[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:06

Ontzettend balen mahitri. Zo zonde van je tijd en moeite dan. -O-

Ben heel benieuwd naar je poedersuiker cindy! Bij bon ami toch?

Welkom jorien!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:04

Welkom Jorienn!

Aah poedersuiker mahitri! wat kun je dan balen he.... Benieuwd of de andere manier van rijden positief resultaat gaat geven!

Klopt ja, bij Bon Ami!

Ik heb een heel goed gevoel voor onze wedstrijd van aankomende zondag :D Gisteren weer zo ónwijs fijn gelest! Hij begint eindelijk lekker te sjouwen en wat meer te "klimmen" en we hoeven er steeds minder moeite voor te doen. Wat geeft dat dan een heerlijk gevoel!

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:09

Bedankt voor het welkom allemaal! Ik ben geen hele actieve bokker maar vind het heel fijn om mee te kunnen lezen.
Succes Cindy! Start je Z1 of nog M2?
Ik hoop volgende maand mijn debuut te kunnen maken. We hebben nog wat moeite met het appuyeren en zijn impuls kan bij spanning een dingentje zijn. Hij is helaas daarnaast ook extreem kijkerig.

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:10

Mahitri dat is echt ruk..... nu weer even een poosje flink doorpakken, dan komt het vast weer helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:12

Afbeelding
Dit is die van mij trouwens

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:02

@Jorienn ik start komende zondag nog in het M2. Ik kan maar op 1 locatie starten omdat die op loopafstand zit en mijn paard de trailer momenteel niet in gaat... Ze hebben daar echter alleen maar een 20x40 indoor baan en de wedstrijd komende zondag is nog indoor. Zojuist wel ingeschreven voor ons Z1 rentree op 5 mei!

Wat een knapperd zeg Jorienn! Lastig is dat he, dat kijkerige?

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:26

Mellamoshan, best schrikken als zo’n stoeltje t ineens begeeft zeg, gelukkig ging t goed. Wel super leuke foto

Wat een mega knappe Jorien! En welkom!

Gaaf Cindy, vasthouden dat gevoel!

Mijne heeft vandaag nieuwe schoenen gehad en gister half ziek na mn werk en nét voor het onweer echt losbarstte gereden. Was ie ook best weer fijn eigenlijk, zelfs zonder spoortje en ik halfgaar. Zaterdag keertje extra trainen bij n jurylid uit de buurt, misschien mei weer op pad ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:06

Bedankt voor de complimenten!!

Dat lijkt me ook lastig Cindy.. ging hij voorheen wel de trailer op of heeft hij altijd een issue daarmee gehad? Gelukkig hebben ze outdoor we een 20x60.

Wij hebben helaas alleen een 20x40 bak. Hier in de omgeving is nergens een stalling te vinden waar ze zoveel buiten komen met überhaupt een bak. Ik les bij D.anielle van Mierlo wel in een 20x60 bak en kan ergens anders ook tegen vergoeding trainen in een 20x60 baan. Merk toch dat ik het wel jammer vind. Maar hij wordt zo blij van het hele dag buitenspelen, dat ik echt niet meer ga verhuizen. :P
Hebben ze wel vaak wedstrijden of?

Heel fijn als je zelf gaar bent en ze wel meewerken. Ik heb zelf al drie maanden iets wat op droes lijkt :') dus ben ook blij dat hij alsnog gewoon zijn best doet. Haha. Noukie rij jij dan ook vaak een proef bij hem/haar om je niveau te checken of?

Ik wil die van mij vd week weer eens meenemen en dan een beetje puzzelen in een grotere baan. Stang en trens loopt hij nog niet helemaal top op, is wel aangemeten. Danielle hoopte dat ik daardoor af en toe misschien iets meer te zeggen had in de ring bij spanning. Ben benieuwd.

Dat kijkerig blijft altijd een issue denk ik..... meer meenemen verbeterde het destijds ook niet.. vrees dat ik het er gewoon maar mee moet doen. :Y) Zijn die van jullie ook kijkerig?

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:39

Wauw mooie foto! Prachtig paard.

Hier ook een pietje kijkgraag. Bij hem ook erg afhankelijk van hoe zijn pet staat. Dus de ene keer mazzel en kan ik er goed aan rijden. Andere keer sta ik plots weer 180 graden achterstevoren in de baan. :=
Never a dull moment ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:17

Thanks!

Ze houden het gewoon spannend voor ons 8-)

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:00

Dat is zeker lastig Jorienn... Toen ik hem net had ging het ook al moeizaam. Toen met heel veel oefenen ging het eindelijk erg goed en kon ik hem alleen laden. Door complicaties echter is het afgelopen jaar weer fout gegaan en heeft hij nooit meer een stap in de trailer gezet... Nu zijn we bezig met grondwerklessen en hoop ik die uiteindelijk uit te bouwen naar de trailer. Dan kunnen we hopelijk als het indoorseizoen weer begint weer met de trailer op pad. Gelukkig hebben ze wel 1 keer per maand wedstrijd, dus dan hebben we toch regelmatig wedstrijd, maar ook genoeg tijd om tussendoor weer even door te pakken.

Je hebt gelijk dat je lekker blijft staan zo hoor! Een fijn plekje is toch wel erg belangrijk heb ik het laatste jaar gemerkt.

Die van mij is op locatie ook erg kijkerig.. Bij het losrijden is hij eigenlijk altijd wel een keer stout... Nu bij de locatie om de hoek in de buitenbak daar heel erg stout... Springen, bokken, rennen.. Bijna niks mee te beginnen! Dus ik hou mn hart vast voor het outdoorseizoen daar in die buitenbaan...

@ Noukie wat lekker dat hij gewoon lekker aan het lopen was ondanks dat je zelf halfgaar was!

Ik heb gisteren weer gereden en het was voor t eerst in een tijdje weer dat het gewoon echt niet ging -O- Hij was er totaal niet lekker aan, wilde niet lekker buigen naar links (terwijl dat altijd zijn makkelijke kant is) en had wat moeite met zijn lijf leek wel. Wel even mijn proefjes voor komende zondag weer gereden. De overgang van galop naar draf is ook ineens wel erg moeilijk.. Denk dat we de laatste tijd teveel op de eenvoudige wissels hebben geoefend :') Ook even in de buitenbaan m'n kür gereden en laten filmen. En we komen eindelijk uit met de tijd! *\o/* Dus nu kan ik gaan knutselen met de muziek en de proef gaan finetunen :D

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:25

Jammer Mahitri, kun je dan echt van balen he. ik vind het ook altijd zo zonde van mn tijd en geld :+
Welkom Jorien, super knap paard inderdaad!
Nog steeds klaar voor zondag cindy? Je krijgt in ieder geval prachtig weer :)

Bedankt voor de tip over de wissel. Toevallig deed ze er dinsdag in de les 3 goede springen ook naar rechts, dus er zit vooruitgang in. Gezonde zenuwen hier, ga vanavond bij een paard kijken :o hoop jullie snel iets meer info te kunnen geven maar het is allemaal nog heel vaag en moet heel veel afwegingen maken als het uberhaupt wat is.

Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:33

Hallo dames sorry niet bijgelezen.
Onze boerboel van 2 jaar heeft maandag zware operatie gehad aan zijn linkerknie achter. Kruisband was afgescheurd. Het was een lange en pittige dag dus douwe deze week alleen woensdag even een kus en knuffel gebracht. Hij is lekker
gereden door vriendin en schoonzus dus aan aandacht geen gebrek. Ik ga morgen naar de kleine in de opfok want hij word volgende week een jaar oud en nu staan ze nog binnen en kunnen we nog even knuffelen. Dan hoop ik morgen ook nog even een rondje te maken met Douwe en dan weer snel terug naar onze boerboel.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:35

Mijn gevoel dat ik klaar ben voor zondag is volledig weggevaagd na onze rit gister :n Maargoed, we gaan gewoon lekker rijden en op locatie loopt ie toch altijd beter dan thuis. En wie weet blijft ie nu ook wat kalmer in de buitenbaan; een vriendin en stalgenootje start ook zondag in het M2 dus we lopen gelijk samen die kant op.

Wat goed dat het vooruit gaat met de wissels! Super!
WUT! Bij een paard kijken?! Nu word ik heeeel nieuwsgierig! Hou je ons op de hoogte?!

Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:47

Veel plezier droversrun!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:51

Wat balen Cindy... gelukkig kan je in ieder geval nog wel starten.. ik zou ook echt geen tips hebben voor je. Die van mij laad blijkbaar zelfs op de A12 met verkeer langs hem en acht vrachtwagens nadat hij was omgedraaid :') :o ik had meer zelf een hartverzakking toen. Wel heel erg k*t als ze niet laden, want het beperkt je wel echt..

Heb je een stukje film van je kür die je wilt delen? Ben heel benieuwd! Balen dat het niet zo goed ging.. slim om te zeggen trouwens van de galop-draf nog meepakken, dat heb ik gisteren ook niet gedaan geloof ik. Nu echt op galop stap aan het focussen.. morgen maar even wel een paar keer meepakken haha. :+ succes zondag in ieder geval!!!

Gaaf droversrun!!! Wat voor paard?? Leuk man!!

Wat rot Laura... sterkte met het herstel.. gelukkig is hij wel lekker doorgereden.

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:37

Mahitri, ik vergat helemaal op jouw baaldag te reageren, sorry! Dat is echt dubbel zuur idd, zeker in alle vroegte. Voelt dan zó zonde van je tijd..

Jorien, nee, proef eigenlijk niet. Heb m trouwens wel een paar keer als jury gehad, maar toen had ik nog nooit bij m gelest. Nu 2x clinic gehad bij m en morgen voor t eerst privéles eigenlijk. Merk wel dat hij meer vanuit het ideaalbeeld terug redeneert naar de combi die hij voor zich heeft, ipv vanuit de combi naar het ideaalbeeld. Net een andere blik, kan t niet zo goed omschrijven, maar in de clinics kon ik er wel veel mee, dus hopelijk zo ook :)

Kijkerig is de mijne niet. Hij slaat wel enorm veel op en trekt daardoor nogal in zichzelf soms, maar niet het oren op steeltjes en ineens achterstevoren kijkerig :D

Cindy, balen van de offday! Helpt longeren oid dan nog om m weer een beetje terug te krijgen bij hoe je t wil hebben voor zondag? Of maar gewoon het beste er van hopen? Wel lekker dat je kur op film en binnen de tijd staat.

Spannend Droversrun! Keep us posted, maar eerst voor jezelf duidelijkheid krijgen :)

Beterschap voor de patiënt Laura! Gelukkig is Douwe in goede handen

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:09

Eerst even bijlezen en jullie daarna een update bezorgen.
Ik lees steeds trouw mee maar vind het niet altijd gemakkelijk op mobiel uitgebreid te reageren :)

cindy: succes! Lekker rijden hoor. Je kan het gewoon! :j
Hoe gaat het verder in het maagzweren-verhaal?

Laura: duimen dat alles goed komt!

Droversrun: spannend!

Jorienn: die van mij is enorm kijkerig. Tot op een bepaalde fase toe dat hij op X de jury in de smiezen had en net zo snel achteruit terug de bak uitwou dan inging.
We hebben toe héél véél gestart en een supplement gekregen van de DA om de scherpe kantjes er af te krijgen. Hij durft soms nog even proberen, maar het is intussen meer dat. Proberen.
En welkom!

Mahitri: volgende keer beter?

Mellamoshan: lekker genieten!


Dus: de update.
Paard loopt sinds vorige week weer nèt niet goed.
Osteo wordt gebeld, zadelpasser staat op de planning, zelfs de sportmasseur komt ook.
Ik hou hem wel in het werk maar heel basic, over de rug, twintig minuten - half uurtje maximum.
Er lijkt dan zo weer wat beterschap in te zitten of te komen.
Over twee weken mogen we op controle naar de DA.
We bekijken dan of het eventueel ergens een ontsteking is/ was of eventueel een spierscheurtje ofzo geweest is.
Ik vind dit topic erg handig om na te lezen hoe het met 'm is soms en herrinner me een héél zware les waarin we eigenlijk alleen maar 45min geappuyeerd hebben, van hoek naar hoek in een 20x40. De zondag erna begon hij verkeerd aan te galopperen op wedstrijd en sindsdien zijn we nog steeds op zoek naar de vorm van ervoor. Dus daarom dat we eerder aan scheur/verrekking/onsteking/overbelasting denken dan aan over de benen.
Het wisselt heel erg van dag per dag en meneer is niet zuinig op zichzelf in de paddock nl.

Dus ... een beetje een status quo hier en vooral veel "saaie" ritjes en veel op m'n vingers zitten om toch niet één lijntje travers/ sb/ appu/ serie wissels te vragen :x

Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:45

Balen optiwolk hopelijk snel weer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:40

Noukie je bedoelt dat hij meer naar het eindresultaat kijkt voor in de ring of? Wel heel interessant. Een andere blik is sowieso altijd goed.. ik vond het maar lastig om een goede instructeur te vinden eigenlijk. :o Eentje die bij mij past en mij ondersteunt en op mijn klote geeft als ik het verkeerd doe, maar wel met een positieve draai... en die ook respectvol richting het paard lesgeeft. Ik heb iemand nodig die echt zegt “ ja dit is écht goed” als het ook goed is en die daarna zegt “Ga nou eens rechtop zitten / dit was jou fout”. :P Als hij in zichzelf trekt kan je er dan nog wel aan rijden of? Ik heb dat ook wel eens met Ev gehad maar dat vond ik echt heel lastig. Ik heb liever dat hij dan zijn kop erop zet en gaat zegmaar. Succes morgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:44

Oeps, al verzonden. Sorry!

Dankjewel Optiwolk! Mag ik vragen welk supplement dat was? Ik heb tot nu toe alles wel geprobeerd en geef magnesium + vitamine excellent als ondersteuning, maar merk eigenlijk weinig verschil. Kijkerige is ook niet minder geworden na het wisselen in voer, nog meer buiten staan etc. Dat laatste had ik stiekem gehoopt. :P wel heel fijn dat het zo verbeterd is! Het is ook maar een kwestie van gewoon doen denk ik. Als ik meer start wordt het wel iets beter, maar straalt er net een verkeerd zonlichtje in de bak dan weet ik maar nooit hoe het gaat lopen met hem :Y)

Wat rot dat hij niet helemaal goed is.... balen zeg.. moeilijk om hem dan inderdaad niet te overvragen. Hoelang geleden is die zware les nu?

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:42

Balen Optiwolk, hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid wat het nou toch is.

Haha, Jorien, voor een niet actieve bokker doe je toch lekker mee hoor! :D
Lastig he, dat kijken. Mijn pony had t ook en ook dag en nacht wei en alleen na het werk krachtvoer, kregen dat niet weg. Hooguit echt heel dominant rijden, maar dat bracht ik lang niet altijd op en vergat ik 1x iets half dan had hij alweer 100 dingen gezien om van stil te staan.
Mijn huidige paard is trouwens wel 1x echt bizar, bizar kijkerig geweest. Toen had ik m een spuit calmingaurd van synovium gegeven in de hoop dat hij uit zn bubbel zou komen _O- Hij was idd uit de bubbel, dát wel :D Kon alleen ongeveer niet meer van de X afkomen, zoveel zag hij :+
Je vraagt met dat in zichzelf kruipen: tegenwoordig kom ik er iets beter doorheen, door m iets ronder en langer in te stellen, dan gaat ie weer ademhalen als t ware en kom ik er weer door. Maar er zijn ook echt momenten geweest dat ik voor mn gevoel kon doen wat ik wilde, maar geen bereik meer had. Het is bij mij wel stukken beter geworden toen ik realiseerde dat dit zijn manier van dealen met spanning was, ipv 'ongehoorzaam'.

Herkenbaar wel, dat vinden van instructeurs. Je wil iemand die goed naar je paard en de mogelijkheden kijkt, die positief is, maar wel kritisch en doorpakt waar nodig. En dan moet t ook gewoon nog klikken :D Maar jij bent nu wel blij met je instructie toch? Had jij nou ook wedstrijd dit weekend?
Cindy iig wel vast succes voor morgen voor ik dat weer vergeet!

En dat idd wel ja. Bijvoorbeeld in een appuyement, dan is het appuyement goed, krijg ik ook terug, máár ik rem bijvoorbeeld af in mijn binnenhand, Dus ondanks dat de oefening goed is, mag ik nog een keer, want ik moet het perfect doen en daar vanuit moet de oefening goed zijn.

Had gister ook weer een leuke trouwens. Hij is zó snel in een lijn herkennen dat ik dingen niet te vaak kan herhalen. Dus diagonaal in galop oprijden, dan gaat ie nu al anticiperen op een wissel. Logischerwijs ga ik nu dan even andere dingen doen op de diagonaal, of juist helemaal niks. Maar ik dacht, laat ik dan eens een slangevolte rijden met wissels. Bij de derde boog was ie me al voor :+ Ga dan maar eens positief kritisch aan een paard uitleggen dat het super is dat hij meedenkt, dat het tof is dat hij graag wissels springt, maar dat hij écht moet wachten tot ik het zeg, omdat we anders alsnog geen proef door komen _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:15

Hahaha ja momenteel even wel! Maar kan niet garanderen dat ik de tijd ervoor heb elke keer, dus dek mezelf liever wat in :o

Wel heel knap dat je dat kan oplossen. Ik zou dat echt heel lastig vinden. Maar ook weer een goeie leerschool! Ja met D.anielle van Mierlo ben ik echt heel blij. Streng maar rechtvaardig. Nee gelukkig hoef ik nog niet te starten. Lengtebuiging blijft bij ons een punt(je).. zeker in het appuyeren. Ik vind het zelf erg moeilijk dus werk hem alleen maar tegen. Gelukkig krijgen we binnenkort wel spiegels op de gehele korte zijde. Ik hoop dat ik mezelf dan wat meer én sneller kan corrigeren. Overige onderdelen van de proef lukken overigens wel prima. Het is alleen een stukje kracht wat nog kan verbeteren in de oprichting en duimen dat hij overal langs gaat... dus wil hem eigenlijk volgende maand, als het appuyeren wat beter gaat, toch gewoon meenemen. Maar het liefst stel ik het tot 2020 uit :o Ben nogal een muts.. en dat meedenken is helaas heel heel heel herkenbaar :D daarom rij ik zelden proeven eigenlijk.. maar meer stukjes ervan, en die wissel ik dan ook nog af.

Cindy succes!!!!! Ik ben benieuwd hoe het is gegaan!

Ik heb iig een bak kunnen huren op 10 min afstand met de trailer voor het gehele jaar, 2 20x60 banen. Kunnen we altijd de proeven oefenen en de lange afstanden wat meer oefenen. “ Gelukkig” vind hij die banen daar doodeng, dus we kunnen iig ook daaraan werken :+

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:28

Even een korte update, zal morgen even alles bijlezen en op iedereen weer reageren :D

Vanmorgen dus op wedstrijd geweest. Hij was met het lopen erheen een stuk kalmer aangezien een stalgenootje ook ging starten en we dus samen die kant op liepen. In de buitenbaan met losrijden weer lekker jumpy en kreeg ik hem niet fijn voor elkaar in de draf :roll: Tijdens de eerste proef was ie er dus ook nog niet lekker bij waardoor hij bij de inzet van de travers even aansprong in galop... Daarbij nog wat andere kleine rommeltjes en 2 keer schrok ie bij de deur die helaas niet helemaal dicht kon... Niet helemaal tevreden dus. Tweede proef had ik hem er eindelijk wat beter aan, maar begon hij alweer wat moe te worden waardoor hij wat hangerig werd. Maar dat was al met al wel een nettere proef zonder grote fouten. Eerste proef hadden we terecht 172.. Tweede proef een tweede plaats en 182. Al met al best tevreden, maar het kan allemaal nog zoveel beter... Ik baal echt dat ik hem op wedstrijd niet net zo lekker aan het lopen krijg als thuis... Mega frustrerend -O-

Laura1982

Berichten: 4078
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:49

Jammer cindy misschien thuis wat scherper rijden en nog consequenter zijn?

Hier gisteren en vandaag heel fijn gereden. Douwe zat in de ik werk mee modus, heel fijn. Draven begint wel een dingetje te worden voor mij dus vooral stap en galop en onderdelen uit z1 geoefend.

Jorienn fijn dat je vlakbij kan oefenen in een andere baan dat is ook vreemd terrein en toch ook bekend.

Noukkie lekker gereden jullie zijn goed bezig ga je ook nog starten eerdaags?

Mahitri hoe gaat het bij jou hopelijk weer stijgende lijn te pakken.