, dat begint hij nu eindelijk een beetje kwijt te raken! Onze wedstrijd van aankomende zondag gaat helaas niet door i.v.m. rhino in de Zuidoost Beemster... Heel jammer, maar wel begrijpelijk, het is nu wel erg dichtbij.
Ohja, en nog een fotootje met het testzadel afgelopen maandag! Dit zadel wordt het maar dan met buffelleer en natuurlijk volledig afgesteld op Fes.

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:47

Cindy wat fijn dat je iets gevonden hebt waar je zo enthousiast over kan zijn.

Hier heerlijk in de zon gereden en even flink kunnen trainen hij liep als een zonnetje!
Nog een klein persoonlijk nieuwtje we verwachten 9 sept ons 1e kindje dus ik hoop na 9 maart nog 1 x te starten en dan rustig thuis verder te trainen en af te bouwen.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:00

Waaaauw Laura, dat is geweldig!!! Gefeliciteerd!!! :+:
Hoe voel je je?

Cindy, als ik je zo lees, dan is het meer dan duidelijk dat je hier een goed gevoel bij hebt en de enige overgebleven twijfel te wijten is aan de eeuwige onzekerheid die je bij zo'n aanschaf houdt. Meestal zit het dan wel goed, als je met zoveel overtuiging die keuze kan maken.

We hebben inderdaad heerlijk gefietst, mijn billen zijn dat niet gewend :+ Vandaag relatief gezien een rustdag, gaat eigenlijk allemaal wel lekker. Boodschapjes doen waren wel erg veel prikkels vandaag.
Werd gebeld door mijn casemanager van Randstad, voor de zekerheid een afspraak bij de arboarts gepland, kon niet eerder dan 17 april :oo Maar ik heb met haar afgesproken dat ik in de week van 11 maart weer een paar uurtjes ga werken. Kijken hoe ik me dan voel voor wat mogelijk is dan. Ben er helemaal vrij in wanneer en hoeveel uur ik ga :) En dan maar kijken of die afspraak bij de arbo nog nodig is :')

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:40

@Droversrun welkom terug! Hoe gaat t bij jou? Nog wedstrijden gepland staan? Ik herken t wel, lees wel mee in het Z2 topic, maar vind t hier te gezellig om te moven :D

Cindy, lekker Egypte! En wat heerlijk dat je een zadel gevonden hebt! Nu even geduld opbrengen dus :P Fijn ook dat je les zo goed ging! Op naar t zomerseizoen in t Z!

Janine, fijn dat je weer wat kan doen iig. Goed naar je lichaam luisteren is wss het beste advies. Je zal de ene dag meer kunnen dan de ander en helemaaal stil zitten is ook weer zowat he :P

Optiwolk: ik ken het gevoel... Zo onmachtig voel je je dan in de ring! Heel herkenbaar en ook hier echt wel eens m vooruit getrapt, maar zelfs dat werkt dan niet meer. HC rijden met zweepje kan best verschil maken, en gewoon heel veel kilometers en doorzettingsvermogen. Alleen snap ook dat je er soms wel een beetje lamlendig van wordt.

@Nouvel, die fase van lang trekken van t achterbeen af kom je echt wel doorheen. Tis vaak ook dat ze dan net wat meer kracht krijgen maar t niet kunnen omzetten in dragen, waardoor t juist extra negatief werkt. Maar wat de anderen al zeiden, wat zit jij netjes en vrij op je paard zeg!

Laura: gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws! Voel je je een beetje oke ook?

Mijn bos en honden issue is als volgt opgelost: ik mag mijn penning terug sturen en krijg mijn geld terug -O- Dus niet: we gaan handhaven en de honden eigenaren aanpakken, maar we geven de ruiters die erover klagen hun geld maar terug, zodat ze uit ons bos weg blijven.. Best jammer, al is het iig nog wel een fijne tegemoetkoming in de kosten. (toch 100 euro per jaar)
Maar ik ben vooral heeeeeel blij met mn les net :D Hij was echt weer top en zelfs de wissels beginnen in 1 te gaan *\o/* Instructeur vond m ook enorm opgeknapt na de break

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:46

Meen je dat nu Noukie? :oo
Ik zou het echt hogerop zoeken dan... wat een houding is dat zeg... :oo

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:07

mja, maar waar moet ik heen dan? Geen idee wie er boven de boswachter/landgoedbeheerder zit...
Ik bespaar mezelf die energie wel, pak een ander bos óf ga gewoon zonder penning. Ik bedoel, tis niet alsof ze daar controleren :') Maar dan voelt t iig niet als ik braaf me aan alle regels houden en anderen doen maar gewoon :+


<3
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:50

Wauw noukie wat een bizarre wending...
Janine lekker bezig geweest vandaag fijn dat je je goed voelt.

Hier gaat alles goed ben 3 weken misselijk geweest maar sinds deze week gaat het goed.
Fysieke klachten gaan ook erg goed door hormonen wordt heel veel opgevangen.

Ik pas mijn rijbroeken nog en rijden geeft ook geen problemen. Ik wil vooral overal van genieten omdat ik mij niet meer kan heugen dat ik mij zo goed voelde. Meer energie maar moet het wel goed verdelen. En verder neem ik het dag bij dag. Maar heel gelukkig dat het ons gegund is.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:21

Noukie, staatsbosbeheer of natuurmonumenten, maar net waar het onder valt...

Fijn dat het maar bij 3 weken misselijkheid is gebleven, mijn zusje had de hele zwangerschap last.
Hoe gaat dat voor jou fysiek verder allemaal? Kan je wel je behandelingen blijven volgen?

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:08

Nee ik mag geen behandeling hebben. Vandaar dat het fijn is dat ik door de hormonen weinig klachten heb.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:16

Ziet er inderdaad heerlijk uit je zadel Nobel! Dat uit het zadel trekken doet Jonne gelukkig alleen als ze iets heel moeilijk vindt, zo deed ze het in het begin op de vliegende wissels. Als ik je een tip mag geven, nouja eigenklijk hetzelfde als Janine, ik zou wat meer figureren en voltes rijden. Je gaat op je filmpje een lange tijd rechtuit maar dan kunnen ze zich nog sterker maken. Misschien dat dat helpt en je zo iets meer controle kunt houden :)

Wat kan het fijn zijn he Cindy als je instructie zo goed bevalt, fijn dat hij zo lekker gaat lopen!

Oh Laura wat ontzettend leuk, van harte gefeliciteerd! <3 Fijn dat je je ook nog zo goed voelt zeg.

Super dat je je beter voelt Janine, van het lekkere weeer van afgelopen dagen krijg je natuurlijk spontaan wat meer energie :)!

Pfff Noukie, vreselijk.... kun je daar mee he. Bij ons is het hetzelde hoor, ik heb hier ook zoiets van als niemand zich aan de regels hoeft te houden dan hoeven wij het dus ook niet. Stom dat het zo moet..

Lief van jullie dat ik nog zo welkom ben :D Ja ik start zeker nog Noukie, maar is bij mij wel het een en ander voorgevallen sinds ik hier weg ben eigenlijk. Dat maakt dat ik nu officieel Grade 4 pararuiter ben.. Niet hoe ik verwacht dat mijn leven zou gaan lopen, maar ik probeer er maar zo positief mogelijk naar te kijken. We hadden laatst onze eerste parawedstrijd en zijn daar eigenlijk heel goed geeindigd tussen alle topnamen uit de parasport. Volgende week hebben we weer een para wedstrijd en als het nou heeeeel goed gaat, als in een eerste, tweede of derde plek, heb ik zelfs nog een kansje om mee te mogen rijden op Indoor Brabant. Maar nogmaals dan moet het wel heel goed gaan... Ze is thuis wel echt onwijs fijn, dus ik hoop dat ze dat volgende week daar ook even volhoudt. We trainen ook nog voor het Z2 hoor, wissels gaan ook steeds beter maar oefenen we nu eventjes niet omdat ze dat niet mag in de grade proeven en ik niet wil dat ze in de contra galop om gaat springen ;)

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:14

Droversrun bedankt voor je tip!
Het is echt nog even zoeken wat werkt inderdaad, hij heeft het altijd als het weer lastiger voor hem wordt.
Jeetje grade 4, mag ik vragen wat je hebt dat je pararuiter bent?
Ik heb dat ergens gemist ben ik bang...
Wel super knap zeg, dan zo’n niveau rijden!

Wow gave foto noukie, stoer paard!
Bizar verhaal van het bos en de honden, lost lekker wat op zo...
Stalgenootje van mij had de politie gebeld nadat incident met die gemuilkorfde hond en die zeiden toen dat je als ruiter 112 mag bellen als je echt belaagd wordt door een hond in een gebied waar je gewoon mag rijden als ruiter en de eigenaar grijpt niet in.

Laura, wat super gaaf, gefeliciteerd!

Cindy fijn van je zadel en les, genieten!

Ferro was gisteren met de clubles weer niet fit, ben eerder gestopt...
Ik kan er maar geen vinger achter krijgen wat er dan is, zo lastig.
Hij wil dan niet lopen, blijft strak, hangen op mijn hand, wil alleen lang en laag en ik moet hem echt naar voren schoppen...

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:38

Wow Droversrun, ben erg benieuwd waarom je pararuiter bent geworden ineens :oo Lijkt me vrij heftig...

Laura, wat heerlijk dat het eigenlijk helemaal geen probleem is dat je geen behandelingen kan hebben. Mooi dat het lichaam het soms zo kan oplossen.

Nouvel, wat voer je hem? En is hij in de wei geweest de afgelopen dagen?
Wij zetten de paarden in het begin van het seizoen namelijk maar heel even op de wei, je merkt echt dat het wat met ze doet, ze zijn een stuk vermoeider de eerste dagen. Maar goed, ze komen ook echt pas in april op de wei hier.
En hoelang speelt het al?

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:33

Ze gaan hier van het voorjaar de wei pas weer op.
Hij heeft het met vlagen, heel erg terug en stijf.
Al eens met de dierenarts over gehad, hij krijgt nu nog meer vit E en ook selenium bij en extra vitamines omdat zijn weerstand sowieso al erg laag is. Hij heeft een auto immuunprobleem waardoor hij snel huidproblemen heeft en bij vlagen ook heel laag in zijn weerstand is.
Ik kan er nu alleen niet echt een vinger achter krijgen waarom hij bij vlagen zo terug is, niet wil werken, snel moe, staat al snel te blazen...
Wel pas een kuur ventipulmin gehad omdat hij hoestte, maar dat zat toen echt nog voor in, longen klonken goed.
Blijft altijd zoeken bij hem, soms wel echt lastig hoor...

Ik zit ook wel eens aan pssm te denken bij hem, maar die testen zijn nog zo vaag en het beeld is bij hem zo wisselend dat ik dat ook niet echt goed weet of ik dat nou moet gaan testen...

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:40

Nouvel ik kan je afther work van super horse aanraden. Moet je geven zo snel mogelijk na training en die van mij doet het daar heel goed op.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:41

Oeh dat lijkt me erg lastig...

Misschien betrek ik het nu veel te veel op mensen hoor... Maar ik heb ook heel snel last van mijn huid. Ik kreeg dan cystes etc. (met name door het eten van varkensvlees, dus dat eet ik niet meer) Gaat trouwens voornamelijk om hals, nek en hoofd...
Sinds een paar jaar neem ik daarom kurkuma bij, gewoon van die film omhulde capsules en dan zit er ook nog zwarte peper bij. Zodra het potje leeg is en ik geen nieuwe heb, merk ik verschil. Meer problemen met mijn huid, lagere weerstand etc.
Het is er ook voor paarden, misschien is dat het overwegen waard? Het werkt heel goed tegen ontstekingen...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:44

Ja is ook vrij heftig jaar geweest, ik ben er achter gekomen dat ik MS heb helaas..

Nouvel heb je al een keer bloed bij hem laten prikken? Twee van onze paarden hadden dit vorig jaar ook en bleken teveel koper in hun bloed te hebben. Kwam door het drinkwater.

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:45

After werk ga ik eens naar kijken!

Kurkuma heb ik een tijdje gegeven maar ik merkte daarbij weinig verschil, dat is al wel een paar jaar terug, ik zou het natuurlijk nog eens kunnen proberen.

Hij is een aantal keer behandelend bij Den hoek, daarna ging hij qua conditie en weerstand een stuk beter.
Ik overweeg om toch daar maar weer een afspraak te maken en hem even helemaal na te laten lopen.
Dit is zo zonde, hij gaat het verder zo goed doen, maar dan is er ineens weer zo’n moment dat hij soort van instort.

Edit: bloed prikken overwogen ivm spierwaardes, maar volgens de dierenarts zou dat bij zijn wisselende klachten niet veel toevoegen.
Ivm met andere dingen misschien wel, ik ga er nog eens achteraan!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:49

droversrun schreef:
Ja is ook vrij heftig jaar geweest, ik ben er achter gekomen dat ik MS heb helaas..

Nouvel heb je al een keer bloed bij hem laten prikken? Twee van onze paarden hadden dit vorig jaar ook en bleken teveel koper in hun bloed te hebben. Kwam door het drinkwater.


Oh dat meen je niet :oo
Wat merk je er tot nu toe van? En hoe is je prognose?
Dat is niet echt een klein beetje heftig...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:01

Ja zou het misschien toch doen Nouvel, kun je vaak toch wat onverklaarbare dingen uithalen. En zover ik weet was dat onderzoek niet super duur. WIj hadden toen ook nooit verwacht dat dit er uit zou komen.

Ik heb al jaren vage klachten waar telkens maar niets uit kwam, zoals heel veel afvallen, moe zijn, snel flauw worden. Begin vorig jaar had ik steeds warme benen en tintelingen. Afgelopen zomer voelde ik mijn rechterbeen bijna niet meer en kon daardoor ook nog moeilijk lopen. Huisarts heeft mij toen doorgestuurd naar een neuroloog en uit de MRI kwam de diagnose.
Op het moment zit ik in de RRMS fase, dat houdt in dat je lichaam nog hersteld na 'aanvallen'. Hoe lang dat zo blijft is niets over te zeggen; kan nog 30 jaar goed gaan, nog 3 jaar of nog 3 dagen :\

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:07

Ik ga het even overleggen, heb nu eerst ook even een mailtje gedaan naar Den hoek, met de vraag wat nu wijs is.


Jeetje, voor jou ook heftig zeg...
Poe, heel veel sterkte!

Wat dapper dat je nog zo kunt rijden dan zeg!